Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:01

Succes Dimple!

Hier nog steeds 0,0 vacatures :(. Ik heb wel echt een baan nodig en omdat ik nog stage moet lopen is een baan in het onderwijs wel heeeeeel handig... ze gaan er namelijk niet vanuit bij de stage dat je een baan hebt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 21:28

Heel weinig leuke vacatures op het moment, echt jammer.
En gewoon weinig parttime.........

Sheran, welke regio zit je?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:17

Nu krijg ik waarschijnlijk het halve topic over mij heen, maar ik bedoel het goed.
Fargo, prima pasfoto echter vind ik je haren wel een beetje rommelig. Ook gezien je functie waarnaar je zoekt. Dat viel mij gelijk op.

Gesprek bij mij is trouwens goedgegaan bij de supermarkt. Ik hoop zo dat het doorgaat.

Dimple succes!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:57

Dimple schreef:
Heel weinig leuke vacatures op het moment, echt jammer.
En gewoon weinig parttime.........

Sheran, welke regio zit je?

Amsterdam. Ik heb veel open sollicitaties verstuurd en overal is positief op gereageerd, maar niemand heeft een plekje.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 00:37

Astaloca schreef:
Nu krijg ik waarschijnlijk het halve topic over mij heen, maar ik bedoel het goed.
Fargo, prima pasfoto echter vind ik je haren wel een beetje rommelig. Ook gezien je functie waarnaar je zoekt. Dat viel mij gelijk op.

Dank je wel voor je opmerking. Moet er eigenlijk wel een beetje om lachen, ik heb (een behoorlijke bos met) krullen en netter dan dit zal het niet worden.

En juist omdat ik niet wil dat ik ergens bij een stijve club terecht kom waar ik niet pas wil ik een foto waaruit je kunt zien wie ik ben.

Het feit dat ik krullen heb, betekent gelukkig niet dat ik geen goede secretaresse zou kunnen zijn en dat ik geen nauwkeurig werk af zou kunnen leveren ;-) :') 8-)
Het betekent wel dat ik er niet "klassiek" netjes uitzie en ik zal zelf ook niet op dat soort functies solliciteren waar men onwijs staat op klassieke representativiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:24

Jullie gaan hard! Ik heb het stiekem best druk,ik organiseer ook buitenritten en met dat mooie weer zit ik veel op het paard :j

Zou iemand mijn brief willen checken? Ik heb nog steeds geen inspiratie en het is wle een baan die ik echt graag wil maar ik kom er niet aan uit. Het is nu een gewoon saaie brief :(

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:26

Stuur maar Cim!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:46

Ik zit hier helemaal te stuiteren, ben net gebeld voor een gesprek als orthopedagoog :). Of het een beetje vlug kon en nu mag ik morgenvroeg komen.. betekend gelukkig wel dat ik geen week heb om me druk te maken en niet te veel kan voorbereiden.. maar toch, haren vast, los, in een staart? aaahhh, ik word gek :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:31

Vast, kan je er ook niet aan gaan zitten frummelen & hoef je je geen zorgen te maken of het goed zit (want dat blijft gewoon goed zitten)!

Leuk :D Vandaag dus inlezen in de organisatie enzo?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 12:41

Eens met Doubt, haren vast. Gewoon netjes, fris gewassen en nette staart.
Gaaf joh! Duimen!!

Hier wel een leuk maar vreemd gesprek gehad. Er was dus geen duidelijke vacature dus het gesprek verloopt dan een beetje vreemd. Hij zoekt duidelijk iemand met passie en een doel. Daarom dit gesprek, hij wil eerst weten wat voor een vlees hij in de kuip heeft. Geen idee wat hij wilde horen dus we hebben maar gewoon over van alles en nog wat gesproken.
De binnendienst/marketing etc functie is helaas al bezet. Hij wil wel evt in zee met me in de buitendienst. En daar heb ik dus totaal geen ervaring mee (accountmanager/vertegenwoordiger) en ik weet niet of het wat voor me is. Aan de andere kant; zelf tijd in delen, geen leiding geven etc.
Een baan is een baan, maar ik moet me er wel happy bij voelen.
Snappen jullie?

Afgesproken om na het weekend contact te hebben of we iets voor elkaar willen en kunnen betekenen.

Nu weer druk met solliciteren............. eens kijken of er ergens nog wat leuks te doen is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:43

Spannend zeg. Lijkt me moeilijk als er nog niets bepaald is. En tja, buitendienst. Het is iig een baan? Kan je later altijd nog bepalen dat het niets voor je is als een betere optie zich voordoet?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:44

Leuk Anneert! Het maakt volgens mij geen donder uit hoe je je haren hebt, als je er maar verzorgd uit ziet. Dus even haren wassen en dan je haren doen zoals jou leuk staat.

Apart verhaal Dimple, hoe vond jij daar? Zie je het zelf wel zitten?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:53

Ja, vast in een staart lijkt me ook beter.. ik ben nogal een friemelaar, vooral aan haar (oke, dat klinkt raar) en als ik het vast doe komt het overeen met de foto op mn cv :)

Lastig Dimple, als je je niet happy voelt in een baan schiet het ook niet op.. Het klinkt op zich goed, zelf tijd indelen en geen leiding geven, maar het is lastig jezelf er iets bij voor te stellen als je er geen ervaring mee hebt..

Doubtless, ja inderdaad, doelgroep ben ik mee bekend, even inlezen in de missie / visie en me vooral niet te druk maken, das nogal moeilijk voor mij. Ben wel blij dat het in de ochtend kan :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 12:56

Weet je wat het is..........ik vind mijn oorspronkelijke vak, HR, gewoon fantastisch. Het is alleen zo lastig om daar tussen te komen.
Dus heb ik al een uitstapje gemaakt naar locatiemanagement.........
Ik ben bang dat als ik nu wéér iets anders ga ik, ik het mezelf helemaal zo moeilijk maak. Dan krijg ik helemaal een bij elkaar geraapt zooitje van een CV.

Aan de andere kant is het wel waar wat Doubtless zegt.........maar het is wél een baan!!

Maar ik hoef nog niet meteen te reageren, ik denk er rustig even over.

Anneert de friemelaar, ik wil niet weten waar je nog meer aan friemelt behalve je haar :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:05

Ja, kan me er iets bij voorstellen Dimple.. maar van de andere kant ben je dan wel zeer flexibel en breed inzetbaar, toch?

Haha, zo spannend is het niet hoor, dat gefriemel :D

Edit: ik ben niet zo thuis in het wereldje waarin je solliciteert Dimple, maar heeft het raakvlakken met HR?
Ik zit daar zelf ook mee, ik wil misschien ook iets gaan doen, wat echt totaal, maar dan ook echt totaal iets anders is.. dat staat ook raar op een cv
Laatst bijgewerkt door Anneert op 18-03-15 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:08

Dimple schreef:
Weet je wat het is..........ik vind mijn oorspronkelijke vak, HR, gewoon fantastisch. Het is alleen zo lastig om daar tussen te komen.
Dus heb ik al een uitstapje gemaakt naar locatiemanagement.........
Ik ben bang dat als ik nu wéér iets anders ga ik, ik het mezelf helemaal zo moeilijk maak. Dan krijg ik helemaal een bij elkaar geraapt zooitje van een CV.

Aan de andere kant is het wel waar wat Doubtless zegt.........maar het is wél een baan!!

Maar ik hoef nog niet meteen te reageren, ik denk er rustig even over.

Anneert de friemelaar, ik wil niet weten waar je nog meer aan friemelt behalve je haar :D

Lijkt me een heel lastig gesprek! Buitendienst is wel een baan en wie weet is het hartstikke leuk?

Annert tijdens je gesprek sowieso NIET friemelen he :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:17

Dimple schreef:

Ik denk dat dat wel mee valt. Het geeft wat mij betreft aan dat je vooral wil werken, divers inzetbaar & leergierig bent!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:29

Buitendienst moet je wel liggen natuurlijk, als je er echt geen enkele lol aan beleeft kun je het ook misschien niet met genoeg enthousiasme doen? Maar wellicht dat het dichterbij je ligt dan je denkt. Dat kun je alleen zelf invullen en inschatten :)

En buitendienst in een wat groter bedrijf, geeft misschien de kans om later intern te switchen als er een functie op de HR vrij komt? Dat zou ook de investering kunnen zijn, maar ook de gok :)

En verder ben ik het eens met Doubtless, divers inzetbaar, niet bang om wat anders aan te pakken. Is toch positief!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 13:42

Ja, maar ik denk ook (en spreek ook uit ervaring) dat recruiters zeggen dat je niet weet wat je wilt als je telkens switcht. Dubbel dus.

En het is geen groot bedrijf dus geen mogelijkheid tot doorgroei helaas.

Ik denk nog even verder, maar wel bedankt voor jullie meedenken. Het geeft ook een ander perspectief op het geheel. Ik waardeer het dus! :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:43

Desnoods zet je het gewoon niet op je cv :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 13:49

_O- Tegenwoordig kan alles!

En als ze dan vragen waardoor dat gat is ontstaan dan zeg ik: geen idee, ik ben opgepiept door buitenaardse wezens en ik kan en mag niks vertellen over deze periode.

*\%/* *\%/*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:00

Met zo'n antwoord val je iig wel op :P Of dat positief is kun je over discussieren ;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:01

Nou ja, wat heb je er nu op staan?

Je kunt ook zeggen dat je enkel relevante werkervaring voor de gevraagde functie op je CV hebt gezet. Dat is wat ik nu doe...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 14:08

Ik heb nu een periode van sabbatical staan tot en met augustus 2014 en daarna werkzoekend tot heden.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:37

Anneert: Ja, is wel fijn hoor, ik wacht de komende maanden nog even mijn gezondheid af (en mijn eerste kleine reisje volgende maand :):) ) en dan ga ik toch een keuze maken.. Ik heb in ieder geval nog een aanbod staan om begin 2016 in Sydney te beginnen <<)
Wel jammer dat je zelf niet veel opgeschoten ben met die speeddate, maar in ieder geval fijn dat je informatie hebt kunnen inwinnen voor je schoonmoeder :)
Enne, gefeliciteerd met je gesprek :):) Spannend morgen al!!

Het is inderdaad een baan, Dimple, maar snap wat je bedoelt. Al ga ik met de anderen mee, je bent wel breed inzetbaar :j

Blingh, je mag hem ook eventueel naar mij sturen, wil er best naar kijken :)

Ik ga morgen weer aan de slag om vacatures te zoeken ( :') ) en open sollicitaties schrijven of rond bellen.
Staat zo weinig open..