Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:01

Hebben jullie van alle vakken de Samengevat?
Onze school betaalde alleen het 'standaardpakket', dus een examenbundel voor ieder vak :') Alleen voor wiskunde en scheikunde hebben we een examentrainer gehad ipv examenbundel, echt niét handig!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:02

Pferdelove schreef:
Vraaagje natuurkunde!

Bij het examen 2009 - II en dan de vraag bij radarcontrole:
Bepaal met behulp van figuur 2 de snelheid van de naderende auto in km/h

Hoe komen ze dan aan een golflengte van 9,0x10^-3?

labda= 9mm = 0.009 m = 9,0x10^-3 m

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:03

Voor de mensen met Latijn en die de methode hebben van Hermaion (Van koningen naar consuls, Livius),
moet je ál die informatie kennen die vooraan in het boek staat, of gewoon voor de achtergrondinformatie doorlezen?

Gracezellaa

xJolien schreef:
Onze school betaalde alleen het 'standaardpakket', dus een examenbundel voor ieder vak :') Alleen voor wiskunde en scheikunde hebben we een examentrainer gehad ipv examenbundel, echt niét handig!

Wij hebben helemaal niks gekregen... Ik heb dus ook geen examenbundels of samengevat. Als we dit wilden moesten we dat zelf betalen.

Douce

xJolien schreef:

Ik heb alleen voor Nederlands, Engels en economie een examenbundel gehad...

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:04

Wij ook niks, heb ze zelf via bol.com besteld..

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:04

Gracezellaa schreef:
Pferdelove schreef:
Vraaagje natuurkunde!

Bij het examen 2009 - II en dan de vraag bij radarcontrole:
Bepaal met behulp van figuur 2 de snelheid van de naderende auto in km/h

Hoe komen ze dan aan een golflengte van 9,0x10^-3?

labda= 9mm = 0.009 m = 9,0x10^-3 m

haha ja, ik had er even overheen gekeken dat het gegeven was, domm bezig ;)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:05

Het scheen dat er wel geld voor beschikbaar gesteld was door de overheid, maar daar heeft onze school natuurlijk weer niks mee gedaan.

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:05

xJolien schreef:

Alleen examenbundel van nederlands en frans, voor de rest van de vakken gewoon examenbundel en samengevat zelf bestellen en betalen!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:13

Echt waar! :oo Ooh, dat vind ik raar! :\
Ik dacht dat wij juist weinig hadden gehad, maar niet dus!

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:17

Ik heb ook alleen voor Grieks, Engels en Duits een examenbundel gekregen. Voor wiskunde heb ik er zelf eentje gekocht omdat mijn lerares zei dat dat wel handig was. Voor Latijn vond de sectie een bundel onzinnig, daarvan heb ik een OCT gekregen. Daarvoor heb ik dus zelf ook een examenbundel gekocht. :D

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:21

Wij hebben ze van bijna alles gekregen (nederlands, frans, engels, wiskunde, geschiedenis, aardrijkskunde) alleen voor kunst niet (maar daar hebben we op een andere manier voor geoefend) en voor economie niet. De leraar van economie had echter wel alle examens van 2006 tm 2011 voor ons uitgeprint om te maken in de examentraining (drie weken lang, iedere ochtend twee uur, tijdens hoofdonderwijs), dus dat was ook goed geregeld :D

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:21

jongens, ik zoek me dood, maar ik kan die wrts paginas met jaartallen niet meer vinden, wie had die?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:23

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:26

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:28

Nienkex schreef:
Douce schreef:
http://Www.bokt.wrts.nl

Niet van mij en uit mn hoofd.

skills :))

Uit m'n hoofd was meer zo van: zit op m'n mobiel dus weet niet of hij goed is! Maar net gecheckt en hij is goed :D

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:30

_/-\o_

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:31

xJolien schreef:

Wij hebben helemaal niks gekregen, we moesten het zelf regelen en betalen. Ik heb ook alleen een examenbundel van biologie, en samengevat van scheikunde, bio en ak.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:47

Weet je wat nou echt heel vervelend is? Die examens van vorig jaar van geschiedenis. Ik zie wel ongeveer waar het over gaat en haal wel een deel van de punten, maar er komen echt dingen in voor waarvan ik gewoon niet gehoord heb (logisch, want het onderwerp was net anders). En daardoor ga ik een beetje aan mezelf twijfelen :\

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:49

Bedankt meiden voor de natuurkunde-hulp, ik snap het! :))

Wij hebben van school een samengevat van wiskunde gehad en een examenbundel van economie. De rest was allemaal voor eigen rekening. Maar het meeste had ik nog van m'n zus. Tsja, dan zijn het maar examenbundels van 2 jaar terug, staat precies hetzelfde in.. De samengevat's zijn ook niet veranderd, dus kon die van haar allemaal nog gebruiken. Het enige wat ik hoefde aan te schaffen was een wiskunde examenbundel (voor 2,50 tweedehands gefixt) duits en engels (was verplicht voor de talencursus, die echt een flop was...) en een samengevat van economie.
Viel wel mee bij mij dus :)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:49

Het deel over de Republiek kun je eigenlijk ook niet maken. Maar een aantal vragen zijn goed om te oefenen. :P

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:54

Wij hebben niks gekregen van onze school :') Mocht het allemaal lekker zelf gaan betalen. Dus heb alleen eens samengevat boekje van natuurkunde, scheikunde en biologie.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:55

Snap helemaal niks meer van natuurkunde ;(. Wanneer de docent het uitlegt snap ik het prima, maar ik pak kennelijk mijn opgaves verkeerd aan bij de oefen examens waardoor ik erg laag scoor. Maar waar het aan lag precies en hoe ik het kon oplossen wist de docent zelf ook niet. Mijn enige hoop is dat je teminste ook nog punten krijg voor alleen het opschrijven van formules bij veel opgavens.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:58

Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik alleen examens uit de bundels heb gemaakt. Bij nader inzien was het dus goedkoper (voor school) en beter (voor de hoeveelheid papier) geweest als ik die dingen niet had gemaakt. Je kunt examens immers printen of op de computer/het internet maken :+

Ik beschouw het inderdaad vooral als oefenvragen voor de republiek, vooral welk deel van het antwoord ze terug willen zien - ik maak alles nogal uitgebreid en mis dan soms/vaak toch punten (omdat ik niet zo precies heb gelezen of omdat ik teveel klets :P )

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:59

miss_lizje schreef:
Snap helemaal niks meer van natuurkunde ;(. Wanneer de docent het uitlegt snap ik het prima, maar ik pak kennelijk mijn opgaves verkeerd aan bij de oefen examens waardoor ik erg laag scoor. Maar waar het aan lag precies en hoe ik het kon oplossen wist de docent zelf ook niet. Mijn enige hoop is dat je teminste ook nog punten krijg voor alleen het opschrijven van formules bij veel opgavens.

:(:) Mijn enige tip is om je oefenopgaves goed na te kijken, en goed te kijken op welke manier het daar wordt gedaan. Als je dan een soortgelijke opgave krijgt dan weet je precies op welke manier je het moet aanpakken. Nog even goed oefenen vanavond en morgenochtend! En dan hopen dat je genoeg puntjes bij elkaar kan sprokkelen morgen!