[HK] VWO eindexamen 2010 IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:01

Ik had trouwens voor een nederlands samenvatting 20 punten van de 21. Mooi. O:) Tekstverklaren heb ik geen zin/tijd meer voor, kan beter mijn tijd aan biologie en M&O besteden.

Anoniem

Re: [HK] VWO eindexamen 2010 IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:03

Ben echt bang dat NL super gaat tegenvallen..

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:04

Heb je wel wat examens geoefend? En had je daar gewoon redelijk voor? Dan komt het echt wel goed. :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:05

Ik heb het gevoel dat het morgen wel redelijk gaat lukken.

Hoezo heb je zoveel stress dan robin?
Ik heb het idee dat je er super veel aan doet en hebt gedaan..komt wel goed joh

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:08

Lief dat je dat zegt. :)
Tsja omdat we morgen biologie hebben én dinsdag M&O.. En dat zijn allebei de vakken waar ik veel moeite mee heb. Voor biologie moet ik een 5 halen en voor M&O een 4,4 maar dan ben ik nog bang dat dat niet gaat lukken. :=

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:09

En wat had je voor de oefenexamens van bio?

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:12

Eerste keer een 3,9. (goed he :') ), maar het 2e en 3e examen allebei een 5,3. Dus dat zou super zijn, maar ik ben gewoon bang dat ik de kennis net niet genoeg heb..
Voor M&O had ik het eerste examen een 5,8, 2e keer een 6,4 en de 3e keer een 5,9.

Misschien moet ik me toch maar niet zo druk maken. :=

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:14

M&O komt goed dus. Bio heb je dus idd wel moeite mee misschien, maar probeer heel rustig en logisch na te denken en heeeeel goed binas gebruiken, staat zo ontzettend veel in. Enigste tips die ik kan geven. Als je ergens niet uitkomt even wat drinken/eten nog een keer kijken en anders even verder met de andere opgaven. Soms kom je nog wat informatie tegen in de volgende vragen over dat onderwerp

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:17

Ik ga ook altijd dingen in mijn binas opzoeken, je vindt er meestal wel iets wat betrekking heeft op je onderwerp. En als ik dan écht niks weet dan probeer ik er toch nog iets leuks uit te verzinnen. :') En eigenlijk zou een 5 op mijn eindlijst voor biologie niet eens zo'n ramp zijn, want de rest van de vakken komt wel goed (behalve M&O dan misschien).

Ik kan er weer vol goede moed tegenaan, dankje! :* Ik ga nog maar wat biologie oefenen, m&o oefenen en informatie in mijn rekenmachine proppen!

Anoniem

R_obin schreef:
Heb je wel wat examens geoefend? En had je daar gewoon redelijk voor? Dan komt het echt wel goed. :)

Ja, maar kijk als ik zelf een samenvatting na kijk dan haal ik echt super hoog.. Maar er gaan dan bij mij vast weer allemaal punten af voor interpunctie enzo want daar neem ik het niet zo nauw mee. :+

Anoniem

Phylos schreef:
M&O komt goed dus. Bio heb je dus idd wel moeite mee misschien, maar probeer heel rustig en logisch na te denken en heeeeel goed binas gebruiken, staat zo ontzettend veel in. Enigste tips die ik kan geven. Als je ergens niet uitkomt even wat drinken/eten nog een keer kijken en anders even verder met de andere opgaven. Soms kom je nog wat informatie tegen in de volgende vragen over dat onderwerp

Ja, soms is de volgende vraag echt een vervolgvraag.. En dat weet je dus in welke richting je het antwoord moet zoeken bij die vorige vraag. :)

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:18

Nou dan weet je waar je op moet letten! Komt wel goed ;) Ik haal altijd bijna alles letterlijk uit de tekst. Dan heb je eigenlijk nooit veel spelfouten of interpunctiefouten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:20

R_obin schreef:
Nou dan weet je waar je op moet letten! Komt wel goed ;) Ik haal altijd bijna alles letterlijk uit de tekst. Dan heb je eigenlijk nooit veel spelfouten of interpunctiefouten..

Spelfouten is niet zozeer het probleem nee.. (Hoewel ik wel dingen als ervan uitgaan vaak fout doe) Maar ik weet nooit zo goed wanneer een komma nou echt moet, of juist echt niet mag.. Weet wel van dat met werkwoorden enzo..

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:21

Hmm misschien kun je dat nog even opzoeken? Staat vast wel ergens. :') Ik zou het je ook niet zo kunnen uitleggen, ik doe het altijd maar een beetje op gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:23

Ja ik kijk nog wel even in mijn examenbundel.. :j

Pfff nog even veel doen straks. Tekstverklaring NL, interpunctie dus even opzoeken haha, natuurkunde wat leren, scheikunde/Grieks eventueel ook en dan bio nog doornemen..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:24

Interpunctie is ook mijn grote probleem, maar daar mogen ze max 3 punten voor aftrekken geloof ik.
Ik ga nog lekker even naar buiten, paard longeren en pony rijden en dan vanavond nog ff natuurkunde doen ofzo en toch nog een opgave bio genetica, aangezien ik daar niet zo goed in ben

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:24

Weet je wat mij is opgevallen bij bio...ik heb 3 examens gemaakt maar het ging bijna nooit over spieren en zenuwstelsel, in iedergeval niet veel. Wel bijna altijd over genetica en iets met dieren

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:28

Dat is mij ook opgevallen. :j Wel veel ecologie en erfelijkheid. Dus dat heb ik allebei nog maar eens extra geoefend want dat snap ik tenminste een beetje. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:28

Phylos schreef:
Weet je wat mij is opgevallen bij bio...ik heb 3 examens gemaakt maar het ging bijna nooit over spieren en zenuwstelsel, in iedergeval niet veel. Wel bijna altijd over genetica en iets met dieren

Nah ben 2x neuronen tegen gekomen en 1x spieren.. Maar idd relatief weinig! Zeker spieren is een heeeel klein deel van de stof.
Wel raar dat neurologie zo weinig gevraagd wordt.. Het is best uitgebreid behandeld en ook belangrijk met homeostase enzo.

Verder alalaltijd as far as I know iets over kringlopen, en hoe virussen en bacteriën ziektes precies veroorzaken. Verder ook best vaak hoe soorten samenleven, coöperatie, mutualisme, parasitisme en commensialisme en staten en blabla.

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:34

R_obin schreef:
Dat is mij ook opgevallen. :j Wel veel ecologie en erfelijkheid. Dus dat heb ik allebei nog maar eens extra geoefend want dat snap ik tenminste een beetje. :+

Jaaaaa *\o/* *\o/* *\o/*

Dat heb ik juist geleerd omdat dat het enige is wat ik kan.. De rest heb ik alleen even doorgelezen :=

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:35

Ik raak gestressd van jullie hihi. :P

Anoniem

Ohhh en ik bedacht me! Ook nog vaak uitleggen waarom je niet bepaalde conclusies mag trekken en soms ook een proefopzet schrijven.

FantasyB

Ik zie het even helemaal niet meer zitten. Ik wil echt in me bed liggen en huilen. Het helpt ook niet echt dat vriendje steeds smst dat hij me mist en zin heeft in een knuffel.

:'(

Anoniem

Gittekit schreef:
Ik raak gestressd van jullie hihi. :P

Why? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:36

FantasyB schreef:
Ik zie het even helemaal niet meer zitten. Ik wil echt in me bed liggen en huilen. Het helpt ook niet echt dat vriendje steeds smst dat hij me mist en zin heeft in een knuffel.

:'(

Wassup :(:)