Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:12

Ik heb straks een informeel gesprek voor een mogelijke PhD functie bij de eigen vakgroep waar ik afgestudeerd ben. Ik kreeg daar vorige week een uitnodiging voor. Ben erg benieuwd, maar ik weet van de prof dat ik niet als enige in zijn lijstje sta, maar ik sta wel vrij hoog ^^ .

Ben erg benieuwd of het over een interessant onderwerp gaat en of we elkaar bevallen. Op deze manier in een baan rollen zou natuurlijk ideaal zijn.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:18

LadyMadonna

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:34

ik meld me hier maar weer ;) Nog steeds is het helaas kansloos waardoor ik nu verder ga kijken dan de perfecte vacature.
Het is nog niet zo dat ik op whatever solliciteer, maar ik sta ook open voor andere vacatures dan telefoniste/receptioniste. Want dat gaat m echt niet worden.

Dus ik zoek: Een service gerichte functie
20/28 uur
regio Gorinchem/breda (bereikbaar met OV)

Heb net gereageerd op een functie als shopmedewerker bij T mobile. Heb al eerder op de klantenservice van T mobile gezeten, dus dat is weer een pluspunt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:19

Je kan nog zoveel pluspunten hebben, als ze alleen maar naar je opleiding van 14 jaar terug kijken, houdt het kennelijk op....
-:(-

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:23

stef schreef:
Je kan nog zoveel pluspunten hebben, als ze alleen maar naar je opleiding van 14 jaar terug kijken, houdt het kennelijk op....

:(:) , bizar eigenlijk he.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:24

ook zo mooi staat er bij een vacature ervaring in /op het vakgebied niet belangrijk, motivatie belangrijker.

Wat krijg je dan terug, helaas hebben wij mensen gevonden die meer ervaring hebben, die nodigen wij dan ook uit???? -O- :+

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:50

Hmm dan moet je ze eigenlijk hun vacaturetekst terug mailen :)

Ik lees stiekem nog mee.
Ik heb het contract als groepsbegeleidster getekend, maar dat is in oproepverband.
En ik heb geen zin om te wachten tot ze mij gaan bellen, dus ik ben ondertussen nog aan het verder solliciteren.
Er was een vacature voor fulltime di.erv.erzorgster bij het die.renas.iel, daar heb ik op gesolliciteerd en hoor ik uiterlijk 8 april of ik op gesprek mag komen :)
En gister zag ik ineens een vacature voor pa.rave.terin.air voorbij komen :D Dus meteen op gesolliciteerd.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:51

Ik heb vorige week dinsdag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt en heb nu 7 gerichte sollicitaties uitstaan, daar moet er toch 1 tussen zitten Y;(

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:53

stef schreef:

Wat frustrerend zeg, en als je ze nou eens heel brutaal op belt? Laat je iig zien dat je wil en brutaal genoeg bent :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:31

Morgen gesprek bij de bank en volgende week gesprek voor secretaresse

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:35

+:)+ Positief!

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:36

Na een tijdje meelezen meld ik mij toch maar even. Ben op dit moment bezig met afstuderen en alsvast op zoek naar een baan. Ik werk op dit moment vast op zaterdag (contract onbepaalde tijd) maar ik moet er niet aan denken om daar, na mijn opleiding, ook doordeweeks te moeten werken. Wel lastig hoor, want ik geef dan een goedbetaalde baan met zekerheid op werk op..
Ik solliciteer trouwens op vanalles, wil denk ik niet werken waar ik voor geleerd heb.

Heb al een aantal keer gesoliciteerd op traineeships maar dat valt ook niet mee. :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:39

PercyLeen schreef:
stef schreef:

Wat frustrerend zeg, en als je ze nou eens heel brutaal op belt? Laat je iig zien dat je wil en brutaal genoeg bent :D

Geen nut, uitzendbureau.
Heb ze al gesproken

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:59

Bah! Een diploma is echt geen bewijs van wat je kunt. Jammer dat ze daar nog steeds aan refereren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:03

Ik heb mijn cv bewust al verbouwd zodat nu eerst mijn werkervaring komt, en als laatst pas mijn opleiding.
Opleiding gastvrouw heb je niet zoveel aan als je een kantoor functie zoekt ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:09

Ik had er eerst niet op staa dat ik mijn hbo niet had afgerond, nu wel. Maar iedereen begint daar over. Ik ben niet voor niets na 3,5 jaar afgehaakt. En vind het niet fijn om daar telkens over te moeten hebben.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:11

stef schreef:
Ik heb mijn cv bewust al verbouwd zodat nu eerst mijn werkervaring komt, en als laatst pas mijn opleiding.
Opleiding gastvrouw heb je niet zoveel aan als je een kantoor functie zoekt ;)

Zo heb ik dat nu ook gedaan, werkervaring boven aan. Opleidingen komen dan later, want wat boeit het wat ik 30 jaar geleden gedaan heb?
Ik heb wel heel veel verschillende cursussen gevolgd, maar die zet ik er tegenwoordig alleen maar bij als ze relevant zouden kunnen zijn voor de functie waarop ik solliciteer.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:13

annastasia schreef:
Ik had er eerst niet op staa dat ik mijn hbo niet had afgerond, nu wel. Maar iedereen begint daar over. Ik ben niet voor niets na 3,5 jaar afgehaakt. En vind het niet fijn om daar telkens over te moeten hebben.

Kun je het niet zo op je cv zetten dat je een beetje in het midden laat of je het al dan niet succesvol afgerond hebt?

Ik heb echt nog zelden mee gemaakt dat er over mijn opleidingen werd door gevraagd...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:14

Symbeami schreef:
annastasia schreef:

Kun je het niet zo op je cv zetten dat je een beetje in het midden laat of je het al dan niet succesvol afgerond hebt?

Ik heb echt nog zelden mee gemaakt dat er over mijn opleidingen werd door gevraagd...

Ik had er staan 2007-2011 hbo ..... Opleiding .....
Maar dan gaan ze er dus vanuit dat ik hem heb afgerond

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:17

Ik heb bij de opleiding waar ik een diploma voor heb er behaald achter staan, bij de opleiding die ik niet afgerond heb heb ik dat er vanzelfsprekend niet achter te staan.

Heb geen idee wat de juiste manier is..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:29

annastasia schreef:
Bah! Een diploma is echt geen bewijs van wat je kunt. Jammer dat ze daar nog steeds aan refereren.

Ik heb/had op mijn cv staan: Een diploma is een bewijs van wat je hebt gedaan, niet van datgene dat je kunt.
Daar sta ik ook volledig achter, ook al heb ik wel een (universitair) diploma.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:30

SplashIsLief schreef:
annastasia schreef:

Ik heb/had op mijn cv staan: Een diploma is een bewijs van wat je hebt gedaan, niet van datgene dat je kunt.

Denk dat ik dat er ook maar op ga zetten. Denk er precies net zo over

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:32

SplashIsLief schreef:
annastasia schreef:

:j al vind ik het wel handig om in een cv te vermelden als iets niet is behaald (of indien de opleiding niet erg relevant of te kort is gevolgd gewoon weglaten of onder de werkervaring zetten.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:58

SplashIsLief schreef:
annastasia schreef:

Ben ik het helemaal mee eens, maar om dat nu op je cv te zetten :? (Moet misschien wat assertiever worden ;))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:04

Jippie, mijn bijbaan wil mij langer inzetten :) prima! Geld is welkom :Y)
Met thuiszitten verdien ik geen cent haha en voor het ritme is het ook goed :)