sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:42

Oh wat ik er niet aan toegevoegd heb, maar wel belangrijk is.
Ze werken niet volgens een CAO!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:42

@marchador: Ik zou mezelfs sowieso laten voorstellen en op gesprek gaan als je daar uitgenodigd wordt. Wat ik eruit opmaak is die baan op alle vlakken beter dan waar je nu zit.
Vind je dat je om wat voor reden dan ook wat schuldig bent aan je huidige werkgever dan laat je de bom vallen op het moment dat je wat zekerheid hebt over die andere baan en zeg je gewoon duidelijk dat die én dichter bij huis is, én beter betaald én betere opleidingsmogelijkheden heeft. Als ze je willen houden komen ze vanzelf met een leuk voorstel en als het ze niets intreseert dan is dat ook meteen weer duidelijk en kan je die andere baan aannemen.

Een CAO of niet zegt mij niets. De Nederlandse wetgeving is al voldoende beschermend tegenover werknemers dat ik dat beetje extra uit een CAO niet zo boeiend meer vind.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:22

Falona, bedankt voor je reactie.
Ik denk inderdaad dat ik me daar laat voorstellen, je weet maar nooit.
De voordelen van waar ik nu zit is dat het heel afwisselend is, leuke collega's klein, ik heb eigenlijk maar 1 collega waar ik mee werk.

Wat ik wel handig vind aan een CAO is dat je er makkelijk op terug kunt komen, er staat bijvoorbeeld vaak een salaris-tabel in.
Maar ik wist niet dat je als werknemer zo wordt beschermd Lachen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:47

ow, komen daar die salaristabellen vandaan.
Ik heb zelf nooit onder een CAO gewerkt en vraag me iedere keer af wat die "salaristabel 8" vandaan komt bij vacatures Clown

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:10

Haha, ja, dan hoor je: "Het salaris valt in schaal 40." Eh, ja, leuk, maar hoeveel is dat dan?

Ik zou het zelf nog even aankijken, denk ik. Je kunt je wel gaan laten voorstellen, maar je lijkt het goed naar je zin te hebben op je huidige baan. Ik zou daar eerst aangeven dat ik toch wel graag jaarlijkse verhoging zou zien, zeker aangezien je ouder wordt en dus op heel veel werkplekken meer zou gaan verdienen. Weigeren ze dat, dan kun je altijd nog verder kijken.

Maar goed, dat zou ik doen omdat ik een hekel heb aan overstappen als ik het ergens op zich naar mijn zin heb. Dan zou ik het liever eerst even aankijken. Aan de andere kant is er natuurlijk ook heel wat te zeggen voor de reactie van Falona om gewoon maar eens te gaan praten op dat andere bedrijf.

Als je er een maand zit, zit je dan niet meer in je proeftijd? Want in dat geval zou ik wel gaan praten, mocht je huidige werkgever je dan om wat voor rare reden ook niet willen hebben, dan heb je iets om op terug te proberen te komen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:47

wéér twee afwijzegingen binnen Huilen

mag niet eens op gesprek komen.

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:24

Ik ben ook aan het solliciteren, maar ik vind het lastig om een goede sollicitatiebrief te schrijven. Heeft iemand van jullie misschien een goede opzet van een sollicitatiebrief?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:23

Ja ik zit inderdaad in mijn proeftijd, die loopt bijna af.
Ik kan me zowieso voor laten stellen bij het bedrijf en kijken wat ze me te bieden hebben. Maar hier heb ik het inderdaad erg naar mijn zin. Dit is wel super voor mij om ervaring op te doen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:06

Thats_Me schreef:
wéér twee afwijzegingen binnen Huilen

mag niet eens op gesprek komen.

hier idem. 1 afzegging van een echte vacature.. en 1tje via het uitzendbureau..
niks aan Hamer

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:56

Ik mag op gesprek komen voor een functie Bloos! Is een tijdelijke functie tot 1 april met mogelijkheid tot verlenging. Moet nog bellen voor wanneer ik op gesprek kan komen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:33

morgen om 10 uur een sollcitatiegesprek Go jij! Go jij!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:42

Thats_Me schreef:
Ik mag op gesprek komen voor een functie Bloos! Is een tijdelijke functie tot 1 april met mogelijkheid tot verlenging. Moet nog bellen voor wanneer ik op gesprek kan komen.

Mag maandag om gesprek komen Haha! Kon zelf ook een tijd aangeven dus heb mooi halverwege de ochtend gepland zodat ik in iedergeval ruim kan plannin met het OV Haha!

Ze wouden me eigenlijk vrijdag op gesprek hebben maar heb dan om 13:00 diploma uitrijking in Friesland Clown dus beetje lastig omheen te plannen als je nog ergens midden in het land op gesprek moet.

Ik ben blij Haha! Het is dan nog wel geen baan maar geeft tenminste aan dat er tenminste iemand interesse in me heeft!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:43

Suuskipje schreef:
morgen om 10 uur een sollcitatiegesprek Go jij! Go jij!

Veel succes!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:45

Ik ga donderdag op intake bij Secretary Plus. Is tevens mijn vorige werkgever (detachering) dus ze kennen me al...

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:38

marlon7 schreef:
Ik ben ook aan het solliciteren, maar ik vind het lastig om een goede sollicitatiebrief te schrijven. Heeft iemand van jullie misschien een goede opzet van een sollicitatiebrief?

Nou de algemene opzet kan je zo vinden via bv een site als monsterboard.nl

Ik zal vanavond mijn brief er even bijpakken..dan kan ik wel even een globale opzet geven.
Ben nu eerst naar de paarden Knipoog

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:43

aargghh.. weer een afwijzing

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:58

Thats_Me schreef:
Ik ben blij Haha! Het is dan nog wel geen baan maar geeft tenminste aan dat er tenminste iemand interesse in me heeft!

Dat geeft al moed hé? Dan lig je blijkbaar toch enigszins in de markt en maak je een kans iets te vinden dat bij je past, zelfs al zou dit het niet zijn.

Thats_Me, balen is dat zeg. Ik heb het ook een tijdje gehad, de ene na de andere afwijzing, allemaal voor functies waarvan ik echt zéker wist dat ik het goed zou kunnen of dat het echt iets voor mij was. Enorm rot is dat, dan krijg je echt het gevoel dat je nooit iets zult gaan vinden. Ondanks dat je best weet dat iedereen dat soort brieven krijgt, voelt het toch persoonlijk, vond ik altijd.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:52

Zeker! Heb al zoveel afwijzingen binnen gehad Nagelbijten / Gniffelen Riep al ik spaar die dingen maar goed leuk is het natuurlijk niet.

Het geeft inderdaad weer goede moed! Heb ook zin in het gesprek. Klinkt gek maar kan nu eindelijk eens zelf komen uitleggen waar ik goed in ben en waarom ze juist mij moeten nemen! Want in je brief en CV kan je wel veel zetten maar irl is het toch anders.

Ja inderdaad het komt toch elke keer wel weer hard aan. Ok bij sommige was het bij mij wel te verwachten maar bij anderen wist ik zeker dat ik perfect in het plaatje zou passen, maar helaas. Inderdaad nu met goede moed verder! en wie weet dat het wat word en anders heb ik er weer een mooie ervaring bij Ja

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:12

Och hé, allebei die berichten waren van jou! Had ik helemaal niet door, ik ben ook een beetje ziekig vandaag... maar wel echt super dat je dan dus op gesprek mag komen na zoveel afwijzingen!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:40

Marchador, niet geschoten is altijd mis.. Gewoon voor laten stellen en een babbeltje gaan maken..

Ha, toch een gesprek voor That's me en Suuskipje Haha! Spannend!!

Gisteren werd de afspraak met het werving- en selectieburo die voor donderdag stond afgebeld en verzet naar begin oktober. Baalde er al van.. Maar nu krijg ik net een belletje dat ze mij al voor willen gaan stellen bij een functie? Ik snap er weinig van, maar het zal wel en ik wacht het maar gewoon af!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:45

Dat klint inderdaad wel raar Chubby maar inderdaad gewoon maar eens afwachten.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:44

het gesprek ging goed Haha! dus nu afwachten of ik op 2e gesprek mag komen Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:43

Chubby schreef:
Gisteren werd de afspraak met het werving- en selectieburo die voor donderdag stond afgebeld en verzet naar begin oktober. Baalde er al van.. Maar nu krijg ik net een belletje dat ze mij al voor willen gaan stellen bij een functie? Ik snap er weinig van, maar het zal wel en ik wacht het maar gewoon af!

Clown

Ik ben daar voorgesteld door het werving- en selectieburo waar ik al wel reeds ingeschreven sta.. Foutje Bloos

Maar mag in elk geval wel aankomende maandag wrs. al op gesprek!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:59

whaaa.. vandaag via een uitzendbureau gereageerd en morgen op gesprek waaahhh.. en 8 uur 's ochtends.. is een 3 kwartier rijden..

maar wel vet veel zin in. (nu nog vervoer voor altijd regelen ahha)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:02

hwaaaaa.. ik heb werk joepie joepie... dinsdag proefdag....