Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SayaJones

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:33

Oh wat zijn jullie lief en Cowboy55, wat had dat een leuke kans geweest! Helaas inderdaad wat ver.

Lootje, dat zou heel vet zijn!
Ik woon zelf in Almere, dus op zich wel eens te doen!

Het lijkt me gewoon heerlijk om de hele dag op de weg te zitten. Het liefst nog internationaal maar dat gaat wat lastig zijn vrees ik met mijn dieren thuis.
Wat ik zou willen vervoeren heb ik nog niet helemaal over nagedacht om eerlijk te zijn. Ik heb het niet helemaal uitgeplozen wat ik precies zou willen doen binnen de vracht enz. aangezien ik sinds kort pas zoiets heb van 'fiets it, ik ga het gewoon doen, waarom niet?'.

Het bangste waarvoor ik ben is financiën enz.
Ik zeg natuurlijk dan toch mijn baan op en ik weet niet hoe het zit met subsidies en inkomsten in de opleidingsperiode. Dat vind ik superspannend, ga ik dat wel redden?

De hele opleiding daar ben ik alleen maar enthousiast voor. Ik wil het erg graag en als ik iets wil dan knok ik er ook keihard voor. Het zal pittig worden maar de moeite waard :j

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:58

SayaJones schreef:
Oh wat zijn jullie lief en Cowboy55, wat had dat een leuke kans geweest! Helaas inderdaad wat ver.

Lootje, dat zou heel vet zijn!
Ik woon zelf in Almere, dus op zich wel eens te doen!

Het lijkt me gewoon heerlijk om de hele dag op de weg te zitten. Het liefst nog internationaal maar dat gaat wat lastig zijn vrees ik met mijn dieren thuis.
Wat ik zou willen vervoeren heb ik nog niet helemaal over nagedacht om eerlijk te zijn. Ik heb het niet helemaal uitgeplozen wat ik precies zou willen doen binnen de vracht enz. aangezien ik sinds kort pas zoiets heb van 'fiets it, ik ga het gewoon doen, waarom niet?'.

Het bangste waarvoor ik ben is financiën enz.
Ik zeg natuurlijk dan toch mijn baan op en ik weet niet hoe het zit met subsidies en inkomsten in de opleidingsperiode. Dat vind ik superspannend, ga ik dat wel redden?

De hele opleiding daar ben ik alleen maar enthousiast voor. Ik wil het erg graag en als ik iets wil dan knok ik er ook keihard voor. Het zal pittig worden maar de moeite waard :j

Stuur maar eens een pb als je eens wilt proeven van het containervervoer. Soms veel wachten op een terminal of tijdens het lossen. Geen idee hoe dat bij andere takken zit. Sommige bazen vind een hond op de wagen geen probleem. Hebben wij nu ook en ken er meerdere die dat hebben. Maar niet elke baas wilt het hoor!

Afbeelding

Hoe het zit met vergoeding tijdens die opleiding weet ik niet. Ik kreeg toen die tijd gewoon stage vergoeding, maar dat was echt niet veel.

Gaaf hoor dat je het wilt doen. Ik ben juist gestopt omdat het niet mijn ding was hahaha

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:08

Hond wil ik supergraag, maar op dit moment zou dat niet eerlijk zijn. Een héle stiekeme droom is hond mee op vrachtwagen, maar laten we eerst maar de vrachtwagen doen :+

Ik heb thuis 2 katten zitten die niet onbeperkt voer hebben staan. Op zich zou ik daarheen kunnen werken maar het zijn echt aandachtsvragers dus zou niet eerlijk zijn voor ze als ze langer dan 2 dagen alleen in huis zitten bijv. (ik woon alleen, zonder partner).

Heb ook nog 4 paarden maar die heb ik samen met mijn vader en zijn vrouw en is niet zo'n heel groot probleem.

Ik ga eerst eens de informatie avond afwachten en dan ga ik je eens een PB'tje sturen, goed? :D
Ben heel benieuwd!!

Hoe hebben jullie trouwens besloten in welke tak van het vak jullie wilde rijden?

(ben even topic aan het doorlezen trouwens, ben op pagina 4 :+ )

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:49

Hoe ik het besloten heb? Nouja ik had een rijongeluk gehad en moest een andere baan uitzoeken.
Ik wou altijd al vrachtautorijden maarja t is duur etcetc.
Uiteindelijk via het arbeitsambt betaald gekregen in duitsland.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:01

Ik bedoel hoe zijn jullie tot stand gekomen wat jullie willen vervoeren op de vrachtwagen :D

Lootje zei tegen mij dat ik een beetje moest bedenken wat ik zou willen vervoeren en ben benieuwd hoe jullie daarop zijn gekomen :))

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:12

Wat leuk dat je ook de stap wil nemen. Bij mij is het zo dat mijn werkgever gewoon alles voorschiet en ik maandelijks al een gedeelte terug betaal. Ik werk nu al voor het bedrijf op de loods dus heb gewoon inkomen. Ik doe het via de subsidie van STL informeer daar anders ook even. Ik wilde geen winkel distributie rijden en mijn stiefvader kende dit transport bedrijf. Qua accepteren was het in het begin bij 2 maar de meeste vinden het gewoon leuk en accepteren mij wel. De 2 die er wat moeite mee hadden zijn ook al bijgedraaid hihi.

Als je nog wat wil weten mag je me altijd vragen.

Ik moet morgen afrijden voor CE. Gaat snel ben 2 weken geleden begonnen met lessen. Spannend...

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:37

SayaJones schreef:
Ik bedoel hoe zijn jullie tot stand gekomen wat jullie willen vervoeren op de vrachtwagen :D

Lootje zei tegen mij dat ik een beetje moest bedenken wat ik zou willen vervoeren en ben benieuwd hoe jullie daarop zijn gekomen :))

Hahaha niets moet he := maar het is misschien makkelijker omdat je zo gerichter te werk kan gaan. Ik ben via stage in de containers gekomen en daar gebleven, omdat het werk wel lekker makkelijk is. Geen spanbanden of kettingen leggen. Alleen chassis schuiven en twistlocks vast maken. Zelf lossen mag niet in de containers dus lekker warm in de auto wachten tot de container leeg is :))

Hagelslag doet veevoer vervoeren, is weer iets heel anders en ben je juist veel buiten bezig en ik denk ook wel een beetje onder de mensen (corrigeer me gerust als het fout is hoor)
Dan heb je nog distributievervoer
Bulkvervoer
Autovervoer
Tankwagen
Pffffff en nog wel meer hahahaha

Wat Mellow doet is ook wel een slimme constructie.

Mellow succes! Hoe laat moet je?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:45

Ik heb het topic niet doorgelezen, maar wil wel even mijn ervaring delen mbt vrouwelijk chauffeur.
Toen ik jonger was heb ik fulltime gewerkt op de veewagen, ik vervoerde voornamelijk varkens, en soms schapen. Heb ook meegereden met koeien/kalveren vervoer.
Ik heb een toptijd gehad, werd op handen en voeten gedragen,en vond het vrije op de weg heerlijk .

Echter kon ik niet tegen die onregelmatige tijden.
Ik reed benelux, maar ben ook wel eens mee internationaal geweest. Als je jong bent allemaal gewoon hartstikke leuk om mee te maken.

Heb nu een eigen manege bedrijf, daar liggen toch mijn roots :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:19

Mellow, die constructie klinkt ideaal. Zo zou ik het eigenlijk ook willen.
Ben jij op de hand daarvan aangenomen of werkte je al op dat bedrijf?

Ik denk dat het lastig is om een bedrijf te vinden die alles voor je betaald (voorschiet) als je daar nog niet aan het werk bent.

Veevervoer lijkt mij het leukst, maar ik kan mij indenken dat daar wel het minste werk in is.
Autovervoer lijkt mij een beetje eng. Ik zie altijd die vrachtwagens met alle auto's erop rijden en dan heb ik altijd het idee dat ze er zo af kunnen rollen _O-

Vuilnis lijkt me ook niet helemaal mijn ding, dan rij je vooral in woonwijken en stop je veel denk ik? Ik hou van lange afstanden rijden. Daarom eigenlijk ook het liefst internationaal, maar dan zou ik echt moeten kijken hoe ik dat met mijn katten moet doen.
Onregelmatige werktijden zijn geen probleem voor mij.

CM_, leuk om te horen!!
Eigen manegebedrijf is ook niet verkeerd :))

Mellow, veel succes!!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:37

SayaJones schreef:

Oh zo eh, nouja t was een bedrijf redelijk in de buurt en ze zochten mensen. Zo ben ik aan t bulkwagentransport gekomen _O-
Oftewel heb voortijd niet erover nagedacht wat ik wou vervoeren

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:45

Bulkwagen is trouwens ook iets wat me aantrekt!
Lijkt me leuk :j

Maar goed, Ik denk eerst even informatieavond en mogelijkheden afwachten. Dan is het belangrijkst dat ik eerst überhaupt mn rijbewijs en theorieën ga halen :+

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:54

Omdat de subsidie regeling zou stoppen moest ik eerst solliciteren maar mijn stiefvader heeft eerst voor me gebeld of ze nog plek hadden. Daarna mocht ik op gesprek komen en aangenomen. 80 % is subsidie 10 % betaald de baas en ik 10 %.

https://www.stlwerkt.nl/contact/veelges ... j-instroom

Hier kun je meer info vinden.

14.30 moet ik afrijden.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:19

@mellow moet je morgen afrijden? Dan heel veel succes!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:45

Ja morgen. En dank je voor de succes wensen. :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:46

Owww nice...
Ik zal eens slapen morgen vroeger opstaan in de hoop optijd vrij te zijn( 03.30 gaat mn wekker)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:53

hagelslag schreef:
Owww nice...
Ik zal eens slapen morgen vroeger opstaan in de hoop optijd vrij te zijn( 03.30 gaat mn wekker)

Succes! Bijna weekend!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:54

Jaaa het is weekeind. Als sind 1 uur vanmiddag.
En mellow is het je gelukt??

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:35

Hoe ging het, Mellow? :D

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 03:50

Geslaagd :D !

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 08:03

Jaaa gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 09:31

Jeaahh gefeliciteerd, en nu compleet klaar en aan het werk?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:12

Dank jullie wel! Eerst nog een paar weken op de loods en dan mee met een mentor chauffeur een aantal weken en daarna op pad.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:55

Dit was een beetje banketstaaf. Nog 100 meter tot ik bij de boer was...

Afbeelding

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 13:13

Oeps. En? Hoe is het afgelopen?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:13

Het waren 2 kleine vrachtauto's( kleiner nog dan de mijne) en die moesten grofvuil daar ophalen. Die zijn toen 30-40 meter achteruit gereden zodat ik op een oprit kon parkeren en hun dan aan mij voorbij konden rijden.
Anders had ik 2 km ongeveer achteruit mogen rijden.

De boer had het zien gebeuren. Zegt hij later tegen mij jezus reden die 2 jongens slecht....
Jij kunt echt zoveel beter rijden.
De ene vrachtauto is 3 keer met de wielen in de berm beland