Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:49

Ja Taffje, de foto bij het artikel heb ik al wel klaar, haha! Nu de tekst nog....moet ook altijd op het laatste moment nog :+

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:18

@Joyce: professionele foto zo ook met een hond erbij! Goed zeg!!!

Ben gewoon binnen gelopen. Niet vooraf gebeld anders heb ik zo'n audientie gevoel. Wist ook niet of ik het allemaal ging halen in Almere qua tijd.
Maar wel positief ontvangen.

Heb bij een fotograaf ff een linkje plaatsen mag wel toch :o http://www.bertvangentfotograaf.nl is familie dus das helemaal handig
een mogelijkheid voor foto's op mn website. Niet de standaard foto's maar juist een plaatje zegt meer dan tekst.
Niks ten nadele van andere fotografen hoor!
Ben mn site ook goed onder de loep aan t nemen hoe het professioneler kan.
Moest qua tijdsdruk ook snel een site hebben. En ja al doende leert men hoe het beter kan :j
Middels tips en opbouwende kritische opmerkingen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:19

Kaisa schreef:
Kaaaren schreef:
Qua fotografie heb ik wel gemerkt dat mensen gewoon helemaal geen idee hebben wat voor werk het in totaal is en dat die uren ook gewoon betaald moeten worden. Daarbij heb ik liever 1 klant die gewoon betaald voor je werk, als 2 halve.
Inderdaad :j In het verleden heb ik wel 'portfolio-shoots' aangeboden omdat ik dacht zo meer klanten te krijgen, nou echt niet. Iedereen betaald nu gewoon de volle mep en anders niet. Soms heb ik met een evenement wel eens een soort van 'kenningsmakingsshoot' voor een lagere prijs en sommige mensen haken daar wel op af maar grotendeels wordt dan alleen nog maar enthausiaster :D

Mensen betalen bij mij alleen een uurtarief voor het webbeheer, voor al het andere zijn er vaste prijzen. Natuurlijk weet ik zelf hoelang ik er ong. mee bezig ben dus zit mij uurtarief er bij ingerekend. Vind ik voor de klant wel erg fijn zodat ze weten waar ze aan toe zijn. Soms snij ik mijzelf er mee in de vingers en andere keren niet. :P

Reclame maken doe ik op het moment bijna niet, er wordt reclame voor mij gemaakt door mijn klanten :P

Die tijd-voor-tijd constructies zijn bij modelfotografie vrij gebruikelijk. Zowel het beginnende model als de fotograaf willen een portfolio opbouwen, en gunnen elkaar zo de ruimte om dat kosteloos te doen, en beide kunnen dan hun portfolio vullen :)

Maar dat is dus wel met modellen, en niet met het nichtje van een buurmeisje, of een willekeurig ander persoon die zich meld voor een shoot :P

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:23

Zo, artikel is verstuurd! Toch nog wel aardig geworden.

Nu even naar de rest van mijn to-do-lijst kijken!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:19

cissy schreef:
Remy schreef:
Mooie katten heb je trouwens, ik ben helemaal weg van Aura <3

die krijg je niet, die komt bij mij als Irri dr niet meer wil.... :P
[quote]

wahehe heb een rij voor me katten... me ouders en cis:)
maar zijn ook de mensen die ik mijn katten toevertrouw mocht wat gebeuren met mij/ons

brengt me meteen op vraagje hebben jullie dat geregelt voor jullie bedrijfje mocht er wat gebeuren waardoor je niets meer kan of erger er niet meer bent?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:26

Ik ben bezig met een arbeidsongeschiktheids verzekering. De prijzen daarvan vielen me best mee, moet alleen nog even de kleine lettertjes lezen :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:28

Irri - jouw ouders hebben er al genoeg :P , ik heb meer ruimte en dan kunnen ze lekker naar buiten....
Als er wat met mij gebeurt dan komen mijn katten bij jou.... maar ik hoop ze nog heel lang zelf te hebben! <3 Bij mn familie hoef ik niet aan te kloppen, die houden niet zo van katten.

Paard weet ik niet waar ik die moet laten, wie wil er nou zo'n paard hebben als ik heb? Kan er al niet eens een bijrijder voor vinden en verkopen wordt m ook niet vrees ik. (ik heb geen rotknol of zo, dit even ter verduidelijking, maar een paard op leeftijd die vrij ver is in de (western)africhting en daar zet je niet zomaar een ander op die niet gewend is aan een paard wat scherp aan de hulpen staat :D)

Wat bedrijfje betreft, dat houdt dan gewoon op te bestaan, ik heb geen opvolger of personeel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:14

Hier idem, ik heb niets geregeld. Als mij wat overkomt waardoor ik de webshop niet meer kan draaien, houdt het op te bestaan, of zou ik misschien iemand zoeken die het over wil nemen.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:21

Leuk stukje Joyce!!

Het blad van de KVK krijg ik niet meer, hoeft van mij ook niet aangezien ie steeds in de oud papier bak belanden :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:22

Ik blader het altijd even door, soms staan er interessante artikelen in, maar de helft lees ik niet hoor ;)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:25

Ik lees het altijd even vluchtig door. Maar nu hebben we het nog niet gehad.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:56

Volgens mij heb ik hier nog 4x het blad in het plastic liggen... Gewoon geen tijd om er ze op te pakken.
Hopelijk binnenkort dat het wel lukt, want ik heb net een boekje timemanagement binnen gekregen om een beetje orde op zaken te krijgen! Het is hier echt mega druk en veel nieuwe dingen die gedaan moeten worden, dus misschien dat het me gaat helpen.
Ik heb gisteren ook een gesprek gehad met een designer (helaas geen bokker) die voor mij een nieuwe huisstijl en website gaat maken! Voor april moet het allemaal af zijn, als het goed is, dus dan kan ik (als deel van m'n nieuwe plannen) 3 nieuwe websites gaan lanceren en zo!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:04

Zo'n idee had ik al Mariska. Drukte is natuurlijk altijd goed helemaal in deze tijden.

Had ik hier trouwens al laten weten dat ik per 1 juli mijn basis inkomen van mijn baas kwijt ben? Ze moeten heel veel bezuinigen en alle mensen die een tijdelijk contract hebben gaan d'r uit om plaats te maken voor herplaatsingskandidaten. In dat kader heb ik allerlei nieuwe ideetjes.

Gelijk ook een vraag. Wat vinden jullie er van als ik mensen die een zwangerschapreportage bij mij hebben laten bij aflevering van de foto's een leuke cadeaubon doe voor een fotoreportage van de kleine voor een pasgeboren fotoreportage? Is dat gepast of juist niet en hoe zou je dat vinden om te krijgen? Opdringerig of ....

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:35

Drukte is inderdaad iets waar ik niet over klaag! Vind het heerlijk! Zeker veel nieuwe ontwikkelingen maken en nieuwe dingen verzinnen is geweldig!

Waarom bied je geen combi pakket aan, Hilda? Dus 2 fotoshoots voor een leuke prijs? Denk dat veel mensen dat namelijk wel zouden willen. Wel zo dat ze de 2de fotoshoot binnen het eerste jaar van hun kindje kunnen plannen... Ik denk dat binnen een maand of zo voor veel mensen niet interessant is, omdat niet iedereen daarvan gecharmeerd is...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:50

Ik heb al een combi. Zwanger en newborn en krijg daar veel leuke reacties op.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:52

Zo'n cadeaubon zou ik wel leuk vinden om te krijgen! Ze kunnen altijd zelf beslissen of ze er gebruik van willen maken. Ik kan me goed voorstellen als je al een keer een shoot hebt gedaan en daar tevreden over bent, je ook snel(ler) gebruik zal maken van een bon.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:42

@ Hilda: vervelend van je baan! Wat betreft de cadeaubon: ik zou daar eerder dan een soort van kortingsbon van maken. Je geeft zelf al aan dat je een combi-pakket hebt maar als je bij elke zwanger-reportage een cadeaubon doet voor een newborn, boeken mensen straks alleen nog maar een zwanger-reportage. Je zou wel een cadeaubon kunnen toevoegen voor bijvoorbeeld een gratis afdruk oid bij een newborn reportage.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 23:03

Mensen zijn dol op gratis, maar ook op kortingen, acties, prijsvragen, win dingetjes etc.
Maar jij daarin tegen kunt dingen niet zomaar gratis weg gaan geven, dan zou je jezelf in de vingers snijden.

Dus als ik het goed begrijp Hilda, heb je een "pakket" buik & baby?
En nu wil je voor de aanstaande mama's die alleen de buik laten fotograferen iets bedenken zodat ze toch het baby deel erbij gaan nemen?
Zou ik inderdaad ook niet voor een cadeaubon gaan, maar een kortingsbon.

Edit: Oh wacht ik zat heel dozig te denken aan cadeaubon = gratis, maar dat is natuurlijk niet zo 8)7
Tja gut, een cadeaubon van bijvoorbeeld 15 euro of een kortingsbon van 15 euro komt op hetzelfde neer, maar bij welk woord krijg je de meeste reactie van je klanten?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:11

Misschien ongelukkig geformuleerd.
Ik wil idd degene die alleen de buik doen een kortingsbon of iets als een gratis afdruk bij dan de newborn gaan doen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 23:20

Speciaal voor Paan.
http://www.nu.nl/economie/2739784/telem ... ister.html

Hilda ze doen het baby deel niet, dus iets gratis daarbij doen heeft dan te weinig nut. Je doel is ze over te halen het baby deel erbij te gaan doen, dus dan past een kortingsbon beter.
Ik bedoel, je haalt waarschijnlijk meer reacties uit iets vooraf, dan uit iets achteraf.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:45

Haha Holly, ik vroeg me al af wat voor moois je voor me gevonden had. Je hebt m'n andere topic dus ook gelezen. Wat een ergenis is dat toch.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:45

Zou ik altijd doen hoor zo'n actie , leuk juist :j

Die klanten hebben bewust gekozen om alleen voor de buik te gaan i.p.v. buik & baby , maar als de buikfoto's erg goed bevallen ( :P ) en alsnog een korting kunnen krijgen op de babyfoto's , dan is de kans natuurlijk groot dat ze dat dan alsnog willen gaan doen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:43

Lijkt me inderdaad wel leuk om een na-actie te doen. Gewoon een cadeau/kortingsbon meegeven voor een baby-shoot. Je kan het altijd een tijd proberen om te kijken hoe het werkt!

Ik heb vandaag weer een leuk gesprek gehad met een hovenier. Ik verwacht wel dat hij me in het voorjaar gaat benaderen voor een paar ontwerpen, dus dat is top! Gister had ik ook een gesprek, maar dat ging een beetje raar. Ik kreeg geen koffie/thee aangeboden (dat vind ik zelf wel een beetje gek) en ik stond binnen een kwartier weer buiten :+ MAargoed, je kan niet met iedereen eenzelfde 'klik' hebben.

Ik heb ook weer deelname aan een nieuwe beurs ingepland. Heeft er iemand ervaring met het verkopen van diensten op een beurs (zoals bruidsfotografie of grafisch ontwerp)? Ik zit namelijk te bedenken hoe ik de stands ga vormgeven maar ik kom er nog niet helemaal uit. Het moet niet té veel geld kosten, maar ook wel weer wat lijken.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:57

Holly, ze kiezen niet voor de combi omdat ze aangeven niet te weten hoe de bevalling verloopt. Tot nu toe heb ik bijna alle zwangeren terug gehad met het kindje. Inderdaad degene niet waarbij de eerste periode niet was zoals gehoopt.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 15:15

Ik zag meteen toen ik het schreef al dat ik het wat warrig had geformuleerd.
Ik bedoel dat het weggeven van een afdruk leuk is voor de gene die toch al denken te gaan besluiten nogmaals terug te komen, maar dat het te weinig "overhaal" effect heeft voor de gene die het nut van een baby shoot er nog niet in zien.
Dat zoiets als een kortingsbon bij de foto's van de buik shoot meer het effect heeft van 'oh dat leg ik even in het kastje, misschien is dat wel leuk straks".

Maar als ze allemaal eigenlijk wel terug komen, is het dan wel nuttig om een kortingsbon bij de buikshoot te doen? Dan heb je toch met het zelfde aantal klanten een lagere opbrengst.