1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:11

Weet je wat ik hier nou zo min aan vind....
De mensen die het asociaal vinden dat wij staken zitten zelf niet meer op school.
Nee, dan heb je er ook geen last van he Lachen
Terwijl wij hierbuiten ook nog een leven hebben, paarden etc.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:11

anouk1993 schreef:
Denken jullie nou serieus dat als je 80 uur minder naar school gaat geen opleiding en geen baan kunnen hebben kom om zeg Slapen
Het gaat er ook om bv. wij moeten van half 9 tot kwart over 4 naar school en bij mij zitten meisjes in de klas die anderhalf / 2 uur moeten fietsen nou dan ben je rond half 6 mischien een keer thuis en moet je daarna trainen ben je rond 8 uur weer een keer thuis ja en dan kun je een keer aan je huiswerk beginnen en neem nou maar van mij aan dan heb je daar echt geen zin aan en ga je daar echt niet serieus mee bezig!!!!!!!! Vork

Helemaal mee eens!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:12

_lies_ schreef:
De mensen die het asociaal vinden dat wij staken zitten zelf niet meer op school.

Ja idd..
Mijn moeder is zelf lerares Frans en die vindt het ook gewoon k*t... Ze moet onbetaald best veel uren overnemen van collega's die uitvallen..

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:13

Ja net zeggen _lies_ ben het 100% met jou eens
Je hebt niet eens meer tijd voor jezelf om eens een keer leuke dingen te doen elke keer weer voor school bezig in het weekend zelfs neit op zaterdag werk je en zondag heb ik meestal wedstrijden nou erg leuk zo lang naar school Lachen

Anoniem

_lies_ schreef:

Ik zit ook op school hoor, MBO, en heb naast school ook nog een ( druk ) leven. En ik vind dat jullie overdrijven ja.

lampjerulez

Wat valt er te klagen?
1040 uur is echt niet zo veel, ik heb even berekend en ik heb elk schooljaar gewoon 1080 uur. Dus waarom sommige scholen nu ineens stakende leerlingen hebben is toch gewoon ZIEK. Bedenk eerst maar eens even hoe makkelijk jullie het eigenlijk alitjd hebben gehad, ik vraag me toch echt af hoeveel uren jullie per week hadden als je school niet eens aan 1040 per jaar kon komen. dat je nu van het 1ste uur tot het laatste uur les moet volgen komt gewoon doordat je uren in moet halen. En terecht, wees blij dat je naar school kan fatsoenlijk onderwijs krijgt. En dat de regering zich eindelijk zorgen maakt om het onderwijs. En wat krijgen ze als beloning stakingen.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:14

Onze klas heeft uitgerekend dat wij geen 1040 uur maar 1400 uur per jaar maken! :S

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:15

Hahha uren zat meid Lachen

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:15

_lies_ ;

Je hebt helemaal gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:17

anouk1993 schreef:
Je hebt niet eens meer tijd voor jezelf om eens een keer leuke dingen te doen elke keer weer voor school bezig in het weekend zelfs neit op zaterdag werk je en zondag heb ik meestal wedstrijden nou erg leuk zo lang naar school Lachen

Denk je dat je dat later wel hebt ?
Wees blij dat je het nu nog een béétje rustig hebt, zelfs met die 1040 uur. Het word alleen maar meer en meer hoor Lachen Of je moet in een kartonnen doos willen gaan wonen en krantjes verkopen, dan heb je misschien veel vrije tijd Knipoog

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:18

lampjerulez schreef:
Wat valt er te klagen?
1040 uur is echt niet zo veel, ik heb even berekend en ik heb elk schooljaar gewoon 1080 uur. Dus waarom sommige scholen nu ineens stakende leerlingen hebben is toch gewoon ZIEK. Bedenk eerst maar eens even hoe makkelijk jullie het eigenlijk alitjd hebben gehad, ik vraag me toch echt af hoeveel uren jullie per week hadden als je school niet eens aan 1040 per jaar kon komen. dat je nu van het 1ste uur tot het laatste uur les moet volgen komt gewoon doordat je uren in moet halen. En terecht, wees blij dat je naar school kan fatsoenlijk onderwijs krijgt. En dat de regering zich eindelijk zorgen maakt om het onderwijs. En wat krijgen ze als beloning stakingen.

En jij hebt zelf ook meer lesuren en je vind het niet erg?

Santosww

Rachel_ schreef:
anouk1993 schreef:
Dit gaat dus nergens over vind ik Lachen
gaat om die 1040 uur en niet wat voorn werk je daar wel en niet mee kunt krijgen Slapen

Echt he over het werk praten voor later het gaat hier over school niet over het werk Knipoog

Ja maar je bent school nodig om later te kunnen werken. Zonder startkwalificatie ( dat is dus een Havo diploma of hoger) kom je niet verder.

anouk1993

hahahaahahahahaha later heb je echt niet zo ongelovelijk veel Leer&huiswerk als nu hoor Vork

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:19

_Lotte_ schreef:
Onze klas heeft uitgerekend dat wij geen 1040 uur maar 1400 uur per jaar maken! :S

heb je de vakanties weekenden en (misschien ook pta/pw weken ) ook mee geteld?
ik kom op 1092 per jaar
wil gerust de hele reken som hier neer zetten. de pta weken enzo heb ik er niet af gehaadl maar we hebben ongeveer 5 pw weken in een jaar en dan zit je halve dagen op school. De 1040 uur is dus makkelijk te redden. OOK ZONDER 1 TOT 8STE naar school. dus als je nu wel van 1 tot 8ste naar sgool moet moet je niet zeuren dan had je gewoon eerst te veel vrije tijd en werdje verwend Vork

Ik heb 30 uur per week, niet anders dan anders.
(eigenlijk 32 want ik geeef zelf ook nog 'bijles')
je hoort je aan de regewls van de school te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:20

anouk1993 schreef:
hahahaahahahahaha later heb je echt niet zo ongelovelijk veel Leer&huiswerk als nu hoor Vork

Geloof mij maar. Denk je dat je het op het MBO/ HBO rustiger krijgt ?
Of als je later een fulltime baan hebt van 9-5 ?

anouk1993

Santosww schreef:
Rachel_ schreef:

Echt he over het werk praten voor later het gaat hier over school niet over het werk Knipoog

Ja maar je bent school nodig om later te kunnen werken. Zonder startkwalificatie ( dat is dus een Havo diploma of hoger) kom je niet verder.

Ja maar als je niet eens fatsoenlijk je huis&leerwerk kunt doen omdat je telaat thuis ben van school vind ik dat toch wel wat anders zo leer je er ook niks van Knipoog

Cinderella

Juul schreef:
anouk1993 schreef:

Wees blij dat je het nu nog een béétje rustig hebt, zelfs met die 1040 uur. Het word alleen maar meer en meer hoor Lachen Of je moet in een kartonnen doos willen gaan wonen en krantjes verkopen, dan heb je misschien veel vrije tijd Knipoog

Rustiger?
Ja, later misschien wel ja. Dan heb je geen huiswerk meer enz.
De uren die we hadden waren er meer dan zat en werden niet eens allemaal nuttig besteed <niet dat mij dat veel uitmaakt>
Overigens: de jaren hiervoor waren er ook geen 1040 uur, en raad eens: er zijn zat mensen met geweldige banen. Dat redt je blijkbaar ook met niet zo asociaal veel uren.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:21

ik heb 1480 lesuren in me rooster per jaar dat ik naar school moet
en 66 600 uren wie gewoon in een dag zitten zegmaar per week
bij ons mag er nooit meer wat uitvallen enzo.. dus ik zit 1480 terwijl t er maar 1040 moeten zijn..

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:21

_lies_ schreef:

Wij niet??? Wij hebben naast werk geen leven????

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:22

_lies_ schreef:
lampjerulez schreef:
Wat valt er te klagen?
1040 uur is echt niet zo veel, ik heb even berekend en ik heb elk schooljaar gewoon 1080 uur.

En jij hebt zelf ook meer lesuren en je vind het niet erg?

Nee ik heb niet meer uur, ik had al jaren meer uur dan jullie. Dus voor mijn school is er niks veranderd want we hebben al 40 uur meer dan dat ze eigenlijk hoeven geven.
hoeveel les uur per week had je voor deze regeling dan?

_Lotte_

lampjerulez schreef:
_Lotte_ schreef:

heb je de vakanties weekenden en (misschien ook pta/pw weken ) ook mee geteld?
ik kom op 1092 per jaar
wil gerust de hele reken som hier neer zetten. de pta weken enzo heb ik er niet af gehaadl maar we hebben ongeveer 5 pw weken in een jaar en dan zit je halve dagen op school. De 1040 uur is dus makkelijk te redden. OOK ZONDER 1 TOT 8STE naar school. dus als je nu wel van 1 tot 8ste naar sgool moet moet je niet zeuren dan had je gewoon eerst te veel vrije tijd en werdje verwend Vork

Ik heb 30 uur per week, niet anders dan anders.
(eigenlijk 32 want ik geeef zelf ook nog 'bijles')
je hoort je aan de regewls van de school te houden.

Onze pwweken zijn afgeschaft en ik heb in totaal nog 2 weken minder meegerekend, voor als lessen uitvallen of als we een keer verkort lesrooster hebben Knipoog
Vakanties en weekenden heb ik er ook afgehaald..

Anoniem

_lies_ schreef:
[naam] schreef:

Rustiger?
Ja, later misschien wel ja. Dan heb je geen huiswerk meer enz.
De uren die we hadden waren er meer dan zat en werden niet eens allemaal nuttig besteed <niet dat mij dat veel uitmaakt>
Overigens: de jaren hiervoor waren er ook geen 1040 uur, en raad eens: er zijn zat mensen met geweldige banen. Dat redt je blijkbaar ook met niet zo asociaal veel uren.

Dat je het later rustiger hebt is een mooie droom. Die had ik ook toen ik op de middelbare zat. Soms denk ik weer terug aan hoe heerlijk rustig ik het toen had Lachen

Santosww

_Lotte_ schreef:

Heb je het goed uitgerekend???

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:23

Santosww schreef:
_Lotte_ schreef:

Heb je het goed uitgerekend???

Ja, met een leraar erbij Tong uitsteken

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:23

Santosww schreef:
_lies_ schreef:

Wij niet??? Wij hebben naast werk geen leven????

Zeg ik dat? Lachen
Ik bedoel ermee, dat wij ook nog eens huiswerk hebben, teveel zelfs. En nu ook nog eens langere lesuren.
Buiten school hebben we ook nog een leven.
Dat hoeft dan toch niet te betekenen, dat jij er geen heb?