Dit heb ik nu op mijn website staan over de kosten:
Citaat:
De kosten van het laten maken van tuinontwerpen is onderhevig aan uw wensen, de afmetingen van de tuin en de mate van detaillering in materiaal en beplanting. Na het eerste gesprek zal ik een offerte opmaken voor het tuinontwerp, waar alle kosten in zijn verwerkt. Wel zo duidelijk, geen kosten achteraf!
Dit komt grofgezegt neer op een prijs van 750 tot 1500 euro.
Heb ik na lang wikken en wegen mijn visitekaartjes laten afdrukken op papier, kom ik nu opeens een milieu-vriendelijke 'plastic' pas tegen, gemaakt uit aardappelzetmeel! Nog redelijk schappelijke prijzen ook, dus daar ga ik mijn reclame-uiting van laten maken!
pmarena@ Ik heb al een redelijk aantal tuinen ontworpen in de 6 jaar dat ik nu werk als tuin-en landschapsontwerper, en daarvoor tijdens mijn studie. Dus voorbeeld projecten zit ik niet echt op te wachten
. Ik wil niet overkomen als een 'beginner' naar mijn potentiele klanten, daar ik dat ook helemaal niet ben. Daarnaast is het inderdaad erg spannend om een ontwerper iets te laten maken, daar heb ik toevallig ook een stukje over geschreven op mijn site
Maar een ontwerper zal altijd rekening houden met de wensen van de klant. Als deze houdt van strakke en moderne vormgeving kom je daar natuurlijk niet aan met een cottage-tuin. Een beetje een 'handtekening/visie' heeft (of ontwikkelt) een ontwerper altijd wel, maar de belangrijkste dienst is wel de wensen van de klant vertalen in een passend en kloppend ontwerp.