Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:03

De spreker is echt hevig overtuigd dat netwerken 10x beter werkt dan een vacaturesite afspeuren.
Ze heeft er ook een boek over geschreven. Ook op LinkedIn kun je vacatures zoeken. Een tip van haar is ook om echt een goed en overzichtelijk profiel te maken. Zet vooral in de samenvatting op LinkedIn wat je voor een bedrijf kunt betekenen. Maak je werkervaring scanbaar. Ze gaf ook als tip om bedrijven die je interessant vindt te volgen op LinkedIn. Maak ook de kopregel van je profiel concreet. En nog veel meer tips haha.

Want van deze berichten wordt je opok niet vrolijk http://www.nu.nl/economie/3015848/uwv-v ... banen.html

rockwitch

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:06

Idd LinkedIn is erg goed, heb daar ook heus geen uitgebreid iets op, maar je kan met allerlei mensen connecten en zo kan je weer ergens via via terecht komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:06

x_Irisje_x schreef:
De spreker is echt hevig overtuigd dat netwerken 10x beter werkt dan een vacaturesite afspeuren.
Ze heeft er ook een boek over geschreven. Ook op LinkedIn kun je vacatures zoeken. Een tip van haar is ook om echt een goed en overzichtelijk profiel te maken. Zet vooral in de samenvatting op LinkedIn wat je voor een bedrijf kunt betekenen. Maak je werkervaring scanbaar. Ze gaf ook als tip om bedrijven die je interessant vindt te volgen op LinkedIn. Maak ook de kopregel van je profiel concreet. En nog veel meer tips haha.

Want van deze berichten wordt je opok niet vrolijk http://www.nu.nl/economie/3015848/uwv-v ... banen.html

:j is ook zo.
Mijn studie is bv maar kort besproken met de dame met wie ik morgen een afspraak heb, echter zijn er veel vragen gesteld over hoe ik aan de ervaringsplek kwam. Dus die keten van netwerken is bloot komen te liggen en dat vond ze interessant.
Ik ben ook aan de ervaringsplek gekomen door het netwerk, anders was ik hier nooit gekomen :+ Zo simpel is het.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:08

Als ik mij wil aanmelden vraagt hij of ik werkzoekende ben of al in dienst ben. Maar ik ben werkzoekende die wel in dienst is. :+

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:28

UWV stuk somberder over arbeidsmarkt

Gepubliceerd: Tuesday 29 January 2013 11:00

DEN HAAG (AFN) - Uitkeringsinstantie UWV voorziet dat de arbeidsmarkt dit jaar veel sterker krimpt dan eerder gedacht. De werkgelegenheid neemt in 2013 naar verwachting af met 85.000 banen, waarmee het aantal vacatures een dieptepunt bereikt. Dat maakte de instantie dinsdag bekend.

In juni vorig jaar ging UWV nog uit van een afname van het aantal banen dit jaar met 7000. ,,De economie ontwikkelt zich ongunstiger dan vorig jaar werd voorspeld. De werkgelegenheid neemt daardoor sterker af dan verwacht'', aldus UWV. De arbeidsmarkt kromp vorig jaar naar schatting al met 51.000 banen.

De uitkeringsinstantie voorziet de sterkste teruggang in de industrie, de bouw en het openbaar bestuur. Alleen de sector zorg en welzijn laat met een plus van 15.000 (1 procent) enige groei van betekenis zien. Maar deze groei is aanzienlijk lager dan in de periode 1995-2012, toen de werkgelegenheid in de sector jaarlijks meer dan dubbel zoveel toenam. ,,Het beleid gericht op terugdringen van de zorgkosten leidt tot lagere werkgelegenheidsgroei'', stelt UWV.

De instantie becijferde dat er in heel 2013 bijna 640.000 vacatures zullen ontstaan, het laagste niveau in zeker 16 jaar. In de periode voor de crisis kwamen er nog jaarlijks 1,1 miljoen vacatures bij.

bron: De Beurs

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:32

erg he :n
heb net ook maar bevestigend geantwoord op het toegezonden voorstel.. beter iets dan niets in deze tijden..

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:33

Bellatrix schreef:
Als ik mij wil aanmelden vraagt hij of ik werkzoekende ben of al in dienst ben. Maar ik ben werkzoekende die wel in dienst is. :+

Ik zou zeggen dat je in dienst bent. Weet je werkgever dat je wat anders zoekt?
Je kunt in je kopregel neerzetten: In between jobs

Dat zie je erg veel bij mensen die een andere baan zoeken :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:34

Als ik het niet lees, is het er ook niet O:)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:08

Hier ook linkedin, maar heb er nog geen voordelen aan ondervonden.

@ Suzanne F, al iets gehoord? Spannend hoor dat afwachten!

Hier weer echt een baaldag, wilde m'n stagebegeleidster vragen een goed woordje voor me te doen bij een vacature, is de vacature al weer weg.. Wacht nu nog steeds op info over een werkervaringsplek.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:15

Jammer diesel!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:18

Hier een hele lange (8maanden) sporadisch meelezer. Hi guys O:)

om even te reageren op de nuttigheid van linkedin: Oh ja zeker! Zelfs als je, Bella, geen indrukwekkend CV hebt. :)
Je kunt je specialiteiten aangeven, en zo beknopt of uitgebreid maken als je zelf wil. En ik heb zeker 3 of 4 sollicitatiegesprekken gehad via Linkedin vacatures.
voor degenen die een voorbeeld zoeken, of het netwerk willen uitbreiden, kom maar op :Y)
http://www.linkedin.com/profile/view?id ... rk=tab_pro

die cijfers van UWV zag ik net ook :oo
nasty...

Zelf ben ik met mijn neusje in de boter gevallen, ga vrijdag beginnen, full time, goed salaris, vast contract na 2 maanden proef *\%/*
Het kan dus, mensen. Echt. Hou vol, het komt goed.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:28

Zijn er nog mensen uit Eindhoven die een bijbaantje zoeken?

Onderdeel van het bedrijf waar ik voor werk zoekt voor iedere (!!) vrijdag, zaterdag en zondag brommerkoeriers (m/v).

PB voor e-mailadres/telefoonnummer :)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:29

Ik zit met een dilemma.... Zie net een vacature staan bij een bedrijf waar ik al eerder gewerkt heb,... Andere functie. Ik ben toen weggegaan omdat ik het niet naar mijn zin had....
Ga ik solliciteren? Het voordeel is dat ik het bedrijf ken, de producten, de klanten en de medewerkers....
Nadeel, ik had het niet naar mijn zin, dus nu wellicht ook niet.... Maar ja, werk is werk nietwaar?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:30

denise04 schreef:
Ik zit met een dilemma.... Zie net een vacature staan bij een bedrijf waar ik al eerder gewerkt heb,... Andere functie. Ik ben toen weggegaan omdat ik het niet naar mijn zin had....
Ga ik solliciteren? Het voordeel is dat ik het bedrijf ken, de producten, de klanten en de medewerkers....
Nadeel, ik had het niet naar mijn zin, dus nu wellicht ook niet.... Maar ja, werk is werk nietwaar?

Weten ze dat je het niet naar je zin had daar? Want als dat bekend is en dezelfde mensen zitten er nog dan is dat niet zo positief.
Wat maakte het dat je het niet naar je zin had?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:54

We hebben geen connectie dus ik kan je niet toevoegen.. ;)

Ik vind LinkedIn wel heel handig en overzichtelijk. Ik stond ingeschreven op een aantal vacaturesites maar die hebben ik nu allemaal gekoppeld aan linkedin :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:00

x_Irisje_x schreef:
Bellatrix schreef:

Ik zou zeggen dat je in dienst bent. Weet je werkgever dat je wat anders zoekt?
Je kunt in je kopregel neerzetten: In between jobs

Dat zie je erg veel bij mensen die een andere baan zoeken :j

Ja, mijn werkgever weet dat ik wat anders wil/zoek. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:00

Mijn vriendin heeft er staan; momenteel werkzaam als ... Bij... En ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging in die en die richting/omgeving.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:05

vuurneon schreef:
denise04 schreef:

Weten ze dat je het niet naar je zin had daar? Want als dat bekend is en dezelfde mensen zitten er nog dan is dat niet zo positief.
Wat maakte het dat je het niet naar je zin had?

De bedrijfscultuur, de manier waarop ze met mensen omgingen en het verplicht volgen van trainingen, soms wel 3 x per maand...
Heb toen wel aangegeven dat ik het niet naar mijn zin had, maar ben inmiddels wel al 2 jaar weg daar...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:07

Tja, wat zegt je gevoel? Geld is leuk, maar als je je er niet fijn voelt is het een zware baan.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:09

Twijfel heel erg.... Zat meer te denken dat ik dan in elk geval iets heb, en dan kan ik van daar uit verder kijken, maar vind die instelling ook niet super.... En ontneem ik dan niet iemand anders de kans op die baan...?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:10

Dat laatste is ook iets wat ik zelf ook snel denk :o

Maar je moet ook gewoon egoïstisch zijn. Je kan altijd solliciteren!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:11

Ga ik ook maar doen denk ik....
Is het een idee om eerst te bellen? Omdat ik er al eerder heb gewerkt?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:14

linkedIn vraagt op welk vlak ik deskundig ben. :+
Echt letterlijk deskundig ben ik op geen enkel vlak. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:15

Bellatrix schreef:
linkedIn vraagt op welk vlak ik deskundig ben. :+
Echt letterlijk deskundig ben ik op geen enkel vlak. :')

Gewoon wat aspecten uit je werk en opleiding pakken :j waar ben je goed in?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:16

Opleiding? :+ Heb ik niet. :o
Ik ben wel heel goed in Engels vind ik zelf...