't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:00

ik heb tijdens mijn WW tijd welgeteld 1 keer iemand aan de telefoon gehad van het UWV. Aan de hand van dat gesprek heb ik 1 keer documenten van ze gekregen.
Daarna heb ik nog 1 (!!!) keer reactie gehad op de documenten/overzichten die ik naar het UWV stuurde. En dat was op de laatste :x en was iets in de trant van "bedankt voor het sturen" :+

verder NIKS! dus het ondersteuen van werkzoekenden bij het vinden van een nieuwe baan? :n dat gaat in mijn geval echt NIET op

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:05

Pfffff triest Mri.. :n

Ik heb ook weer een sollicitatie de deur uitgedaan! Heel iets anders dan het onderwijs, maar ik wil gewoon HEEL graag werken en die functie sprak mij aan :)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:47

Haha, mijn UWV frustratie is inmiddels wel duidelijkg eloof ik. Heb ze 1x gesproken omdat ik zelf initatief nam, verder nooit.
Ja 1x een brief op de mat waar ik een formulier moest gaan invullen van 2 pagina's lang waarom mijn profiel op uwv.nl nog niet compleet was? En of ik dat heel snel wilde doen anders had ik geen recht (meer) op mijn uitkering.
Heb werkelijk waar nooit ook maar iets ontvangen of gelezen waarin stond dat dat moest. Serieus alles gaan nalezen voor mijn eigen geweten ook nog. Had alles gewoon netjes gedaan op werk.nl

@amaryliss, hopen dan maar!

Edit: Heb de smaak te pakken, heb wat veranderd n.a.v. jullie tips.
https://docs.google.com/open?id=0BzYqOb ... mFQSTBmUFk
Hopelijk kan iedereen hem zien dit keer :)
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 09-05-12 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:52

Wat goed Amarylis! Hopen op het goede!

Moeilijk hè om een baan te vinden wat bij je past! Bij mij is het probleem dat ik alles leuk vind :+

Vanavond ga ik mezelf maar een schop onder m'n kont geven om wat sollicitaties de deur uit te doen!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:56

Nja, ik ben wel 4x voor Piet Snot naar het UWV gereden (45 minuten enkele reis) omdat ik niet bij de juiste werkcoach was ingedeeld, nooit tijdens de WW documenten of sollicitaties in hoeven sturen, laatste werkcoach (arbeidsdeskundige) heeft nooit een geschikte vacature gevonden, contact was er alleen van mijn kant uit. Dus ik hang ook de vlag niet uit over het reilen en zeilen bij dat UWV :n
De werkbriefjes vulde ik online in, evenals de verlofaanvraag.
En een "dreigbrief" toen ik bij de post ging werken: moest mijn contract binnen 5 (?) dagen insturen anders zou het consequenties hebben voor mijn uitkering. Alleen kreeg ik dat contract pas op mijn 1e werkdag. En waarom stuurt u dat te laat in? Omdat ik het pas op de 6e dag kreeg :P. Had verder geen gevolgen voor WW overigens...
Maar actief hulp bij het zoeken naar een baan, NEE :x

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:58

Ik kom ook eens kijken hier :) Officieel nog afstuderende, maar wel al aan het rondkijken voor een baan vanaf +/- na de zomer. Heb voor 1 dag per week een baan in mijn opleidingsrichting (neuropsychologie) gevonden, maar wat meer zou toch wel fijn zijn :+ Probleem is alleen dat je er als starter met weinig ervaring nauwelijks tussenkomt... Veel oud-klasgenoten werken nu als teamleider bij de AH ofzo, en dat wil ik toch liever voorkomen :+

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:31

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:22

Je C.V. ziet er super origineel uit Lolleke! Tof!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:44

Leuk zo Lolleke! Alleen rijbewijs: Paard zou ik wel weghalen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:51

Lolleke, ziet er goed uit, origineel!
Achter rijbewijs komt neem ik aan gewoon: BE te staan? :D

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:46

Cer schreef:
Lolleke, ziet er goed uit, origineel!
Achter rijbewijs komt neem ik aan gewoon: BE te staan? :D

Hahha, was dat maar zo! Heb alleen AM, scooter dus..maar dat geld voor alle info onderaan, dat staat netjes zoals het hoort in het echte CV...
Daar heet ik ook niet Lolleke :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:08

Nou, ben toch uitgenodigd voor een gesprek..

Wordt nog een moeilijk verhaal als ze me zouden willen en ik aan mn jaarcontract wordt gehouden.. :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:30

Je kan niet aan een jaarcontract gehouden worden, je kan altijd opzeggen, mits je de opzegtermijn in acht neemt. Volgens mij is het zo dat als je per maand betaald wordt, je ook een opzegtermijn van een maand hebt.

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:44

had ik een sollicitatiegesprek, kapt mijn auto ermee :( moest helaas sollicitatiegesprek afzeggen.. Morgen gaat de auto naar de garage.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:51

joyce2 schreef:
Je kan niet aan een jaarcontract gehouden worden, je kan altijd opzeggen, mits je de opzegtermijn in acht neemt. Volgens mij is het zo dat als je per maand betaald wordt, je ook een opzegtermijn van een maand hebt.

jaaaa en dat schijnt dus niet zo te zijn.... -O-
"Bij een arbeidscontract voor bepaalde tijd kan dat alleen als er een mogelijkheid tot tussentijdse opzegging bestaat. Dit kan schriftelijk in de arbeidsovereenkomst (of cao) overeengekomen zijn"

Dus aan een ieder die een contract voor bepaalde tijd aanneemt en daar misschien tussentijds vanaf wil, laat het erin zetten! (is bij mij niet zo)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:53

Ik kreeg een mail van mijn flexbaan (waar ik al een tijd niet heb gewerkt ivm afstuderen) dat zij in hun systeem konden zien dat ik bijna klaar was met school. In de mail stond de vraag of ik contact op wilde nemen om te zien of er eventueel een passende vacature voor mij zou zijn! :) Opsteker! Ik heb gelijk gereageerd en nu gaan we weer ouderwets afwachten :')

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:58

chOcodipJ schreef:
had ik een sollicitatiegesprek, kapt mijn auto ermee :( moest helaas sollicitatiegesprek afzeggen.. Morgen gaat de auto naar de garage.

dat is balen! Waar had je een sollicitatiegesprek? Kon je nog wel een nieuwe afspraak maken dan?

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:01

bij de tsn (huishoudschoonmaak). Ik kon helaas geen datum prikken want ze weten nog niet wat er mis is met de auto en ik wou ook eerst weten hoeveel me dat gaat kosten en hoelang dat gaat duren. Maar ik ga gewoon weer bellen als mijn auto het weer doet. Vaak zoeken ze altijd wel mensen daar :)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:08

Oké nou hopelijk vallen de kosten mee en kun je weer lekker snel op gesprek :)

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:16

Dat is een meevaller Amaryllis ! Leuk dat ze je benaderen. Dan hebben ze in ieder geval interesse! :)

Ik heb vandaag m'n eerste sollicitatiebrief gestuurd :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:24

Spannend I_S_L!!
Ik had nog achter een soll aangemaild en kreeg terug dat hij wel was binnengekomen maar dat ze bezig waren met selecteren van de brieven. Dus ik zou nog wat horen. Jammer dat ik er zelf achteraan moest gaan en dat ze geen standaard gegenereerd mailtje terugsturen met bevestiging. Maar goed...de hoop is nog niet verloren. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:22

Vanmiddag sollicitatiegesprek, maar ik was verkeerd door de buschauffeur voorgelicht. Meneer dacht dat ik in Voorschoten moest zijn maar het was in Leiden. Uiteindelijk was ik verdwaald en heb ik het gesprek moeten cancellen. Mag gelukkig maandag nu komen, maar ik voelde me echt ***. Liep echt bijna te janken van de stress.

Zijn er meer mensen die fouten ontdekken met de planner van 9292.nl?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:41

Wat een pech met de bus en de auto vandaag... gelukkig mogen jullie in de herkansing.

Ik hoorde vandaag tijdens de zendtijd voor politieke partijen van de VVD zo'n tuthola zeggen: Er zijn een x aantal werklozen in NL, maar er zijn ook een x aantal banen. Dan moet je niet bij mij aankomen met "ik kan geen werk vinden". :') Laten we haar opzoeken, kan ze iedereen aan werk helpen *\o/*

Overigens hoor ik nog of ik wel of niet uitgenodigd wordt voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Hope so!

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:43

pff nah wat stom ofniet van de vvd? :') bij mij is ze van harte welkom haha! :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:05

Ik had niet anders verwacht van de VVD :o. (Oud) ministers hebben geen probleem met het vinden van een baan want die krijgen ze op een presenteerblaadje aangeboden! Of ze staan 2 jaar op wachtgeld. Ja, met zo'n salaris kan ik het voorlopig ook wel uitzingen :=