Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:08

Hallo,
Mag ik mij ook melden hier?

Sinds vorige week weer juf van een hele heftige kleutergroep in een achterstandswijk.
Dit nadat ik er 7 jaar uit ben geweest, maar daarvoor bijna 8 jaar voor de klas heb gestaan.

Vragen, stel ze gerust ;).

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:40

nektosha schreef:
Hallo,
Mag ik mij ook melden hier?

Sinds vorige week weer juf van een hele heftige kleutergroep in een achterstandswijk.
Dit nadat ik er 7 jaar uit ben geweest, maar daarvoor bijna 8 jaar voor de klas heb gestaan.

Vragen, stel ze gerust ;).

Gezellig :wave:
Wat is er zo heftig aan?
Heb je ze de hele week?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:44

Het is een wijk met veel Antilliaanse kinderen, de groep heeft al 5 juffen gehad. Het zijn er 32, maar gesplitst in twee.
Op maandag, woensdag en vrijdag heb ik de ene helft en dinsdag en donderdag de andere helft.
Veel kinderen met een gediagnostiseerde gedragsstoornis, een aantal met een leerstoornis en termen als "Ik haat je" en "Ik snij je hoofd eraf" zijn aan de orde van de dag.
Ik werk dus fulltime.

Maar goed, het zal ongetwijfeld wennen zijn, na een week kan je nog geen wonderen verricht hebben :P .

AnnemiekvM

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:01

Het lijkt mij voor de kinderen ook heftig om al zoveel leerkrachten voor de klas te hebben gehad.
Is het niet mogelijk om de hele week dezelfde kinderen te hebben? Lijkt mij voor de kinderen duidelijker.
Fijn dat de groep door de helft is gedaan.
Hoe is het qua taal?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:05

Pff klinkt heftig ja.
En dat dat kleine spul al zulke uitspraken doet he, ongelooflijk.... En sneu ook.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:30

Ja, echt sneu...

Ik heb een klein klasje lekker mee naar buiten genomen vandaag :)) Geen daverend succes, maar wel even leuk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:35

Wat kunnen kids enthousiast worden als ze het over hun huisdieren hebben he :D
Zat vanmorgen te kletsen met een 3e klasser. Kind heeft last van hormonen en heeft ook nog eens vreselijk adhd dus hij gaat altijd als een malle door de klas. IN een klassensituatie botsen we nog wel eens, maar het is een heel leuk jong.
Vanmorgen vertelde hij me dat hij gisteren bij zijn toekomstige puppy was wezen kijken. Diertje is nu pas 3 weken oud en hij kon niet wachten tot hij eindelijk kwam en hij er jachttrainingen en andere cursussen mee kon gaan doen.
Kind zat helemaal te stralen en stopte niet meer met vertellen en foto's showen.
Heerlijk even zulke momenten :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:10

Aaah, hoe lief <3

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 22:31

Heerlijk is dat, van die momentjes <3

Ik heb vandaag en morgen groep 8, best een pittige groep waar een hoop onderlinge kift is en behoorlijk op elkaar wordt ingehakt/gereageerd. Maar toch best fijn met ze de dag doorgekomen, hopelijk morgen nog zo'n dagje!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 23:03

Hallo ik lees ook mee :-)

Ik ben afgestudeerd docent lichamelijke opvoeding maar werk nu al weer drie jaar op een speciaal basisschool cluster 4 (autisme en gedrag stoornissen) als ondersteuner en 1 ochtend gym lessen, daarnaast ook nog 1 en andere week 2 dagen op regulier basisschool voor de rugzak leerlingen! Lekker afwisselend en leuk om mee te werken!

Leuk om verhalen te lezen!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:46

Welkom! Trouwens...Tante Cor ken ik wel, heb zo'n vermoeden dat een oud-studiegenoot uit Dronten jouw vriendin is die op haar heeft gereden :D

Poeh...wat een uitspraken zeg voor zulke jonge kinderen! Zal niet meevallen om na 7 jaar ineens voor zo'n heftige groep te komen?

Goof, wat leuk! Nu al zo enthousiast, hopelijk blijft hij dat ook als hij straks 's nachts zijn bed uit moet voor een plasronde. Dat vond ik het moeilijkste aan het opvoeden van een pup. :')

Buiten les geven lijkt mij ook leuk! Maar dan moet je wel de gelegenheid ervoor hebben.

Ik ga zo eens verzinnen hoe ik een blokuur bedrijfsrekenen over financieel beheer een beetje leuk kan maken voor de kinderen. Ben blij dat ik de kadergroep mag doen, want de basisgroep heeft veel meer moeite met rekenen. Merk aan mezelf dat ik daar nog wel aan moet wennen; dat er dus ook kinderen zijn die echt heel veel moeite hebben om percentages en gemiddelden in bijna de meest simpele vorm uit te rekenen. En dat ik in de uitleg ook heel erg terug moet schakelen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:29

Ik heb vandaag heerlijk een uurtje in de zon gezeten met leerlingen.
Had een roosterwijziging, kom bij het lokaal aan, staan er geen banken, omdat die voor de examens zijn gebruikt.
Nou dan gaan we wel lekker in de zon zitten. Heerlijk. :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:09

SdaphneS schreef:
Ik heb vandaag heerlijk een uurtje in de zon gezeten met leerlingen.
Had een roosterwijziging, kom bij het lokaal aan, staan er geen banken, omdat die voor de examens zijn gebruikt.
Nou dan gaan we wel lekker in de zon zitten. Heerlijk. :)

Groot gelijk!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:55

Heerlijk even de zon in!

Ik had vandaag twee hele echte puber momenten :D
Eerste moment was dat een leerling uit de tweede klas met een gigantische opgeblazen condoom de klas binnen kwam. Hele klas stuiteren natuurlijk, vooral toen hij aan me vroeg of hij even zijn handen mocht wassen want "Ja mevrouw, heel mijn handen zitten nu onder het glijmiddel, weet je hoe vies dat is?" :+

Tweede moment zat een van mijn mentorleerlingen (12 jaar) op gegeven moment met zijn arm omhoog en de mouw van zijn shirtje naar beneden getrokken uitgebreid zijn oksel te bestuderen.
Toen ik hem vroeg of hij al okselhaar kon vinden rolde hij bijna over de grond van het lachen :D

Wat een heerlijke doelgroep toch, en geen dag hetzelfde :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:24

Heel leuk :')

Bij mij kwam vandaag een collega binnen die vroeg of wij toevallig wisten waar z'n doos met 2000 condooms was gebleven _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:19

mayniac_val schreef:
Heel leuk :')

Bij mij kwam vandaag een collega binnen die vroeg of wij toevallig wisten waar z'n doos met 2000 condooms was gebleven _O-

Hehehe, toen zat ook iedereen met een verbaasde blik of niet? :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:29

Nee, we hebben braaf mee gedacht :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:45

Gedver.
Ik heb een leerling in de 3e die heel ziek is. Hij is een groot gedeelte dit jaar al afwezig geweest ivm ziek zijn of in het zieknhuis liggen voor onderzoeken of operaties. Kennelijk is het erfelijk, zijn vader heeft het ook.
Afgelopen week is hij ook weer niet op school geweest. Net had ik zijn klas en toen stapte hun mentor binnen met het bericht dat die leerling zijn vader in het ziekenhuis lag voor deze ziekte en dat hij vannacht plotsklaps overleden is.
Hoe bizar moet het zijn voor die jongen, niet alleen om zijn vader te verliezen, maar ook wetende dat hij dezelfde ziekte heeft en niet weet wat zijn toekomst is omdat artsen gewoon niets weten......

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:25

He gatsie goof! Wat naar... arme jongen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:42

Oh wat naar! Inderdaad arme jongen :(

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:19

Jeetje wat naar! Arme jongen...
Vreselijk moet dat zijn. En je vader verliezen en mogelijk zelf hetzelfde lot ondergaan. Tjonge...

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:39

Wat vréselijk zeg...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:11

Oh, wat naar zeg! Wat een klap moet dat zijn.

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:05

Hallo iedereen op dit topic!

Ik weet niet of jullie het fijn vinden dat ik zo binnen kom vallen, maar ik heb een vraag die jullie denk ik het beste kunnen beantwoorden.

Ik heb dit jaar stage gelopen in groep 1-2. Ik heb het er ontzettend leuk gehad en heb er ongelooflijk veel geleerd. Dus ik zat te denken om iets leuks voor de klas mee te nemen. De lerares vertelde laatst dat meer puzzels zou willen hebben (van die houten waar je de vormen in elkaar moet leggen, dus niet losse stukken met pinnetjes zeg maar), en vooral met thema's. Ik probeer nu zulke puzzels te zoeken, maar ik kan die nergens vinden.
Weet iemand waar ik deze kan vinden?
Of heeft iemand een ander leuk educatief idee voor een kleuterklas?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:12

Kijk eens bij een kringloop winkel, daar hebben ze soms wel van dat soort puzzels.
Verder zou ik het niet weten, bol.com al geprobeerd?