Pawshake topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:45

Dat drammen is niet leuk zeg, ja dan zou blokkeren wel handig zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:15

Het oudje hier sprong gisteren 2 keer in de sloot en zwom echt ver.Ook had hij even op zijn manier druk gespeeld met een klein hondje.Hij kon gister avond amper lopen maar hij was zo aan het genieten.

LilChar

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 15:19

Wat fijn zeg, dat hij zo aan het genieten was! Heerlijk!

Ik ben dit weekend weer bij een vast oppasadres aan het oppassen, ik slaap daar dan ook twee nachtjes.
Leuke honden en een pony en een paard! Gisterenavond al lekker lang in bad gezeten haha, dat heb ik zelf thuis niet dus dat voelt altijd als een soort hotel :o Morgen middag ga ik weer naar huis.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:53

Lekker is dat he. Ik heb laatst een week in het huis van mn broertje en schoonzus gelogeerd om op hun hond te passen. Bad, afwasmachine en tuin heerlijk. Osa heeft heerlijk met onze hond gespeeld en we hebben met haar getraind. Mn broertje kon het gelijk merken want we hadden haar het trekken afgeleerd en ze kan nu los naast lopen. Iedereen blij :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:33

Marleen, dat klinkt echt heel lief :o

Gaaf LilChar! Dat hotel achtige snap ik wel.

De meneer van de hond had me toch nog een berichtje gestuurd dus ik ga zo even op kennismaking en laat morgen zijn hond 2 keer uit. :) ik ben blij! Waarschijnlijk ook wel een terugkomende klant dus leukleuk!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:38

Leuk voor je weer een uilaat klant, vandaag mocht het oudje mee naar de hondenspeeltuin.Hij heeft genoten echt zo heerlijk om te zien.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 16:50

Kiekeboefje schreef:
Marleen, dat klinkt echt heel lief :o

Gaaf LilChar! Dat hotel achtige snap ik wel.

De meneer van de hond had me toch nog een berichtje gestuurd dus ik ga zo even op kennismaking en laat morgen zijn hond 2 keer uit. :) ik ben blij! Waarschijnlijk ook wel een terugkomende klant dus leukleuk!!!

Hoe was het gegaan, het kennismaken? Wat voor hond is het?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:15

Ging heel goed! Leuke mensen en super lieve Labrador van een jaar. Nadeel is dat hij zijn ballen nog heeft en 43 kg weegt, overal plasjes doen en hondjes loeren. Maar was echt leuk! Vandaag 2 keer uitgelaten en hij was super relaxt en lief. :) zo leuk een positief eerste klantje!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:30

Ik herken je gevoel en het smaakt naar meer .

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:18

Ik heb via pawshake een oppas gevonden voor mijn drie honden vorige week kennismaking gehad. Aardige kundige vrouw dus ik heb er wel vertrouwen in. Heb 2 engelse staffords en een toller dus moet echt een goed gevoel bij iemand hebben wil ik ze op mijn honden laten passen haha.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 15:49

Wat fijn zeg! Ik kan me voorstellen dat het bij sommige rassen misschien lastiger is om een goede oppas te vinden waarmee je het vertrouwd.
Ik pas nu ook op twee stafford shire bull terriërs en dat zijn ook best pittige beestjes. Nu ben ik er al best vaak geweest inclusief daar slapen dus, en nu gaat het 100% goed! Ik vind het wel fijn dat ik de kans heb gekregen want ik heb er heel veel van geleerd!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:50

Ja je leert er veel van dat is echt leuk.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:15

Krijg straks 2 galgo's voor 4 nachten :) ze hebben nog wat straatleven-streekjes. Zijn beide rond een jaar oud. Ben heel erg benieuwd hoe deze dagen gaan zijn :) En wat marleen al zegt, het is erg leerzaam al die verschillende types :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:42

Een galgo is echt zo.n leuke hond, ik heb volgende week een avondje grippet en whippet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:01

Wij zijn nog steeds niet goedgekeurd. Heb nog gemaild en ze zouden er naar kijken.

Mijn vriend zoekt werk dus voor hem zou het een mooie oplossing zijn als zijn profiel er door komt. Hij is ook echt goed met honden en leest ze snel. Hij is ook dol op powerbreeds.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:42

Zou leuk zijn voor je vriend, hier het oudje vanmiddag in de bench gedaan.Hij valt soms opeens uit en hij kan ook grommen, dat gaat soms mis.Nu ligt hij op het zijl en dan Let ik goed op dat er niemand in zijn buurt komt.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:42

Net de hondjes uitgelaten, trekken aan de lijn, flink blaffen naar andere honden (maar echt gillen ook :+ ) en totaal geen oog voor mij en mn vriend of koekjes.
Ze zijn wel leuk en lief verder, en ontzettend mooi! Ze liggen in huis gewoon braaf.
Is het trouwens normaal dat je geen spullen meekrijgt? Geen dekentje, voerbak enz? We hebben alleen de tuigjes met lijnen (bijna stuk) en voer meegekregen.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 22:46

Oh oh haha. Gelukkig thuis wel braaf!
Ik krijg, als honden nachtjes blijven slapen zelfs altijd een bench mee! En meestal ook wel voerbakje/drinkbakje, maar ik heb zelf ook wel een bakje dus dat is niet zo erg. Soms ook inderdaad een kussen of iets, maar ik leg zelf ook altijd een kleedje klaar. Verder een riem of iets, snoepjes en speeltjes.
Eigenlijk alles dus.. Hoe lang zijn die hondjes ook alweer bij jou? Voor een erg korte periode hoeft er ook minder mee denk ik dan.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:47

Honden die hier kwamen slapen kregen altijd wel iets mee. Sommige ook hun mand (tenzij ze vaker kwamen, dan waren ze het hier al wat gewoon), maar toch wel op zijn minst een speeltje of iets met de geur van thuis.
Ook ten minste één voerboek en een bak voor water.

Misschien heeft de eigenaar hier niet aan gedacht? Al lijkt het mij op zich wel logisch dat je op zijn minst even een voerbak en waterbak meegeeft, mand en dergelijke vind ik niet per se nodig. Speeltjes zijn dan weer wel leuk (moest je er zelf geen hebben).

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:48

oh dat vind ik niet normaal := ik vraag om goed passend tuig of halsband en lijn plus dat er een naamplaatje met nummer hangt :p

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:56

Ik wil goed uitlaat materiaal en verder alleen voer. Als ze spullen mee geven moet ik onthouden wat van wie is.Of ze zijn er echt aan gehecht dan geven ze een eigen kleedje mee.Een bench heb ik zelf.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:58

Ik wil goed uitlaat materiaal en voer de rest heb ik zelf.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:16

Ik hoef ook niet per se spullen mee behalve voer en een riem + halsband/tuig. Inderdaad, anders raak ik het kwijt en moet ik onthouden van wie wat is.

Bij langdurig verblijf kan een bench wel handig zijn als ze eraan gewend zijn. Kleedje en zo heb ik liever niet omdat ze daar nog wel eens vervelend over willen doen naar onze eigen honden.

De BC die hier drie weken zou komen is helaas niet door gegaan omdat hij zich hier niet prettig voelde. Buiten waren alle drie beste vriendjes en hebben ze heel wat afgespeeld. Maar binnen bleef hij grommen, happen, hijgen, kwijlen, staren. Gewoon geen rust. Gelukkig zag het baasje het ook en hebben ze enorm snel een nieuwe oppas gevonden :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 01:02

Ok das duidelijk!
Nog een minpuntje is dat wij probeerden te slapen maar de honden de hele tijd aanslaan. Heb in mijn profiel duidelijk staan dat ik geen luidruchtige honden kan opvangen ivm de gehorigheid. Nu kan een keertje blaffen echt wel hoor, maar ze stoppen niet totdat wij corrigeren..
Ze zijn hier 4 nachten.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 01:05

Veel honden slaan aan als ze in een vreemde situatie zitten. Kan je de honden bij jullie op de slaapkamer nemen of dat je op de bank slaapt?