Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:43

pluisje88 schreef:
JMJ schreef:
Aanmaken van de classroom kan alleen via de website, daarna kun je er de talen aan toevoegen, hierna heb je in de app onbeperkt hartjes tot je beschikking

Ik denk niet dat iedereen dat maar onbeperkt gratis kan gaan doen toch?

Vooralsnog wel, misschien dat ze dit in de toekomst aan gaan passen, maar op dit moment kan iedereen een classroom aanmaken.

Als je Duolingo via een webbrowser gebruikt, heb je ook geen last van die beperkte hartjes.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:52

pluisje88 schreef:
Damn ik heb het vanaf zaterdag maar het is wel verslavend zeg! Ik moet steeds stoppen omdat m’n hartjes op zijn maar anders zou ik echt veel spelen denk ik

Als je het op de computer gaat spelen (via de webbrowser) heb je onbeperkt hartjes :-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:57

Het is gelukt *\o/* en een klasje in gebruik ook. Gv heeft een nu klasje waar ik aangesloten ben en omgekeerd. Ik kan hem helpen met zijn frans daardoor ook. :j En zo leuk hij is echt heel fanatiek aan het oefenen en gaat met sprongen vooruit :D kennelijk zit zijn mavo frans toch bereikbaar. Nooit wat mee gedaan, hij haatte de taal ook ivm zijn omgeving die fransen maar stom vinden. Maar na wat vakanties in frankrijk is hij om. En nu ook met de taal. Fanatiek oefenen tijdens beeldbellen zodat ik ook kon meeluisteren en afsluiten in het beperkte frans dat al lukt. Juist omdat hij het in zijn eigen tempo kan lezen zonder de druk van een klas helpen hem echt. Dit is zo leuk dat maakt een mens blij. Zo grappig al zijn collegas zijn inmiddels op de hoogte.

Ik moest doorgeven dat hij blij is dat dit topic is aangemaakt. :D

Ik merk wel hoelang het zo gaat met de levens. Voor mij niet zo n ramp maar voor een flinke dislect is het foutloos typen wat lastiger en zijn de oneindige levens wel fijner. :j het wel goed hebben maar verkeerd typen is best frustrerend denk ik.

djinnie

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:15

Ik kom ook meekletsen. Nu 56 dagen bezig met Duits. Wilde ook graag Spaans meenemen, maar 2 talen direct naast elkaar lukte me niet, dus dat staat hierna op het programma.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:21

Op de een of andere manier kom ik niet gewoon op de website via mijn telefoon dan opent steeds de app, heeft iemand een link of moet dat dan echt via een pc?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:11

HOe krijgen jullie die hartjes steeds op? Dat heb ik echt maar zelden. Doen jullie zo veel lessen per dag dan? Ik doe er 1 tot 2.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 08:25

Ja, ik doe veel.

Héél veel momenteel zelfs.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:09

Ik doe momenteel ook heel veel Oekraiens omdat ik na pasen lessen Duits aan oekraiense vluchtelingen ga geven. En dan met name aan de groep die zelfs geen engels kan. Dan lijkt het me wel handig als ik een paar woordjes Oekraiens kan. :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:11

Paar lessen per keer (meestal 4/6 lessen) in een volstrekt nieuwe taal terwijl ik ook nogal eens typefouten maak. Met frans was ik altijd slecht al in de onvoltooid verleden of toekomstige ontkennende taal en zo. :+ Nous ne nous ..... dat wil niet in mijn systeem blijven plakken. Toen al niet en nu ook niet. :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:13

Leuk topic! Ik kom meelezen. Ik ben begonnen met duits opfrissen en bijleren, frans beetje bijhouden en zweeds. Heeft iemand zo n plus account? Wat kost dat maandelijks?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:17

theadora99 schreef:
Ik doe ook Duolingo, Spaans :)
Ik heb een plus familie abonnement en nog ruimte als mensen dat ook zouden willen :)

@cemlys: misschien is dit een idee? Ik ga me ook aansluiten hierbij. Hoe meer mensen mee doen (met een Max uiteraard) hoe goedkoper het wordt voor alle deelnemers. Zeker met nog iemand erbij is het een paar tientjes op jaarbasis. Best te doen denk ik.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:19

Oh dat is wel een prima idee, maar raak je dan je eigen account kwijt of moet je dan opnieuw beginnen?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:36

Cemlys schreef:
Oh dat is wel een prima idee, maar raak je dan je eigen account kwijt of moet je dan opnieuw beginnen?

Ik wacht nog op meer info maar ik denk dat het een upgrade is dus dat je eigen voortgang gewoon bewaard blijft.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:53

Ja je houdt gewoon je eigen voortgang!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:56

Ik heb vandaag mijn eerste spaans kroontje gehaald :P

Ik maak meestal niet zo heel veel fouten in mijn lessen. Na 3 lessen 0 hartjes op gemaakt :+
Maar als ik alles snel ff zou doen zou ik ook snel alle hartjes opmaken. Ik ga er wel echt even voor zitten en mijn tijd voor nemen

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:00

Ik ben niet fit. Maar een beetje Spaans leren op de bank gaat wel prima.
Ben echt blij nu met het family plus account.

Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:12

Stipje! Ook een tijdje spaans geleerd, denk ongeveer een maandje. Nu alleen niet meer gemotiveerd. Hopelijk steken jullie me weer een beetje aan. :') Heb ook een jaar abbo toen afgesloten, dus beetje jammer dat ik er geen gebruik meer van maak...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 12:10

theadora99 schreef:

Mmm, tóch wel interessant dan.

Voor een paar tientjes per jaar zou ik wel 'durven' denk ik.

Mits er geen persoonlijke inloggegevens gedeeld hoeven te worden.

(Username of email vind ik geen probleem)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:45

Femke_Tweety schreef:
theadora99 schreef:

Mmm, tóch wel interessant dan.

Voor een paar tientjes per jaar zou ik wel 'durven' denk ik.

Mits er geen persoonlijke inloggegevens gedeeld hoeven te worden.

(Username of email vind ik geen probleem)

Volgens mij als er een vierde bij komt is het €30 ofzo. Ik kan dan alleen jouw username zien, dat is het

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:30

*\o/* Veteraan meldt zich :D
Ik ben in 2013 met Duolingo begonnen. Ik ben er weleens een halfjaar ofzo mee gestopt. Ik was mijn streak kwijt geraakt en er helemaal klaar mee, haha. Toen ik na die pauze weer startte verwachtte ik dat ik intussen naar Brons was gedegradeerd, maar dat viel mee. Ik was gewoon in Diamond blijven staan.
Ik leer Grieks! En doe weleens Engels voor de afwisseling of Nederlands voor de punten :Y)
Ik speel meestal in de Diamond leage, maar soms degradeer ik door tijdgebrek. Mijn streak weet ik meestal in stand te houden door streak freazes te kopen. Maar ook dat gaat weleens mis. Ik zit nu op een streak van 509 dagen.
Ik heb vorig jaar een keer mijn streak gerepareerd door een plus abonnement te proberen. Dus aangeschaft, streak hersteld en de volgende dag weer opgezegd. Dat ging probleemloos. Daarna kon ik nog de rest van de proefperiode zonder reclame spelen en onbeperkt naar hogere niveaus testen en naar het hoogste Paarse niveau spelen.
Ik ben niet heel fanatiek, dus ik speel nooit op maandag, dan zet ik een streak freeze in. Anders kom ik in een veel te fanatieke groep en moet ik zoveel punten halen om niet te degraderen. Ik start dus altijd tactisch op dinsdagavond :+

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:36

Wat een leuk topic! Ik doe ook sinds een klein jaartje Duolingo, maar ik ben soms periodes heel fanatiek en dan weer een tijdje niet. Nog 2 weken tot ik mijn studie af heb en dan ga ik weer verder met Italiaans.

Ik wil het leren omdat mijn vriend Italiaans is en al zijn vrienden ook. We gaan heel vaak met een groep eten of naar het park en dan is het voor mij gewoon niet allemaal te volgen.
Ook zijn familie en vrienden die allemaal nog in Italië zijn spreken geen enkel woord Engels.

Ik doe hiernaast ook 1 x per week een privé les die alleen op conversatie is gericht omdat ik daar echt veel moeite mee heb. Ik durf niet te praten in het Italiaans, maar ik heb in een gesprek wel heel vaak achteraf dat ik denk Oja ik had dit of dat kunnen zeggen.
In september wil ik voor minimaal 3 weken naar Italië om daar een cursus te doen, als ik het qua heimwee langer volhoud dan is dat mooi meegenomen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:01

Ik ben nu in het laatste hoofdstuk van de intro. Ik wilde het legendarische level doen maar daar moet je 10 lingots voor hebben en die heb ik niet. Heb er maar 6. Eerst maar met een volgend hoofdstuk beginnen denk ik dan maar. Komt het afronden van die intro later wel

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:07

Een paar Lengendary (paarse) levels is leuk voor de heb en voor het XP's scoren, maar je moet niet teveel gouden en paarse levels hebben. Die 'breken' na een paar dagen, dus dan ben je alleen maar druk met gouden en paarse levels herstellen en houd je geen tijd over om nieuwe dingen te leren.
Level 1, 2, 3 en 4 'breken' nooit, dus daar heb je ook geen bijna verplicht onderhoud aan ;)

Als je een level bijna klaar hebt, vraagt Duo 'Are you ready to level up?' of zoiets als je aan het laatste lesje van het level begint. Als je die gehaald hebt, krijg je 15 minuten een verdubbelaar.
XP's scoren gaat dan supersnel met de paarse/legendary levels (die niet gebroken zijn). Kies voor 'Hard practice', want daarmee scoor je 45 XP als je het lesje foutloos maakt. Met verdubbelaar is dat 90 XP!
(geleerd van mijn man, die ook Duolingo Grieks doet)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:14

Kun je buiten die leagues iets met die zo doen? Of heb je daar verder weinig aan?

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:20

pluisje88 schreef:
Ik ben nu in het laatste hoofdstuk van de intro. Ik wilde het legendarische level doen maar daar moet je 10 lingots voor hebben en die heb ik niet. Heb er maar 6. Eerst maar met een volgend hoofdstuk beginnen denk ik dan maar. Komt het afronden van die intro later wel

Er is elk uur een 'Free Chest' beschikbaar. Dan komt er een reclame (daar kun je bij weglopen) en dan krijg je Gems. Soms maar 1, soms wel 40 en alles er tussenin :D Alle beetjes helpen!