Intake voor Deurne 2008

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dudette_

Re: Intake voor Deurne 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 09:05

Pecco_Myrthe schreef:
Hoe gaan jullie je studie allemaal bekostigen? Doen jullie t alleen met de studiefinanciering of komt daar een lening bij kijken?

Mijn ouders betalen 't, Clown

Daani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 09:42

@ josanne: Ik wil natuurlijk je vragen beantwoorden en het is niet zo dat ik de opleiding nu naar benen ga halen ofzo Tong uitsteken Wat je zoal allemaal kunt verwachten is dat je wel 2 lange school dagen hebt. Ik heb op maandag van 10:30 tot 17:30 en op dinsdag 09:30 - 17:30. Voor mijzelf is dit nou niet echt een heel erg probleem aangezien ik heel dichtbij woon maar voor mensen die ver moeten reizen met de trein is dit dus wel minder. In het eerste jaar heb je gemengde vakken aangezien je kunt kiezen uit 2 richtingen. Er zijn 2 periode's en in de 2e wisselen sommige vakken zich voor andere. De vakken: coachuur (mentor uurtje), administratie, bouw en functie, eigen leervragen (uurtje waarin je iets voor jezelf doet) en groepswerk (moet je in een groepje presentaties en dergelijke maken) blijf je het hele jaar door houden. Huiswerk krijg je eigenlijk niet heel vaak op maar ze verwachten wel dat je er zelfstandig aan werkt. In de praktijk uren (van periode 1) leer je allemaal verschillende dingen eigenlijk. Zul je wel van opkijken eigenlijk maar wij hadden zelfs poetsles Tong uitsteken en verder toiletteren, monsteren en bandangeren (werk, stal en transport). In periode 2, hebben ze eigenlijk 3 onderdelen waarvan je met elk onderdeel 4 weken ongeveer bezig bent. Dit zijn: longeren, mennen en lederbewerking. Verder is er in het begin van het jaar ook een pop die je moet maken. En de pap (programma eigen paard) die heb je eigenlijk met de introductieweek dat je vanalles gaat doen. Waaronder ook een conditietest Tong uitsteken leuk even rondje rennen op de renbaan. En ja verder heb ik nu in de 2e periode gastlessen gehad van allerlei mensen met een ander beroep. Hierbij moet je denken aan: chiropractie, osteopathie en homeopathie. Er zijn trouwens ook een hoop leerlingen gestopt omdat ze het toch niet iets vonden wat ze zochten. Hopelijk ben je nu wat wijzer geworden over de opleiding Tong uitsteken

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 09:46

Haha rondje om de renbaan.. Dat zit ik laatst nog te zeggen dat ze dat wel zullen gaan doen Knipoog

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:18

Pecco_Myrthe schreef:
Hoe gaan jullie je studie allemaal bekostigen? Doen jullie t alleen met de studiefinanciering of komt daar een lening bij kijken?

Pap en mam betalen alles.. Stufi mag ik zelf houden voor andere dingen te kopen die ik niet meer van hun krijg Vork

Ennehh, rondje rond de renbaan; helaas.. Mag ik medisch gezien niet Scheve mond Mwahaha.. Wil het best meedoen hoor, maar hardlopen krijg je me mee op mijn knieen. Laat mij maar fietsen, dat hou ik lang vol op een fiks tempo (rond de 25 km/h). Waarschijnlijk zal ik wel veel vrijstellingen kunnen krijgen dan; iniedergeval voor administratie/bedrijfseconomie, Engels en waarschijnlijk ook wiskunde A/B, Nask A/B (stroom in het tweede in).

Maareuh, programma eigen paard.. Wat moet ik daar onder verstaan? Die praktijklessen (waaronder dus dat mennen) worden toch gewoon op schoolpaarden uitgevoerd? Lederbewerking lijkt me wel super leuk ook!

Daani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:26

Ja dat programma eigen paard is meer iets waarbij je naar alles kijkt bij het paard. Naar zijn bouw, conditie, of het tuig past, het voer en die dingen. Voor de praktijklessen worden altijd schoolpaarden gebruikt.

Daani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:09

@ Dioxide: Had er eerst overheen gelezen maar ik zag dat jij instroomt in het 2e jaar van Horse & Health. Momenteel zijn er nu dus 2 klassen van 1e jaars, maar weet niet of die samen worden gevoegd in de 2e aangezien er een hoop gestopt zijn. Ik ben er zelf eigenlijk nogsteeds niet over uit wat ik doe. Misschien kome we nog wel bij elkaar in de klas als ik doorga Tong uitsteken.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:15

Zou lachen zijn Lachen Maar als ik uiteindelijk toch teveel voorsprong/vrijstellingen heb wordt ik van de tweede alsnog naar de derde gezet. Hoor na dit jaar namelijk eigenlijk in 3 Diveto/Paraveterinair Knipoog (officieel zelfs 4e jaar, maar na mijn examen 1 jaar vergooid op een andere opleiding).

Daani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:20

Ja je merkt vanzelf of het dadelijk gewoon te makkelijk voor je is. Morgen heb ik stage en ga denk ik aan mijn stagebegeleider vragen hoe zei erover denkt. De rede eigenlijk dat ik Horse & Health doe is voor de Manager kant. Eigenlijk wou ik paardenhouderij gaan doen alleen deden ze dat niet meer in Deurne en ben ik bij Horse & Health dus terecht gekomen. Ik denk eigenlijk ook dat er na de zomervakantie nog minder leerlingen zullen zijn voor het 2e jaar.

Daani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:38

Trouwens stel je zou niet naar de 3e kunnen. Zou je dan niet de opleiding korter willen doen? Dat kan namelijk wel. Dan volg je gewoon in het 3e jaar gewoon de normale vakken en werk je zelfstandig aan de andere. Mocht het dan nog te moeilijk zijn, dan krijg alsnog een diploma. Weet alleen zo niet wat voor diploma je dan precies hebt.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:42

Die optie heeft de Bont me inderdaad ook geboden, gewoon anders het tweede afmaken en 3/4 in 1 jaar proppen. Moet me toch makkelijk lukken als ik eens een keer een boek open doe. Heb van de brugklas (VMBO-T) tot nu (MBO 4 paravet) weinig voor 7.5 en hoger hoeven te doen Lachen We zien het allemaal wel..

Daani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:50

Ok, nou mooi dat het dan ook een optie voor jou is. Ikzelf zou dat ook dolgraag willen, maar of dat lukt Nagelbijten / Gniffelen Het is wel iets dat me heel er positief aanstaat om door te gaan met de opleiding. Ben eigenlijk ook benieuwd hoe het 2e jaar eruit ziet Tong uitsteken. Als het goed is hebben we het vak Gedrag dan het hele jaar door al. Alleen verder weet ik er helemaal niks over helaas.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:34

Relien schreef:
Loes_Joery schreef:
Pecco_Myrthe: Ben benieuwd naar je paardje! Lachen
Relien: Je kunt (als het mag en kan) je pony houden en een paard bijkopen! Knipoog Dat hebben wij ook gedaan, ik heb mn pony in november 10 jaar, en we hebben hier thuis al een paar jaar geleden besloten dat die echt niet meer weg gaat!!

Moet je thuis wel genoeg geld hebben om alles te bekostigen, niet iedereen kan/wil 2 paarden onderhouden Lachen
Relien: is het misschien een idee om dan Deurne met een schoolpaard te doen, of misschien een paard van iemand anders die hem aan je ter beschikking wil stellen?

ja maar weetje wat het is dan zie ik mijn pony nooit. omdat ik op deurne zit en niet thuis.
het is een moeilijk beslissing.. ik wete het nog niet maar heb nog 2 jaar om erover na te denken.[/quote]

Ja, dat is ook wel weer zo! Maar je hebt nog tijd om er goed over na te denken! Knipoog

Pecco_Myrthe schreef:

Pa en ma betalen het voor me!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:57

Daani schreef:
Ok, nou mooi dat het dan ook een optie voor jou is. Ikzelf zou dat ook dolgraag willen, maar of dat lukt Nagelbijten / Gniffelen Het is wel iets dat me heel er positief aanstaat om door te gaan met de opleiding. Ben eigenlijk ook benieuwd hoe het 2e jaar eruit ziet Tong uitsteken. Als het goed is hebben we het vak Gedrag dan het hele jaar door al. Alleen verder weet ik er helemaal niks over helaas.

Hmm.. Gedrag bij dieren heb ik op deze school in het eerste jaar al gehad Nagelbijten / Gniffelen

Daani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:33

Dioxide schreef:
Daani schreef:

Hmm.. Gedrag bij dieren heb ik op deze school in het eerste jaar al gehad Nagelbijten / Gniffelen

Ja dat hebben wij ook gehad in de 1e periode. Maar had gehoord dat we dat in het 2e jaar dan weer kregen. Ben benieuwd of we dan ook weer de Bont hebben met Gedrag Tong uitsteken

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:42

Val je niet gruwelijk in slaap bij die vent? Scheve mond

Daani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:45

Nou, eigenlijk vond niemand die lessen leuk Tong uitsteken Best wel slaap verwekkend zijn ze ja haha

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:47

Hihi, opzich is gedrag heel leuk, als je er maar de juiste docent voor hebt (maar dat is imo met alles) Knipoog Die Koelewijn (zeg ik dat goed?) leek me vet relaxed/aardig! Gaf op de intake de les op stal.

Daani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:51

Ja klopt, heel aardige man. Daarvan heb ik ook af en toe les van gehad met longeren en lederbewerking. Kun je tenminste ook mee lachen Tong uitsteken

josanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:28

Studiefinanciering en me ouders betalen me opleiding..Lachen Hoef gelukkig geen lening af te sluiten..Knipoog

josanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:47

Daani schreef:
@ josanne: Ik wil natuurlijk je vragen beantwoorden en het is niet zo dat ik de opleiding nu naar benen ga halen ofzo Tong uitsteken Wat je zoal allemaal kunt verwachten is dat je wel 2 lange school dagen hebt. Ik heb op maandag van 10:30 tot 17:30 en op dinsdag 09:30 - 17:30. Voor mijzelf is dit nou niet echt een heel erg probleem aangezien ik heel dichtbij woon maar voor mensen die ver moeten reizen met de trein is dit dus wel minder. In het eerste jaar heb je gemengde vakken aangezien je kunt kiezen uit 2 richtingen. Er zijn 2 periode's en in de 2e wisselen sommige vakken zich voor andere. De vakken: coachuur (mentor uurtje), administratie, bouw en functie, eigen leervragen (uurtje waarin je iets voor jezelf doet) en groepswerk (moet je in een groepje presentaties en dergelijke maken) blijf je het hele jaar door houden. Huiswerk krijg je eigenlijk niet heel vaak op maar ze verwachten wel dat je er zelfstandig aan werkt. In de praktijk uren (van periode 1) leer je allemaal verschillende dingen eigenlijk. Zul je wel van opkijken eigenlijk maar wij hadden zelfs poetsles Tong uitsteken en verder toiletteren, monsteren en bandangeren (werk, stal en transport). In periode 2, hebben ze eigenlijk 3 onderdelen waarvan je met elk onderdeel 4 weken ongeveer bezig bent. Dit zijn: longeren, mennen en lederbewerking. Verder is er in het begin van het jaar ook een pop die je moet maken. En de pap (programma eigen paard) die heb je eigenlijk met de introductieweek dat je vanalles gaat doen. Waaronder ook een conditietest Tong uitsteken leuk even rondje rennen op de renbaan. En ja verder heb ik nu in de 2e periode gastlessen gehad van allerlei mensen met een ander beroep. Hierbij moet je denken aan: chiropractie, osteopathie en homeopathie. Er zijn trouwens ook een hoop leerlingen gestopt omdat ze het toch niet iets vonden wat ze zochten. Hopelijk ben je nu wat wijzer geworden over de opleiding Tong uitsteken

@ Daani,

Hartstikke bedankt voor alle informatie!! Echt super van je, hier word ik tenminste wat wijzer van:D En wat kan ik van de intake verwachten? Schijnheilig Bloos Haha alweer een vraag:P

Daani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:41

De intake stelt niet zoveel voor. Je moet een theorie toetsje doen, en daarna nog wat praktijk. In de praktijk moet je paard temperaturen, hartslag meten enz.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:46

Daani schreef:
De intake stelt niet zoveel voor. Je moet een theorie toetsje doen, en daarna nog wat praktijk. In de praktijk moet je paard temperaturen, hartslag meten enz.

Welke danielle ben jij uit mijn klas? V of vdL?? hih wat grappig
Ik ben vandaag gestopt met deze bagger school. pff ze beloven je goud maar je krijgt helemaal niks.
heb mn toetsen ook niet meer gemaakt. Succes iedereen die zn geld weggooit!

Daani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:58

Hey, ja uit jou klas. Ik wist niet dat jij ook ging stoppen. Ik ben momenteel heel erg aan het twijfelen wat ik moet doen. Zou eigenlijk ook niet weten wat ik verder graag voor opleiding wil gaan doen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:03

ja ik ga de ORUN doen in november. Dat is ten minste wel serieus.

zo stom hoe ze alles hebben gedaan bij ons maar ja. jaar verspilling.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:10

Ik ben ook al weer vanaf februri gestopt met horse en health precies wat Kat zegt ze beloven je van alles en krijgt er niks voor terug... na 4jaar weet je nog niks..