Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Plien91 schreef:Je draagt niet meer of minder af dan een ander, alleen het moment waarop je dat doet is dus anders dan de reguliere maandelijkse afdracht via je werkgever. Vestzak-broekzak gevalletje.
moyra schreef:Winged schreef:Vraagje, heeft iemand hier ervaring met middelen? Ik had 2 jaar terug een fors hoger inkomen dan dat ik nu heb. Vorig jaar nog iets meer (overstap naar ander werk). Dit jaar zit ik daarop jaarbasis zo'n 7500 euro onder. Nu las ik iets over dat je een middeling aan kan vragen, maar ik heb geen idee hoe dat zit. Iemand een idee?
(NB: Zoals de opgave nu lijkt zou ik 7 euro terug moeten krijgen, wat dus niet opgaat.... Want vanaf 45 euro krijg je terug)
Onder €15,- krijg je niet terug.
Onder €45,- hoef je niet te betalen.
Maakt voor jou niets uit maar wat je schrijft is niet correct.
Iloveiswan schreef:Krijg ook niks terug of moet bijbetalen. Heb 10% van mijn loon betaald aan belasting. Klinkt best veel. is dus volle maand werken voor de belasting
eilleen333 schreef:Nou ja, ze zijn van harte welkom om er ooit nog naar te vragen als ze willen. Ik heb ze even gebeld (omdat ik ook aangifte doe voor mijn vader die wel een brief heeft gehad), maar ik hoef idd niet perse aangifte te doen, maar het kan zijn dat er later inderdaad nog correspondentie over komt, maar ik krijg geen boete als ik het nu niet zelf doe. Ze raadde het me wel aan omdat ze dacht dat ik geld terug zou krijgen als student, maar dat is dus niet zo.
Maar goed, back to daily life
Droomster schreef:Niet bedoelt als 'pffff moet ik nog eens extra betalen ook', maar snap niet waar het kleine bedrag dus vandaan komt. Zou fijn zijn als ze daar ook uitleg bij geven
Yessy schreef:Voor middelen is dit een ideale site: http://www.belastinghelden.nl/middeling
Ik heb jaren terug via hen een berekening gemaakt en toen zelf (met hun template) ingediend. Ik ging toen van een sneu bijbaantje naar een fulltime grotemensenbaan, geloof dat ik na aftrek van die 545 euro ruim 1000 euro overhield. Helaas was de belastingdienst zomerstagiair nogal fanatiek en kreeg ik eerst dus de volle 1500 op m'n rekening, en na een telefoontje van mijn kant toch maar een brief met verzoek die 545 terug te storten
veerledec schreef:Iloveiswan schreef:Krijg ook niks terug of moet bijbetalen. Heb 10% van mijn loon betaald aan belasting. Klinkt best veel. is dus volle maand werken voor de belasting
Klinkt als veel?? Ik betaal van heel veel euro's van mijn loon meer dan de helft aan de Belastingdienst. Dus ik werk de helft van het jaar voor niks
.
Suzanne F. schreef:Wordt alles eigenlijk gecontroleerd door de Belastingdienst? Dat is toch ongelooflijk veel werk? Of is dat steekproefsgewijs?
purny schreef:idinn schreef:Ik vraag me dan wel af.. waarom krijgt de ene persoon wel bericht dat die aangifte MOET doen en een ander niet..
Je krijgt ook via mijnoverheid een bericht.
Even een andere vraag. Kun je brillen ook opgeven?