Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muze schreef:Ik vind het maar een chaos.
Als je zoekt op trefwoorden kom je de helft van de aangeboden trajecten niet tegen.
Zoals even als voorbeeld weet ik dat silverlinde meedoet maar is niet te vinden..
Dus eigenlijk moet je zelf alle aanbieders van eventuele cursussen of opleidingen zelf na gaan zoeken om te zien of je er mee kan met stap budget
ElSea schreef:Ingrid_92 schreef:Ik kom er ook niet doorheen. Ik wil me aanmelden voor BE rijbewijs cursus, maar als ik op de pagina van de aanbieder zit en wil aanmelden wordt ik iedere keer teruggezet naar de homepage..
Kan je dit budget gebruiken om je E achter B rijbewijs te halen?
zonnebloem18 schreef:Op zich wel logisch, in bepaalde vakgebieden is het een meerwaarde als je je E achter B hebt. Als hovenier bijvoorbeeld of in de bouw.
MarliesV schreef:Ik zag tussen de opleidingen er 1 bij staan die dit aanbied in Rotterdam.
Kosten 595 euro, wat dus volledig van STAP kan. Alleen de gezondheidsverklaring moet je zelf betalen.
Helaas is Rotterdam voor mij echt te gek en te ver. Daarnaast heb ik dit niet voor mijn werk nodig.
ElSea schreef:zonnebloem18 schreef:Op zich wel logisch, in bepaalde vakgebieden is het een meerwaarde als je je E achter B hebt. Als hovenier bijvoorbeeld of in de bouw.
Ben benieuwd of die aspiraties dan ook gecheckt worden. Kan me heel goed voorstellen (niet zeggende dat Ingrid dat doet) dat sommige mensen niet per se met die instelling dat rijbewijs gaan halen op dit forum.
Vind het voor mijzelf nog al zuur, nooit stufi gehad, opleidingen uit eigen zak moeten dokken, aftrekbaarheid is blijkbaar ook weg en moet nog een jaar aan m'n master, en heb ooit ook gewoon zelf mijn EB rijbewijs betaald. Merk dat het mij echt in het verkeerde keelgat schiet als ik dan lees dat mensen opleidingen 'voor de leuk' gaan doen en er bijvoorbeeld niet gecheckt zou worden waar dat rijbewijs dan voor gebruikt zou worden (en zelfs dan kan je natuurlijk nog recht banketstaaf wat krom is).
Hoop dat iedereen die er goed gebruik van gaat maken er veel plezier aan beleeft!
Snorlex schreef:Ik ben ook echt niet blij met STAP hoor
Mijn tweede bachelor weer oppakken heeft nu echt wat meer haken en ogen. Het ‘inschrijven’ en moeten wachten op goedkeuring vind ik ook erg onprettig. Of je door de inschrijving heen komt bepaalt nu wanneer je begint?
Voor het volgen van daadwerkelijke opleidingen vind ik het echt geen vooruitgang. Voor cursussen/bijscholing is het best leuk, maar voor mijn tweede bachelor ben ik nu echt een stuk ‘slechter’ af.
En stel je haalt voor “de leuk” je E achter B, daar heb ik ook wel mijn twijfels bij (is het STAP daar daadwerkelijk voor bedoeld).
Ingrid_92 schreef:In mijn geval is een E achter B wel een aanvulling voor mijn werk.
Dus waar dat "voor de leuk" ineens vandaan komt?
Century schreef:Mooi dat het al een aantal gelukt is!ElSea schreef:Ben benieuwd of die aspiraties dan ook gecheckt worden. Kan me heel goed voorstellen (niet zeggende dat Ingrid dat doet) dat sommige mensen niet per se met die instelling dat rijbewijs gaan halen op dit forum.
Vind het voor mijzelf nog al zuur, nooit stufi gehad, opleidingen uit eigen zak moeten dokken, aftrekbaarheid is blijkbaar ook weg en moet nog een jaar aan m'n master, en heb ooit ook gewoon zelf mijn EB rijbewijs betaald. Merk dat het mij echt in het verkeerde keelgat schiet als ik dan lees dat mensen opleidingen 'voor de leuk' gaan doen en er bijvoorbeeld niet gecheckt zou worden waar dat rijbewijs dan voor gebruikt zou worden (en zelfs dan kan je natuurlijk nog recht banketstaaf wat krom is).
Hoop dat iedereen die er goed gebruik van gaat maken er veel plezier aan beleeft!
Ik merk dat ik toch wat moeite heb met je opmerking.
Het deel dat het zuur is omdat je zelf het een en ander nu misloopt (aftrekbaarheid, geen stufi gehad), snap ik. Dat STAP bedoeld is voor je positie op de arbeidsmarkt verbeteren, klopt, en daar zouden we het ook voor moeten gebruiken (al kan ik er niet wakker van liggen als het niet direct met je werk te maken heeft). Maar ik denk meer te proeven in je bericht.
Dat anderen iets kunnen doen waar jij zelf niet de kans toe hebt gehad, is in die zin alleen maar mooi toch? Ik neem aan dat je voor je (hypothetische) kinderen het mooi zou vinden als ze wél kansen krijgen en niet alles zelf hoeven te betalen (al dan niet via STAP). Het klinkt alsof je wil stellen dat iedereen het 'zwaar' moet hebben omdat jij dat zo hebt gehad. Of zie ik dat fout?