Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_Irisje_x schreef:De spreker is echt hevig overtuigd dat netwerken 10x beter werkt dan een vacaturesite afspeuren.
Ze heeft er ook een boek over geschreven. Ook op LinkedIn kun je vacatures zoeken. Een tip van haar is ook om echt een goed en overzichtelijk profiel te maken. Zet vooral in de samenvatting op LinkedIn wat je voor een bedrijf kunt betekenen. Maak je werkervaring scanbaar. Ze gaf ook als tip om bedrijven die je interessant vindt te volgen op LinkedIn. Maak ook de kopregel van je profiel concreet. En nog veel meer tips haha.
Want van deze berichten wordt je opok niet vrolijk http://www.nu.nl/economie/3015848/uwv-v ... banen.html
Bellatrix schreef:Als ik mij wil aanmelden vraagt hij of ik werkzoekende ben of al in dienst ben. Maar ik ben werkzoekende die wel in dienst is.
denise04 schreef:Ik zit met een dilemma.... Zie net een vacature staan bij een bedrijf waar ik al eerder gewerkt heb,... Andere functie. Ik ben toen weggegaan omdat ik het niet naar mijn zin had....
Ga ik solliciteren? Het voordeel is dat ik het bedrijf ken, de producten, de klanten en de medewerkers....
Nadeel, ik had het niet naar mijn zin, dus nu wellicht ook niet.... Maar ja, werk is werk nietwaar?
x_Irisje_x schreef:Bellatrix schreef:Als ik mij wil aanmelden vraagt hij of ik werkzoekende ben of al in dienst ben. Maar ik ben werkzoekende die wel in dienst is.
Ik zou zeggen dat je in dienst bent. Weet je werkgever dat je wat anders zoekt?
Je kunt in je kopregel neerzetten: In between jobs
Dat zie je erg veel bij mensen die een andere baan zoeken
vuurneon schreef:denise04 schreef:Ik zit met een dilemma.... Zie net een vacature staan bij een bedrijf waar ik al eerder gewerkt heb,... Andere functie. Ik ben toen weggegaan omdat ik het niet naar mijn zin had....
Ga ik solliciteren? Het voordeel is dat ik het bedrijf ken, de producten, de klanten en de medewerkers....
Nadeel, ik had het niet naar mijn zin, dus nu wellicht ook niet.... Maar ja, werk is werk nietwaar?
Weten ze dat je het niet naar je zin had daar? Want als dat bekend is en dezelfde mensen zitten er nog dan is dat niet zo positief.
Wat maakte het dat je het niet naar je zin had?