[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:35

Ja! Ook ik heb m'n theorie gehaald :D

Gefeliciteerd SoAndrea!!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:35

Super !!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:37

6 fouten in gevaarherkenning en 5 in de overige 40... :+

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:38

Gefeliciteerd! Oh dan heb je geluk gehad want bij de rest mag je max. maar 5 fout hebben toch :Y)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:40

Ja :')

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:46

Ach gehaald is gehaald haha. Ik heb me theorie ook gehaald maar zit nog in de beginfase van mijn rijlessen en soms vraagt mijn instructeur wat betekent dat bord? En dan kijk ik hem aan van ehh ja ik heb mijn theorie ja maar géén idee :')

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:50

Haha ja ik herken het helemaal :+ Heb nu 10/11 lessen gehad en hier gaat het precies hetzelfde _O-

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:12

ik had ook 5 van de 5 fout haha maar maakt niet uit! ik ben geslaagd haha!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:57

Ik heb zo weer rijles en blijf toch altijd die buikpijn houden pfff haha.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:00

Ik ben altijd zenuwachtig voor mijn rijles maar zodra ik in de auto zit is alles weg en rijd ik heerlijk :P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:15

Dat heb ik exact hetzelfde!

Had voor de 2e keer les van nieuwe instructeur sinds ik ben gewisseld. Het is zo'n enorme opluchting dat ik spontaan veel beter ga rijden := Invoegen op snelweg ging zonder hulp en allemaal dingen die ik nog helemaal niet goed kon. Mag mn ttt gaan aanvragen voor over week of 3/4 en praktijkexamen voor over week of 8! Spanneeeend! :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:23

AfricanLady schreef:
Ik ben altijd zenuwachtig voor mijn rijles maar zodra ik in de auto zit is alles weg en rijd ik heerlijk :P

Precies dit dus. En de laatste 10 min maak ik vaak de meeste 'fouten'. Net weer, stilstaan voor een stoplicht op een helling. Ik WEET wat ik moet doen maar denk er teveel over na misschien grr zo goed gereden zelfstandig en dan op het laatst toch weer uitvallen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:33

Ik had het bij een kruispunt waar ik voorrang moest verlenen. Stond tegen een drempel op stil. Weet niet wat ik deed maar de auto maakte heel veel lawaai maar kwam niet in beweging haha. Terwijl de rest zo lekker ging.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:40

Kan daar zo van balen.. Gelukkig ging de rest wel goed. Was ook wel trots op mezelf dat ik al zo lekker zelfstandig heb kunnen rijden. Instructeur gaf ook aan dat ik een goede stap heb gemaakt en als ik dit blijf vasthouden het wel goed komt :j
Vrijdag heb ik weer les, dan 1,5 uur :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:55

xNathaliee schreef:
AfricanLady schreef:

Precies dit dus. En de laatste 10 min maak ik vaak de meeste 'fouten'. Net weer, stilstaan voor een stoplicht op een helling. Ik WEET wat ik moet doen maar denk er teveel over na misschien grr zo goed gereden zelfstandig en dan op het laatst toch weer uitvallen.

Joh dat gebeurd ook nog wel als wel je rijbewijs hebt hoor :)

Ik heb het meestal als ik in de auto van opa en oma stap. Die is benzine en ik rij altijd diesel en met rijles ook diesel. Benzine moet je met wegrijden veel meer gas geven dan diesel anders sta je stil :')

Dat gebeurd me met die auto ook meestal wel een keer als ik er in stap :+ (rij er niet vaak in)

Rij ik bij rotonde ofzo en wil te snel weg en vergeet dat het niet onze diesel is dus geef dan te weinig gas en boem stil _O-

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:59

Ja is ook zo, gelukkig hoef je geen perfect examen af te leggen en kunnen dingen altijd gebeuren als je je rijbewijs hebt. Maar het is nu gewoon elke les raak en daar baal ik van.
Ik moet denk ik geen benzine rijden dan Yvank_ haha, ik geef nu al veel te weinig gas met wegrijden laat staan dan als mijn eigen auto een benzine is haha. Auto van mijn vriend is nu wel benzine maar een automaat dus dat scheelt weer :)

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:51

Wat ik gisteren heb meegemaakt! Na mijn rijles werd ik naar huis gebracht door een meisje dat haar derde rijles had, nou heb echt doodsangsten uitgestaan := Ze remde steeds met links, wou op een 80-weg gas geven maar remde per ongeluk keihard, keek niet om zich heen en reed een paar keer bijna de weg af. Pfoe was blij toen ik veilig thuis was haha!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:54

Oh god! Dacht ooit dat ik zo'n iemand zou zijn haha gelukkig is dit niet het geval. Denk dat je dan wel een hele zware klus moet klaren..
Ik heb het ook wel eens gehad dat ik dacht oeh ging maar net goed. Ik kijk ook altijd mee alsof ik zelf aan het rijden ben haha. Laatste tijd heb ik eigenlijk alleen maar mensen hoeven weg te brengen en niet hoeven op te halen. Vind ik wel jammer omdat je daar ook weer van leert rijden.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:58

Jannaa schreef:
Wat ik gisteren heb meegemaakt! Na mijn rijles werd ik naar huis gebracht door een meisje dat haar derde rijles had, nou heb echt doodsangsten uitgestaan := Ze remde steeds met links, wou op een 80-weg gas geven maar remde per ongeluk keihard, keek niet om zich heen en reed een paar keer bijna de weg af. Pfoe was blij toen ik veilig thuis was haha!

_O-

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:36

Vandaag op de snelweg perongelijk naar zijn 1 geschakeld, was nu zon succes. Volgen keer toch weer gewoon de 5 pakken, werkt beter hahaha

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:41

Ik had gister ook zoies soortgelijks, voor het eerst echt op de snelweg gereden (120 km weg). Schakelde van zijn 4 naar zijn 3 ipv 5 maar had het gelukkig op tijd door :Y)
Wat gebeurd er eigenlijk als je hem wel in een te lage versnelling schakelt en je je koppeling op laat komen?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:46

Ik probeerde van de vijf naar de 4 te gaan, toen zat ie in zn 2 :') Zei instructeur al; zullen we maar naar de 3 doen? :Y)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:37

Ik heb 11 augustus om 14:55 mijn herexamen.
Is op een druk tijdstip in Sneek :(
Maar als ik mijn zenuwen onder controle houd komt het allemaal goed.
Ik ga nu van te voren naar de huisarts om iets tegen mijn zenuwen te halen.
Afgelopen keer had ik Plantival maar die werkte dus niet bij mij.
En als ik zenuwachtig ben dan kan het zomaar zijn dat ik vergeet hoe ik moet rijden en niet meer kijk zoals gister gebeurde en dat wil ik niet weer.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:50

VeraPopeye schreef:
Vandaag op de snelweg perongelijk naar zijn 1 geschakeld, was nu zon succes. Volgen keer toch weer gewoon de 5 pakken, werkt beter hahaha

In z'n 1 :o, als ik dat doe als ik 50 rijd dan moet ik er hem echt indrukken anders gaat ie echt niet in z'n 1, dan moet ik echt flink kracht zetten! :P. Licht misschien aan de auto?
Ik ben echt heel benieuwd hoe een automaat rijd, het hele rijden gaat bij mij wel prima maar met die versnellingen zit ik altijd te klooien. Rotonde bijvoorbeeld, nemen jullie die in z'n 2 of 3? Ik nam 'm laatst in 3 maar toen gaf ik eigenlijk te weinig gas bij waardoor ik er wat moeizaam weer vanaf kwam, maar extra gas geven doe ik dan ook weer niet want ik vind dat ik al hard genoeg ga op de rotonde :P.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:53

Ik heb geleerd om rotondes en bochten in zijn 2 te rijden. Ik moest gister iemand wegbrengen en op die weg er naar toe kwam ik 4 rotondes tegen. Extra goed op gelet dus dat ik de auto terugschakel. Op het moment dat ik de rotonde bij wijze van al zie rustig remmen, auto naar z'n 2, koppeling omhoog en zo nodig nog even bijremmen om de vaart eruit te halen. Dat ik op het moment dat ik de rotonde oprij klaar ben en alleen maar hoef te letten op het verkeer om me heen.
Een automaat is heel simpel hoor, daarbij is je rem in bepaalde gevallen je 'koppeling'. Dus stel je moet achteruit inparkeren dan gebruik je je rem als een soort van koppeling omdat je in een schakel ook op je koppeling achteruit inparkeert :)
Heb ook wel eens in een semi schakel gereden, dat is pas apart haha. Dan heb ik liever óf automaat óf schakel.