Pecco_Myrthe schreef:Hoe gaan jullie je studie allemaal bekostigen? Doen jullie t alleen met de studiefinanciering of komt daar een lening bij kijken?
Mijn ouders betalen 't,
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Pecco_Myrthe schreef:Hoe gaan jullie je studie allemaal bekostigen? Doen jullie t alleen met de studiefinanciering of komt daar een lening bij kijken?
Wat je zoal allemaal kunt verwachten is dat je wel 2 lange school dagen hebt. Ik heb op maandag van 10:30 tot 17:30 en op dinsdag 09:30 - 17:30. Voor mijzelf is dit nou niet echt een heel erg probleem aangezien ik heel dichtbij woon maar voor mensen die ver moeten reizen met de trein is dit dus wel minder. In het eerste jaar heb je gemengde vakken aangezien je kunt kiezen uit 2 richtingen. Er zijn 2 periode's en in de 2e wisselen sommige vakken zich voor andere. De vakken: coachuur (mentor uurtje), administratie, bouw en functie, eigen leervragen (uurtje waarin je iets voor jezelf doet) en groepswerk (moet je in een groepje presentaties en dergelijke maken) blijf je het hele jaar door houden. Huiswerk krijg je eigenlijk niet heel vaak op maar ze verwachten wel dat je er zelfstandig aan werkt. In de praktijk uren (van periode 1) leer je allemaal verschillende dingen eigenlijk. Zul je wel van opkijken eigenlijk maar wij hadden zelfs poetsles
en verder toiletteren, monsteren en bandangeren (werk, stal en transport). In periode 2, hebben ze eigenlijk 3 onderdelen waarvan je met elk onderdeel 4 weken ongeveer bezig bent. Dit zijn: longeren, mennen en lederbewerking. Verder is er in het begin van het jaar ook een pop die je moet maken. En de pap (programma eigen paard) die heb je eigenlijk met de introductieweek dat je vanalles gaat doen. Waaronder ook een conditietest
leuk even rondje rennen op de renbaan. En ja verder heb ik nu in de 2e periode gastlessen gehad van allerlei mensen met een ander beroep. Hierbij moet je denken aan: chiropractie, osteopathie en homeopathie. Er zijn trouwens ook een hoop leerlingen gestopt omdat ze het toch niet iets vonden wat ze zochten. Hopelijk ben je nu wat wijzer geworden over de opleiding

Mwahaha.. Wil het best meedoen hoor, maar hardlopen krijg je me mee op mijn knieen. Laat mij maar fietsen, dat hou ik lang vol op een fiks tempo (rond de 25 km/h). Waarschijnlijk zal ik wel veel vrijstellingen kunnen krijgen dan; iniedergeval voor administratie/bedrijfseconomie, Engels en waarschijnlijk ook wiskunde A/B, Nask A/B (stroom in het tweede in).
.
Maar als ik uiteindelijk toch teveel voorsprong/vrijstellingen heb wordt ik van de tweede alsnog naar de derde gezet. Hoor na dit jaar namelijk eigenlijk in 3 Diveto/Paraveterinair
(officieel zelfs 4e jaar, maar na mijn examen 1 jaar vergooid op een andere opleiding).
We zien het allemaal wel..
Het is wel iets dat me heel er positief aanstaat om door te gaan met de opleiding. Ben eigenlijk ook benieuwd hoe het 2e jaar eruit ziet
. Als het goed is hebben we het vak Gedrag dan het hele jaar door al. Alleen verder weet ik er helemaal niks over helaas. Relien schreef:Loes_Joery schreef:Pecco_Myrthe: Ben benieuwd naar je paardje!
Relien: Je kunt (als het mag en kan) je pony houden en een paard bijkopen!Dat hebben wij ook gedaan, ik heb mn pony in november 10 jaar, en we hebben hier thuis al een paar jaar geleden besloten dat die echt niet meer weg gaat!!
Moet je thuis wel genoeg geld hebben om alles te bekostigen, niet iedereen kan/wil 2 paarden onderhouden
Relien: is het misschien een idee om dan Deurne met een schoolpaard te doen, of misschien een paard van iemand anders die hem aan je ter beschikking wil stellen?

Daani schreef:Ok, nou mooi dat het dan ook een optie voor jou is. Ikzelf zou dat ook dolgraag willen, maar of dat luktHet is wel iets dat me heel er positief aanstaat om door te gaan met de opleiding. Ben eigenlijk ook benieuwd hoe het 2e jaar eruit ziet
. Als het goed is hebben we het vak Gedrag dan het hele jaar door al. Alleen verder weet ik er helemaal niks over helaas.
Dioxide schreef:Daani schreef:Ok, nou mooi dat het dan ook een optie voor jou is. Ikzelf zou dat ook dolgraag willen, maar of dat luktHet is wel iets dat me heel er positief aanstaat om door te gaan met de opleiding. Ben eigenlijk ook benieuwd hoe het 2e jaar eruit ziet
. Als het goed is hebben we het vak Gedrag dan het hele jaar door al. Alleen verder weet ik er helemaal niks over helaas.
Hmm.. Gedrag bij dieren heb ik op deze school in het eerste jaar al gehad
Best wel slaap verwekkend zijn ze ja haha
Die Koelewijn (zeg ik dat goed?) leek me vet relaxed/aardig! Gaf op de intake de les op stal.
Hoef gelukkig geen lening af te sluiten..
Daani schreef:@ josanne: Ik wil natuurlijk je vragen beantwoorden en het is niet zo dat ik de opleiding nu naar benen ga halen ofzoWat je zoal allemaal kunt verwachten is dat je wel 2 lange school dagen hebt. Ik heb op maandag van 10:30 tot 17:30 en op dinsdag 09:30 - 17:30. Voor mijzelf is dit nou niet echt een heel erg probleem aangezien ik heel dichtbij woon maar voor mensen die ver moeten reizen met de trein is dit dus wel minder. In het eerste jaar heb je gemengde vakken aangezien je kunt kiezen uit 2 richtingen. Er zijn 2 periode's en in de 2e wisselen sommige vakken zich voor andere. De vakken: coachuur (mentor uurtje), administratie, bouw en functie, eigen leervragen (uurtje waarin je iets voor jezelf doet) en groepswerk (moet je in een groepje presentaties en dergelijke maken) blijf je het hele jaar door houden. Huiswerk krijg je eigenlijk niet heel vaak op maar ze verwachten wel dat je er zelfstandig aan werkt. In de praktijk uren (van periode 1) leer je allemaal verschillende dingen eigenlijk. Zul je wel van opkijken eigenlijk maar wij hadden zelfs poetsles
en verder toiletteren, monsteren en bandangeren (werk, stal en transport). In periode 2, hebben ze eigenlijk 3 onderdelen waarvan je met elk onderdeel 4 weken ongeveer bezig bent. Dit zijn: longeren, mennen en lederbewerking. Verder is er in het begin van het jaar ook een pop die je moet maken. En de pap (programma eigen paard) die heb je eigenlijk met de introductieweek dat je vanalles gaat doen. Waaronder ook een conditietest
leuk even rondje rennen op de renbaan. En ja verder heb ik nu in de 2e periode gastlessen gehad van allerlei mensen met een ander beroep. Hierbij moet je denken aan: chiropractie, osteopathie en homeopathie. Er zijn trouwens ook een hoop leerlingen gestopt omdat ze het toch niet iets vonden wat ze zochten. Hopelijk ben je nu wat wijzer geworden over de opleiding
Haha alweer een vraag:P Daani schreef:De intake stelt niet zoveel voor. Je moet een theorie toetsje doen, en daarna nog wat praktijk. In de praktijk moet je paard temperaturen, hartslag meten enz.