Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottemv

Re: Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 00:22

Niet een heel bijzonder beroep, maar de leeftijd was dat zeker wel. Ik startte op mijn 19de een taxibedrijf (samen met iemand) en toen ik 20 was een rijschool (alleen). Beide bedrijven lopen goed maar toch wil ik iets heel anders gaan doen.
Vanaf februari ga ik een opleiding volgen tot verpleegkundige en dan hoop ik uiteindelijk óf op een ic óf in de terminale zorg terecht te komen.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 00:27

Momenteel studeer ik Forensisch Onderzoek. Is ook een opleiding die niet heel groot is, maar 2 hoge scholen in Nederland bieden deze opleiding aan. Als ik mijn papiertje in ontvangst mag en kan nemen ga ik graag aan de slag als forens/rechercheur bij de politie. Mocht dat niet lukken dan heb ik nog geen idee wat ik ga doen, hoop dat tijdens de opleiding ook verder uit te werken :P

Als bijbaantje werk ik in het campingseizoen op een vakantiepark.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 00:36

Ik ben eigenaar/beheerder van een webwinkel. Daarnaast ben ik gedragsdeskundige voor paarden.

Hiervoor was ik beheerder van een kinderboerderij en hertenkamp.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 07:39

lifeofmarit schreef:
Ik studeer nog, maar als ik klaar ben word ik kust- en zeemanager! :)

Hier heb ik nou echt geen beeld bij. Wat houdt dat werk in? Klinkt namelijk wel heel leuk op de een of andere manier. :+

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 07:58

Werk op een meldkamer voor pechhulp

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 08:42

TinGu schreef:
lifeofmarit schreef:
Ik studeer nog, maar als ik klaar ben word ik kust- en zeemanager! :)

Hier heb ik nou echt geen beeld bij. Wat houdt dat werk in? Klinkt namelijk wel heel leuk op de een of andere manier. :+

Ben hier ook echt benieuwd naar :D en hoe ben je hierbij gekomen?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 08:44

Wat een leuke beroepen zie ik voorbij komen.
Ook waar ik het bestaan niet van wist.

Ik werk nu als shipping administrator.
Doe de papieren, certificaten, export documenten klaar maken voor onze zendingen.
Visitaties als de douane of SGS komt controleren.
Deze zendingen worden geboekt als lucht- zeevracht en wegtransport.

Daarbij laad ik ook de trucks die het komen halen als het heel druk is.
Dus ik rij ook op een electrische pompwagen en vorkheftruck rond als het moet. (Yup... 52 en vrouw dus die koppies van chauffeurs spreken soms boekdelen)

Begonnen als expediteur zeevracht, daarna 25 jaar luchtvracht gedaan en ik ben declarant voor de import zendingen.
Jaren op Rotterdam gewerkt en 3 jaar op Schiphol.

Van Rotterdam naar het Noorden verhuisd nog 4 jaar hier luchtvracht gedaan tot het kantoor gesloten werd en na wat omzwervingen hier terecht gekomen waar ik hoop tot mijn pensioen te kunnen blijven _O- erg leuke en afwisselende baan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:29

taartjee schreef:
Momenteel studeer ik Forensisch Onderzoek. Is ook een opleiding die niet heel groot is, maar 2 hoge scholen in Nederland bieden deze opleiding aan. Als ik mijn papiertje in ontvangst mag en kan nemen ga ik graag aan de slag als forens/rechercheur bij de politie. Mocht dat niet lukken dan heb ik nog geen idee wat ik ga doen, hoop dat tijdens de opleiding ook verder uit te werken :P

Taartje, ik heb altijd gezegd dat als ik weer op de wereld kom ik dit wil gaan doen! Lijkt me zwaar maar geweldig werk. Ik had bijna bij de tactische recherche gewerkt, na een gesprek met een rechercheur, maar de zak geld die beloofd was kwam niet binnen bij de politie dus ging niet door.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 08-12-18 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:34

Een normaal beroep maar voor vrouwen nog altijd een mannewereld.

Ik ben vrachtwagenchauffeur :9

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:47

Ik ben ambulance chauffeur op een ALS auto; van spoed vervoer tot mensen wegbrengen naar huis of hospice ed. Leuke job, ik ben de enige vrouwelijke chauffeur bij ons op de post. Ik zou nog weleens een switch willen maken naar uitvaartzorg, terminale thuiszorg oid.

Tijdens mijn studie als dierverzorger bij de Apenheul gewerkt; ben er nog steeds gek op en het liefst zou ik daarmee wat willen doen. Als erbij zeg maar; iets met dieren.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:52

taartjee schreef:

Wat leuk! Mijn vriend is docent Forensische Opsporing bij de Politieacademie, dus die kom je dan vast nog wel tegen :)

Ikzelf heb geen bijzonder beroep, ik ben (naast mijn studie) communicatieadviseur bij de overheid.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:54

_Annemiek schreef:
Een normaal beroep maar voor vrouwen nog altijd een mannewereld.

Ik ben vrachtwagenchauffeur :9

en je bent hard nodig!
hoeveel vacatures er wel niet open staan voor vrachtwagenchaffeurs
en hoeveel mensen er zelf niet opleidingen aanbieden om er 1 te worden.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:59

Het is dan wel mijn bijbaan tegenwoordig en het is ook niet extreem bijzonder, maar de doelgroep vind ik zelf wel speciaal.

Ik werk met doof-blinden cliënten op een woongroep.

Daarnaast ben ik voltijd student HBO fotografie.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:23

Ik ben wijkverpleegkundige in een PG team, dus alleen thuiswonende cliënten met een vorm van dementie. Daarnaast ben ik ook Casemanager dementie, ik begeleid mensen (thuis) vanaf diagnose dementie tot overlijden of opname.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:25

taartjee schreef:

Deze studie heb ik ook gedaan! Helaas is er vrij weinig werk in en heb ik na een dikke 2 jaar intensief solliciteren de hoop opgeheven. Van mijn hele klas is er 1 in de forensische wereld terecht gekomen. Hopelijk mag jij ook die gelukkige van de klas zijn!

Zelf ben ik research analist in geneesmiddelen en heb ik een jaar terug de overstap gemaakt naar een bedrijf waarin we, mooier dan deze zin kan ik het niet maken, geneesmiddelen onderzoek in vrijwilligers doen. Waarbij ik deels het managen doe en deels analist op het lab

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:28

Buffelduke schreef:
taartjee schreef:

Deze studie heb ik ook gedaan! Helaas is er vrij weinig werk in en heb ik na een dikke 2 jaar intensief solliciteren de hoop opgeheven. Van mijn hele klas is er 1 in de forensische wereld terecht gekomen. Hopelijk mag jij ook die gelukkige van de klas zijn!

Zelf ben ik research analist in geneesmiddelen en heb ik een jaar terug de overstap gemaakt naar een bedrijf waarin we, mooier dan deze zin kan ik het niet maken, geneesmiddelen onderzoek in vrijwilligers doen. Waarbij ik deels het managen doe en deels analist op het lab

Mijn vriend is nog niet zo lang geleden afgestudeerd en van zijn jaar zijn er best wat in de forensische wereld beland. Misschien is er nu meer te vinden?

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:36

Kimmotje schreef:
jojoleinee schreef:
Ik ben hopelijk over een half jaar afgestudeerd als logopedist!
Niet een ontzettend beroep maar wel zwaar ondergewaardeerd en nog erg onbekend bij veel mensen wat we allemaal doen -O-

Jaa +1! Hier ook hopelijk met een halfjaar afgestudeerd als logopedist. En nee, dat is niet iets met voeten. :')

Wat leuk! Hier logopedist en taalspraakpatholoog. Momenteel werk ik als onderzoeker.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:42

xSwanHeart schreef:
Buffelduke schreef:

Mijn vriend is nog niet zo lang geleden afgestudeerd en van zijn jaar zijn er best wat in de forensische wereld beland. Misschien is er nu meer te vinden?

Dat zou kunnen natuurlijk. Ligt er ook aan waar je de opleiding gevolgd hebt denk ik. Vaak als je hem bij de politie academie zelf volgt dan heb je 100% meer kans op een baan daarin.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:45

Klopt, via de academie kom je natuurlijk wel heel makkelijk binnen. Maar mijn vriend komt gewoon van de HvA en daarmee is het dus ook gelukt :)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:52

Ik studeer Hippische Bedrijfskunde en niemand weet ooit wat hippisch is :’)

Daarnaast ben ik passanten teller. Ik tel op aangewezen plekken hoeveel voetgangers langslopen in een bepaalde tijd. Soms ook ter controle van de WiFi sensoren die er hangen.

Verder werk ik op een administratieve afdeling voor een verzekeringsbedrijf waar we poststukken digitaliseren en verwerken.

En ik ben fotografe :)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:08

Wat een leuke en bijzondere beroepen komen hier voorbij.
Ik heb zelf geen bijzonder beroep, ik ben persoonlijke begeleider in de verstandelijk gehandicaptenzorg op een woongroep.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:52

chanicha schreef:
Taartje, ik heb altijd gezegd dat als ik weer op de wereld kom ik dit wil gaan doen! Lijkt me zwaar maar geweldig werk. Ik had bijna bij de tactische recherche gewerkt, na een gesprek met een rechercheur, maar de zak geld die beloofd was kwam niet binnen bij de politie dus ging niet door.

Wat balen zeg! Ik zelf heb altijd een enorm hoog "ramptoerist" gehalte gehad, niet kijken om het kijken, maar echt kijken omdat ik het zo interessant vind! Mijn familie maakt nog bij iedere familiebijeenkomst de grap over hoe ik thuis kwam, zwaar onder de indruk van de remsporen die waren gebeurd bij een ongeluk in ons dorp. Ik was toen een jaartje of 10 gok ik :P

xSwanHeart schreef:
Wat leuk! Mijn vriend is docent Forensische Opsporing bij de Politieacademie, dus die kom je dan vast nog wel tegen :)

Ikzelf heb geen bijzonder beroep, ik ben (naast mijn studie) communicatieadviseur bij de overheid.

Wat gaaf zeg! Op welke academie werkt hij? Ik zelf zit op de opleiding op het Saxion. Een van mijn docenten is sinds dit jaar in samenwerking met de Politieacademie in Apeldoorn om zo een betere samenwerking en doorstroming voor (toekomstige) FO studenten te creëren en uiteraard ook van elkaar te leren. Ik wilde eigenlijk bij de politie als agent, maar ik ben daar helaas niet geschikt voor. Heb een regelmatig ritme nodig door migraine en ADHD en dat is als agent echt onmogelijk.

Buffelduke schreef:

Wat balen dat je zo lang hebt gesolliciteerd en het niet is gelukt zeg! Het werk wat je nu doet klinkt ook echt heel interessant. Wat onderzoek je dan zoal? En op welke school heb je dit gedaan?

Wat ik van een aantal van mijn docenten heb begrepen, waaronder een bij de politie werkzame rechercheur (deze heeft meegewerkt aan bijvoorbeeld het forensisch onderzoek van de MH17) is dat er de komende tijd wel echt meer banen vrij komen voor mensen die als FO-er zijn afgestudeerd omdat de politie heel graag HBO afgestudeerden wil aannemen. Mijn opleiding werkt ook heel nauw samen met de politie: in het 3e jaar krijgen de studenten in samenwerking met andere opleidingen een echte coldcase toegewezen die zij helemaal opnieuw mogen onderzoeken. Er zijn al een aantal zaken heropend door het onderzoek wat de studenten hebben gedaan en wat studenten hebben gevonden. Wat ik begrepen heb zijn er een aantal zaken daardoor ook opgelost door het nieuwe inzicht die de studenten hebben. Een van de redenen waarom de politie juist HBO afgestudeerden wil gaan aannemen omdat wij een andere kijk hebben op dingen. Ze willen binnen de FO volgens mij ook gaan verjongen wat ook weer nieuwe banen vrij maakt. Ik kan het uiteraard verkeerd hebben maar zo heb ik het geïnterpreteerd :+

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:33

ik heb al veel leuke beroepen voorbij zien komen maar de mijne nog niet.
Ik ben Chemisch laborant en controleer de chemicalien boten in de rotterdamse haven of dat deze voldoen aan de eisen van klanten.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:52

Op dit moment ben ik stalmanager op een manege, waar ik ook dagbesteding en stagiaires begeleid.

Ik heb toen ik nog studeerde een bijbaan gehad als auditor voor dierenambulances. Dan moest ik controleren of ze aan de eisen van het keurmerk voldeden en daarna verdedigen aan de toetsingscomissie of ze een keurmerk konden krijgen of niet. Ook heel leuk! Zoiets zou ik wel willen doen voor de FNRS ofzo

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:02

Ik ben adviseur ruimtelijke ordening / landschapsarchitect :D