Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoorW

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:13

Nee, dat was het echt niet, het was zo bedoeld. dat was erg duidelijk aan de manier waarop hij het zei. :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:25

Vandaag zat ik met een vriendin tegen de verwarming te wachten (wij zijn te braaf eigenlijk haha :+ ) want meneer was (alweer) te laat.
D: Waarom zitten jullie daar?
W: We hebben hier les, meneer.
D: Waarom zitten jullie dan híer!?
W: We hebben les van u, meneer.
D: Ik dacht dat ik een tussen uur had?
W: Nee dus :+
D: Waar is de rest?
W: Hem gepeerd.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:39

Wij hadden van de week college van een hele leuke man. Ging over kankercellen en hoe die nu eigenlijk ontstaan. Hij verteld soms heel kinderlijk wat het juist hartstikke grappig maakt.

(even vermakkelijke versie, ga neit met moeilijke termen gooien voor jullie)

D: "ja jongens en meisjes, op het moment dat zo'n cel los laat van andere cellen zegt het lichaam "hey cel!, *fluisterd* jij moet dood!". Waarop die cel dan zegt "Ja maar ik kan niet meer dood gaan en nu ga jij dood" en vervolgens blijft hij maar delen en delen.

De beste man gooit trouwens ook met marsen in het rond. Als je een goede vraag stelt of antwoord geeft krijg je een mars toe gegooit. En die man kan nog verdomd goed mikken! Gooide zo een mars op het hoofd van iemand die lag te slapen, en dat ik een college zaal die tamelijk groot was.

Of Organische Chemie docent. Hij is niet zo goed in tekenen en schrijven op het bord, meerdere dingen zijn echt niet leesbaar. Dus hij tekent een 6 ring en gaat veder over zijn verhaaltje betreft 5 ringen. Dus iemand uit de zaal "uu meneer, dat is een 6 ring"
D: Nee is een 5 ring.
L: nee tel dan, u heeft een 6 ring getekent.
D: *gaat met ander kleur krijtje de koolstoffen nummeren*. oliebol! toch een 6 ring.
L: Dat zei ik toch al.
D: agja, wen er maar aan. Als ik beter kon tekenen had ik op de kunstacedemie gezeten en niet hier. En jullie hoeven ook niet zo goed te tekenen hoor. Als je een rondje maakt en er bij zet 5 ring vind ik het ook prima.

Zaal: :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:40

NoorW schreef:
Nee, dat was het echt niet, het was zo bedoeld. dat was erg duidelijk aan de manier waarop hij het zei. :+

Grapjes moeten kunnen hè :)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:44

Ik loop naar school en kom lang het dierenverblijf van onze school en de 'schoolhond' was buiten en komt blij op mij afgerend. Ik hem knuffelen en blij zijn, staan mijn leraar achter me( kan het super met hem vinden en hebben altijd dikste lol samen): [naam], dat doe je nou nooit bij mij, ik heb je ook gemist hoor!
Ik loop naar de leraar, geef hem een aai over zijn bol en knuffel hem, en toen liep ik weg haha. Die leraar stond daar echt zo van: huh, dat zag ik niet aankomen.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:29

Laatst aan het begin van college, was nog een beetje rumoerig in de zaal, en de docent wou beginnen.
"Goedemorgen" *meisje loopt de deur uit naar buiten* "En tot ziens :+"

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:07

Klis schreef:
Laatst aan het begin van college, was nog een beetje rumoerig in de zaal, en de docent wou beginnen.
"Goedemorgen" *meisje loopt de deur uit naar buiten* "En tot ziens :+"

Gewéldig _O-

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:11

Haha ja, die man is heerlijk nuchter. Wij zijn zo'n braaf jaar dat we applaudisseren na bijna elk college, maar meneer maakte meteen duidelijk dat we voor hem alléén moesten klappen als we het ook écht meenden :+

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:11

Gister, mijn docente Nederlands en tegelijk ook tutor: Als je vrijdag dit document niet hebt ingeleverd, meld ik je bij mevrouw X en bij je tutor aan voor het terugkomuur op vrijdag.
Klas: maar mevrouw, ú bent onze tutor...?
Dat was ze even vergeten, hahaha... :D :Y)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:46

De mijne vergat dat inderdaad ook. Helaas was het een treurige situatie van een klasgenoot die haar écht nodig had. 'Nou, hiervoor moet je toch écht bij je mentor zijn hoor!' Lekker dan:+ Hoewel ik wel geloof dat mentor zijn op een Hogeschool niet meevalt.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:33

Eentje van een collega :))

*Collega zwaait mij gedag en duwt daarbij een jongen weg (wel vriendelijk natuurlijk)*
Leerling: 'Waarom doet u dat nou meneer?'
Collega, heel droog: 'Omdat ik je zo'n lekker ding vind :+'
Leerling: 'Ahneeeee meneer, zeg dat nou niet. Ahneeeee, meneeer.'
Ik: _O- _O- _O-

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:09

leerling was aan het praten of zo iets dergelijks, had het niet helemaal gevolgd, zeg de leraar opeens:

"Heb je swag nodig? Ik leen wel wat van *naam leerling twee *, die heeft zo veel die merkt er toch niks van."
leerling twee: "He! wie heeft mijn swag gestolen?"
leraar: " Nou, sorry, hoor, hier heb je het al terug..."

Dezelfde als van de nokia overigens, die man is gewoon... raar.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:56

Wij hebben een docent in de pauze altijd rondlopen die geniale opmerkingen maakt en met leerlingen praat. Een paar dagen geleden kwam hij bij ons staan en zegt:
"Hé, weet je wat je eens moet doen? Met een gekneusde vinger naar de HA gaan en als ie over een paar weken weer genezen is moet je vragen of je nu ook kunt piano spelen. Natuurlijk zegt de HA dan weer ja. Dan moet je zeggen, maar ik kan helemaal geen piano spelen, hoe bepaalt u dat nou! en dan heel hard wegrennen.'
Aha... :Y)

En ook een paar dagen geleden:
"Zijn jullie ook al weer toe aan vakantie?"
Ik: "Ja hoor, maar eerst een toetsweek overleven, dan is het past echt vakantie.'
Docent: "En weet je wat die vakantie nou nog fijner maakt? Als je tijdens je vrije dagen even bedenkt dat ik al jullie toetsen na zit te kijken. Precies zoals het hoort."
:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:28

Kaus schreef:
Wij hebben een docent in de pauze altijd rondlopen die geniale opmerkingen maakt en met leerlingen praat. Een paar dagen geleden kwam hij bij ons staan en zegt:
"Hé, weet je wat je eens moet doen? Met een gekneusde vinger naar de HA gaan en als ie over een paar weken weer genezen is moet je vragen of je nu ook kunt piano spelen. Natuurlijk zegt de HA dan weer ja. Dan moet je zeggen, maar ik kan helemaal geen piano spelen, hoe bepaalt u dat nou! en dan heel hard wegrennen.'
Aha... :Y)

En ook een paar dagen geleden:
"Zijn jullie ook al weer toe aan vakantie?"
Ik: "Ja hoor, maar eerst een toetsweek overleven, dan is het past echt vakantie.'
Docent: "En weet je wat die vakantie nou nog fijner maakt? Als je tijdens je vrije dagen even bedenkt dat ik al jullie toetsen na zit te kijken. Precies zoals het hoort."
:j

Die eerste had [***] een keer, die ging naar de dokter voor d'r arm. ''Maar kan ik nu wel tennissen dan?'' ''Ja hoor mevrouw'' ''Oh wat fijn, dat heb ik nooit gekund namelijk!''

Maaaaam. -O- _O-

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:31

_O- Wat gevat.

EmmaJdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:33

''Leuk om te weten waar jullie vandaan komen, maar waar gaan jullie eigenlijk precies naar toe met drie oktober? Naar de klote?'' - natuurkundeleraar

''Ik wil niemand beledigen, maar bij een katholieke begrafenis wordt meer gelachen dan bij het huwelijik van meneer X (= orthodoxe collega)" - leraar godsdienst

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:08

Laatst weer een mooie uitspraak van dezelfde docent. Hij vindt het niet oke als mensen voor het eind van college weggaan, en boven de deur hangt een bordje 'uit'. Dus een kwartier voor het eind loopt er een meisje naar buiten, docent stopt met college geven, kijkt richting de deur: "Ja, daar staat inderdaad 'uit' boven..."
En maandag ging hij ook ineens in zijn tas rommelen: "Wat doettie nu? Hij pakt zijn flesje water."
Echt heerlijk die man :') Het vak dat hij geeft blijft vreselijk though.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:20

Eindelijk heb ik wat om te posten lees namelijk al heel lang mee

Gister mijn ict docent

Les was om half 1 begonnen, om 1 uur zegt ie :" nou heb ik geen zin meer hoor"
Hij liep de klas uit en wij konden naar huis :))

En bij biologie hebben we het over de bevruchting bij planten

Leraar: dan komt mijn stuifmeel dus op de stempel van X (meisje)
Meisje: ieuww dat is strafbaar hoor
Wij: :') _O-

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:20

Meisje was tijdens de les mascara aan het opdoen. Zegt leraar aardrijkskunde opeens: "nu nog wel wat meer op je rechterwimpers! anders kantelt je hoof zo meteen!" :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:37

zit op de middelbare..
- Vorig jaar 1 van de leukste mentrixen van de hele school XD

Les engels (geeft ze dus), waar is J nou? Heb jij z'n nummer M? Voor de grap ging M dus naar J bellen, er werd niet opgenomen... Dus naar de vriend van J gebeld waar J wss was.. 'met de vriend van J' 'Met M! Mag ik J even?' Snel werd de telefoon gewisseld tussen M en onze mentrix..! 'Ja, hee J, hoor je niet op school te zitten?!' 'WAt?! Mevrouw N? Hoe... hoe..'
Binnen tien minuutjes was ie in het lokaal XD

- Dit jaar, 1 van de leukste gymdocenten :)
Een paard stond een paar dagen daarvoor op m'n voet
'Mevrouw, ik doe wel mee, maar heb m'n voet een beetje gekneusd..'
'Hoe kan dat?'
'Er stond een paard op, haha'
'Er staat een paard op je voet! 'op, er staat een paard in de gang XD
Ik keek haar echt zo aan van oke?! XD

- Onze wiskundedocent.. Een droogkloot van jewelste XD
Elke eerste les van de week heeft hij een steekproef, 5 leerlingen worden gecontroleerd, en als je het niet hebt kun je de volgende les trakteren!
'En, R heb je iets lekkers mee? Of ben je het net als vorige keer vergeten?'
'Jaja, ik heb het mee!'
Ze pakt dropsleutels uit de tas...
De leraar doet net of hij moet huilen, neemt als laatste van iedereen een dropsleutel, doet het lange stuk door het rondje, zodat je een fopspeen krijgt en steekt m in z'n mond XD

Tot nu toe genoeg :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:37

maaikman schreef:
Meisje was tijdens de les mascara aan het opdoen. Zegt leraar aardrijkskunde opeens: "nu nog wel wat meer op je rechterwimpers! anders kantelt je hoof zo meteen!" :')

_/-\o_ _/-\o_

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:59

Ohja en gister waren er 2 kinderen aan het kloten en hij mn wiskunde leraar dacht echt iets leuks uit te halen.
Ze moesten in de praktijkvleugel een kilo perslucht halen in een emmertje :')
Iemand uit de klas vroeg nog of ze het echt gingen halen maar ja hoor.
Aan het eind van de les zeiden ze dat ze door de hele vleugel waren gelopen maar het nergens hebben kunnen vinden _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 00:10

Schiet me er 1 te binnen..!
Maatschappijleer, de vrouw verteld altijd de on
zinnigste dingen :)

D: heey, m, heb je nu oordopjes in?
(tegen mij, zit naast m) J, hoor jij de muziek? Ze hoort me niet :))
Ik: tsja, die muziek staat best luid.. Leuke rock!
Gaa zer achter der bureau te staam headbangen.
M kijkt, de docent slaat op e tafel, en de oordopjes verdwijnen snel im de tas XD

Bevo-docent.. (weinig mogen haar :/)
J, dat uitvegen.mocht niet!
Ik: jad u efked moeten zeggen! Dit is mijn manier van tekenen!
En tsja, da's kunst!
D: maar dat wou ik niet!
Ik: ik maak iets wat u niet wilt?
Loop ik sneaky naar de prullenbak XD
D: hoe kom je daar ineens? Waaah! Niet die mooie tekening weggooien!

Owkee..!

Xx

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:42

Ik zit nu in de bus met de hele klas plus leraar.
Onze leraar staat vlak bij ons, de bus beweegt, hij stoot zn hoofd 'auw ik stoot mn hoofd'
Kwam er echt heel droog uit. Komt er weer een bocht 'auw ik stoot mn hoofd weer.' Het zg er zo droog uit en kwam er ook zo mooi uit. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:50

Onze klas bij Duits is verschrikkelijk, en de docent maakt het daar niet beter op met haar onzinnige uitspraken.
Een beetje onnozele uitspraak: 'Als je zegt dit snap ik niet, dan zeg je dat!' Dat klopt mevrouw :j

En ook nog een aparte:
'Als jullie zo vervelend blijven is daar de deur! Nou ja, als jullie leuk doen is de deur daar alsnog, maar nou ja. Je snapt wat ik bedoel, oké!?' -:(-