Hbo 2018/2019

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:38

Bedankt voor bovenstaande reactie! Ze zouden mij nog een terug koppeling geven over hoe verder. Het is enkel vervelend dat er gewoon 5/6 werkdagen overheen gaan voordat ik antwoord krijg. Uiteraard begrijp ik dat ze het heel druk hebben en dat ik niet de enige leerling ben maar het is zo stom als je graag wilt gaan studeren en nog niet eens door je inschrijving komt :')

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:42

Graag gedaan. Aanmelden nu gelukt?

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:44

Ik ga het vanavond nog eens proberen! Het kan ook alleen via een computer en geen telefoon of tablet, logisch ook. Bedankt voor de tip :)

Pieneappel

Berichten: 502
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:14

BoydS schreef:
Ik ga dit jaar beginnen aan Fysiotherapie aan de Hanze Groningen. Nog meer mensen die dat gaan doen? :P
Ik ga ook naar het introkamp!


MBRT in hetzelfde gebouw!

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:17

Pieneappel: MBRT ben ik ook wezen kijken op de opendag. Was ook super interessant! :j

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:12

Pieneappel schreef:
BoydS schreef:
Ik ga dit jaar beginnen aan Fysiotherapie aan de Hanze Groningen. Nog meer mensen die dat gaan doen? :P
Ik ga ook naar het introkamp!


MBRT in hetzelfde gebouw!



Yess nog iemand!

Castilja

Berichten: 2513
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:13

Oh jongens, die introkampen ja.. Ik ga inmiddels naar het tweede jaar van mijn derde studie (eerste 2 studies na 1 jaar gestopt) en moest naar beide kampen ook. Eerste was van ArtEZ en die vond ik vreselijk (kwam ook omdat ik mijn klas niet zo leuk vond en daar destijds een beetje overdonderd door was, wilde gewoon naar huis :+). Tweede introkamp was van journalistiek, dat was wel echt enorm leuk. Met z'n allen drie nachten slapen in de bossen van Baarn. Bij mijn huidige studie was er gelukkig geen introkamp (onderhand wel een beetje klaar mee) maar alleen een ontgroening door de tweede jaars. Dit jaar mogen we hem zelf organiseren voor de eerstejaars. ~~}>

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:42

Ik ga volgende maand beginnen aan de opleiding psychosociale therapie bij Psychodidact. Vind het wel een beetje spannend maar heb er wel zin in. Helaas geen introductie week bij dat opleidingsinstituut, maar ik dat is voor mij ook niet echt nodig :)

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:16

Mijn introweek begint maandag. Het is niet veel bijzonders, maar 12 september is er een heel groot feest van mijn school in de Melkweg dus dat is wel leuk :)

Castilja

Berichten: 2513
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:21

Bommeltje_ schreef:
Mijn introweek begint maandag. Het is niet veel bijzonders, maar 12 september is er een heel groot feest van mijn school in de Melkweg dus dat is wel leuk :)


Is dat toevallig van de AHK? Of niet?

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:23

ynskek schreef:
Ik kom me ook hier melden...

Vanaf 4 september begin ik in deeltijd met de HBO studie finance en control in Amsterdam op de dinsdag en donderdag avond


Leuk!
Ik meld mij ook, ik begin 7 sept met dezelfde opleiding maar dan in Arnhem. Deeltijd, op vrijdag.
Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Volgende week introductiedag.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10489
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:02

GWR schreef:
ynskek schreef:
Ik kom me ook hier melden...

Vanaf 4 september begin ik in deeltijd met de HBO studie finance en control in Amsterdam op de dinsdag en donderdag avond


Leuk!
Ik meld mij ook, ik begin 7 sept met dezelfde opleiding maar dan in Arnhem. Deeltijd, op vrijdag.
Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Volgende week introductiedag.


Hier geen echte intro dag... wel 4 september een uur eerder voor een welkomstpraatje

Knudd

Berichten: 1564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:29

Ik ben vandaag teruggekomen van het introkamp van CMD Breda, het was echt supertof! Ontzettend veel spierpijn, een gekneusde pink en heel erg moe, maar ik heb het onwijs naar mijn zin gehad en heb al veel gezellige mensen ontmoet :D Maandag begin ik met de opleiding, alleen nog even checken hoelaat ik waar moet zijn :+

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:22

Ik snap er echt helemaal niks meer van.

Ik kreeg een mail vorige week vanuit Fontys dat ik mij nog maar tot 1 september kan inschrijven. Vol schrik heb ik direct gemaild dat het inschrijven dus niet lukt en kreeg ik als terug koppeling dat ik tot 1 februari de tijd heb, mij niet druk hoef te maken en dat team inschrijvingen mij terug koppeling zou geven.

De terugkoppeling heb ik ontvangen, met het verzoek dat ik morgen tot 16:00 telefonisch contact op kan nemen om de inschrijving ‘samen’ te doen. Ik antwoorde hierop dat ik t/m maandag volle dagen werk en of ik dinsdag even kan bellen. Hier kreeg ik de terugkoppeling op dat hiervoor toestemming gevraagd moet worden maar dat ik WEL voor 1 september (!) mijn inschrijving voldaan moet hebben -O-

En nu jullie.... het is zoooo demotiverend als je echt graag wilt beginnen aan een opleiding maar het hier al mis gaat.

Castilja

Berichten: 2513
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:15

Maureen_M schreef:
Ik snap er echt helemaal niks meer van.

Ik kreeg een mail vorige week vanuit Fontys dat ik mij nog maar tot 1 september kan inschrijven. Vol schrik heb ik direct gemaild dat het inschrijven dus niet lukt en kreeg ik als terug koppeling dat ik tot 1 februari de tijd heb, mij niet druk hoef te maken en dat team inschrijvingen mij terug koppeling zou geven.

De terugkoppeling heb ik ontvangen, met het verzoek dat ik morgen tot 16:00 telefonisch contact op kan nemen om de inschrijving ‘samen’ te doen. Ik antwoorde hierop dat ik t/m maandag volle dagen werk en of ik dinsdag even kan bellen. Hier kreeg ik de terugkoppeling op dat hiervoor toestemming gevraagd moet worden maar dat ik WEL voor 1 september (!) mijn inschrijving voldaan moet hebben -O-

En nu jullie.... het is zoooo demotiverend als je echt graag wilt beginnen aan een opleiding maar het hier al mis gaat.


Hè wat rot. Ik heb geen idee wat voor werk je doet, maar even een halfuurtje in je pauze bellen voor die inschrijving lukt niet? Ook niet als je je laptop meeneemt? Het zal vast allemaal wel loslopen, maar je bent er natuurlijk geruster op als alles gelukt is. Wat ik je wel aan zou raden is screenshots te maken van de foutmeldingen die je krijgt, met op die screenshots ook de datum erbij van de dag dat je je probeert in te schrijven. Mocht er toch iets niet goed gaan kun je dan altijd tegenover Fontys verklaren dat het echt niet lukte en dat je niet zomaar te laat bent, mocht blijken dat je na 1 september niet goed ingeschreven staat.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:31

Doordat ik op een vrij groot en druk bedrijf werk en ik dit niet echt in rust kan doen doe ik het liever thuis. Ik wacht ook even af of ik gewoon dinsdag thuis telefonisch contact kan krijgen met team inschrijvingen. De screenshots heb ik inderdaad gemaakt en al in eerder mailcontact doorgestuurd.

Toch doet me dit enorm twijfelen. Deze opleiding is ook een 15 min met de auto van mijn huis maar ik nam Fontys in overweging omdat ik er goede dingen over hoorde. Toch is Tilburg daarentegen 1.5 uur rijden. Dat was het me wel waard na alle goede dingen die ik gehoord heb maar als het hier al een beetje mis gaat zakt die motivatie. Ook de lange antwoorden op de mail zijn best frustrerend. Ik stuurde de eerste mail begin juli en er is nog steeds sprake van communicatie en geen concrete antwoorden. Ik ga de andere hoge school die dichterbij ligt toch nog eens nalopen/lezen.

Castilja

Berichten: 2513
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:47

Maureen_M schreef:
Doordat ik op een vrij groot en druk bedrijf werk en ik dit niet echt in rust kan doen doe ik het liever thuis. Ik wacht ook even af of ik gewoon dinsdag thuis telefonisch contact kan krijgen met team inschrijvingen. De screenshots heb ik inderdaad gemaakt en al in eerder mailcontact doorgestuurd.

Toch doet me dit enorm twijfelen. Deze opleiding is ook een 15 min met de auto van mijn huis maar ik nam Fontys in overweging omdat ik er goede dingen over hoorde. Toch is Tilburg daarentegen 1.5 uur rijden. Dat was het me wel waard na alle goede dingen die ik gehoord heb maar als het hier al een beetje mis gaat zakt die motivatie. Ook de lange antwoorden op de mail zijn best frustrerend. Ik stuurde de eerste mail begin juli en er is nog steeds sprake van communicatie en geen concrete antwoorden. Ik ga de andere hoge school die dichterbij ligt toch nog eens nalopen/lezen.


Over welke opleiding gaat het precies? Ik vind het stoer dat je een opleiding met 1,5 uur reistijd boven een opleiding met 15 minuten reistijd verkiest, maar zou het toch inderdaad heroverwegen. Helaas hoor ik vaker dat hogescholen niet lekker lopen qua communicatie omdat er hordes studenten op zitten. Ik heb de luxe dat ik op een HBO opleiding zit waarbij het eerste jaar uit niet meer dan 20 mensen bestaat dus ik heb nooit last gehad van slechte communicatie omdat iedereen elkaar kent, maar ik hoor het eigenlijk vrijwel altijd van vrienden die op een hogeschool zitten dat het moeizaam gaat. Als je bij die dichtstbijzijnde school in een middag geholpen bent zou dat wel enorm fijn zijn natuurlijk :j

Autumnn

Berichten: 8093
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:02

Ik gok dat dat een beetje inherent staat aan een HBO.. bekend met Inholland en HvA en daar is het allebei net zo dramatisch (maar ja, op het HBO wordt verwacht zelfstandig te kunnen zijn, is gelijk een mooi test :+ )..

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:05

Het gaat om de opleiding HRM. In principe staat in de omschrijving van de opleiding vlakbij hetzelfde als die van Fontys. De open dag en vooral goede recensies spraken me enorm aan. Ik ben echt wel bereid om 1,5 uur voor goed onderwijs te rijden. Dat liever dan 4 jaar pure frustratie op een school waar alles mis loopt en je wenst dat je er nooit aan begonnen was.

Wat fijn dat je in zo’n compact groepje zit! Dan heb je ook het idee dat je veel meer ‘aandacht’ en begeleiding krijgt!

Ik ga eens een mailtje sturen voor een meeloopdag of open dag. Mijn moeder zegt ook dat omdat ik de focus zodanig op Tilburg heb gelegd ik andere mogelijkheden niet echt de kans heb gegeven. Ook zojuist geprobeerd me in te schrijven via Studielink zonder verzending en het lukte in een keer. Heb het enkel niet verzonden omdat ik me toch nog even wil verdiepen.

En natuurlijk, zelfstandigheid is bij het HBO ook van belang en dat ben ik ook zeer zeker maar come on, als een inschrijving nog niet eens wilt lukken en de communicatie en probleemoplossing hiervoor niet tot stand komt is dat niet het probleem van de student toch :') ?

Castilja

Berichten: 2513
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:15

Zelfstandigheid is een heel ander verhaal dan moeizame communicatie vanuit een opleiding :')
Ik vrees wel dat Lizzyy gelijk heeft; door het grote aantal studenten verloopt alles standaard (althans, zo lijkt het) moeizaam op een HBO wat betreft de communicatie.
HRM is Human Resource Management? Gok ik? Verschillen de recensies van beide scholen echt enorm van elkaar? Wat je ook kunt doen is bellen met iemand van die school dichtbij jou, en gericht vragen in hoeverre ze verschillen van Tilburg. Is misschien even schakelen als je Tilburg constant in je hoofd hebt gehad, maar een gesprekje is niets definitiefs natuurlijk :)

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:26

Ik begrijp ook volkomen dat ik echt niet de enige student ben die zich wilt aanmelden en dat enkele dagen tussen het beantwoorden van een mail lang duurt maar dit vind ik wat overdreven.

De ervaringen waren niet zo zeer divers maar over Fontys vond ik gewoon veel meer terug. Nu begin ik ook weer te denken over hoeveel makkelijker het gaat zijn hier in het zuiden te blijven, tijd, benzinekosten etc.

En ik maar denken dat ik zo overtuigd was :') Morgen eens wat research doen over deze opleiding!

Castilja

Berichten: 2513
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:27

Nee ik snap je hoor, het is ook overdreven. Zeker met zo'n deadline van een belangrijke inschrijving. Veel succes met je keuze uiteindelijk!!

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:36

Dankjewel!! :D

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:28

Maureen_M schreef:
Ik snap er echt helemaal niks meer van.

Ik kreeg een mail vorige week vanuit Fontys dat ik mij nog maar tot 1 september kan inschrijven. Vol schrik heb ik direct gemaild dat het inschrijven dus niet lukt en kreeg ik als terug koppeling dat ik tot 1 februari de tijd heb, mij niet druk hoef te maken en dat team inschrijvingen mij terug koppeling zou geven.

De terugkoppeling heb ik ontvangen, met het verzoek dat ik morgen tot 16:00 telefonisch contact op kan nemen om de inschrijving ‘samen’ te doen. Ik antwoorde hierop dat ik t/m maandag volle dagen werk en of ik dinsdag even kan bellen. Hier kreeg ik de terugkoppeling op dat hiervoor toestemming gevraagd moet worden maar dat ik WEL voor 1 september (!) mijn inschrijving voldaan moet hebben -O-

En nu jullie.... het is zoooo demotiverend als je echt graag wilt beginnen aan een opleiding maar het hier al mis gaat.


Heb je het zelf alweer geprobeerd via Studielink? Omdat de screenshot die je hier liet zien alleen om een waarschuwing gaat. Dan heb je je in elk geval voor 1 sept aangemeld, annuleren kan altijd nog voor je start volgens mij, maar weet niet welke regels Fontys daarbij hanteert.

En mail je met de opleiding HRM en hebben zij je mail doorgezet naar inschrijvingen? Vaak zijn in het HBO de opleidingen zelf maar beperkt bereikbaar in de zomer en zijn ze er bij inschrijvingen wel. Dat zou kunnen verklaren waarom het langer duurde voor je reactie kreeg.

Maar als je twijfelt over de opleiding, denk er rustig over na, het is een belangrijke keuze.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 17:45

Ik heb het in totaliteit denk ik al 10 x geprobeerd, op verschillende computers/browsers en inderdaad alles op de mail doorgezet. Ook team inschrijvingen nam contact met me op met de vraag of ik vandaag kon bellen maar ben aan het werk. Ik bood aan dinsdag te bellen, daarvoor moest toestemming gevraagd worden. Op die reactie wacht ik nog maar die komt maandag pas denk ik.

Ik ga in november nog naar de open dag van Zuyd en afhankelijk daarvan maak ik de keuze :D