Afstuderen in 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:43

MC word ik echt super onzeker van, vaak zijn er 2 antwoorden die lijken te kloppen afhankelijk van de vraagstelling en de situatie, zeker als het over een bepaalde patiënt gaat ofzo. Maar ja de meeste tentamens in mijn bachelor waren toch echt MC en heb ik ook op 1 tentamen na in 1x gehaald.
En die gokkansregel vind ik zo ontzettend dom... Slaat nergens op. Naait namelijk ook de mensen die het wél gewoon weten.

Fireheart

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:51

Oh geef mij maar verslagen :)) leertentamens vind ik vreselijk.
Ik heb ook al sinds eind jaar 2 geen leertentamens meer gehad :').

Ik baal een beetje, want we hebben morgen afstudeeronderzoekskring en laat het nou net gaan sneeuwen morgen.
En ik ben dus afhankelijk van de bus, trein en nog een keer bus om op school te komen %)

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:09

Magrathea schreef:
MC is hier echt niet te doen :o Als je dan 1 klein foutje in je uitwerking hebt kom je al op een fout antwoord, en vaak is er geen tijd om de hele berekening opnieuw te doen, dus dan moet je gokken. Terwijl op een gewoon tentamen je ook nog punten kunt krijgen voor je uitwerking.
Op de hogeschool waren ze daar overigens extreem streng in, daar deden ze niet aan uitwerkingspunten omdat dat in het echte leven ook niet zo werkt. Maar aan de andere kant, in het echte leven zit je je project ook niet uit te werken in een ruimte met honderden anderen maar zonder overleg, internet of aantekeningen :=

Oja niet te vergeten; de gokkansregel op tentamens. Je moet (hier iig) 25% goed hebben voor een 1. Ik heb morgen een tentamen waarbij je dus maximaal 6 van de 20 vragen fout mag hebben anders heb je een onvoldoende :n En dat terwijl de vorige keer veel mensen het überhaupt nauwelijks af kregen. Dat wordt heeel spannend dan.

Ah ja, dan snap ik dat inderdaad. Wij hebben vooral kennisvragen/inzichtsvragen bij MC dus dat weet je of je weet het niet. Het is niet dat je allerlei berekeningen en stappen moet zetten voor je bij het antwoord komt.

Gokkans heeft geloof ik elke toets met MC. Alleen hebben wij vaak zo'n 50 a 60 vragen, dus kan je meer vragen een keer fout doen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:18

Ja dat röntgendingetje van 2 weken terug was voor mij ook het eerste leertentamen in een jaar of... 3? 4?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:31

Fijn Dewi! De eerste uit het topic! Ik moet vrijdag mijn thesis inleveren en krijg woensdag nog resultaten. Ik ben alvast stress aan het verzamelen voor woensdagavond :+. Ik ga er wel vanuit dat alles voldoende is, ik hoor het rond 15 februari. Dan heb ik mijn punten en dus bachelor klaar :D (jammer genoeg wel wachten tot november met diploma ophalen := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:42

Nummus schreef:
En jeetje 13,5 jaar! Ook problemen gehad onderweg? Lekker dat die supervisor dan niet opschiet.

HBO jaartje langer (5 ipv 4), bachelor diergeneeskunde 6 jaar (laatste jaar wel in combi met de master), overgestapt naar master dierwetenschappen. Nu bijna 2,5 jaar mee bezig (juni tm oktober overspannen en met een opgelopen zoonose thuis gezeten).

Supervisor leeft nog. Vanmiddag om 5 uur de opties bespreken. Ben benieuwd..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:59

Ow Idinn... :') Diergeneeskunde is dan ook geen eitje kwam ik achter.
Wat voor zoonose had je dan?

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:06

Mag ik me hier ook melden? :wave:
Begin volgende week aan mijn 1-jarige master en hoop dit keer gewoon nominaal te blijven lopen en in december/januari te slagen.

---------
@Marrie, ik moest 6k woorden hebben voor mijn bachelorthesis!
@Magrathea, vind door die gokregel MC ook echt de hel. Wij hebben 30% dacht ik, maar bij een vak werd daar heel creatief mee omgesprongen omdat het slagingspercentage wel héél dramatisch laag werd :Y)
@FelineNanet, ik duim voor je dat je voldoendes terug krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:27

Nummus schreef:
Wat voor zoonose had je dan?

Papegaaienziekte _O-

MC is echt niet leuk als er giscorrectie op zit. Hou er sowieso niet van, twijfel zo vaak tussen 2 opties. Schiet gewoon nooit op :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:58

Wauw had je SERIEUS papegaaienziekte! Dat loop je echt niet makkelijk op ook. _O- Ouch.
Een docent had dat ook gehad vertelde hij in de bachelor... duurde best lang, soort dikke longontsteking had ie ervan.

Heb me toen rot geërgerd aan die aflevering van House waar een mevrouw ziek werd, totaal geen correlerende symptomen had maar omdat er een papegaai in de klas was geweest gingen ze het meteen op psittacose gooien...

Toen ben ik echt voorgoed gestopt met die serie. :')

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:49

FelineNanet schreef:
Fijn Dewi! De eerste uit het topic! Ik moet vrijdag mijn thesis inleveren en krijg woensdag nog resultaten. Ik ben alvast stress aan het verzamelen voor woensdagavond :+. Ik ga er wel vanuit dat alles voldoende is, ik hoor het rond 15 februari. Dan heb ik mijn punten en dus bachelor klaar :D (jammer genoeg wel wachten tot november met diploma ophalen := )

Spannend! Schiet ook al op dus :). Ik moet volgende week vrijdag verdedigen, dan weet ik ook mijn cijfer. De diploma uitreiking is begin maart al.

Succes allemaal meiden! Er komt echt een einde aan de stress periodes :))

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:23

Weet je 't zeker. :')

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:56

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik nog een paar kleine dingetjes aan mijn masterscriptie moet aanpassen, maar dat het in principe al is goedgekeurd, dus ik kan voorzichtig zeggen dat ik ben afgestudeerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:56

Iets met 300+ koolmezen op m'n werk en dus evenveel hokjes te verschonen elke dag. En toen bleken er een aantal ziek. En kon ik de hele lijst aanvinken aan symptomen. Mijn HA was ook helemaal enthousiast..

Ik heb 21 februari colloquium en direct erna eindgesprek *\o/* Januari dus niet gered, maar de datum staat iig.. eind ook in zicht!

Diploma geneuzel is hier in april. Ik ga alleen heen voor de gratis borrel achteraf. Een vriendin heeft januari wel gered en mag in februari. Dus ga ik dan ook maar borrelen _O-

Westhof, gefeliciteerd vast!!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:04

Oh kolere Idinn... Dan heb je wel echt veel blootstelling gehad ja. :')

Westhof, gefeliciteerd!!!!

Hier kreeg ik gisteren een mail van één van de docenten die één van mijn 5 verslagen moet goedkeuren, die zei als je de tijd er nog in wil steken krijg je een 5 (uit 5!) maar als je dat niet wil doen heb je al een 4. (En dat is wat ik moet hebben, maar ik denk dat er niet veel tijd in hoeft, dus ik ga denk ik voor de 5 om mijn gemiddelde qua wetenschappelijk handelen op te krikken. Muwhahaha...)

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:13

Wauw gefeliciteerd!

Ik heb net helaas gehoord dat mijn scriptie nog niet goed genoeg is. Ik ga dus in maart pas presenteren. Gelukkig moet ik nog mijn afstudeerstage doen dus ik kan gewoon op tijd afstuderen, en daar gaan we voor!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:23

Bedankt!

Balen jojoleinee :( Wel heel fijn dat je gewoon op tijd kunt afstuderen! Waar ga je je afstudeerstage doen?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:30

Gefeliciteerd Westhof :D

Wat balen Jojoleinee :(:) maar opzich wel weer fijn dat je wel gewoon kan afstuderen!

Ik kon vandaag dus niet naar school voor de afstudeerkring... niet eens door de sneeuw, maar door een overwegstoring -O-

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:11

Ik zie net dat ik het vooral op de poster niet heb gehaald. Natuurlijk waren er in de rapportage ook verbeterpunten maar daar heb ik nog best wat punten gescoord.

Ik ga in Den dolder stage lopen bij een logopediepraktijk die samenwerkt met paarden :D. Super veel zin in natuurlijk!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:52

Ik heb wel sinds net alvast een baan in de richting van mijn studie voor na het afstuderen! :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:25

Ooooh dat is dan wel weer positief. :j
Ikke niet namelijk.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:02

Nummus schreef:
Ooooh dat is dan wel weer positief. :j
Ikke niet namelijk.

Zit je in een moeilijke branche?

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:04

Ik blijf wel bij m’n stagebedrijf werken, maar dan in de functie die ik daarvoor ook al had. Voorlopig dan tenminste, want ik wil wel gaan solliciteren binnen m’n werkveld (communicatie). De communicatieafdeling mocht helaas geen extra mensen aannemen, anders was ik daar graag gebleven.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:07

Oh maar wie weet komt er over een poosje wel iets vrij!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:09

Precies :) En door mijn stage heb ik ook veel mensen in het werkveld leren kennen. Niet alleen mijn directe collega’s, maar ook mensen daarbuiten. Iedereen houdt zijn oren en ogen voor me open. Voor iedereen die nog stage gaat lopen vind ik dat wel een goede tip: zoveel mogelijk netwerken!