Bentuh schreef:mooi dat ze het agressie en emoties noemen.
want vaak zijn het ook gewoon de emoties die hoog oplopen, de burger die het niet begrijpt en van kasje naar de muur wordt gestuurd.
als ik bijvoorbeeld bijzondere bijstand aan het beoordelen ben en het wordt een afwijzing. Probeer ik altijd wel te bellen en te onderbouwen waarom, ik iets niet toeken. blijft in sommige gevallen toch een lastig gesprek.
In mijn werk spelen emoties ook een grote rol.
Pluimveehouders vol spanning vanwege vogelgriep, het stikstof dossier leeft natuurlijk ook bij bijna alle veehouders wel.
Ik kan daar zelf niet zoveel aan doen, maar ik ben wel een vertegenwoordiger van de overheid bij hun op de dam.
En dan helpt het wel degelijk om dmv dergelijke trainingen ervaring op te doen in hoe je op dergelijke emoties reageert. Gewoon domweg je boodschap doordrukken helpt dan averechts, want ze horen je niet, doordat emoties in de weg zitten.
Laten ventileren werkt vaak wel, maar niet zonder je eigen grenzen wel te bewaken.
Als de ergste emotie weer gezakt is, kun je tot de kern komen van jouw boodschap.