't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:33

Hoe gemotiveerd ben jij om heel veel thuisstudie te doen? Kun jij dat opbrengen? Deeltijd of avondstudie is namelijk veel zelfstandig werken.

Qua aanbod aan werk: DOEN.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:34

patpen schreef:
Dank jullie wel! Mijn man vond dat ik te kieskeurig was met het werk en toen heb ik gezegd: als ik zou willen, zou ik zo bij de post aan de slag kunnen hoor als voorbereider! Min of meer uit baldadigheid gesolliciteerd en met succes :'). Gemiddeld 12 uur per week, 3 dagen (di/do/za). Werk eindigt als de post gesorteerd is..... Dus hoe sneller je werkt, hoe eerder je weer naar huis kunt :P.

Gefeliciteerd!! Klinkt als een baan die ideaal te combineren is met paarden ;) :P :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:34

Helaas is mijn werkgever niet zo prettig om mee te praten, je moet er vooral niet tegen in gaan.
Opzich vind ik het niet zo erg dat ik daar niet meer werk, er waren erg leuke collega's waar ik het erg goed mee kon vinden, maar mijn werkgever is niet zo leuk...
Ik kreeg het ook pas 2 week van te voren te horen dat mn contract niet wordt verlengd, dus nu veel solliciteren en hopen dat ik snel weer ergens anders wordt aangenomen...

SophievdV

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:40

He wat vervelend :(:) Ik vind het sowieso erg lastig als werkgevers vinden dat je niet teveel zelf na mag denken.. maar goed, dat is een ander verhaal :P

Op www.werk.nl staan ook veel vacatures en het zoekt best makkelijk :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:43

Oh ik vind Werk.nl echt een rotsite om te zoeken :=
Oh oh.. ben gebeld voor een andere fulltime baan := Alleen dan wat ik deed in de weekenden en dan nu fulltime. :oo Had niet gedacht dat ik er doorheen zou komen..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:13

patpen schreef:
:D En ik heb (voorlopig) weer werk *\o/*
Ben net terug van het gesprek bij de post voor de functie als sorteerder. Alles is direct getekend en ik mag volgende week beginnen. Zal wel even wennen worden aan de tijden: of 6.00 of 7.15 beginnen. Volgende week dinsdag om 7.15 beginnen, samen met nog een paar nieuwe. Wat niet in de advertentie stond: het is een functie t/m 31-8, mogelijk medio september. Nou ja, voorlopig heb ik werk!!!!

*\o/* *\o/* *\o/*

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:26

ik werk nu 38 uur maar kreeg al te horen dat ze me gaan vragen minder te werken
alleen vraag ik me af hoe dat dan zit met de ww

stel dat ik naar 24 uur ga
betaald de ww dan de overige uren uit?
en hoe lang?
neem aan dat ik daar dan wel voor moet solliciteren, oke prima

maar omdat het in ons bedrijf niet helemaal goed gaat heb ik nog meer vragen
wat als ze over een paar maanden toch failliet gaan?
hou ik dan mijn ww alleen voor die 24 uur
of krijg ik dan ww over die 38 uur

pppffffffff wat een oliebol zeg
wie o wie kan me wat wijzer maken

ik wil best die 24 uur werken, want beter wel werk dan helemaal ww
maar moet wel even goed weten hoe of wat

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:35

Pletje: Dat is al een grote stap in de goede richting :) Hopelijk wordt het wat! Om wat voor functie gaat het?

Patpen: Gefeliciteerd :D Zo ben je iig voorlopig van de straat en kun je ook iets rustiger uitkijken naar iets anders :)

Winsel: Dat is mooi balen! Hopelijk vind je snel iets anders! Ben je op zoek naar een bijbaan of iets anders?

Astaloca: Dat lijkt me lastig! Ik zou sowieso mijn studie afmaken. Het is zo zonde als je geen enkel diploma hebt! Denk dat je goed moet nadenken hoeveel tijd je nog overhebt voor je studie als je 32-40 uur gaat werken, en of je die extra tijd naast je werk nog wilt investeren!

Ik ben dus vorige week gebeld door het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb :D Was met nog 2 anderen uit de brieven gepikt. Telefonisch nog wat vragen beantwoord en er wordt nu 1 iemand uitgenodigd voor een gesprek.. ik hoop ZO dat ik dat ben :D Het is voor mij de perfecte functie :) Het irritante is dat ik in mijn hoofd alweer allemaal plannen aan het maken ben voor ALS ik wordt aangenomen :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:36

Je kan dan een aanvullende ww aanvragen, maar je heb wel weer de sollicitatieplicht. Hoe het precies gaat met failliet gaan van het bedrijf is weet ik niet helemaal zeker. Maar volgens mij heb dan recht op 70% van je laatst verdiende loon en dan zeer waarschijnlijk voor 38 uur.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:38

SuperLiesje schreef:
Het irritante is dat ik in mijn hoofd alweer allemaal plannen aan het maken ben voor ALS ik wordt aangenomen :P

bekend :')
ik heb morgen gesprek bij een bedrijf wat relatief dicht bij mijn TA zit :=
Zat dus al helemaal te bedenken dat dat wel heel handig is, even snel heen en weer (ta is voor mij 25 minuten met de auto, mits er geen file staat...)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:10

Haha zo gaat het bij mij ook :P Ik en mijn vriend willen heel graag een hond, maar ik werk nu 32-36 uur en mijn vriend werkt ook vrij veel (op de boerderij, dat wel) dus een pup is dan niet echt heel handig :P ALS ik wordt aangenomen dan kunnen we wel een hond :P Want dan ga ik en minder uren werken, en kan de hond wss mee naar het werk :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:14

hier was het zelfs: ALS ik daar ga werken, dan ga ik meer verdienen dan jij.
WG van vriendlief is erg aardig en vroeg toen toevallig aan vriendlief hoe het met mijn zoektocht stond. Vriendje vertelde dat ik gesprek had gehad, en dat ik bij die functie meer zou gaan verdienen dan dat hij deed.
WG vond dat neit kunnen :n die zei: mocht ze aangenomen worden, dan moeten wij 2 maar is gaan praten

:') dus ook mijn vent was alles alvast aan het intekenen :P

ben het toen niet geworden trouwens :=

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:33

:P Hahaha leuke werkgever heeft je vriend dan! Doe mij er ook zo 1.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:36

WG van mn vriend is echt leuk, bedrijf is ook erg leuk.
Vriend heeft er eerst stage gelopen (in zn 3e jaar) en voor zn stage is hij een week naar Oekraïne geweest, dat werden 2 weken (voor nog geen 3 dagen op kantoor zitten O:) en eigenlijk alleen maar kijken wat de werkomstandigheden waren van iemand die via near shore solutions bij dat bedrijf werkte ) WG heeft voor 2 weken het appartement betaald + zijn ticket. Ik ben natuurlijk gewoon mee gegaan :D

Komende zomer zit vriendje voor werk 3 weken in Engeland. Ook een appartement. Hij krijgt een leuk bedrag aan "leefgeld" per dag en ik ga hem dan ook nog een weekendje opzoeken.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:52

Nou ik mag donderdag weer op gesprek... Hopen dat dit dan wel iets wordt!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:36

Ik heb me eerste afwijzing binnen. Best balen maar goed ik ben nog maar net onderweg dus met frisse moed verder :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:25

Ik ben vanmiddag ook weer op pad geweest, bij verschillende winkels mn CV achter gelaten, en ik hoop dat iemand me gaat bellen...
Het is voor mij echt als bij baantje, ik zit doordeweeks gewoon op school
Ik heb trouwens 2x te horen gekregen dat ik te oud was om bij hun winkel te werken :(

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:05

Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie raad willen bij het volgende? Omdat ik zelf moeilijk kan inschatten of dit nu goed of slecht zal overkomen.
Zonet heb ik een mailtje ontvangen met de boodschap dat ze me na het ontvangen van mijn sollicitatiebrief, niet weerhouden en me verder succes wensen met mijn verdere loopbaan.

Heel fel baal ik hier niet van. Ik heb nu een leuke vaste baan, maar deze vacature was in dezelfde sector, ook een vaste betrekking, maar fulltime en voornamelijk met paarden als 'werkmiddel'. Maar dit neemt natuurlijk niet weg dat ik erg nieuwsgierig was naar de baan en ook heel gemotiveerd.

Nu is mijn vraag: is het done of not done als ik zou terugmailen wat de reden is dat ik niet weerhouden ben. Niet omdat ik daarmee brutaal wil overkomen, maar meer zoeken naar een reden naar wat voor kandidaat ze dan wel zochten.
Ik wil mezelf natuurlijk niet op een slecht blaadje zetten bij dit bedrijf. Zeker in de sector waarin ik werk is dit een erg grote gemeenschap.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:07

Hmm lastig, opzich zou ik ook wel de reden willen weten waarom ze je neit aan nemen, mischien ook om te kijken of je iets kan verbeteren...
Maar idd je wil je zien brutaal over laten komen...

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:09

Dat is heel normaal hoor :j
Ik vraag ook altijd de reden, ja dat kun je dan toch weer meenemen naar andere sollicitaties?

Gewoon vragen dus!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:11

Ik zou het dan ook wel willen weten :j

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:14

Okee, heerlijk zo die recht-voor-de-raap Nederlanders :) Ik als Belg zou best zo'n schepje rechtuitheid goed kunnen gebruiken :) Ik ga eens een nachtje slapen over hoe ik mijn vraag het beste zou kunnen formuleren om toch maar niet in afronten te vallen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:23

Hier ook hoor! Als je in het profiel past en alleen een zinnetje krijgt dat je niet tot de geselecteerden behoord echt even navragen. Onder het mom 'kan ik meenemen voor volgende sollicitaties'.

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:26

Yahooo ik heb drie sollicitaties lopen. Afgelopen vrijdag op gesprek geweest bij een heel groot (bij ieder bekend) bedrijf en vandaag bij nog twee andere welbekende bedrijven door naar de volgende ronde. Eerste bedrijf vind ik trouwens wel het minst leukst. Met volle moed ging ik op gesprek, bleek het achteraf toch tegenvallen, maar goed ik ga natuurlijk wel het tweede gesprek aan. Voor de andere 2 bedrijven moet ik morgen een cappaciteitentest Hbo maken en een persoonlijkheidtest. Iemand ervaring hiermee? Ik heb net wel al wat oefentesten gemaak en voor deze was ik zeker geslaagd, maar toch heb ik een beetje angst om morgen te falen...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:57

Pletje123 schreef:
Joltsje schreef:
spelfouten is not done natuurlijk

Vind het wel komisch dat je aangeeft dat spelfouten not done zijn, maar vervolgens gebruik je zelf helemaal geen hoofdletters :')

haha, dat klopt als een bus... ben daar niet een ster in.. enn.. laat daarom dus vaak wat door mijn verder nakijken.. wat betreft werk.. lang leve de spellingscontrole.. :D