Diergeneeskunde selectie 2019-2020

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:36

floflooo schreef:
Dit jaar was het gemiddelde van de rapportcijfers een 6,6 :)

Kcinarual schreef:
Ik kom even het topic binnenvallen hoor. Volgend jaar ga ik meedoen met de selectie, maar ik ben wel benieuwd wat dit jaar het gemiddelde van de rapportcijfers is van alle kandidaten?

Gaat het over cijfers van de middelbare? Ben ook van plan volgend jaar mee te doen aan de selecties dus kan wel interessant zijn :) .

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:41

anne_1999 schreef:
jobamara schreef:
Anne 1999, hou moed mijn dochter vertelde dat de eerste 20 plaatsen zijn vrijgehouden voor mensen die bezwaar indienen wat dan toegekend moet worden deze 20 plekken komen langzaam vrij. En er zijn er ook zeker nog die ook voor geneeskunde hebben meegedaan en voor beide zijn toegelaten en dan voor geneeskunde kiezen.

Lightmare je bent dus gewoon nr 5 geworden echt ongelooflijk knap.

Aah zooo lieeef je berichtje. Een tijdje niet actief geweest op Bokt, vandaar deze late reactie pas. Inmiddels is het hoogst geplaatste rangnummer 263, wat betekent dat er nog 7 plekken voor mij zijn. Het wordt steeds krapper in de tijd, maar ik hoop nog steeds dat het hem gaat worden. Ondertussen ben ik mij aan het voorbereiden op Gent, want mocht het hem niet worden dan moet ik toch zorgen dat alles daar geregeld is.

De groepsapp vanuit Bokt bestaat nog steeds! Inmiddels niet meer zo actief omdat er niet zoveel spannends meer gebeurt natuurlijk, maar mochten er nog kandidaten zijn die erbij willen, stuur mij gerust een privé bericht.

Anne, ik duim voor je!!! Ik weet dat er een paar jaar geleden zelfs nog iemand is binnengekomen nadat het al begonnen was.

AnimalFriend

Re: Diergeneeskunde selectie 2019-2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:56

MoppieFilou, ik heb je een PB gestuurd :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:27

AnimalFriend schreef:
MoppieFilou, ik heb je een PB gestuurd :)

+:)+

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:25

Zo de boekenlijst staat online, welke boeken zijn nu echt aan te raden om zelf te kopen?

Myrthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:50

jobamara schreef:
Zo de boekenlijst staat online, welke boeken zijn nu echt aan te raden om zelf te kopen?

Je moet sowieso even bedenken of je het erg vind om ze online te lezen. Er gaan heel veel pdfjes rond, maar ik vind dat dus zwaar poedersuiker.
Wat ik het meest gebruikt heb:
- Stryer
- Essential Cell Biology (Alberts)
- König is heel duur maar wel echt een goed boek om te hebben. Er is geen pdf van.
- Dellman (draak van een boek maar wel belangrijk)
- Janeway
- Hyttel
- Hsu

Overigens zijn er van de meeste dingen pdfjes die rondgaan. Dus als je dat prima vind zou ik niks kopen. Ken genoeg mensen zonder boeken. Voor de arme student staan ze ook in de bieb van de faculteit.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:02

Myrthe dank je wel, als we alles bestellen wat niet online staat is het al _+ 900,- euro. Dus even uitzoeken wat echt nodig is ;)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:11

Myrthe_x schreef:
jobamara schreef:

Je moet sowieso even bedenken of je het erg vind om ze online te lezen. Er gaan heel veel pdfjes rond, maar ik vind dat dus zwaar poedersuiker.
Wat ik het meest gebruikt heb:
- Stryer
- Essential Cell Biology (Alberts)
- König is heel duur maar wel echt een goed boek om te hebben. Er is geen pdf van.
- Dellman (draak van een boek maar wel belangrijk)
- Janeway
- Hyttel
- Hsu

Overigens zijn er van de meeste dingen pdfjes die rondgaan. Dus als je dat prima vind zou ik niks kopen. Ken genoeg mensen zonder boeken. Voor de arme student staan ze ook in de bieb van de faculteit.

Dellmann heb ik letterlijk nooit open gehad... die zou ik achterwege laten.

Verder zijn de klinische diagnostiek-boekjes van A. Rijnberk (gezelschapsdieren) en R. Kuiper (landbouwhuisdieren en paard) onmisbaar wat mij betreft. Cunningham (Veterinary Physiology) vind ik ook de moeite waard!

Overigens staan alle boeken ook in het studielandschap van het androclus gebouw. Je zou natuurlijk de boeken waar je over twijfelt qua bestellen even laten wachten, en op de uni kijken of je het de moeite waard vind ze aan te schaffen.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:12

Marktplaats of tweedehands Bol.com kan ook al helpen met de kosten :) Of is er geen Facebookgroep voor Utrechtse studenten ofzo? Ik heb het meerendeel van m'n boeken via MP of ouderejaars. Al klopt het wel dat boeken niet goedkoop zijn helaas (ik doe biologie, dus een aantal dezelfde onderwerpen).

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:35

Dank je wel weer voor jullie inbreng, ga morgen idd is opzoek naar tweedehands, bij bol.com niet veel te vinden.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:49

jobamara schreef:
Dank je wel weer voor jullie inbreng, ga morgen idd is opzoek naar tweedehands, bij bol.com niet veel te vinden.

Let er dan wel op dat je de juiste druk van het boek aanschaft :)

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 00:48

jobamara schreef:

Ik raad zelf echt alleen de 2 boekjes aan over het klinisch/lichamelijk onderzoek (gezelschapsdieren en LH/paard apart). Deze zijn heel handig bij de stationstoetsen vanaf het tweede jaar. Verder, niks. Het gros van de boeken kan je als student kostenloos online openen in de elektronische bibliotheek en van de meeste Engelstalige boeken zijn ook PDF versies beschikbaar. Ik weet dat sommige mensen het wel fijn vinden om uitgebreide zelfstudies met echte boeken te doen, maar voor mij bleek het doodzonde van mijn geld. De meeste heb ik niet eens open gehad.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:40

De juiste druk vh boek is idd ook een ding degene die dat aanbieden zeggen dat meestal alleen de nlz nrs niet kloppen ...???

Ushanka, vraag me idd ook af of je als je de boeken wel hebt deze meesjouwd naar de colleges

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:58

Uit mijn eigen ervaring (wel Antwerpen dan) is dat je uiteindelijk geen enkel boek gebruikt. Ze staan wel op boekenlijsten maar vervolgens zeggen de proffen in de eerste les al dat hun cursus alles bevat wat je moet kennen en dat het boek enkel dient als naslagwerk als je meer wilt opzoeken ofzo. Dus na het eerste jaar zo veel geld uitgegeven te hebben aan boeken heb ik besloten om de jaren erna niks te kopen. Je kan het boek altijd later in het semester bijbestellen.

Oblicaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:30

Hee
Ik doe 1e bach in Gent :) Was alleen benieuwd hoeveel er dit jaar meededen aan de selectie in Utrecht??
En wat is het hoogste cijfer momenteel die er in is gekomen?

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:36

anne_1999 schreef:
jobamara schreef:
Anne 1999, hou moed mijn dochter vertelde dat de eerste 20 plaatsen zijn vrijgehouden voor mensen die bezwaar indienen wat dan toegekend moet worden deze 20 plekken komen langzaam vrij. En er zijn er ook zeker nog die ook voor geneeskunde hebben meegedaan en voor beide zijn toegelaten en dan voor geneeskunde kiezen.

Lightmare je bent dus gewoon nr 5 geworden echt ongelooflijk knap.

Aah zooo lieeef je berichtje. Een tijdje niet actief geweest op Bokt, vandaar deze late reactie pas. Inmiddels is het hoogst geplaatste rangnummer 263, wat betekent dat er nog 7 plekken voor mij zijn. Het wordt steeds krapper in de tijd, maar ik hoop nog steeds dat het hem gaat worden. Ondertussen ben ik mij aan het voorbereiden op Gent, want mocht het hem niet worden dan moet ik toch zorgen dat alles daar geregeld is.

De groepsapp vanuit Bokt bestaat nog steeds! Inmiddels niet meer zo actief omdat er niet zoveel spannends meer gebeurt natuurlijk, maar mochten er nog kandidaten zijn die erbij willen, stuur mij gerust een privé bericht.

Anne, ben je er ondertussen nog in gekomen? Ik ben een stille meelezer, die vier jaar geleden binnen is gekomen toen het jaar al een paar dagen bezig was. :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:47

Vroeg het me ook af :o

anne_1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:52

NoorWJ schreef:
Anne, ben je er ondertussen nog in gekomen? Ik ben een stille meelezer, die vier jaar geleden binnen is gekomen toen het jaar al een paar dagen bezig was. :)

Nog niet helaas :( Inmiddels zijn er nog 2 mensen voor mij. Dus als er 2 personen afvallen, dan zit ik erin. Zijn er niet veel meer, maar ik zou ook niet zo goed weten waarom men nog zou afvallen. Het ligt echt aan de groep nu...

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:53

anne_1999 schreef:
NoorWJ schreef:

Nog niet helaas :( Inmiddels zijn er nog 2 mensen voor mij. Dus als er 2 personen afvallen, dan zit ik erin. Zijn er niet veel meer, maar ik zou ook niet zo goed weten waarom men nog zou afvallen. Het ligt echt aan de groep nu...

Houd nog even moed! Twee is echt heel erg weinig, er kan veel gebeuren in twee weken. :) Hoop het in ieder geval héél erg voor je! Ik duim voor je!

anne_1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:04

NoorWJ schreef:
Houd nog even moed! Twee is echt heel erg weinig, er kan veel gebeuren in twee weken. :) Hoop het in ieder geval héél erg voor je! Ik duim voor je!

Ja ik hoop dat het nog lukt! De 'deadline', om het zo maar even te zeggen is 15 september. Maar ik wilde wel naar Gent gaan als ik niet meer binnenkom en daar probeer ik dus al het een en ander voor te regelen. Echter is dat lastig, helemaal met kamers zoeken omdat het vaak om een jaarcontract gaat.

Twee is inderdaad echt heel weinig! Maar ook weer 2 te veel :( We gaan het zien! In ieder geval heel lief dat jullie mee duimen met mij!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:22

Er zijn heel veel die toch in de eerste week stoppen. Dus houd de moed erin. En anders is België ook een prima ander optie. Ik ben rechtstreeks naar België gegaan want ik had geen intresse in Utrecht en ik heb het er erg naar mijn zin!

Myrthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:26

emilyslaluna schreef:
Er zijn heel veel die toch in de eerste week stoppen. Dus houd de moed erin. En anders is België ook een prima ander optie. Ik ben rechtstreeks naar België gegaan want ik had geen intresse in Utrecht en ik heb het er erg naar mijn zin!

Ik moet eerlijk zeggen dat dit niet echt het geval is. Ik ken er eerlijk gezegd geen 1 van vorig jaar. :')

@Ushanka

Ik weet alleen dat van Janeway het echt belangrijk is om de goede druk te hebben.

Ik heb nog een extra Stryer boek trouwens (Heb er per ongeluk 2 gekregen). Is wel een oude editie, maar omdat alle hoofdstukken en paragraven een naam hebben is het niet erg (blz zijn wel anders). Als iemand interesse heeft, bericht maar.

anne_1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 23:53

Vandaag het verlossende mailtje gehad! Ik ben eindelijk aangenomen in Utrecht. Bedankt voor alle lieve reacties en het meeduimen!!! Mijn dag kan niet meer stuk

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 01:54

*\o/* proficiat!!!!! Super tof

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:51

Gefeliciteeerdd!! Wat super fijn voor je! *\o/*
Mocht je ergens niet uitkomen de eerste dagen kan je altijd pb’en! :j