Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:36

En welke stappen ga je naar hun ondernemen?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:43

We hebben een brief geschreven waarin we alle punten behandelen. In het contract staat duidelijk dat ze pas mogen handelen nadat ze vooraf toestemming hebben gehad. We willen ook een afspraak maken met het belastingkantoor.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:49

Goed dat jullie er wat aan gaan doen. Ik ben benieuwd hoe het afloopt!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:43

Het is wel een heel hoog bedrag zo bijelkaar,zeg. Ik hoop dat jullie er uit komen!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:36

ik probeer ook van het begin mee te lezen maar het is niet te doen 91 pagina's :$

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:01

11AFotograaf schreef:
@Georgette: Grappig dat je huis-aan-huis reclame en klein budget in 1 zin krijgt! Als er namelijk iets niet goedkoop is, is het huis aan huis reclame, zeker niet als je bekijkt wat het oplevert!
Ik denk dat jij je klanten echt via internet moet vinden, aangezien je een webshop hebt en de klanten anders een website moeten onthouden of een folder moeten bewaren... dat werkt niet goed!

Naar mijn idee kun je dan veel beter investeren in Google Adwords. Daarnaast kun je ook een nieuwsbrief gaan rondsturen met je nieuwste producten en leuke sieraden tips. Als je zo'n nieuwsbrief eens per week of 2 weken rondstuurt, dan worden de mensen iedere keer weer aan jouw shop herinnerd en komen ze wel. Maak het daarnaast aantrekkelijk voor de leden van die nieuwsbrief dmv een actie of zo, om die nieuwsbrief door te sturen.
Ik denk dat je daar VEEL MEER mee behaalt als papieren reclame materiaal... En: een nieuwsbrief is meestal gratis!!

@Nuage: Wat verschrikkelijk zeg! Ik snap best dat je nu voor de makkelijkste weg kiest! Eerst even jezelf weer op orde brengen, voordat je dit soort dingen weer verder gaat oppakken! Veel succes ermee!

Helemaal vergeten te reageren, mijn excuses!

Misschien dat ik dat in 1 zin kan formuleren, omdat ik gewoon met m'n handen in het haar zit. Google Adwords heb ik al wel eens gebruik van gemaakt, maar eigenlijk wist ik toen niet waar ik mee bezig was. Ik weet niet hoe ik dat goed in elkaar kan zetten. Ook heb ik het idee dat je bij die vorm van adverteren nooit weet aan welke kosten je toe bent.
Misschien dat ik over flyers begon, omdat dat voor mezelf iets tastbaars is. Ik weet van te voren hoeveel iets kost en ik weet dat het bij iedereen is bezorgd. Het is dus puur gevoel en onwetendheid in een mix ;)

Een nieuwsbrief stuur ik regelmatig per e-mail. Daarin staat bijna altijd een leuke (korting)actie, maar de respons blijft vaak uit. Ik twitter op dit moment redelijk fanatiek. Via Hyves laat ik het ook weten als er leuke aanbiedingen zijn, evenals op Facebook. Een Facebookpagina náást Twitter zie ik als ietwat overbodig, maar ook dat ga ik toch maar aanmaken binnenkort.

Ik vraag me gewoon echt af hoe anderen dat doen. Op Twitter lees ik vaak zat dat mensen ladingen bestellingen de deur uit doen op een dag. Dat wil ik ook!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:44

Ik denk dat je dan toch wel het idee van een Facebook pagina misloopt! Ik vind een FB pagina JUIST VEEL interessanter als Twitter! Bij een FB pagina kan iemand je pagina leuk vinden! Ik hoef dan dus niet perse vrienden met je te worden (zou geen probleem zijn hoor, maar hou mijn vrienden liever zo klein mogelijk, aangezien dat echt prive is!), maar ik kan wel je webshop volgen! Nieuwe producten zijn juist super om daar op te presenteren! En een FB pagina hoeft gemiddeld maar 1 keer per dag geupdate te worden!
Twitter is daar in tegen zo'n veel gebruikt medium dat je tweets heel snel in een tijdlijn verdwijnen, zeker omdat elke tweet er hetzelfde uitziet, terwijl bij FB foto's veel duidelijker naar voren komen!

Verder vind ik het moeilijk je hierin te adviseren, aangezien mijn marketing ook niet super loopt, maar ik denk dat flyers echt weggegooid geld is! Je moet echt gaan kijken wat je doelgroep is, zo specifiek mogelijk omschrijven en dan kijken hoe je deze mensen precies kunt bereiken!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:31

Wat Facebook betreft, ga ik mee met 11A! Je kunt op Facebook veel makkelijker je producten presenteren!

Verder vind ik het marketing gebeuren lastig, omdat ik daar zelf ook nog maar net mee bezig ben en ik me nu eigenlijk meer focus op het zo snel mogelijk online gaan! Dat is ook weer zoiets... Site is praktisch klaar, maar mn domeinnaam moet overgezet worden, dus heb mijn oude abonnement opgezegd. Nu is de gene bij wie ik dat abonnement heb opgezegd, daar niet zo blij mee, dus hij is suuuuuuuuper traag met het opsturen van de gegevens waarmee we de boel over kunnen zetten. Erg flauw...

Edit: Als jullie mochten kiezen, welke telefoon zouden jullie nemen?
HTC Sensation of de Samsung Galaxy S 2 ?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:47

Galaxy S2 :j . Die wil ik ook in oktober :D .

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:28

Dankjewel voor jullie tips, dat waardeer ik enorm! Van de week ga ik een FB pagina aanmaken.

Joyce, ik heb via Twitter zonet je vraag beantwoord betreft een nieuwe telefoon. Ik ben héél erg blij met de Galaxy S2. Het scherm is mooi helder en heel groot. Omdat ie zo groot is, kun je ideaal rondsurfen op het i-net, spelletjes spelen, etc. E-mail uitlezen gaat snel en makkelijk, meerdere accounts mogelijk. Verder is ie licht van gewicht. Een echte aanrader.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:34

haha, jij bent echt snel Georgette, zowel hier, op twitter als op facebook gereageerd. Je maakt goede reclame voor Samsung :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:42

Haha, ik ben geloof ik beter in reclame maken voor een ander dan voor mezelf ;-)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:13

Joyce, kan Michiel geen tijdelijke oplossing voor je bedenken waarmee je wel online kunt? Wij hadden namelijk het zelfde probleem met onze domeinnaam. Michiel had toen een oplossing bedacht waarmee we wel eerder online konden. Weet zelf al niet eens precies hoe het in elkaar zat.

Georgette, heb jij het idee dat Twitter jou tot nu toe wat opgeleverd heeft? Behalve dan die bloemoorbellen? :D

Kreeg van de week twee herinneringen van het HBD. Een voor 2011 terwijl we de originele factuur nooit hebben ontvangen. En een voor 2010 terwijl daar al de nodige correspondentie over en weer geweest is. Terwijl wij sinds augustus 2010 al wachten op een herziene nota over de heffing van 2010, krijgen we nu een herinnering over de foutieve factuur. Dus daar maar weer eens een mail aangewaagd. Duurt allemaal wel erg lang zo. |o Loopt het bij jullie allemaal wel met het HBD?

Een tijdje geleden ook een facuur ontvangen van Stichting Reprorecht. Via de site bezwaar ingediend en daar hebben we nu netjes een creditfactuur voor ontvangen. *\o/*

Ik heb de laatste tijd wel bij gelezen, maar niet echt fanatiek gereageerd. Heb het momenteel druk met markten etc. Gisteren eentje gehad, vorige week donderdag ook. En nu aanstaande zaterdag weer. En dan ook nog 4 in de planning staan tot het eind van dit jaar. En daar moeten nog een aantal bijkomen. Wel lekker allemaal, maar ook erg druk naast m'n werk en paard. Sinds m'n paard op een andere stal sta, rijd ik ook weer met meer plezier. Dus dat kost ook weer wat meer tijd. Maar het is nog steeds een heerlijke vorm van ontspanning tussen alle zaken door. Zeker als je lekker door het bos en over de hei rijdt. :j /3

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:17

Paan, ik heb in m'n eerste ondernemersjaar ook problemen met HBD gehad. Ze stuurden me toen een nota die véél te hoog was. Ik had em al bijna betaald, totdat ik het voor de zekerheid navroeg bij m'n vader (tevens m'n boekhouder). Hij heeft het uitgezocht en toen kreeg ik een correctie (van +/- 150 naar +/- 25 euro).

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:23

Heeft ook te maken met je verzamel inkomen. Ik had namelijk ook bezwaar gemaakt. In een brief uit 2010 staat dat als grondslag het verzamelinkomen 2008 of 2009 geldt. Inkomsten uit loondienst of uitkering zijn mede bepalend of je in aamekring komt voor vermindering. Het verzamelinkomen dient hiervoor onder de grens van €18130 te zijn.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:34

joyce2 schreef:
Verder vind ik het marketing gebeuren lastig, omdat ik daar zelf ook nog maar net mee bezig ben en ik me nu eigenlijk meer focus op het zo snel mogelijk online gaan! Dat is ook weer zoiets... Site is praktisch klaar, maar mn domeinnaam moet overgezet worden, dus heb mijn oude abonnement opgezegd. Nu is de gene bij wie ik dat abonnement heb opgezegd, daar niet zo blij mee, dus hij is suuuuuuuuper traag met het opsturen van de gegevens waarmee we de boel over kunnen zetten. Erg flauw...
Je kan de DNS van je oude domein naar je nieuwe server laten richten.
Dan werkt het vanaf ongeveer 24 uur na die aanpassing tot het moment dat de dienst bij je oude provider opgezegd wordt... en daarna werkt het bij je nieuwe provider.

DNS aanpassen kan je ws. zelf of mogen ze je iig niet weigeren.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:35

Klopt Paan, daar heeft het mee te maken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:40

@Georgette: WTF, hoef jij maar 25 euro voor de HBD te betalen? Dat is lekker! Maar het had bij jou dus te maken met je verzamelinkomen?

@HL & Paan: Heb bij Michiel (de jongen die mijn site bouwt) al navraag gedaan en hij is nog niet met iets concreets gekomen. Wellicht is de shop nog net niet helemaal af en heeft hij zo dus de tijd om de puntjes op de i te zetten, of misschien moeten we toch echt wachten op reactie...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:07

Voor dit jaar heb ik de nota net betaalt, was rond de 30 euro. En ja, ik heb niet bepaald een goed betaalde baan...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:28

Wat is HBD??? Ik heb er echt nog nooit van gehoord en begin nu te twijfelen of ik me ergens vergeten ben aan te melden of zo...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:21

Nou, die vinden jou wel hoor 11A! Ik wist ook niet dat ze bestonden, totdat ik een rekening op de mat kreeg. Volgens mij staat HDB voor Hoofd Bedrijfschap Detailhandel ofzo, dus als je een winkel achtig iets hebt, moet je dokken ;)

@Georgette: Ik heb helaas ook geen mega salaris, maar Rutger en ik zijn fiscaal partners, dus ik geloof dat zijn loon ook meetelt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:55

hallo, ik ben nieuw in dit topic. Ik ben op zoek naar (oud) ondernemers die me advies kunnen geven over mijn website, die ik net heb gestart. Ik sta wel ingeschreven bij de kvk, maar ik weet niet heel veel van "hoe het nu allemaal moet". Ik wil heel graag tips over de inhoud en het uiterlijk van mijn site, de manieren waarop ik het nu het beste kan gaan promoten enz. Ik loop nu een beetje vast grinz. de link is: http://www.zadelcleaning.nl

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:21

Oh zo! Dan denk ik niet dat ik er mee te maken krijg... zit namelijk niet in de detailhandel en heb ook geen winkel! Gelukkig!

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:59

hoihoi,

mag ik hier ook meelezen/kletsen?
Ik ben nu actief in het in en ver kopen van tweedehands paarden/ruiter artikelen, en geef paard rij les.
Maar ik moet nu een studie keuze gaan doen, en nu zit ik in de knoop wat ik ga doen.
Heb VMBO, maar MBO paarden opleidingen zijn zoo stomp zinnig....
Iemand een goed idee?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:41

Zeker niet alle MBO opleidingen rondom paarden zijn stompzinnig MisticRider.

Nog even een vraag betreft die Facebook pagina. Hoe hebben jullie die eigenlijk aangemaakt? Werkt dat hetzelfde als met een gewoon account aanmaken?