HBO 2017/2018!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:10

[quotxDarkness"]
mavantos schreef:
_classic schreef:
Mavantos: ik ben ook erg bang dat dat een valkkuil voor mij gaat worden. MBO was veel te makkelijk voor mij, net als de twee jaar vmbo daar voor. Ik heb 6 jaar eigenlijk niks aan leren gedaan. Verder wel altijd hard gewerkt om opdrachten etc. ruim voor de deadlines af te krijgen, maar toch.. Ik kijk wel een beetje tegen het echte studeren op

Dat heeft iedereen hoor! Gewoon gelijk starten met aantekeningen maken en die gewoon ieder college van te voren even door lezen met het boek ernaast voor als je iets niet begrijpt. Als je het dan niet snapt kan je het de les erop nog eens vragen. En mocht je toch het eerste blok in de knoei komen dan heb je nog herkansingen en zelfs als dat niet zou lukken kan je het nog allemaal prima halen.

Ook zijn er bij ons peercoaches die je bijles kunnen geven (gratis vanuit school) voor vakken die je niet liggen. Dat zullen ze vast niet alleen op Hogeschool Rotterdam hebben.

Peercoaching hebben ze zeker wel op HR. Er worden extra uren ingepland met peercoaches om in bepaalde vakken bij te spijkeren. Dat was een van de weinige dingen die prima geregeld zijn daar.[/quote]

Ik heb dus precies hetzelfde. Het vmbo en mbo heb ik echt zonder al te veel leren kunnen afsluiten dus ben inderdaad een pietsie bang voor wat het hbo gaat brengen zegmaar. Tijdens het adviesgesprek heb ik ook een half negatief advies gekregen door mijn 'slechte' wiskunde en economie. Maar die student zei ook dat het allemaal goed kan komen door indd een peercoach aan te vragen en vanaf het begin goed inplannen en je opdrachten maken. Ben erg benieuwd, 25 augustus heb ik de kennismakingsdag en 28 augustus een wiskundetoets..

Ben erg benieuwd

Steeph

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:32

Hier nog een gruwelijk onderpresteerder :wave:
VMBO en MBO met twee vingers in mn neus gedaan, nooit echt geleerd te leren, dus dat gaat een uitdaging worden :D

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:03

xDarkness schreef:
sanneloveyou schreef:
Hee allemaal!
Voor de studenten aan de hoge school Rotterdam weet iemand hoe de introductie week er uit ziet? Ik heb er helaas nog geen informatie over ontvangen.

Dat is helaas elk jaar anders. Ze verzinnen elk jaar weer wat anders haha. Vorig jaar was er uitleg over de verschillende schoolsystemen (dat is elk jaar) met een speurtocht in Rotterdam waar je op bepaalde plekken opdrachten uit moest voeren. Dit was in de school ook zo.
Als je eronderuit kan komen, vooral niet gaan. Waste of your time. :+

Oh ik krijg juist te horen dat het vorig jaar super leuk was en ik vooral moest gaan xD maar misschien verschilt het nog iets per opleiding?

Waarneer krijg jij bericht over de introductie week?

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:14

Citaat:
Oh ik krijg juist te horen dat het vorig jaar super leuk was en ik vooral moest gaan xD maar misschien verschilt het nog iets per opleiding?

Pfoe... Ik denk dat het inderdaad per instituut verschilt. Ik was onderdeel van de RBS en deed de opleiding International business and languages. Wat ga jij studeren en op welke locatie zit je?
Bericht kreeg ik pas best laat, ongeveer een week of drie van te voren.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:09

xDarkness schreef:
Citaat:

Pfoe... Ik denk dat het inderdaad per instituut verschilt. Ik was onderdeel van de RBS en deed de opleiding International business and languages. Wat ga jij studeren en op welke locatie zit je?
Bericht kreeg ik pas best laat, ongeveer een week of drie van te voren.

Vandaar dat ik nog niks heb gehoord
Ik ga HBO Social Work doen op de hogeschool Rotterdam locatie museumpark.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 11:02

Misschien een gekke vraag maar wat heb je verder op het hbo eigenlijk nodig aan schoolspullen ? :')

Op het mbo had ik altijd alleen Mn laptop bij me, iemand enig idee wat handig is wat je op t hbo nodig hebt?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 11:08

Ik neem altijd m'n laptop idd mee en soms een lader, verder gewoon een etui met pennen en potloden enzo en een rekenmachine, en een collegeblok met van die tabbladen erin zodat ik maar 1 schrift mee hoef te nemen. Verder eigenlijk niks!

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:57

xDarkness schreef:
sanneloveyou schreef:
Hee allemaal!
Voor de studenten aan de hoge school Rotterdam weet iemand hoe de introductie week er uit ziet? Ik heb er helaas nog geen informatie over ontvangen.

Dat is helaas elk jaar anders. Ze verzinnen elk jaar weer wat anders haha. Vorig jaar was er uitleg over de verschillende schoolsystemen (dat is elk jaar) met een speurtocht in Rotterdam waar je op bepaalde plekken opdrachten uit moest voeren. Dit was in de school ook zo.
Als je eronderuit kan komen, vooral niet gaan. Waste of your time. :+

Heb juist van een 3e jaars tijdens mijn gesprek gehoord dat er mensen niet naar een festival gingen omdat ze bij de introdag/week wilden zijn. Schijnt dat vanaf dat moment de groepen oid al gemaakt worden. Ik heb een hele dag met afsluitende bbq. Ben wel onwijs benieuwd naar mijn klas.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:15

SophieFT schreef:
Misschien een gekke vraag maar wat heb je verder op het hbo eigenlijk nodig aan schoolspullen ? :')

Op het mbo had ik altijd alleen Mn laptop bij me, iemand enig idee wat handig is wat je op t hbo nodig hebt?

een laptop mag je over het algemeen gewoon gebruiken in de klas. Erg handig om gelijk notities te maken (mocht je dat niet op papier willen doen. Ikzelf ben graag van het digitale tijdperk :D). Etui met pennen etc erin is ook altijd handig. Je boeken en evt. een notitieblok voor de notities die je niet zo snel in word kan maken.

En veel voedsel. Heel. Veel. Voedsel.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:17

Als je eronderuit kan komen, vooral niet gaan. Waste of your time. :+[/quote]

Heb juist van een 3e jaars tijdens mijn gesprek gehoord dat er mensen niet naar een festival gingen omdat ze bij de introdag/week wilden zijn. Schijnt dat vanaf dat moment de groepen oid al gemaakt worden. Ik heb een hele dag met afsluitende bbq. Ben wel onwijs benieuwd naar mijn klas.[/quote]

Daar zeg je het goed, tijdens je gesprek. Leraren kunnen heerlijk opscheppen. :+ Ik zeg niet dat je niet mag gaan natuurlijk. Ik vond er alleen zelf geen donder aan. Ik wist mijn klas al vantevoren dus om dat te weten te komen hoefde ik niet aanwezig te zijn. Ik weet niet hoe ze dat dit jaar gaan doen.

Chalpaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:30

Ik ga aankomend jaar beginnen met HBO Social Work in Vlissingen, heb dit jaar mijn niv 4 dierverzorging afgemaakt en drie jaar niks hoeven te doen en overal zelf achterna moeten zitten omdat mijn school geen ene reet deed. Dus ik heb heeeel veel zin in mijn volgende opleiding, gaat wel erg pittig worden zal mezelf soms echt een schop onder mn kont moeten geven. Maar het is 100% wat ik wil. Loop al twee jaar stage op een zorgboerderij en werk er nu zondags en daardoor weet ik dat deze opleiding echt bij me past. Ga met plezier naar mijn werk toe.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:05

xDarkness schreef:
SophieFT schreef:

een laptop mag je over het algemeen gewoon gebruiken in de klas. Erg handig om gelijk notities te maken (mocht je dat niet op papier willen doen. Ikzelf ben graag van het digitale tijdperk :D). Etui met pennen etc erin is ook altijd handig. Je boeken en evt. een notitieblok voor de notities die je niet zo snel in word kan maken.

En veel voedsel. Heel. Veel. Voedsel.

Ik vind mst laptop aantekeningen maken zo fijn maar wiskunde wordt lastig op mijn laptop helaas :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:35

Ik moet zelfs een laptop, maar dat heb je op de kunstacademie, haha. :+ Arme portemonnee, macbook pro is al aangeschaft. :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:44

Ik ken eigenlijk geen opleiding meer waar een laptop geen vereiste is... Er wordt over het algemeen wel verwacht dat je in de lessen aan de slag kan met opdrachten en vaak heb je daar internet bij nodig. Sowieso is het handig wanneer je met projecten bezig gaat :j

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:29

badeendje schreef:
SarahIlse schreef:
Kom nu het topic pas tegen, maar ik ga komend schooljaar beginnen aan mijn HBO. Chemie aan de Hogeschool Rotterdam. :) Last minute beslissing, maar heb er zin in. Ik blijf voorlopig lekker thuis wonen op Flakkee, misschien in het 2e of 3e jaar op kamers. Dat is voor latere zorg. :D

*\o/* Hoera nog een chemist! *\o/*

*\o/*

Waar ga jij je studie volgen? :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:39

SarahIlse schreef:
badeendje schreef:
*\o/* Hoera nog een chemist! *\o/*

*\o/*

Waar ga jij je studie volgen? :)

Ik volg het inmiddels al een jaar in Enschede! :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:48

Oh, al een jaar begonnen! Leuk! Hoe bevalt het? Ik ben heel benieuwd naar wat ik een beetje kan verwachten.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:32

Het is echt heel leuk <3 ben helemaal op m'n plek! De lessen zijn leuk en variërend, er wordt interessante stof behandelt en er is veel ruimte om zelf ook te leren wat je interessant vindt. De opleiding vind ik qua niveau heel goed te doen, als je gewoon alle opdrachten maakt je werk een beetje bijhoud is het echt prima vol te houden en heb je genoeg tijd over voor andere dingen!

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:02

Ik zag net iets over peercoach , ik ben volgend jaar onderwijs assistent op de opleiding fysiotherapie in Rotterdam ! Ga zelf nu naar het 2e jaar

Introweek was bij ons echt leuk ! En zeker omdat je veel zonder kleren in dr klas staat goed om mee te gaan.

911Carrera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:24

Ik ga naar het 3e jaar van mijn opleiding Logistics Engineering.

Afgelopen jaren gingen mij vrij makkelijk af, P ook in 1 keer gehaald. De ervaring leert mij dat handgeschreven aantekeningen praktischer zijn, je hebt het al eens geschreven dus ergens opgeslagen in je geheugen, en het pakt er makkelijker bij als je iets na wilt kijken.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:45

Ik meld mij ook. Ik begin aan de opleiding commerciële economie, is er hier nog iemand die deze opleiding gaat doen? Ik heb net de boekenlijst bekeken, kwam er achter dat mijn broer nog twee boeken heeft die ik nodig heb, scheelt toch weer wat geld :Y)

911Carrera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:57

saabineex schreef:
Ik meld mij ook. Ik begin aan de opleiding commerciële economie, is er hier nog iemand die deze opleiding gaat doen? Ik heb net de boekenlijst bekeken, kwam er achter dat mijn broer nog twee boeken heeft die ik nodig heb, scheelt toch weer wat geld :Y)

Als ik jou was zou ik sowieso ook op marktplaats e.d. kijken. Ik heb de eerste 2 jaar braaf mijn boeken nieuw gekocht. Zo'n 800 euro kwijt. Maar een enkel boek nodig gehad. Rest ligt hier nieuw stof te happen. Nu ben ik ook via marktplaats bezig, scheelt enorm veel geld!

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:50

Citaat:

En veel voedsel. Heel. Veel. Voedsel.[/quote]

Ik vind mst laptop aantekeningen maken zo fijn maar wiskunde wordt lastig op mijn laptop helaas :([/quote]

Dat wordt inderdaad lastiger ja... Maar het scheelt iig dat je ze al op papier hebt, heb je ze toch al een beetje in je hoofd. Vaak typte ik ze later nog een keer over, zodat je ze zowel op papier als digitaal hebt. =]

Dusteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:32

sharon488 schreef:
Dusteyes schreef:
Haha er komen niet zoveel paarden opleidingen voorbij, laat ik maar beginnen dan :P In september ga ik beginnen aan de hbo opleiding Hippische bedrijfskunde in Dronten! Super veel zin in! *\o/*

Gezellig! Ik ben ook van de partij :) ik heb een kamer op de campus!

Super leuk! Waar zit jij? Sinds deze week heb ik ook eindelijk een contract kunnen tekenen voor een kamer op de campus dus ik ben helemaal blij! *\o/*

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:44

Ik snap er nog maar bar weinig van :')
Heeft iemand enig idee waar ik kan vinden wat verplichte boeken zijn die je moet bestellen?