Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Faelynn schreef:Citaat:Ik zou gewoon even een adviseur mee laten kijken, wellicht verdient diegene zich royaal terug
Moet eerlijk zeggen dat ik dat dus niet zo goed aan durf, ik denk namelijk dat mijn werkgever een fout gemaakt heeft en ik kan dit al niet betalen op het moment, straks komen daar nog meer kosten bij.Oscar schreef:Faelynn, heb je zelf al geprobeerd uit te vogelen wat er mis is gegaan?
Het zou iets in het bruto/netto-verhaal kunnen zijn, maar bijv. ook iets met arbeidskorting/loonheffingskorting.
Dit is een handige link:
https://loonwijzer.nl/salaris/brutonetto
Als je daar ingeeft wat je brutoloon loon is geweest, dan krijg je te zien wat er normaal gesproken aan loonheffing wordt toegepast en hoeveel arbeidskorting/loonheffingskorting je krijgt.
Ja ik heb uiteraard de hele aangifte doorgelopen en mijn moeder en ik hebben een poging gedaan wat rekensommetjes er op los te laten zo ver we er verstand van hebben.
Het lijkt voor ons dat mijn werkgever te weinig inkomstenbelasting betaald heeft en te weinig premie volksverzekeringen, als je die onder elkaar zet, wat de belastingdienst in de aangifte als rekensommetje voor je neer gezet heeft, kom ik daar te kort en heeft mijn werkgever daar dus vermoedelijk te weinig aan betaald. Maar verder dan dat komen we niet en we snappen dus niet zo goed hoe dat dan komt. Zodoende naar mijn oud werkgever gegaan, maar die geeft weer aan geen fout te zien.
Ik heb even je link gebruikt, maar volgens die link had ik op maandbasis zelfs ietsjes meer netto loon over moeten houden per maand dan dat ik deed, dus dan zou ik terug moeten krijgen van de belasting, nu snap ik er helemaal niks meer van
Citaat:Zeker niet lid van een vakbond die je loonstroken na kunnen kijken, want dan zou ik dat doen. Vakbond kan je dan ook helpen met invullen.
als je over die bedragen globaal gezien toch die 50% bijzonder tarief rekent dan kom ik aardig in de buurt van de 828 die ik moet betalen.
Faelynn schreef:Citaat:Zeker niet lid van een vakbond die je loonstroken na kunnen kijken, want dan zou ik dat doen. Vakbond kan je dan ook helpen met invullen.
Maar het moet hier bijna wel in zitten, ze hebben gewoon een mega fout gemaakt door het hele verkeerde percentage van mijn vakantiegeld af te trekken en mij bijna het dubbele gegeven van waar ik recht op heb, en dat 2x
Dit is het enige logische dat ik nog kan verzinnen
. Google maar eens op bijzonder tarief. Mijn werkgever had me dit trouwens al wel verteld. En ja dit berekenen ze pas een jaar erna. Dus is niet perse een fout. Citaat:Dat klopt, heb ik ook.
Dit wordt berekend over het voorgaande jaar en toen verdiende ik veel minder en betaalde ik 7%. En nu wordt dat ineens 43% dus moet ik bijna 1400 nog betalen.
Ik baal als een stekker en heb ook nog niet op akkoord geklikt. Google maar eens op bijzonder tarief. Mijn werkgever had me dit trouwens al wel verteld. En ja dit berekenen ze pas een jaar erna. Dus is niet perse een fout.
[***] schreef:MyWishMax schreef:Wat je ook gewoon kunt opzoeken op de site van de belastingdienst als je je zulke dingen afvraagt.
Doe jij ff lekker lelijk zegEr komen genoeg vragen voorbij in dit topic wat op de website van de belastingdienst terug gevonden kan worden, wat maakt het uit?
Wildgirl schreef:Even een vraagje; bij mijn aangifte staat ''Meer terug te krijgen'''en dan het bedrag. Krijg ik dit bedrag in zijn geheel óf trekken ze daar het voorlopig ontvangen bedrag nog af?
Iemand die dat weet?