't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:08

stef schreef:
pff, wat doe ik toch verkeerd? Ik wil heel graag solliciteren, maar kan geen vacatures vinden :?
Monsterboard, uitzendbureau.nl, nationalevacaturebank, jobbird, indeed, etc. En dan natuurlijk de regio krantjes.

Zoek een parttime functie als administratief medewerker/baliemedewerker/telefoniste/receptioniste, of iets in die trand, maar t is gewoon kansloos lijkt het wel....

Ik zoek hetzelfde.. redelijk kansloos inderdaad... heeel soms komt er wat voorbij maar daar schrijven dan 400 mensen op...

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:09

SuSem schreef:
Ik heb net een uitnodiging van het werkplein gehad, voor speeddates met uitzendbureaus.. de vorige keer dat ik dat had, zeiden 9 van de 10 uzb's daar dat ze niets voor me konden, of omdat ze technische mensen zochten, of omdat mijn opleidingsniveau te hoog is, of... Is op vrijdagmiddag, moet er totaal 80 km voor rijden en +/- 5 euro parkeergeld voor betalen.. dat werkt allemaal niet echt motiverend..

Ik heb vorige week voor de 2e keer speeddates gehad liep ook op niks uit helaas...
Bonnetje van het parkeergeld moet je goed bewaren en inscannen en doorsturen naar je werkcoach dan krijg je een reisvergoeding.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:39

patpen schreef:
Blackflag schreef:
Helaas, gefaald bij post.nl
Ging om de functie voorbereider/sorteerder ... mijn vader is teamcoach bij post.nl en had me al een testje laten doen die ze ook bij het gesprek doen. Hij had me alleen een andere gegeven dan dat zij deed..
Was net niet helemaal klaar en had 2 foutjes... 6 in totaal en je mocht er maar 2..

Vind t wel behoorlijk oneerlijk, je hebt 2 minuten en je zit samen met andere mensen... ik hoor hun dan schrijven en ga me daar mee vergelijken van wie is sneller enzo.. heb niet eens mijn motivatie of dergelijke kunnen vertellen want het was zo van ja gefaald met de test.. houdoe en bedankt..
Gelukkig was ik niet de enige die faalde.. we waren allemaal meteen afgeschreven....

Ik heb in februari alleen maar gesprek gehad voor voorbereider en geen test... :? Wat voor test dan? Moest je al een vak zetten of zo?
En wat fouten in het zetten betreft: ik heb héél veel fouten gehad vandaag in de giga hoeveelheid post die ik vandaag moest lopen! Heb ook niet alles kunnen bezorgen omdat mensen zó slecht huisnummers aangeven 8)7 (niet op huis, niet op bus)

Ja je hebt dan een aantal cijfers en n aantal vakken ... bv van 0 tm/ 596 en dan 597 t/m 978

Heb je dan een 455 die moet dan in t vakje 0 t/m 596
Heel makkelijk... maar je hebt zo'n 25 cijfers die je in die vakjes moet invullen.. en 2 minuten de tijd, maar het is toch best wel zoeken ( of ik kijk niet logisch ) en ik was de eerste halve minuut bezig met huh :o? van pap moest ik iets doen met oneven en even cijfers... duurde ff voordat ik op gang kwam :')

LadyMadonna

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:14

Net twee sollicitaties na gebeld en die zijn iig ontvangen. Dus afwachten maar...

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:30

Ik heb ook weer een sollicitatie de deur uit gedaan! Zo vreemd trouwens, ik heb een maand geleden gesolliciteerd naar een traineeship, werd afgewezen omdat mijn motivatie voor het bedrijf an sich niet goed genoeg naar voren kwam en ze erg veel kandidaten hadden.. Staat sinds gisteren diezelfde vacature weer online! Ook gewoon voor 1 oktober.. Dus ze hadden toch niet genoeg kandidaten blijkbaar.. Beetje jammer dat ik afgewezen ben. Zouden jullie nog een keer solliciteren of is dat raar?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:40

waarom niet.... je toont dan alsnog extra interesse in het bedrijf of niet?

@iedereen;
Hallo, ik lees al een tijdje mee. Ik zit sinds 1 september in de ww (arbeitslosengeld aangezien ik in D woon)

aangezien de zeer zeldzame vacatures... heb ik weinig hoop snel aan de bak te komen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:06

pffff... ik zie het gewoon somber in voor mezelf
net bij Randstad gekeken bij vacatures. Ik heb 1 vacature gevonden wat wel iets is, schoonmaak, maar voor 6 uur per week... in elk geval gesoliciteerd, maar ik weet het gewoon niet meer

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:14

Ik ben al overgekwalificeerd voor poetsen... Stom diploma :+ (ben blij met mijn diploma hoor :D maar als student was het hoogste diploma het middelbare schooldiploma en kwam je toch veel meer baantjes in aanmerking)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:33

Blackflag schreef:
Helaas, gefaald bij post.nl
Ging om de functie voorbereider/sorteerder ... mijn vader is teamcoach bij post.nl en had me al een testje laten doen die ze ook bij het gesprek doen. Hij had me alleen een andere gegeven dan dat zij deed..
Was net niet helemaal klaar en had 2 foutjes... 6 in totaal en je mocht er maar 2..

Vind t wel behoorlijk oneerlijk, je hebt 2 minuten en je zit samen met andere mensen... ik hoor hun dan schrijven en ga me daar mee vergelijken van wie is sneller enzo.. heb niet eens mijn motivatie of dergelijke kunnen vertellen want het was zo van ja gefaald met de test.. houdoe en bedankt..
Gelukkig was ik niet de enige die faalde.. we waren allemaal meteen afgeschreven....

Testen bij TNT? Mijn vader was was ook teamcoach, maar nog nooit gehoord dat er testen waren voor een sollicitatiegesprek? (Nouja, dat was nog in de "goede" tijd van PostNL.... dat ze nog niet met een stopwatch achter je stonden om te kijken of je snel genoeg bent...)

Heb wel ooit bij een functioneringsgesprek testjes moeten maken (nouja... met de rest erbij, discussies... teamcoach die zelf ook niet alles 100 wist...) maar dat waren 6 meerkeuzevragen ofzo?

Het binnen werken was meer zo van "als je dat op zaterdag gedaan hebt, kun je in de vakanties dat doordeweeks ook" en mensen die tijdelijk geen studie hadden of niets hadden en die vaker binnen werkte, werden ook meteen ingezet.

Is er zo veel veranderd in de afgelopen 2 jaar? :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:12

Nou, ik heb zojuist een email gestuurd om te vragen of ik in aanmerking kom voor een sollicitatieprocedure... Krijg ik dit terug:
Citaat:
Helaas kan ik uw vraag op dit moment niet beantwoorden.

Geen ondertekening, geen tel.nr, geen periode, geen aanhef... :?
Ik vind t maar een vreemde afwezigheidsmelder?

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:18

Cer schreef:
Nou, ik heb zojuist een email gestuurd om te vragen of ik in aanmerking kom voor een sollicitatieprocedure... Krijg ik dit terug:
Citaat:

Dat is gek zeg!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:19

Cer schreef:
Citaat:

Vaag :?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:19

niet echt professioneel

Welke site raden jullie aan voor thuiszorg (zonder ervaring)?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:22

Ja heel vaag, vooral omdat ik eerder met deze persoon heb gemaild bij een eerdere sollicitatieronde, en ze toen heel makkelijk bereikbaar was...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:56

lifaya schreef:
niet echt professioneel

Welke site raden jullie aan voor thuiszorg (zonder ervaring)?

Ben ik ook wel benieuwd naar......

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:10

Tsn thuiszorg, zinn, vérian.
Beetje de grotere pakken :) die hebben vaak wel poetsdames nodig voor extramuraal :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:24

Grrrr nog steeds geen reactie's, heb nog zeker 6 lopende sollicitatie's |o

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:17

ik mag maandag op gesprek... durf het bijna niet meer te zeggen haha.. ben alleen niet slim geweest heb de vacature niet opgeslagen en weet nu niet meer precies wat de inhoud is... en het aantal uren... hij is ook al van internet afgehaald dus kan hem niet meer terug vinden.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:24

Google cache

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:34

goeie tip had er nog niet van gehoord.. maar helaas als ik daar de site invul kan hij de pagina niet vinden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:15

Ai, dat is wel lastig! Je kan ze morgen even opbellen, maar kan mij voorstellen dat je dat ook liever niet doet :=

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:47

nee haha ga denk maar gewoon open het gesprek in en laat hun het praatje wel houden over de vacature ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:48

Ik ben vandaag in mijn gezicht gespuugd, ben dus ook weer iets harder aan het zoeken :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:08

Euh, pardon Ruitje? Wat doe jij voor werk? :=

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:10

tijdelijk nu werken met verstandelijk beperkte mensen met agressie...