Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:03

Ik zou echt de kriebels krijgen van zoveel papieren en rommel. :o *krijgt opruimdrang*
Ik zal straks ie een foto van mijn bureau maken. := :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:03

pmarena schreef:
Mear: ik vind jouw avatar irritant interessant steeds :P

Wat is het eigenlijk? Een hongerige spons? :')

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:04

foxy80 schreef:
pmarena schreef:

Wat is het eigenlijk? Een hongerige spons? :')

Een vliegetende stuiterbal? _O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:05

Ier schreef:
pmarena schreef:

Een vliegetende stuiterbal? _O-

Heeft dan vast van mijn paardenmelklikeur gedronken :j

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:09

foxy80 schreef:
Je zit er niet ver naast. Onder mijn bureau staat paardenmelklikeur en paardenmelkadvocaat!
Waar is da feesje? HIER is da feesje!!!! *\o/*

Hahaha :')

Het is een soort... pluizig...monster....ding. Geen idee :')

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:17

Heb jij je stock aan huis Elke?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:26

Mear schreef:
En ik ben gisteravond van 53 naar 97 likes gegaan op FB *\o/*

Knap mij lukt het niet xD

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:43

Nu op 107 *\o/*
M'n eerste deel like & win actie is nu 60 keer gedeeld, mijn valentijnsactie die ik een klein half uurtje er op heb staan al 18 keer *\o/* *\o/*

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:11

Mallootje schreef:
Heb jij je stock aan huis Elke?

Tuurlijk, anders is het niet te doen. Wat zo zijn nadelen heeft... gisteren ontdekt dat het een bijzonder slecht idee is op nieuwe nylon sokken met mijn handen vol de trap af te komen. De stock was eerder beneden dan ik en sta vol blauwe plekken #)
Woon jij boven de winkel?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:16

Nee, ik woon 15km verder :)

Heb je dan een apart bijgebouw oid? Want je hebt toch wel wat stock na een tijd..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:20

Zolder, kelder, garage... en een vriend die daar soms gek van wordt... Het huis is er trouwens wel naar gebouwd hoor, het moet niet op een diefje weggepropt worden.

15 km is nog te doen. En dan kan je eens afstand nemen van... Bij mij grijnst Hipponet mij aan vanaf het moment dat ik door mijn huis loop natuurlijk. Overal ligt er wel iets, alhoewel ik de leefruimtes wel consequent vrij houd. Wat dus zorgt voor 'ik gooi het even in het bureau' gedrag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:23

Heb jij nog veel op voorraad dan? Is toch haast niet te doen met al die mogelijkheden van kleuren van Mattes :)

Onee wacht even, je hebt nog meer natuurlijk :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:25

Van Mattes niet, dat is niet te doen, wel van de rest. Al die pottekes en toestanden, ik moet ze nog allemaal op Hipponet zetten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:26

Dat is weer het nadeel he van zoveel keuze-mogelijkheden... komt Mattes ook niet eens met een soort Fellsattel trouwens? Is best een groeiende markt :j

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:29

Niet dat ik weet, maar ze communiceren eigenlijk nooit vooraf over nieuwe projecten. Bedoel je dan een zoiets als een barebackridingpad? Ik vind wel dat ze zich inderdaad wat meer op boomloos mogen storten, ze hebben indertijd wel dekjes gehad om onder boomloze zadels te gebruiken met vul systeem maar dat was allemaal zonder bont. En op het zadel hebben ze alleen overtrekken/zittingen voor de klassieke en western zadels
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 14-02-13 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:30

O maar Het Ruyterhuys leeft ook bij mij thuis hoor.. Dozen met catalogi die ik niet elke dag nodig heb, boekhouding van vorige kwartalen, Post, ..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:32

Hou jij trouwens alle catalogi bij? Ik alleen die van Mattes en alles van het laatste jaar, anders wordt het echt een BERG! Iedereen maakt er blijkbaar een sport van iets uit te geven dat "maatje telefoonboek" heeft. Om maar te zwijgen van sommige merken die met ringmappen werken.

Hoe zit dat eigenlijk met jullie stock? Is dat veel? Waar staat het opgeslagen?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:36

Alles staat bij ons in de winkel, niets 'op stock'. Maar in een winkel van 225m² kan je al wel een en ander kwijt ;) De dikke dekens gaan na de winter wel even achteraan, maar veel meer kan ik daar ook niet kwijt. Ik moet dus zoveel mogelijk in de winkel houden :)
Qua catalogi heb ik nu nog alles, omdat ik pas beginnen verzamelen ben in juni vorig jaar. Juni dit jaar gaan de oude weg :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:37

Evernote is inderdaad gratis, hoewel je voor meer opslag ook een abonnement kunt afsluiten, maar dat is niet heel duur. De gratis versie is 60 mb per maand of zo (dus je kunt per maand 60 mb erbij zetten, de oude notities blijven natuurlijk bewaard!) en dat is voor mij nu meer dan genoeg!
De apps en programma's zijn helemaal gratis!

Wat betreft voorraden, daar kan ik niet over meepraten, want mijn voorraad bevat hooguit 10 minialbums en een paar pakken fotopapier, dus daar is altijd wel ruimte voor!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:39

foxy80 schreef:
Niet dat ik weet, maar ze communiceren eigenlijk nooit vooraf over nieuwe projecten. Bedoel je dan een zoiets als een barebackridingpad? Ik vind wel dat ze zich inderdaad wat meer op boomloos mogen storten, ze hebben indertijd wel dekjes gehad om onder boomloze zadels te gebruiken met vul systeem maar dat was allemaal zonder bont. En op het zadel hebben ze alleen overtrekken/zittingen voor de klassieke en western zadels

Mjah, maar dan meer een zadel-idee zeg maar, zoals de Fellsättel van Christ, alleen die zijn het nèt niet.... het zou zo tof zijn als er een verbeterde versie kwam :) Je hebt ze nu van Christ en van Holu Horse.

Ze hebben een paar jaar geleden wel een geinige pad voor boomloze zadels gehad, ook gewoon met lamsvel onder het middenstuk zeg maar, is die er niet meer dan? :)

Was alleen jammer dat die bestond uit vakken waar je shims in kon doen. Op zich erg leuk, maar de naad tussen de voorste en achterste vakken zat precies onder de beugelophanging en dat is niet zo heel praktisch natuurlijk :P

Ze hadden daar toen ook een soort panelen voor die je er met klittenband op kon plakken, voor extra drukverdeling. Dat was wel leuk bedacht. Volgens mij heb ik die paneeltjes zelfs nog ergens liggen :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:45

Ik dacht dat die inlagevakken toen uit 1 stuk bestonden Pmarena, en wat je van dat bont zegt klopt ook, dat was met die uitlopers naar beneden toe.

Ik denk dat die nog wel leverbaar zijn (prijs zal helaas niet meer hetzelfde zijn als toen), dat is dan wel het voordeel van 'oude' dealer te zijn.

Ze hebben toen ook pads uitgegeven om onder ijslanderszadels te gebruiken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:50

Oja inderdaad!

Die punten gingen naar beneden aan de voorkant. Ik heb ook nog ergens foto's ervan, had er destijds 2 gekocht om te testen.

De vakken bestonden zeker weten aan beide kanten uit 2 delen, dus totaal 4 vakken, en dan kreeg je er voor elk vak 3 van die dunne witte lapjes bij, beetje vilt-achtig. Daarmee kon je dan "individueel polsteren" zeg maar :P

Volgens mij was het wel een simpel stikseltje tussen de vakken, zo midden op de pad, had wel zonder verdere schade los te tornen geweest denk ik. Met goede inlages erin was hij dan beter bruikbaar geweest, zo met die naad midden onder de beugelophanging wilde ik ze niet leveren, te veel risico op problemen :)

Maar hele aardige lui daar bij Mattes, is dat nu nog steeds zo?

Heb wel eens een speciaal formaat roundskirt westernpad besteld, hebben ze speciaal voor mij op maat gemaakt en nog snel ook, super aardig +:)+ En volgens mij bestelde ik die toen "anoniem" zeg maar, als gewone klant, dus niet dat ze het deden om me te paaien ofzo vanwege Barefoot :P

Is al wel tegen de 10 jaar geleden hoor :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:58

Particulieren kunnen daar nu niet meer bestellen en de levertijd durft schommelen (fabriek zit ondertussen in Polen). Het zijn Duitsers, als je hun taal spreekt gaat het makkelijker maar ze doen idd erg hun best voor hun klanten, hun custom mades zijn niet de onderscheiden qua afwerkingen van een regulier product, en heb door de jaren heen al aardig wat gekke ontwerpen hun kant uitgestuurd. De wolletjes zonder wol onderaan (de zogehete 'nepperds') worden ook speciaal op mijn vraag gemaakt, die zitten niet standaard in de catalogus.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:09

Hoe zit dat eigenlijk met de BTW. Ik heb een BTW-nummer maar zou echt niet weten hoe ik die btw moet terug vragen. Is het trouwens ook zo dat van bedrijf tot bedrijf ook BTW vrij kan? Of van een nederlands bedrijf naar een Belgisch bedrijf?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:12

Om even terug te komen op die Evernote.... Het programma zelf vind ik niet fijn.
Maar nou was ik een hele tijd geleden bij de opel dealer en daar had die man wat handigs op zijn computer.

Waren gele, digitale Postit memo's die je (digitaal) op je bureaublad kon plakken.

Ik heb me rot gezocht, maar het niet kunnen vinden. Als iemand er ooit achter komt hoe dat heet, hoor ik het graag :)