Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:25

Ja en iedereen wilt ook van alles van me, en mijn projectgroepje doet ook weer niks dus moet ik morgen weer half Nederland doorreizen om ons project af te maken en donderdag moet ik met mijn stiefmoeder haar hond naar de dierenarts en 's avonds helpen schoonmaken bij mijn broer zijn nieuwe huis en vrijdag gaan mijn verstandskiezen eruit en mijn vader wilt dat ik vandaag ga strijken en stofzuigen en weet ik veel allemaal en %*&@%&@, ik heb het vandaag echt even gehad met heel m'n opleiding en zie het leren echt even niet meer zitten. ^) (Komt wel weer goed hoor, haha, ik heb vandaag echt even een dipje.)
Ik raak er gewoon zo gestrest van dat iedereen van alles van me wilt op dit moment, het liefste zou ik me nu gewoon enorm afzonderen van de buitenwereld met mijn laptopje en schoolboeken.. :=

Lienek, wat moet je leren? Woordjes, grammatica..? Ik heb 2 jaar Spaans gehad, ik was er niet heel erg goed in, maar het leren vond ik op zich wel mee vallen! (Ik deed het alleen nooit; dat is een heel ander verhaal. :'))

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:02

Ik zit de anatomie te leren met WRTS :') al die plaatsaanduidingen in het latijns.. pfff

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:22

Rebeccaa schreef:
Ja en iedereen wilt ook van alles van me, en mijn projectgroepje doet ook weer niks dus moet ik morgen weer half Nederland doorreizen om ons project af te maken en donderdag moet ik met mijn stiefmoeder haar hond naar de dierenarts en 's avonds helpen schoonmaken bij mijn broer zijn nieuwe huis en vrijdag gaan mijn verstandskiezen eruit en mijn vader wilt dat ik vandaag ga strijken en stofzuigen en weet ik veel allemaal en %*&@%&@, ik heb het vandaag echt even gehad met heel m'n opleiding en zie het leren echt even niet meer zitten. ^) (Komt wel weer goed hoor, haha, ik heb vandaag echt even een dipje.)
Ik raak er gewoon zo gestrest van dat iedereen van alles van me wilt op dit moment, het liefste zou ik me nu gewoon enorm afzonderen van de buitenwereld met mijn laptopje en schoolboeken.. :=

Lienek, wat moet je leren? Woordjes, grammatica..? Ik heb 2 jaar Spaans gehad, ik was er niet heel erg goed in, maar het leren vond ik op zich wel mee vallen! (Ik deed het alleen nooit; dat is een heel ander verhaal. :'))

Hier nog iemand die zon project groep heeft die bijna alles vergeten en niet op tijd afmaken pff

Het is echt beginners spaans
Uitgangen leren, cijfers, letters en vragende zinnen

Anoniem

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:24

Oh, beginners Spaans is nog goed te doen, gewoon goed bijhouden!! Heb je Frans gehad? Dan vallen de woordjes sowieso al super mee, de uitgangen zijn vrij regelmatig dus dat is ook wel fijn. Werkwoorden gewoon goed uitschrijven in het begin, dan krijg je het snel onder de knie. :) Succes ermee, en echt; bijhouden is de sleutel. Bij ons op de middelbare school was Spaans echt een cadeautje- iedereen haalde zo gemakkelijk hoge cijfers bij dat vak. (Nu wordt het bij jou wel moeilijker als dat het bij ons op de middelbare was haha, maar als je het bijhoudt, schijnt het goed te doen te zijn. :j )

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:50

Zo ik had vandaag voor het eerst een super lange concentratie O:) mooi gebruik van gemaakt, van een heel vak bijna alles samengevat :D Jeeej.
Nog 1,5 week voor de andere 3 vakken :') nja 1 daarvan heb ik al bijna klaar, maar de andere 2 zijn best veel op zich, vooral psychologie....

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:36

Ik vind het echt knap dat jullie zo lang van tevoren beginnen! Zelfs in de tentamenweek zel vind ik het nog lastig om me ergens toe te zetten. :+

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:39

Ik vind het lastig om eraan te beginnen. Maar als ik eenmaal mijn boek open geslagen heb gaat het wel goed. Alleen even zorgen dat ik mijn boek open doe :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:11

Sem_ schreef:
Ik vind het echt knap dat jullie zo lang van tevoren beginnen! Zelfs in de tentamenweek zel vind ik het nog lastig om me ergens toe te zetten. :+

Ik dwing mezelf nu. Normaal kan ik het ook niet maar nu wil ik écht de toetsen halen en het is echt heel veel leerstof. Ik ga risico niet meer nemen haha. Soms als ik heel laat leer en stress heb enzo dan haal ik alsnog een voldoende, maar ik zit niet te wachten op die keer dat dat een keer niet het geval is xD

Heb tot nu toe op zowel mbo als hbo nog nooit een herkansing hoeven doen . Nog geen onvoldoende gehaald. Nja alleen voor de voortgangstoets, die moet ik nu dus ook herkansen en écht halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:23

Sem_ schreef:

Oh echt? Ik ben nu al half in paniek dat ik te weinig weet, maar dat valt uiteindelijk dan wel mee. Maar aan laten komen op de laatste week, hell no.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:27

Ik had gisteren ook ineens de spirit. Heb een hele spaanse email geschreven en snap eindelijk van die kleine rot woordjes zoals hay en estar. Nu nog even flink stampen en dan vanmiddag knallen!

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:58

Ik ben ook altijd bang dat ik te laat begin. Ik heb nogal uni stress waar je echt op tijd moest beginnen anders redde je het niet :')

Dus ik denk dat het uiteindelijk nog al mee zal vallen maar op het moment stress ik hem inderdaad dat ik het allemaal niet geleerd krijg

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:59

Ik moet ook nog even hard aan de bak, heb het niet goed bijgehouden.. Dom, dom, dom.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:03

Joolien schreef:
Sem_ schreef:

Oh echt? Ik ben nu al half in paniek dat ik te weinig weet, maar dat valt uiteindelijk dan wel mee. Maar aan laten komen op de laatste week, hell no.

Het scheelt dat ik geen leertentamens heb deze week! Maar tot nu toe heb ik gelukkig alles makkelijk in 1 keer gehaald!

EDIT: oeps, ik dacht dat dit het HBO topic van vorig jaar was, ik ben inmiddels tweedejaars.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:08

Ik moet namelijk spelling leren, 1 boek met 12 hoofdstukken, en dan nog 8 hoofdstukken (217 blz) en dan nog 5 hoofdstukken + wat losse stof van een ander boek.

Bij elkaar toch wel énorm veel stof. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:24

Dat is echt naadje Marlinde.
Hier zit ik op mn werk nu mooi wat oefentoetsen te maken. Altijd handig, en zo wen ik ook aan de vraagstelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:35

Spelling/Nederlands is juist het vak dat ik niet ga leren, voor alle oefententamens dik 85% gehaald, zal wel goed komen. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:35

Ik ben dus niet zo goed in helaas. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:43

Rebeccaa schreef:
Spelling/Nederlands is juist het vak dat ik niet ga leren, voor alle oefententamens dik 85% gehaald, zal wel goed komen. :=

Haha gisteren eofententamen gehad op school, Had niet geleerd en had 22 fout van de 80. Dacht dat dat wel goed was, not. Je mag maar 16 fout hebben. := van de 20 leerlingen waren er maar 3 onder de 16 fouten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:14

Ik heb vorig jaar de opleiding logopedie gedaan, daarin draait natuurlijk bijna alles om taal. Ik heb zoveel moeten ontleden tijdens dat jaar, dat ik toch mag hopen dat ik mijn Nederlands toetsen gewoon ga halen haha! Had vorig jaar ook een 8 en een 9 voor Nederlands. (Maar ik denk dat ik dit jaar een 7 haal, een heleboel dingen zakken toch weer heel snel weg. := )

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:16

Ik moet er komend weekend ook even voor gaan zitten, door de weeks komt er maar weinig van sinds ik ben begonnen bij mijn nieuwe baan... Heb wel een goede lijst met wat ik allemaal nog moet doen, afvinken is leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:18

Dat heb ik ook, maar ik dacht dat ik wel wat sneller af kon vinken.. Valt toch tegen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:21

Bij ons zijn ze zelfs zo streng op taal, dat we in het verslag van Toegepast onderzoek maar 1 taalfout per bladzijde Mogen hebben :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:22

Afbeelding
Dit is mijn to-do lijstje: dit moet ik allemaal gedaan hebben voor 3 november. :))
Van Engels zijn de idioom woordjes het meeste trouwens en daar ben ik al mee op de helft, dus dat schiet wel lekker op. Recht is ook niet extreem veel, Nederlands hoef ik praktisch niets meer aan te doen. Alleen Rekenen en Bedrijfskunde moet ik echt mee gaan beginnen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:23

Joolien schreef:
Bij ons zijn ze zelfs zo streng op taal, dat we in het verslag van Toegepast onderzoek maar 1 taalfout per bladzijde Mogen hebben :=

Ja, ik weet er alles van. :D Op deze opleiding gelukkig niet, maar vorig jaar waren ze ook erg streng haha, gewoon omdat het erg belangrijk was binnen die opleiding. Vreselijk. (Maar aan de andere kant ook heel belangrijk, zoveel mensen kunnen geen fatsoenlijk verslag schrijven, helaas moet ik veel samenwerken met zulke mensen. :x )

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:25

Ik heb gelukkig de eerste tentamenweek alleen taal/spelling en dag erna een ander vak (wat ik ook nog ontzettend leuk vind dus dat scheelt ook nog) dus kan het gelukkig spreiden...

Week erop wel twee tentamens waar ik flink voor moet leren en practicumtentamen maar daar kan ik weinig aan voorbereiden...

Komend weekend voornamelijk m'n portfolio's en tekendossiers in orde maken en eerste vak leren