Bij mijn werk is 3 dagen het minimum. Meer kan altijd weer, minder dan 3 dagen niet. Ik blijf voorlopig nog lekker 3 dagen werken
vind het heerlijk om 2 weekenden te hebben Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vind het heerlijk om 2 weekenden te hebben
sommige bedrijven zijn er ook echt niet op ingesteld dat mannen voor hun kinderen zorgen, ze vonden het daar echt heel vreemd toen hij een keer thuis moest blijven bij onze zieke dochter, heeft hij een hoop gedonder mee gehad. 
Sizzle schreef:Soms is meer mogenlijk dan je denkt.
Ik ken twee mensen die part-time hoogleraar zijn aan een hoogaaangeschreven instituut alhoewel iedereen zegt dat dit niet kan.
Wat ook grappig is, is dat ik een keer bij een sollicitatie leerde dat het afdelingshoofd 80% werkte en geen enkele van haar medewerkers dat tot dan toe gemerkt had
Mijn man is de enige man die part-time werkt. Bij de sollicitatie gaven ze aan dat dit onmogelijk was maar toen hij ze vervolgens vaarwel zei kreeg hij toch een contract mee
) Jes schreef:manubres schreef:Precies wat je zegt Tiggs...als je het niet kan of wil...dan niet aan kinderen beginnen. Kinderen krijgen is geen moetje.
Dus omdat mijn man nou eenmaal veel moet werken hadden wij maar geen kinderen moeten krijgen
terwijl ik voorheen behoorlijk carrieregericht was. Sentido schreef:Ik ben ook benieuwd hoeveel hier zich verdiept hebben in hoe een klein kind (onder de 2 jaar) zich hecht. Wat ik gelezen heb, is het belangrijk dat er 1 persoon vrijwel altijd is. Dat hoeft niet perse moeders te zijn (wel handig met bv haha) kan ook vader, oma of een wildvreemde zijn. Als diegene er maar het overgrote meerendeel van de tijd is. Daarnaast veel huid op huid contact, nabijheid etc. Dit geldt vooral de eerste 6 maanden maar eigenlijk het hele eerste jaar. Pas daarna kunnen ze zich hechten aan andere mensen/kinderen om zich heen.

tengeltje11 schreef:Mss wel,maar het is gewoon een dooddoener die altijd voorbij komt: 'als je kind altijd thuis blijft,zijn ze niet sociaal'
, maar eerst maar eens door deze zwangerschap zien door te komen en kijken of ik na dit na de geboorte nog steeds allemaal wil en wat beeb nodig heeft