sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendely

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:48

Ik heb van m'n stageadres waar ik nu net weg kom een baan aangeboden gekregen. Volgend jaar januari/februari ben ik klaar met m'n opleiding. Maarja ik wil een half jaar naar Australië of Canada en daarna verder studeren. Dus nog maar even zien wat ik doe Clown

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 07:51

Kreeg vanmorgen een email van het bedrijf waar ik maandag ben geweest, heb vanmiddag al 2e gesprek, phoe ben blij dat ik het thuis zag en dus snel nog iets anders aan kon trekken *LOL*

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:48

rebeltje schreef:
en??

wat is hier de max reisafstand? of eerder reistijd? Ik zit nu op 3 minuten fietsen.. wat echt ideaal is. Alleen laat de rest te wensen over.. Op mn gemakje dus aan het verder kijken. Maar veel kost toch wel een half uur reistijd of meer.. Dat vind ik dan al snel zo zonde van je tijd Bloos

Ik ga straks een half uurtje moeten rijden, maar dat vind ik eigenlijk nog wel dichtbij. Ik heb in die plaats ook op de middelbare school gezeten en dan ging ik met het OV, dan was ik 45 minuten onderweg (exclusief wachttijd, die soms ook nog 45 minuten was). Maar ik vind het wel fijn dat het evt ook met het ov kan, ook al ben ik dan langer onderweg. Ik heb een tijdelijke baan gehad die 45 minuten met de auto was en met het ov niet te bereiken, dat vond ik qua tijd goed te doen alleen kreeg ik last van mijn rug van het autorijden.

Ik heb nog een maand of twee iets gedaan waarvoor ik 1,5 á 2 uur onderweg was, maar dat was echt geen doen. Ik snap niet dat er mensen zijn die dat elke dag kunnen; ik moest om kwart over 6 weg als ik om half 9 moest beginnen, getver!

Maximum is voor mij een half uur met de auto of een uur met het ov, denk ik. Al hangt het ook wel van de baan af, en het aantal dagen in de week, en voor hoe lang het is enzo. Voor fulltime zou ik niet graag een uur onderweg zijn, voor 2 dagen per week vind ik dat niet zo'n punt.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:52

Morgen een gesprek bij het tankstation voor een bijbaantje bij het tankstation.. Heeft erg lang geduurd voordat ik een reactie kreeg, maar wie weet is't wat.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:09

rebeltje schreef:
en??

wat is hier de max reisafstand? of eerder reistijd? Ik zit nu op 3 minuten fietsen.. wat echt ideaal is. Alleen laat de rest te wensen over.. Op mn gemakje dus aan het verder kijken. Maar veel kost toch wel een half uur reistijd of meer.. Dat vind ik dan al snel zo zonde van je tijd Bloos

Ik ben in het bezit van een auto, gelukkig kan ik daardoor vele kanten uit. Een half uur is voor mij de max (aangezien je ook nachtdiensten heb en misschien wel vrij snel ter plaatse moet zijn).

@Arjette en Miep: nog een keer bellen is misschien wel een goed idee, maar kom je dan niet wanhopig over?

Overigens heb ik al inmiddels behoorlijk wat afwijzingen gekregen, word er een beetje moe van.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:26

Aan de andere kant laat je ook zien dat je echt wel interesse hebt in de functie. Uhm ik zie Nieuwegein, hier in Woerden, circa 20 min rijden zochten ze laatst iemand, ik weet niet of die functie reeds vervuld is, wat uitvaartverzorging toch? Anders kan ik je via pb wel even contactgegevens sturen, altijd blijven denken, niet geschoten is altijd mis

Kleine update van mijn gebeuren, gisteren een uur gesproken met soort van pyscho die allerlei vragen ging stellen bla bla bla uiteindelijk kreeg ik allerlei tips te horen van als je straks hier werkt en aan het einde van het gesprek kreeg ik te horen dat het bedrijf zeer enthousiast is over mij, deze meneer ook erg entousiast is en hij niet inzag waarom ze mij niet zouden aannemen Haha!

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:34

idd ik ben het met Miep eens, je moet het juist zien als dat je interesse hebt in de functie. Als je niets meer laat horen kunnen ze ook denken dat je er niet genoeg voor over hebt om de functie te krijgen en laten ze je dus gemakkelijk schieten. Echt waar, volgens mij kan nog een keertje bellen echt geen kwaad

Miep, dat is super nieuws!

Ik heb gister gebeld voor een vacature en het klonk allemaal erg leuk, dus nu maar weer aan een brief beginnen en straks hopen dat het bellen gewerkt heeft en ik eindelijk eens op gesprek mag!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:40

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! nog meer goed nieuws, zojuist een mail ontvangen, aanstaande maandag afrondende gesprek, zien dat we het overal eens over worden en dan contract tekenen, en heb half augustus nog bij 2 andere bedrijven afspraken staan Nagelbijten / Gniffelen

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:11

Telefonisch is ze slecht te bereiken, dus ik heb wel een mail gestuurd. Maar dit is wel het laatste wat ik doe. Iemand die op zo'n manier met info/ mensen omgaat, wil ik eigenlijk niet eens meer voor werken.

@Miep: als je de vacature zou kunnen sturen per pb.. heel graag!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:15

@vanessa24 je hebt pb

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:08

Mijn ene sollicitatie is op niets uitgelopen, ik vond het wat lang duren dus heb ik er weer achteraan gebeld. Maar ze hadden al iemand anders, alleen het contact moest nog getekend worden, dus jammer! Ze hadden mijn brief doorgegeven aan de personeels afdeling, om te kijken of er nog andere vacatures waren die voor mijn interresant waren, maar ik zal er zelf wel weer achteraan moeten, want anders kom ik toch weer ergens onderop de stapel!

Tis trouwens weer mijn eerste werkdag na twee weken vakantie, bleh, ik wil hier écht graag weg!! Vanmorgen met behoorlijke tegenzin naar het werk!

Nu ga ik beginnen met open sollicitaties sturen, maar ik wil eerst even naar de bedrijven bellen, zoals jullie al aangeven. Maar dan moet ik eerst een paar goede vragen verzinnen, het moet ook niet zo lijken dat ik helemaaal niets weet van het bedrijf...

Ik heb nu 5 bureau's die ik ga benaderen, allemaal zeker een uur rijden (in de spits) met de auto, maarja, je moet toch wat?! Het lijken me wel allemaal leuke bureau's, dus ik ga er maar weer vol goede moet tegenaan!!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:31

Morgen 11 uur sollicitatie.. erg leuke functie goede voorwaarden ed..

Echter strenge selectie, mag blij zijn dat ik erdoor ben, en daarna een screening bij je vorige werkgevers en je hele verleden. Nou heb ik geen rare dingen gedaan oid Clown Maar vraag me af waar het voor nodig is. De vorige heb ik afgewezen daarom, maar dit is echt een leuke baan.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:49

rebeltje schreef:
Morgen 11 uur sollicitatie.. erg leuke functie goede voorwaarden ed..

Echter strenge selectie, mag blij zijn dat ik erdoor ben, en daarna een screening bij je vorige werkgevers en je hele verleden. Nou heb ik geen rare dingen gedaan oid Clown Maar vraag me af waar het voor nodig is. De vorige heb ik afgewezen daarom, maar dit is echt een leuke baan.

hihi ik morgen om half 11. Enkele weken geleden gesolliciteerd en dacht niks meer te horen maar ze hadden erg veel reacties en gingen nu mensen uitnodigen waarmee ze wat dachten te kunnen dus ben erg benieuwd. Hoor morgen ook van een ander bedrijf of ik ben aangenomen...spannende dag Nagelbijten / Gniffelen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 07:32

Ooooooh spannend allemaal.
Ik heb afgelopen maandag een contract aangeboden gekregen en ben nu aan het wikken en wegen welke beslissing ik moet nemen. Bruto ga ik er erg op vooruit maar per saldo minder in mijn handje om huurtoeslag en zorgtoeslag verdwijnen, ga meer werken en eigenlijk per saldo minder verdienen. Waar ik nu werk heb ik heel veel vrijheid en dan heb ik het gevoel na het lezen van de huisregels etc alsof ik aan banden gelegd word. Tevens willen zij dat ik mijn activiteiten als instructeur en jurylid opgeef omdat dit extra verdiensten opbrengt, heb duidelijk aangegeven dat ik het doe omdat ik het leuk vind en het kleine beetje dat het opbrengt zie als een leuke bijkomstigheid. Met dat ik het hier post bedenk ik dat ik onbewust waarschijnlijk mijn beslissing al genomen heb.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:15

Zo te lezen weet je het idd al.. Knipoog

zenuwen hier Nagelbijten / Gniffelen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:28

Ja Nagelbijten / Gniffelen hi hi niet zenuwachtig zijn joh ik weet is makkelijk praten, weet je wat mij heel erg hielp om zenuwen te beheersen, ik bedacht zo voelen die ruiters zich ook als ze bij mij in de ring een proefje komen rijden, dus zie het alsof je een proef gaat rijden, je gesprekspartner(s) zijn de juryleden en zij beoordelen jou op je kunnen alleen nu gaat het om een eventuele nieuwe job en in de ring gaat het om je paardrijprestaties.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:43

jaaaa mijn dag is weer helemaal goed ik ben aangenomen Haha! eerst de 18e 2 weken op vakantie en daarna beginnen met werken daar Haha! Haha! ben echt vrolijk Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:59

Go jij! Go jij! GEFELICITEERD Go jij! Go jij!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:08

miep1979 schreef:
dus zie het alsof je een proef gaat rijden, je gesprekspartner(s) zijn de juryleden en zij beoordelen jou op je kunnen alleen nu gaat het om een eventuele nieuwe job en in de ring gaat het om je paardrijprestaties.

Goh ik rijd geen wedstrijden omdat ik enorm zenuwachtig ben en ik er niet tegenkan dat iemand me zo beoordeeld. Vol in t zicht voor iedereen.. als ik ergens niet zeker van ben is het mijn rijprestaties Bloos

Gefeliciteerd, dat heb je snel te horen gekregen! wat voor een baan?

Hier moet het via t uitzendbureau. Daarna 2 gesprek met de hogere leidinggevende, dan een close up dag oid en dan een screening en dan een vast contract Knipoog mag ook wel na zo een lange weg voor een baan..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:17

Oeps Bloos dan iets wat ik jaren geleden te horen kreeg van iemand.
Stel je voor dat ze naakt zitten tegenover je Haha!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:42

Clown

Ik had vorige x een sollicitatie die ik uiteindelijk na gesprek heb afgewezen omdat ik wat anders had. Die willen me nog steeds graag hebben. Het waren alleen van die vaste tijden etc. Weinig flexibel, nou zijn ze gaan vragen wat ze daaraan konden doen...
Ik moet dus terugbellen, dan krijg ik dat te horen. Waar ik echter net ben geweest staat veel hoger op mijn lijstje.. Bloos

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:11

stil hier.. eigenlijk is dat positief natuurlijk Haha!

Ik ben iig door voor een 2e gesprek Go jij! Go jij!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:04

Dus nu gaan ze je screenen bij huidige baas? Mag dat eigenlijk wel?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:08

O help, ik hoop altijd dat mijn sollicitanten me niet naakt voorstellen... Ik kan jullie overigens verzekeren dat de persoon die het interview afneemt zich even vreemd voelt als de persoon die komt solliciteren Clown Ik heb het afgelopen jaar 45 mensen geïnterviewd en ik vond het telkens weer even spannend Knipoog .

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:25

Misschien een leuke openingszin voor de volgende, ik hoop niet dat jij je nu zit voor te stellen dat ik hier naakt zit, direct het ijs gebroken maarre misschien kan jij ons nog voorzien handige tips?