Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paars schreef:Interessante vraag. Ik denk op dit moment nog 0,19€ per km. Maakt denk ik niet of dat een zakelijke of een privé auto is?
@Von, ja ik zal de gemeente eens bellen!
Citaat:En mag u uw kosten alleen aftrekken in het jaar dat u ze hebt betaald
Napie schreef:Dus je kan beter kanker krijgen in januari dan in juli. Eigenlijk maar vreemd. Het hele proces kost me bakken met geld maar alles wat aftrekbaar is net niet boven het drempelbedrag ( km kosten, parkeerkosten ziekenhuis, aangepaste kleding)
assie schreef:Je totale ziektekosten moeten wel boven een drempel komen. Die drempel is inkomensafhankelijk. Hoe hoger je inkomen, hoe hoger de drempel. Als jij dus geen drempel hebt, dan heb je mogelijk een heel laag inkomen?
Officieel moet je alle autokosten (afschrijving, diesel, belasting, verzekering) etc bij elkaar optellen, daarna delen door het totale aantal gereden kilometers dat jaar en vermenigvuldigen met het aantal kilometers dat je naar ziekenhuis/tandarts/etc hebt gereden. Dat is dan het bedrag wat je mag aftrekken.
Dat is voor ons als boekhouder amper te doen (want er zijn weinig particulieren die dat bijhouden). Daarom trekken wij ongeveer € 0,35 per gereden km af. De parkeerkosten trek ik daarbij niet apart af, want die zitten al in de 35 ct verrekend.
Misschien kun je daar nog iets mee doen om net boven de drempel te komen?
Napie schreef:Het deel wat door de zorgverzekering is vergoed moet je aftrekken van je totale autokosten. Ik heb vanaf juli 38 ritjes ziekenhuis gehad. De helft hiervan kon ik declareren bij de zorgverzekering maar met 108 euro eigen risico. Parkeerkosten zijn voor eigen rekening. Dan kwam ik alsnog op ruim 650 euro aan vervoerkosten maar mijn drempel is 1745 (?) euro.