Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaisa schreef:Kaaaren schreef:InderdaadQua fotografie heb ik wel gemerkt dat mensen gewoon helemaal geen idee hebben wat voor werk het in totaal is en dat die uren ook gewoon betaald moeten worden. Daarbij heb ik liever 1 klant die gewoon betaald voor je werk, als 2 halve.In het verleden heb ik wel 'portfolio-shoots' aangeboden omdat ik dacht zo meer klanten te krijgen, nou echt niet. Iedereen betaald nu gewoon de volle mep en anders niet. Soms heb ik met een evenement wel eens een soort van 'kenningsmakingsshoot' voor een lagere prijs en sommige mensen haken daar wel op af maar grotendeels wordt dan alleen nog maar enthausiaster
Mensen betalen bij mij alleen een uurtarief voor het webbeheer, voor al het andere zijn er vaste prijzen. Natuurlijk weet ik zelf hoelang ik er ong. mee bezig ben dus zit mij uurtarief er bij ingerekend. Vind ik voor de klant wel erg fijn zodat ze weten waar ze aan toe zijn. Soms snij ik mijzelf er mee in de vingers en andere keren niet.
Reclame maken doe ik op het moment bijna niet, er wordt reclame voor mij gemaakt door mijn klanten
cissy schreef:Remy schreef:Mooie katten heb je trouwens, ik ben helemaal weg van Aura