mavantos schreef:_classic schreef:Mavantos: ik ben ook erg bang dat dat een valkkuil voor mij gaat worden. MBO was veel te makkelijk voor mij, net als de twee jaar vmbo daar voor. Ik heb 6 jaar eigenlijk niks aan leren gedaan. Verder wel altijd hard gewerkt om opdrachten etc. ruim voor de deadlines af te krijgen, maar toch.. Ik kijk wel een beetje tegen het echte studeren op
Dat heeft iedereen hoor! Gewoon gelijk starten met aantekeningen maken en die gewoon ieder college van te voren even door lezen met het boek ernaast voor als je iets niet begrijpt. Als je het dan niet snapt kan je het de les erop nog eens vragen. En mocht je toch het eerste blok in de knoei komen dan heb je nog herkansingen en zelfs als dat niet zou lukken kan je het nog allemaal prima halen.
Ook zijn er bij ons peercoaches die je bijles kunnen geven (gratis vanuit school) voor vakken die je niet liggen. Dat zullen ze vast niet alleen op Hogeschool Rotterdam hebben.
Peercoaching hebben ze zeker wel op HR. Er worden extra uren ingepland met peercoaches om in bepaalde vakken bij te spijkeren. Dat was een van de weinige dingen die prima geregeld zijn daar.[/quote]
Ik heb dus precies hetzelfde. Het vmbo en mbo heb ik echt zonder al te veel leren kunnen afsluiten dus ben inderdaad een pietsie bang voor wat het hbo gaat brengen zegmaar. Tijdens het adviesgesprek heb ik ook een half negatief advies gekregen door mijn 'slechte' wiskunde en economie. Maar die student zei ook dat het allemaal goed kan komen door indd een peercoach aan te vragen en vanaf het begin goed inplannen en je opdrachten maken. Ben erg benieuwd, 25 augustus heb ik de kennismakingsdag en 28 augustus een wiskundetoets..
Ben erg benieuwd

Last minute beslissing, maar heb er zin in. Ik blijf voorlopig lekker thuis wonen op Flakkee, misschien in het 2e of 3e jaar op kamers. Dat is voor latere zorg.
Hoera nog een chemist!
ben helemaal op m'n plek! De lessen zijn leuk en variërend, er wordt interessante stof behandelt en er is veel ruimte om zelf ook te leren wat je interessant vindt. De opleiding vind ik qua niveau heel goed te doen, als je gewoon alle opdrachten maakt je werk een beetje bijhoud is het echt prima vol te houden en heb je genoeg tijd over voor andere dingen!
In september ga ik beginnen aan de hbo opleiding Hippische bedrijfskunde in Dronten! Super veel zin in!