Ik ben geen serveerster, maar erger me geregeld aan serveersters! Vooral in Frankrijk
. Ik heb daar serieus een anderhalf uur gezeten met mijn zus terwijl we wilde afrekenen. Niemand kwam naar ons toe om te vragen of we nog wat wilden.. we hebben wel enorm gelachen
En dan zitten we echt niet muisstil hoor, we vragen/steken onze hand op.. en tja uiteindelijk ook zwaaien 
Overigens vind ik het ook heel irritant als serveerster tijdens de gangen niet komen vragen of we wat willen drinken. Ik ben een dorstig persoon en vind het fijn als bij het uit eten gaan ik gewoon een glaasje drinken heb staan
. En als ik gegeten heb, mag ik toch nog wel even gezellig uitbuiken en gezellig nog wat nakletsen? Ik hoef toch niet gelijk te betalen?
En inderdaad de serveersters die niet komen, je kan heel lang ergens zitten zonder dat je 'geholpen' wordt (vooral op terrasjes!) niet zozeer in restaurants!
En fooi? Je krijgt toch zeker salaris!?! Ik hoef daar niet voor op te draaien. Vind je dat je te weinig betaald krijg, dan moet je een andere baan zoeken.

Ik reageer er dus gewoon nog maar een keer op, vind het namelijk wel een leuke discussie.
Maar dat wil toch niet zeggen dat andere mensen in die sector niet net zo hard werken als jij in de horeca? Ik heb ook weleens in een lunchroom gewerkt waar ik de hele dag uit mijn neus kon staan vreten.
4x per jaar een personeels feest, en als ik pech heb is t een amerikaans feestje ook nog! (eigen spul mee nemen)

Oke dat gaat mij dus iets te ver