Welk beroep hebben de bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:34

Als ik klaar ben met m'n opleiding levensmiddelentechnoloog :)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:40

Leuke beroepen komen voorbij!

Ik ben assistent accountant en in opleiding tot register accountant (aan de universiteit).
Op dit moment zou ik moeten studeren, maar heb even pauze.
De studie doe ik naast mijn werk (32 uur per week). Wat soms zwaar is maar zeker interessant!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:40

Chiave schreef:
Bliksem schreef:
Ik ben afgestudeerd als forensisch criminoloog, maar ik werk sinds een jaar als duurzaamheidsadviseur / accountmanager. Ik geef adviezen over o.a. isolatie/verwarming/regeltechniek/duurzame opwekking (zonnepanelen en warmtepompen bijv.) aan particulieren en MKB.

Grappig, dat is een hele ommezwaai. Mag ik vragen waarom je niet in de criminologie meer zit?
Ik heb na m'n afstuderen niks kunnen vinden binnen de criminologie wat me leuk leek, wel bijna 2 jaar gezocht. Ik ben geen persoon om 40u per week achter een bureau te zitten. Duurzaamheid vind ik echt super leuk en interessant en dit werk is ontzettend divers en zelfstandig. Als er ooit een gave baan binnen de criminologie vrij komt lijkt me dat ook nog steeds leuk :)

Mexx93

Re: Welk beroep hebben de bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:44

Ik werk als grafisch ontwerper! Daarnaast ben ik momenteel aan het afstuderen (communicatie, hbo)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:56

Ik werk full-time als chemisch analist, in december ben ik 10 jaar in vaste dienst bij mijn werkgever.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:56

Niwla schreef:
Ik ben IT consultant.

Klinkt saai, maar het is ontzettend leuk om de wensen van onze klanten te vertalen naar een IT oplossing die voor hen werkt, waardoor hun werk eenvoudiger wordt. :) Vooral de combinatie van het bezoeken/ spreken van klanten en technisch bezig zijn met het systeem vind ik erg leuk. Daarnaast is de IT zoooo'n chille branche om in te werken: je eigen tijden indelen, thuiswerken, vrijheid. Het interesseert mijn werkgever werkelijkwaar geen hol waar en wanneer ik werk, als het maar af is op de afgesproken termijn. Tóp!

Heerlijk, misschien moet ik dat maar gaan doen :Y)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 06:44

MonteKarlo schreef:
Goldie schreef:
Ik ben MBB'er, ik werk als radiotherapeutisch laborant.

En ik ben in opleiding voor MBBer :D

Leuk!! In welk jaar zit je? :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:56

Leuk topic, wat een verscheidenheid aan beroepen! Ik ben manusje van alles. Opgeleid tot tolk/vertaler Engels, maar werk mee in het bedrijf van man, boekhouding, schoonmaken, bestellingen, transport regelen, alles waar hij niet aan toe komt. Daarnaast ben ik backoffice medewerker bij twee andere bedrijven. Daar vertaal ik regelmatig, maar ook deel boekhouding en allerlei andere klussen. Ten slotte nog wat freelance vertaalwerk er naast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:08

Leuke beroepen komen er voorbij! :)

Ik werk zelf in het basisonderwijs als juf en ben hierin ook afgestudeerd.
Ik ga mij wel omscholen vanaf september, dan begin ik met een premaster en master orthopedagogiek aan de universiteit. In de tussentijd blijf ik nog wel werken in het onderwijs.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:10

Ik ben huiswerkbegeleider en bijlesdocent voor middelbare scholieren. Ik vind het echt zo leuk werk. Elke dag is weer anders en het is zo fijn alle kinderen te kunnen helpen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:10

Ik ben begonnen met een paardenhouderij en die heb ik afgemaakt, daarna 1,5 gewerkt in de paarden. Toen terug naar school en paraveterinair gedaan, een half jaar gewerkt als paraveterinair en toen andere baantjes. In 2014 begonnen aan de lerarenopleiding in Tilburg. Daar zit ik nu nog steeds als deeltijd student en daarnaast werk ik al als docent Engels. Hiervoor heb ik gewerkt als huiswerkbegeleider en dat doe ik nu nog af en toe.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:14

Ik werk momenteel bij een tuincentrum en ben daar veel te vinden bij de kamerplanten om mensen te helpen maar ik zit ook achter de kassa. Daarnaast ben ik aan uer afstuderen voor de PABO en ben ik straks hopelijk juf bij de kleuters

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:17

Ik sta fulltime voor de klas, nu groep 2 en daarnaast heb ik een sieradenwebshop en geef ik zo nu en dan kinderfeestjes in het weekend en ik ga elke dag naar mijn paardje :D

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:23

Ik werk voor een grote webshop met interieur artikelen. Ik ondersteun de teamleider op de customer service om alle processen beter te laten verlopen en ondersteun inhoudelijk.

Oja en ik ben instructrice :D maar dat voelt niet als werk

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:26

Ik werk bij een uitvaartmaatschappij op de afdeling waar alle overlijdingen gemeld worden :j

Een geweldige dynamische baan met veel uitdaging, maar ook emotioneel met een hoge werkdruk en soms door de emotie ook echt zwaar.
Wisselende diensten (ons kantoor is 24/7 bezet) maar daar krijg je enorm veel vrijheid voor terug.

Hiervoor studeerde ik paardenhouderij (MBO en HBO) en heb ik heel wat jaren in de paarden gewerkt.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 04-05-17 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:26

Diploma voor Allround stalmedewerker op zak. Wegens privésituatie geen diploma voor management paardenhouderij, hoewel dat ik dit officieel heb gestudeerd. Tijdens mijn opleiding ook de ORUN behaald

Werk nu al 7 jaar op hetzelfde manege/pension stal en ik zit daar helemaal op mijn plek, ik werk zowel de staldienst (vooral de avond) en ik geef daarnaast les. Vroeger daar fulltime gewerkt en ik heb nu de luxe dat ik met parttime ook rond kom.

Ooit nog eens begonnen met een grafische opleiding maar kon daar toch mijn draai niet vinden. En dus gestopt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:28

chamion schreef:
Diploma voor Allround stalmedewerker op zak. Wegens privésituatie geen diploma voor management paardenhouderij, hoewel dat ik dit officieel heb gestudeerd. Tijdens mijn opleiding ook de ORUN behaald

Werk nu al 7 jaar op hetzelfde manege/pension stal en ik zit daar helemaal op mijn plek, ik werk zowel de staldienst (vooral de avond) en ik geef daarnaast les. Vroeger daar fulltime gewerkt en ik heb nu de luxe dat ik met parttime ook rond kom.

Ooit nog eens begonnen met een grafische opleiding maar kon daar toch mijn draai niet vinden. En dus gestopt.

Wij hebben toch ook op dezelfde school gezeten? Volgens mij zat jij een jaar boven mij (als ik nu de juiste voor mij heb :+ ) :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:34

Wow wat een hoop verschillende beroepen! lees ik er overheen? ik zie [nog] nergens het beroep Patholoog? lijkt me een geweldig beroep,helaas ben ik er te oud voor nu.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:34

Wauw komen echt toffe dingen voorbij :D

Ik werk 'gewoon' op een kinderdagverblijf. Klinkt vast saai maar ik ben gewoon gek op kinderen (van een ander als hun ouders zelf weg zijn :') Dan luisteren ze namelijk prima Hihi). M'n laatste maand nu en dan ga ik kinderen thuis opvang bieden. We hebben thuis een groot erf, dieren, grote tuin, maak een speelkamer van een kamer beneden die we over hebben enz. Kan ik de kids eindelijk écht alle tijd en aandacht geven. <3

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:37

xApple schreef:
Wauw komen echt toffe dingen voorbij :D

Ik werk 'gewoon' op een kinderdagverblijf. Klinkt vast saai maar ik ben gewoon gek op kinderen (van een ander als hun ouders zelf weg zijn :') Dan luisteren ze namelijk prima Hihi). M'n laatste maand nu en dan ga ik kinderen thuis opvang bieden. We hebben thuis een groot erf, dieren, grote tuin, maak een speelkamer van een kamer beneden die we over hebben enz. Kan ik de kids eindelijk écht alle tijd en aandacht geven. <3

Ach het is maar wat je gewoon noemt. Super dankbaar voor de leuke lieve meiden op het kinderdagverblijf!! Wat hebben jullie een pittige baan met lange dagen. Respect voor jullie!!!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:40

Wat een leuk topic dit! :D

Ik vind het super leuk om over al die beroepen te lezen. xApple, jouw baan klinkt helemaal niet saai :n , súper leuk dat je het binnenkort van thuis uit kan doen!

Als ik afstudeer ben ik fysiotherapeut, dus officieël ben ik nog gewoon student. Daarnaast vakkenvuller bij de AH (vlees/vis/vega) voor 3 ochtenden per week en mijn grootste passie af en toe: lymfedrainagetherapeut voor paarden (en sportmasseur, ...). Lymfe is echt 100% mijn ding, dus daar wil ik humaan ook verder mee :j !

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:45

Ik ben fulltime docent op een middelbare school. Ik geef les op het vmbo (bovenbouw) in Nederlands, economie en het praktijkvak Economie en ondernemen. Super leuk om dat naast de paardjes te doen en goed te combineren met het drukke trainings- en wedstrijdschema.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:48

Afgestudeerd als psycholoog en nu al bijna tien jaar werkzaam als wetenschapper in de medische hoek. Ik houd me bezig met longproblemen :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:19

Ik ben hondengeleider op de luchthaven.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:44

Hier komen beroepen voorbij... nog nooit bij stilgestaan dat die bestaan :o

Ik ben hondengeleider bij de politie. ( nee, geen grote stoere Mechelaar of Duitse herder :D )