Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:34

Fijn Hannahfrouk dat het weer goed gaat het hem. Dan gaat het ook een stuk beter met jou, niet waar? En helemaal fijn als dat met de starters -ww gaat lukken.
En alweer een cursus; doe maar, doe maar :+ . Nee goed van je; komt vast allemaal van pas.

@Frozenstar; heel mooi! En dan nu maar uitdelen en versturen!

Anoniem

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:41

Ziet er erg goed uit Marjolein! :j (dat je de foto zelf had gemaakt, daar was ik vanuit gegaan natuurlijk haha)

HF, super dat het langzaam beter gaat en ook goed nieuws vwb het UWV!!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:11

HF wat fijn dat het weer wat beter gaat :)

Marjolein, heb je er nou uiteindelijk nog iets aan veranderd, want hij ziet er wel gewoon scherp uit toch? Ik heb dinsdag visitekaartjes besteld bij vistaprint maar heb de leveringstermijn op 3 weken gezet. Heb wel eens gelezen dat ze dan soms toch nog wel eens eerder komen dus daar hoop ik stiekem op haha. Heb er per ongeluk 1000 besteld ipv 500 :+ Eerst 500, toen kreeg je na je bestelling nog een soort aanbieding, daar klikte ik op en toen had je er blijkbaar meteen alweer 500 bij besteld :+

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:13

Hahaha :P Ik had het in eeeh 2 weken ofzo binnen, 1,5 zelfs :j

Ik heb een foto genomen. Ik had eerst tekstplaatje als achtergrond, maar dat werd niet scherp..

Foto wel gelukkig :j retescherp :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:16

Mn schoonzusje zou een logo voor me in elkaar zetten, maar volgens mij is ze hartstikke druk, want ze reageert niet op mn mailtjes, dus ben zelf maar weer verder gaan knutselen! En ik begin steeds blijer te worden met mijn knutselwerkjes ;)

Qua visitekaartjes ga ik geld besparen, ik heb 2 programma's op mn computer staan waarmee je zelf visitekaartjes kunt ontwerpen en daarna print ik ze op een goede kwaliteit papier en snijd ik ze zelf uit. Later ga ik wel professioneel doen ;)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:21

Joyce, ik heb ze tot nu toe ook altijd zelf geprint hoor :) Maar ook met inkt enzo had ik het idee dat ik bij vistaprint toch goedkoper uit zou zijn. Bij Bruna heb je visitekaartjes papier voor 7,95 ofzo en dat is goed en net papier, scheelt ook weer snijden ;) Maar is wel duurder dan zelf papier kopen en snijden.

Marjolein, op hoeveel tijd had jij de leveringstermijn/ verzendkosten gezet dan?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:28

Ik heb wel vaker van dat visitekaartjes papier gehad, maar vaak zitten daar van die kartelrandjes aan en dat vind ik er dan weer goedkoop uitzien ;)

Ik moet eerlijk zeggen, ik ga printen bij mn pa, die heeft een of ander high tech print apparaat en hij heeft een papier snijder. Dus ik kijk hem wel ff lief aan :D

Even een vraagje he, ben nu dus bezig met dat visitekaartje en ik heb een bezoekadres en een correspondentie adres. Welke van de 2 zal ik erop zetten, of zal ik het adres helemaal achterwege laten? Wat is wijsheid? Want in principe ben ik op dit moment voornamelijk webshop!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:32

_Michelle_ schreef:
Joyce, ik heb ze tot nu toe ook altijd zelf geprint hoor :) Maar ook met inkt enzo had ik het idee dat ik bij vistaprint toch goedkoper uit zou zijn. Bij Bruna heb je visitekaartjes papier voor 7,95 ofzo en dat is goed en net papier, scheelt ook weer snijden ;) Maar is wel duurder dan zelf papier kopen en snijden.

[***], op hoeveel tijd had jij de leveringstermijn/ verzendkosten gezet dan?

Gewoon op de goedkoopste :) 3 weken ofzo is dat?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:34

EDIT: Precies een week hebben ze er over gedaan na ontvangst van betalen :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:37

Joyce ik zou in eerste instantie correspondentie-adres erop zetten. Maar als dat geen postbus is kan er verwarring ontstaan als je een afspraak met iemand maakt. Als ik een kaartje van je zou krijgen en we zouden een tijd later een afspraak maken dat ik langskom om wat te bekijken, zou ik er gewoon vanuit gaan dat ik dan naar DAT adres zou moeten.

Dat moet je dan wel erg goed duidelijk maken of gewoon toch allebei adressen erop.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:42

Joyce, ik zou dan denk ik toch voor je bezoekadres gaan. Denk dat mensen dat eerder nodig hebben dan correspondentieadres want dan emailen ze denk ik wel. Kan ik me iets bij voorstellen met die kartel randjes, bruna heeft dat niet dus wist ook niet dat dat er bij anderen wel aan zat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:53

oohw, dan ga ik toch ook ff bij de bruna kijken :D

Tnxx voor de tips, ik ga het bezoekadres erop zetten! Ben zo blij met dit topic, haha

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:58

Ik had bij vistaprint ook de lange levertijd opgegeven en had ze de volgende dag binnen. Bijzonder knap vond ik.
Leuk he Joyce, zo bezig zijn??

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:15

ja, vind het erg leuk :D

Ik krijg echt een beetje zo'n Groovy logo, als ik een wat duidelijker voorbeeld heb, plaats ik hem hier wel ff! Maar dat kan nog even duren, want moet vanmiddag werken en heb vanavond een verjaardag. Altijd lastig als je creatief bezig wilt zijn ;)

Amika123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:23

# ik meld me#
Had dit topic nog niet eerder gezien maar schoot vandaag voorbij en dacht.... wat leuk!
Ik heb een eigen bedrijf in de zorg met 3 vestigingen en doe er coaching bij.
Ben niet meer helemaal piep jong maar misschien kan ik toch aansluiten hier.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:40

Hoi en welkom,
wat doe je dan precies in de zorg en wat voor coaching?
Ben een beetje nieuwsgierig want sommige beroepen zijn soms helemaal nieuw voor mij. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:15

Welkom hoor Amika :D
Waarom zou je piepjong moeten zijn om je hier aan te mogen sluiten?

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:16

Wat ik me afvroeg, wie heeft er een schoonheidssalon voor zich zelf en wat is nou een gemiddeld haalbaar inkomen?

Amika123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:49

Ik heb een logopediepraktijk met 3 vestigingen.
Verder heb ik een aantal jaren een kinder- en gezinscoachingsopleiding gedaan en een opleiding NEI (neuro emotionele intergratie) waarin bv ook gewerkt wordt met het enneagram en NLP.
Verder ben ik gelicenseerd trainer om de cursus "een moeilijk kind of een kind dat het moeilijk heeft" te geven. Deze is weer vanuit de kinder en gezinscoaching.
In de logopedie werk ik met kinderen en volwassenen van alle leeftijden.
Afwisselend en leuk dus!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:01

Leuk Amika! Welkom!

Ik heb net mijn briefpapier gemaakt en zelf gedrukt, facturen gemaakt en contracten opgesteld :)

YEEY. Vind het allemaal superspannend!

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:39

Echt gaaf Marjolein! Het ziet er echt super uit!

Welkom Amika!

Ik ben inmiddels bezig met een 2e webshop. Voorlopig kan ik nog wel even vooruit met het vullen van producten. dus het duurt nog wel een paar maandjes voor hij in orde is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:44

Wat voor webshop ga je erbij doen?

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:21

joyce2 schreef:
Wat voor webshop ga je erbij doen?

Een cadeaushop gerelateerd aan paarden. En het liefst ook een sieradenshop gerelateerd aan paarden, maar het kan ook een combinatie worden.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:29

Hier even een stille meelezer / boekhouder ;)

Als je zelf facturen stuurt naar landen in de EU, dan moet je deze apart vermelden op je BTW aangifte, maar ook een aangifte ICP (voorheel ICL) doen! Dit gaat over het algemeen per kwartaal. Je hoeft dan niks te betalen, maar je moet gewoon opgeven voor welk bedrag er naar het buitenland is gefactureerd en naar welk BTW nummer. Dit bedrag moet het zelfde zijn als het bedrag dat je bij je BTW aangifte hebt vermeld. (bij 3b geloof ik, maar weet het ff niet zeker)

Als je een factuur stuurt naar een particulier, dan moet je gewoon btw berekenen alsof je het in Nederland factureerd. (dan komt het bedrag gewoon bij 1a te staan)

PS. Iedereen zn aangifte gedaan? :p

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:38

Hallo ik meld me ook, wil ook iets heel anders gaan doen en voor mezelf beginnen.
Ik heb een mega idee en wil nu onderzoek gaan doen of het echt gaat werken.

Alleen hoe zit dat met belastingen als je een dienst verkoopt? of mensen via jou website iets te koop zetten en je daar geld voor ontvangt?