serveerster troubles

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: serveerster troubles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:13

Ik vind het wel een vermakelijk topic Ja

Ik ben geen serveerster, maar erger me geregeld aan serveersters! Vooral in Frankrijk Haha!. Ik heb daar serieus een anderhalf uur gezeten met mijn zus terwijl we wilde afrekenen. Niemand kwam naar ons toe om te vragen of we nog wat wilden.. we hebben wel enorm gelachen Haha! En dan zitten we echt niet muisstil hoor, we vragen/steken onze hand op.. en tja uiteindelijk ook zwaaien Tong uitsteken

Overigens vind ik het ook heel irritant als serveerster tijdens de gangen niet komen vragen of we wat willen drinken. Ik ben een dorstig persoon en vind het fijn als bij het uit eten gaan ik gewoon een glaasje drinken heb staan Ja.

En als ik gegeten heb, mag ik toch nog wel even gezellig uitbuiken en gezellig nog wat nakletsen? Ik hoef toch niet gelijk te betalen?

En inderdaad de serveersters die niet komen, je kan heel lang ergens zitten zonder dat je 'geholpen' wordt (vooral op terrasjes!) niet zozeer in restaurants!

En fooi? Je krijgt toch zeker salaris!?! Ik hoef daar niet voor op te draaien. Vind je dat je te weinig betaald krijg, dan moet je een andere baan zoeken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:37

Tuurlijk! Na het eten wil zitten kun je blijven zitten is dat geen enkel probleem! Ik zal je wel blijven vragen of je wat wilt drinken. En ik blijf niet vragen of je wilt betalen, dat zul je dan zelf aan moeten geven. Maar voor de rest: blijf vooral lekker zitten!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:42

Marjo_x schreef:
Nimue schreef:
Bouwvakkers zie ik niet zoveel werken hoor. Knipoog

Pardon? Meen je dat?

Nou, op zich meen ik het wel dat ik ze niet zoveel zíe werken, maar dat komt omdat ik dan zelf ook aan het werk ben. Knipoog Maar nee, het was een grapje, en ook een beetje sarcastisch omdat er over sommige beroepen (bouwvakkers, ambtenaren, e.d.) vaak gezegd wordt dat ze 'toch niks uitvoeren', door mensen die daar helemaal niet over kunnen oordelen.

Ik vind de discussie over of fooi een recht of een extraatje is en of horeca nou echt zo zwaar is trouwens wel on-topic. Het ging toch over dat je in de horeca soms zo weinig fooi krijgt, en dat het zo zwaar is? Dan vind ik het ook niet vreemd dat daarop gereageerd wordt, lijkt me niet off-topic hoor. Lachen Ik reageer er dus gewoon nog maar een keer op, vind het namelijk wel een leuke discussie. Knipoog

Ik vind het een beetje kort door de bocht om te roepen dat de zorg wel zoooooveel makkelijker is dan de horeca, gebaseerd op één ervaring. Ik heb ook een keer via een uitzendbureau schoongemaakt en dat stelde geen fluit voor: van de 8 uur werktijd heb ik 3 uur koffie zitten slurpen, terwijl de medewerkers daar vonden dat ze onwíjs zwaar belast werden en steeds maar aan mij vroegen of ik het nog wel volhield. Clown Maar dat wil toch niet zeggen dat andere mensen in die sector niet net zo hard werken als jij in de horeca? Ik heb ook weleens in een lunchroom gewerkt waar ik de hele dag uit mijn neus kon staan vreten.

Ik heb aan de andere kant ook meerdere banen gehad die ik op hun eigen manier net zo zwaar vond als de horeca. Bloemen snijden (fysiek pittig, want je staat de hele dag gebukt en moet een kar vooruit trekken waar die bloemen opliggen), schoolreisjes begeleiden (emotioneel en fysiek erg intensief) en mijn huidige baan als docent (emotioneel véél zwaarder dan horeca, voor mij in elk geval). Verder heb ik ook in een bedrijfskantine gewerkt waar de belasting echt gewoon belachelijk laag was - meerdere keren zelfs. Je kunt dus niet zomaar zeggen dat mensen in andere sectoren minder hard werken dan jij omdat jij in die sector toevallig een paar mensen kent die niet zo hard hoeven te werken.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:43

Ik krijg vaak te horen dat het gesmaakt heeft, de bediening goed was etc. (Soms maak je een praatje als je daar tijd voor hebt).
Een paar keer kreeg ik toen een euro, of twee toe gekregen. Dat gaat mooi de fooipot in...
Helaas weet ik nu dat dat niet verdeelt word.

De fooipot komt mooi bij mijn bazin in de kassa en ik zie er niks meer van terug Nagelbijten / Gniffelen 4x per jaar een personeels feest, en als ik pech heb is t een amerikaans feestje ook nog! (eigen spul mee nemen)

Ik krijg 2.50 per uur betaalt BRUTO! en werk 5 tot 7 uur achter elkaar zonder pauze. (met een restaurant van 300 personen, met zn 3en)
Wij moeten borden afhalen en glazen ophalen, waarna de mensen zo weer nieuwe kunnen pakken en nog een rondje kunnen eten. (onbeperkt).

Ik werk me kapot: ben ook blij als ik aan het einde van de avond zit. Maar het is er erg gezellig.. en daar ga ik voor.

Bij ons is het 22,75 per 2 uur, ieder half uur komt er 3,75 bijop p.p
dus als je blijft zitten.. kost dat geld. Wij kunnen niet 50 tafels in de gaten houden wie wanneer is uitgegeten, en nog gezellig na drinkt... ga dan even snel betalen en blijf nog 10 minuutjes zitten... (geef dit even aan)
Maar aan die 2 uur heb je genoeg!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:57

Nou, Vliendertje, dat vind ik knap banketstaaf van jouw bazin! Ik had ooit ook een bazin die daar een handje van had. Zij wilde persé het afrekenen doen, en stak ook regelmatig fooi in eigen zak. Toen een klant zei: 'zet er maar vijf extra glazen wijn bij op de rekening hoor' deed ze dat niet, want 'hij declareert dat bij zijn bedrijf en ik vind dat je het naar dat bedrijf niet kunt maken om zomaar 20 euro extra erop te zetten - fooi moet hij maar uit eigen zak betalen hoor!'. En ondertussen wel zelf fooien achterhouden in plaats van ze te delen met haar personeel....

2,50 per uur bruto, tsja... dat was vroeger 5,50 en ik heb echt jarenlang voor dat geld gewerkt. Ik weet dat alles tegenwoordig wel wat duurder is, maar ik vind het niet echt héél erg weinig voor een jong iemand (weet natuurlijk niet hoe oud je bent). Toen ik 13 was, werkte ik voor 2,50 gulden per uur, en op mijn 20e verdiende ik in de zomer ook een gulden of 5 á 6 en dat is nog niet zo héél lang geleden (dat je niet denkt dat dat in 1970 was ofzo Knipoog). Die 2,50 was weliswaar zwart, maar op die leeftijd krijg je toch al je belasting nog terug dus dan maakt bruto of zwart ook geen verschil.

Ik zeg niet dat het ruim betaald is hoor, en ik vind het echt niet netjes van je bazin dat zij de fooien houdt, maar ik vind een dikke vijf gulden per uur ook niet heel weinig (al lijkt het in euro's een stuk minder). Maar goed, ik heb altijd voor dat soort bedragen gewerkt, ik snap wel dat het nu misschien minder lijkt in verhouding tot andere lonen. Dat vond ik zelf trouwens ook, ik baalde er ook van dat mijn 23+ collega's veel meer kregen dan ik, voor hetzelfde werk.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:14

Dat vinger geknip. wat maakt dat uit.
Als jij niet ziet dat je klant iets nodig heeft helpt ie je gewoon even door wat duidelijk te maken.
Het gaat er immers altijd om dat de klant het naar zijn zin heeft mag ik hopen.
(Spreekt uit ervaring.)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 08:18

Dus het is normaal dat je de serveerster roept op dezelfde manier als dat je je hond roept? Moet ik ook nog af gaan als ze het nog even niet weten?

Kom op zeg, ik werk me graag uit de naad voor klanten, maar een beetje beleefdheid en respect kun je toch wel verwachten?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:27

Nimue schreef:
Bouwvakkers zie ik niet zoveel werken hoor. Knipoog Maar je hebt wel gelijk, er zijn zat banen die ook heel erg zwaar zijn, en vaak zijn het juist de (lichamelijk) zware banen waar het loon laag ligt omdat het ongeschoold werk is. Die mensen krijgen ook geen fooi. Natuurlijk heb je bij de horeca het nadeel dat het vooral in de weekenden en avonden is, maar in de zorg wordt bijv ook onregelmatig gewerkt en daar liggen de lonen verhoudingsgewijs (als je kijkt wat voor verantwoordelijkheden erbij komen kijken en dat er een opleiding voor nodig is) ook belachelijk laag.

Wat doe jij voor werk, Sunshine?

Bouwvakkers niet veel werken? Weet niet waar jij heen gaat? Mijn vriend staat zich vanaf 6 in de ochtend tot in de avond kapot te werken, komt elke dag weer met kapotte broek en geschaafde lichaam thuis. Handen kapot, zo moe dat zijn benen het bijna begeven..en allemaal om de zaak optimaal te laten lopen. Bouwvakkers geen werk? Ik ben blij dat ik geen bouwvakker ben..

Edit: Om ook even ontopic te blijven.. ik vind niet dat wij verplicht zijn om een tip te geven. Wil je extra geld? Bonussen? Ga dan maar naar www.powerhousecc.nl en ga werken in een callcenter..krijg je bonus genoeg.

Ik vind het ronduit vreselijk ombeschoft om te gaan verwachten dat wij als klant tips moeten geven. O ja, dan gaat mijn vader met zijn gezin uit eten voor 500 euro, denk jij dat hij daarna nog drie pakken melk kan kopen thuis? Echt niet hoor (bij wijze van). Wij hebben het lange bij na niet breed..en voor zoiets wordt elke maand gewoon een beetje geld apart gezet. Tip? Die krijg je van mij best, als ik zie dat jij je best hebt gedaan. Een sacherijnige serveerster (of die zich nu heel de dag al uit de naad heeft gewerkt of niet) krijgt niets van mij. Waarom niet? Omdat je dan wat minder uren moet maken..dan moet je niet in de horeca gaan werken..als je alleen maar glazig voor je uit kunt kijken (dit zie ik helaas veel waar ik heen ga).

Het kan ook anders. Een nette vriendelijke serveerster die geven mijn vriend en ik altijd een tip. Maar echt geen vijf euro hoor, weet je wat ik met die vijf euro allemaal kan doen? Als de rekening 26,50 is zeggen wij rond maar af naar 30..en dan is die tip al veel. En dan hebben we misschien gegeten met zijn allen voor 1000 euro, maar dat wilt niet zeggen dat we die extra vijf euro hard nodig hebben.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:53

Als je verder had gelezen, had je kunnen zien dat het een grapje was. Er stond ook niet voor niks een Knipoog-smiley bij. Rustig dus maar...

Ik vind het trouwens vreemd dat mensen blijkbeer echt niet doorhebben hoe vingergeknip overkomt op een serveerster. Je kunt toch ook gewoon rustig 'juffrouw' roepen, je hand opsteken, even knikken of oogcontact maken? Natuurlijk mag je kenbaar maken dat je geholpen wilt worden, maar dat hoeft toch niet op zo'n neerbuigende manier als knippen met je vingers of 'hey wijffie'?

Romytjuuh, over het algemeen is het trouwens zo dat serveerster wel hebben gezien dat de klant iets nodig heeft, maar er gewoon nog niet aan toe zijn gekomen om naar die klant toe te gaan omdat 20 andere klanten ook iets nodig hebben. Serveerster houden vaak een beetje in de gaten wie er eerder binnenkwam en helpen die eerder, dus dan kan het inderdaad zijn dat je een paar keer voorbij gelopen wordt. Naturlijk zijn er ook serveerster die dat inzicht niet hebben, maar over het algemeen weten ze echt wel waar ze mee bezig zijn. Het gaat er inderdaad om dat de klant het naar zijn zin heeft, maar er zijn grenzen aan wat je als serveerster dient te accepteren, vind ik. Als hondje behandelt worden valt daar ruim buiten - dan maar een ontevreden klant hoor. Serveersters zijn ook mensen en hebben ook hun eigenwaarde, die hoeven zich echt niet af te laten blaffen of te laten commanderen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:40

Romytjuuh schreef:
Als jij niet ziet dat je klant iets nodig heeft helpt ie je gewoon even door wat duidelijk te maken.
(Spreekt uit ervaring.)

Een prutsmuts heeft klanten, wij hebben gasten. Dat voorop. Wezelijk verscil.

En k vind het verschikkelijk. Als jij in mijn wijk zit (Caira haalde het al aan) dan heb ik binnen een paar seconden gezien dat jij daar zit. sterker nog, ik heb je waarschijnlijk al het hek door zien komen toen je het park op kwam. Dat ik niet direct op je af stuiter heeft te maken met het feit dat ik je de tijd geef om te gaan zitten en desgewenst het menu door te kijken.

Mocht het dan zo zijn dat jij iets nodig hebt en ik heb het niet door, maak eventjes oog contact, steek je hand eventjes op en ik kom zo snel mogenlijk bij je. Maar verwacht niet dat ik binnen 2 seconden aan je tafel sta als het terras propvol is, dat kan een paar minuutjes duren.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:45

Dit komt me allemaal erg bekend voor!
Ik werk zelf ook al serveerster.
Sommige gasten zijn echt erg, ik werk dan op een station in een restaurant.
Iedereen komt bij ons met haast, Dan gaan ze er zo op door drammen dat het allemaal snel moet.
Of dan komen er nog eens mensen tegen sluitings tijd Tong uitsteken
Horeca is hard werken , voor weinig geld Lachen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:50

Vjestagirl schreef:
Romytjuuh schreef:
(Spreekt uit ervaring.)

En k vind het verschikkelijk. Als jij in mijn wijk zit (Caira haalde het al aan) dan heb ik binnen een paar seconden gezien dat jij daar zit. sterker nog, ik heb je waarschijnlijk al het hek door zien komen toen je het park op kwam. Dat ik niet direct op je af stuiter heeft te maken met het feit dat ik je de tijd geef om te gaan zitten en desgewenst het menu door te kijken.

Mocht het dan zo zijn dat jij iets nodig hebt en ik heb het niet door, maak eventjes oog contact, steek je hand eventjes op en ik kom zo snel mogenlijk bij je. Maar verwacht niet dat ik binnen 2 seconden aan je tafel sta als het terras propvol is, dat kan een paar minuutjes duren.

Klanten, gasten ik kwam er even niet op.
Ik vind dat je gelijk hebt, vanuit jou standpunt gezien.
Ik snap dat je als serveester zijnde dat totaal niet fijn vind.
Niet dat ik het wel zou doen, maar er zijn nou eenmaal mensen die niet altijd even beleeft zijn.
En ik zou er als serveester zijnde niet meer zo van op kijken en kwaad om worden.
Elke baan heeft zijn voor en nadelen.
En niet elke gast is vriendelijk en beleeft.
Ik ben cassiere en je wilt niet weten hoe ik soms benaderd word! Maar ik word er niet warm of koud van. Dat heb je nou eenmaal eens. en je kan je er boos om maken, maar het veranderd er niks aan!

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:59

Vjestagirl schreef:
Romytjuuh schreef:
(Spreekt uit ervaring.)

Ik kom dit topic ok even binnen stuiteren,maar vind dat je totaal gelijk hebt, sommige mensen zien niet dat je het druk hebt.
Beetje jammer soms dat sommige mensen zo weinig geduld hebben.
Werk zelf ook in de horeca en ik heb behoorlijk veel bewondering voor mijn collega's ( zowel bedienig,keuken,huishouding en afwas )
Het is echtzwaar werk!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:19

Nimue schreef:
Nou, Vliendertje, dat vind ik knap banketstaaf van jouw bazin! Ik had ooit ook een bazin die daar een handje van had. Zij wilde persé het afrekenen doen, en stak ook regelmatig fooi in eigen zak. Toen een klant zei: 'zet er maar vijf extra glazen wijn bij op de rekening hoor' deed ze dat niet, want 'hij declareert dat bij zijn bedrijf en ik vind dat je het naar dat bedrijf niet kunt maken om zomaar 20 euro extra erop te zetten - fooi moet hij maar uit eigen zak betalen hoor!'. En ondertussen wel zelf fooien achterhouden in plaats van ze te delen met haar personeel....

2,50 per uur bruto, tsja... dat was vroeger 5,50 en ik heb echt jarenlang voor dat geld gewerkt. Ik weet dat alles tegenwoordig wel wat duurder is, maar ik vind het niet echt héél erg weinig voor een jong iemand (weet natuurlijk niet hoe oud je bent). Toen ik 13 was, werkte ik voor 2,50 gulden per uur, en op mijn 20e verdiende ik in de zomer ook een gulden of 5 á 6 en dat is nog niet zo héél lang geleden (dat je niet denkt dat dat in 1970 was ofzo Knipoog). Die 2,50 was weliswaar zwart, maar op die leeftijd krijg je toch al je belasting nog terug dus dan maakt bruto of zwart ook geen verschil.

Ik zeg niet dat het ruim betaald is hoor, en ik vind het echt niet netjes van je bazin dat zij de fooien houdt, maar ik vind een dikke vijf gulden per uur ook niet heel weinig (al lijkt het in euro's een stuk minder). Maar goed, ik heb altijd voor dat soort bedragen gewerkt, ik snap wel dat het nu misschien minder lijkt in verhouding tot andere lonen. Dat vond ik zelf trouwens ook, ik baalde er ook van dat mijn 23+ collega's veel meer kregen dan ik, voor hetzelfde werk.

Ik krijg geen loonstrookje (ik werk dus zwart, terwijl ze dat niet zegt Knipoog ) en ik kan mijn belasting niet terug vragen. blijkbaar houd ze dat zelf achter. minimum loon = 2.59 per uur.
Ik bedoel ermee te zeggen dat het dus wel netjes was geweest dat ze het fooi iets had verdeelt, omdat ik TOCH zwart werk maar krijg uitbetaald als wit-werker... (ik mag 8 uur per week werken, maar ondertussen werk ik er 14. Ik mag niet na 7 uur werken: ondertussen werk ik tot 11 uur. Ik mag niet op een zaterdag werken als ik op zondag werk en andersom: en ondertussen werk ik ze allebij! )

Ik kom aan mijn extra zak centje (70 euro pm als het tegenzit) en daar gaat het mij om: ervaring opdoen in het werken voor later, en sparen voor later.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:37

Vliendertje :Ik vind dat toch ook een beetje je eigen verantwoording hoor.
Als je weet dat je dat allemaal niet mag, moet je dat aangeven en ook niet doen.
Hetzelfde met je salaris, dat klopt ook niet.
Tijd voor een nieuwe baan misschien ? Knipoog

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:42

sunshine schreef:
Vliendertje :Ik vind dat toch ook een beetje je eigen verantwoording hoor.
Als je weet dat je dat allemaal niet mag, moet je dat aangeven en ook niet doen.
Hetzelfde met je salaris, dat klopt ook niet.
Tijd voor een nieuwe baan misschien ? Knipoog

Is het ook. Ik ben ook al aan het kijken wat ik er aan kan doen..
als ik oud genoeg ben (jaja, ik ben zelfs te jong Nagelbijten / Gniffelen ) ga ik mezelf inschrijfen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:02

LynnDenise schreef:
Je kunt inderdaad niet in een portemonnee van een ander kijken, wel ga je op een terras zitten waar iemand zich 3x in de rondte werkt bij een aardig temperatuurtje. Terwijl je weet dat diegene waarschijnlijk zwaar onderbetaald krijgt voor het werk dat ze levert. Ik denk dan ook; goh kijk naar je portemonnee en probeer die tip in te calculeren.

Ikzelf werk niet meer in de horeca, maar kan je nogsteeds wel vertellen dat je fooi je dag net iets leuker kan maken.

En tsja dat ze in jouw branch nou (hoogst waarschijnlijk) geen fooi geven, kun je een ander er nog wel blij mee maken.

Ben het hier niet mee eens, idd, als je vind dat je zwaar onderbetaald krijgt om je uit de naad te lopen dan moet je ander werk zoeken. Bovendien is het alleen gebruikelijk om in de horeca fooi te geven, vrijwel nergens anders krijg je fooi terwijl er genoeg ander werk is wat ook slecht betaald. Je geeft de winkeljuf aan de kassa toch ook geen fooi?

Ben je echt zo ontevreden dan moet je ander werk zoeken, anders moet je gewoon accepteren dat je niet van iedereen fooi krijgt, je krijgt tenslotte gewoon betaald net als iedereen en daar doe je het voor, niet voor de fooien.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 14:28

Weet je wat het grappige is! Niemand van de serveersters in dit topic klaagt erover of ze wel of geen of te weinig fooi krijgen. Het zijn de buitenstaanders die zomaar aannemen dat wij daarover klagen....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:31

O, en waar reageer ik dan op?

Ik heb toch al herhaaldelijk klachten gezien van mensen die 'maar 5 cent' fooi geven ed.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 14:37

Nee anneliesdj dan heb je dus niet goed gelezen. Of ik nou 1 of 5 of geen cent krijg, ik ben blij met alles. Dat heb ik al meerdere keren neergetikt. Het enige waar ik me aan kan ergeren is als iemand op een bon van 169,95 5 cent fooi geeft omdat dat makkelijker is dan die 5 cent terug te stoppen in zijn portemonnee. En dan wel van mij verwachten dat ik vreselijk dankbaar ben. Ik heb ook mijn trots! Je geeft een fooi omdat je blij bent met de service en de bediening en niet omdat het te veel moeite is om die 5 cent terug te stoppen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:42

Ik heb wel goed gelezen, ik reageer alleen niet op jouw reactie's.
Maar goed, laten we on-topic blijven.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:44

Persoonlijk vind ik het geen punt dat ik weinig tot geen fooien krijg. Waar ik me wel verschikkelijk aan erger zijn de volgende mensen: (in mijn verhaaltje zit de klant exact 1 seconde op haar stoel als ze mij roept)

Klant: MEVROUW!!!!!!!!
Ik: Goedenmiddag Mevrouw, wilt u iets bestellen?
Klant: Ja natuurlijk, ik wil graag een cappuchino zonder chocoladepoeder en een appelgebakje zónder slagroom.
Ik: Natuurlijk mevrouw, komt eraan!

Ik maak alles klaar en breng het heen.

Klant: Ik had toch gezegd dat ik chocoladepoeder op mijn cappuchino wilde en slagroom bij mijn appelgebakje! Clown
Ik: Mijn excuses mevrouw, ik zal u wel verkeerd verstaan hebben.

Daar kan ik me dus echt dóód aan ergeren. Zeg dan dat je je bedacht hebt en dat je er tóch slagroom op wilt maar geef niet mij de schuld. Want ik heb het toch écht wel goed verstaan! Boos!
En vervolgens, als ik bij de kassa vraag hoe het gesmaakt heeft ook nog zeggen: nou ik had de appelgebak liever zonder slagroom gehad. Boos! Dan ook nog krenterig kijken of je wel genoeg wisselgeld terug geeft, en zelfs nog een andere 10cent wil hebben omdat ie niet nederlands is?? Blond Oke dat gaat mij dus iets te ver Boos!.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:46

Nagelbijten / Gniffelen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 14:48

meneer en mevrouw komen aanlopen, zitten nog niet eens:

"uch uch mevrouw komt u ons nog helpen?"
Ik sta ondertussen af te rekenen
"Ja hoor, ik kom er aan, 2 sec"
Collega loopt langs
"Ja mevrouw wilt u ons helpen want uw collega heeft geen tijd"
"Nee mevrouw, mijn collega komt er vast zo aan"
2 sec later
"zo bent u daar eindelijk?"
"Goedemiddag, wat kan ik voor u doen?"
"Hmm dat weet ik nog niet, even in de kaart kijken

* ik pak de kaart en laat hem neerkomen op het hoofd van meneer*

O nee, toch maar niet....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:49

anneliesdj schreef:
Ben je echt zo ontevreden dan moet je ander werk zoeken,

Ik vind dit altijd een zwakke stelling, stel je voor dat iedereen zo denkt, dan zijn er straks helemaal geen busschauffeurs, verzorgenden en restaurantmedewerkers meer. Sommige mensen kunnen ook gewoon
Maargoed er is al een nijpend tekort aan restaurantmedewerkers in bij.v Amsterdam dus daar wordt je op veel plekken al door Poolse meiden bediend.

Hebben de mensen weer wat nieuws om over te zeuren, het personeel spreekt geen Nederlands Knipoog

Wiseguy15: ik werk nu op kantoor bij een groothandel, met de restaurants als klant *LOL*
Net belde een mevrouw die beweerde dat ik "hallo met Nicole" zei, ipv het bedrijf en dan mijn naam Gestoord
En ook beweerde ze dat ze het telefoonnummer niet kon vinden op onze factuur. We hebben voorgedrukt factuurpapier dus het lijkt me sterk Gestoord

Ach mensen zijn gewoon raar, en dat is dus het 'zware' aan de bediening. Je kan niet een dagje denken, ik verstop me in de keuken en mijn collega doet de klanten maar.