Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Olympia96 schreef:Ah bedankt beide. Ik vind het belangrijk om alles goed te overdenken. Ik ga zijn toekomst hier hoe dan ook mee beïnvloeden en daar til ik niet licht aan. Hópelijk beïnvloedt het hem positief en gaan zijn ogen open als de ergste woede voorbij is. Ik hoop dat hij een les leert waar hij zelf een betere persoon door wordt....
DatBenIkNou schreef:Ik vraag mij echt af of er bij jullie in de bedrijf voldoende begeleiding en opleiding is voor leidinggevenden? Krijg jij managementtrainingen bijvoorbeeld? Ook slechtnieuwsgesprekken horen bij mensen begeleiden en daar kan je goed in getraind worden, maar je moet dit ook wel kunnen uiteraard, niet iedereen is daar geschikt voor. Als je er zoals jij in je vrije tijd mee bezig bent en het zelfs zo ziet dat zijn toekomst in jouw handen ligt, dát is echt een verkeerde instelling en leg je de druk veel te hoog bij jezelf.
Olympia96 schreef:Wat ik wél bedoeld heb te zeggen, is dat ik met mijn beslissing zijn toekomst beïnvloed en dat het om die reden een weloverwogen en onderbouwde beslissing moet zijn. Dat eerste is een feit en dat tweede is hoe ik kies ermee om te gaan.
Olympia96 schreef:DatBenIkNou schreef:Ik vraag mij echt af of er bij jullie in de bedrijf voldoende begeleiding en opleiding is voor leidinggevenden? Krijg jij managementtrainingen bijvoorbeeld? Ook slechtnieuwsgesprekken horen bij mensen begeleiden en daar kan je goed in getraind worden, maar je moet dit ook wel kunnen uiteraard, niet iedereen is daar geschikt voor. Als je er zoals jij in je vrije tijd mee bezig bent en het zelfs zo ziet dat zijn toekomst in jouw handen ligt, dát is echt een verkeerde instelling en leg je de druk veel te hoog bij jezelf.
Ik heb een paar keer bewust niet gereageerd op onder andere jouw post of die van anderen, omdat ik vind dat er op sommige punten echt niet goed gelezen of geïnterpreteerd wordt. Vervolgens worden er conclusies getrokken over mij als persoon die soms kloppen, soms maar voor een klein deel kloppen, maar minstens zo vaak compleet verkeerd zijn.
Om een klein voorbeeld te noemen: ik heb nergens gezegd dat zijn toekomst in mijn handen ligt.
Wat ik wél bedoeld heb te zeggen, is dat ik met mijn beslissing zijn toekomst beïnvloed en dat het om die reden een weloverwogen en onderbouwde beslissing moet zijn. Dat eerste is een feit en dat tweede is hoe ik kies ermee om te gaan. Daar kun je een andere mening over hebben en dat is prima. Ik kies ervoor om het op deze manier aan te pakken. En dat is de manier waar we ook met de belangrijke personen binnen ons bedrijf achter staan.
Daarnaast ben ik vaak in mijn vrije tijd bezig met mijn werk. Dat hoort bij mijn positie. Dus je mag dat vinden, maar je bekijkt dat teveel vanuit wat jij normaal vindt. Vind ik.
ooit zal hij tot de ontdekking komen dat de wereld niet zo werkt zoals bij hem thuis. Wie weet komt ie er op tijd achter en wie weet te laat. Maar t zal nooit jouw verantwoording zijn.
DatBenIkNou schreef:Esther28 schreef:Simpel zat: daar is het gat van de deur en succes met je verdere carrière..
Precies. Simpel geval lesje oorzaak en gevolg. En juist daar leren ze van! En dus niet van pamperen en hand boven het hoofd houden want zo werkt het nu eenmaal niet in de volwassen echte wereld.
Arabesk schreef:.Ik zet er een pakje stroopwafels op dat deze knul z'n laatste kans níet gaat pakken.![]()
In het onderwijs kom je ze ook tegen, en tegenwoordig krijg je daar 204747 kansen, de consequentie komt nooit en altijd volgt er weer een nieuwe kans. Het is deels de opvoeding van de ouders, maar óók de slappe houding op scholen tegenwoordig. Soms is het leerzamer voor iemand om keihard tegen de muur te lopen.