Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:44

Resistance schreef:
Zo jongens, na lang wikken en wegen heb ik besloten om me toch maar wel in te schrijven. Woensdag dus verder met essayopdracht, na m'n se's. Ben ik nog op tijd om alles te leren? Is het een beetje te doen?

Zou zo snel mogelijk het essay inleveren, niet te lang mee wachten want het duurt wel eventjes tot je de stof kreeg (bij mij in elk geval). Verder kan je denk ik beter de hoorcolleges goed leren en de boeken laten schieten, ik kende de basisstof al dus ik ben de boeken beter aan het leren, maar zou me vooral focussen op de hoorcolleges, dat is het belangrijkste. Als je vragen hebt mag je me een PB sturen hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:55

Is het heel veel? En waar gaat het ongeveer over? En is het meer weten of begrijpen? (Ik ben bijvoorbeeld heel erg goed in biologie, dat leer ik heel makkelijk. Die boeken ken ik uit m'n hoofd).

Dankje dat ik mag PB'en! :)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:05

Resistance schreef:
Is het heel veel? En waar gaat het ongeveer over? En is het meer weten of begrijpen? (Ik ben bijvoorbeeld heel erg goed in biologie, dat leer ik heel makkelijk. Die boeken ken ik uit m'n hoofd).

Dankje dat ik mag PB'en! :)

Denk dat je met het HC echt goed kennen en begrijpen vooral, in totaal wel 10 uur moet uitrekken? En is nog een deel over iets anders, even vergeten haha, professioneel iets ofzo, maar dag is open boek toets dus zou niet super veel zorgen daarom maken. Wel leren maar niet zo belangrijk denk ik. Denk als je echt veel tijd hebt dat het in 3 weken moet lukken.
Het is vooral begrijpen. Wat ik weet van dit soort onderwerpen is dat je andere voorbeelden krijgt, die gelijksoortig zijn maar niet helemaal gelijk

Silkwood

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:09

Hi, ik volg dit topic al een tijdje en ik wilde wat vragen!
Ik zit nu in 4 VWO, maar wil graag diergeneeskunde studeren later, ik ben daarom ook al naar een open dag geweest en ik heb veel info gezocht over de studie. Nu ben ik benieuwd of er iemand is die mij wat meer uit kan leggen over dit hele toelatingsproces met de toetsen etc. Daar snap ik nog niet heel veel van :o
Alvast bedankt! :)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:13

Silkwood schreef:
Hi, ik volg dit topic al een tijdje en ik wilde wat vragen!
Ik zit nu in 4 VWO, maar wil graag diergeneeskunde studeren later, ik ben daarom ook al naar een open dag geweest en ik heb veel info gezocht over de studie. Nu ben ik benieuwd of er iemand is die mij wat meer uit kan leggen over dit hele toelatingsproces met de toetsen etc. Daar snap ik nog niet heel veel van :o
Alvast bedankt! :)

Je mag PB sturen hoor met je precieze vragen :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:15

theadora99 schreef:
Denk dat je met het HC echt goed kennen en begrijpen vooral, in totaal wel 10 uur moet uitrekken? En is nog een deel over iets anders, even vergeten haha, professioneel iets ofzo, maar dag is open boek toets dus zou niet super veel zorgen daarom maken. Wel leren maar niet zo belangrijk denk ik. Denk als je echt veel tijd hebt dat het in 3 weken moet lukken.
Het is vooral begrijpen. Wat ik weet van dit soort onderwerpen is dat je andere voorbeelden krijgt, die gelijksoortig zijn maar niet helemaal gelijk

Hoe bedoel je open boek toets? Kan je het lesmateriaal op de toetsing bezichtigen?
En ik ben tot nu toe alleen de HC en een werkding tegen gekomen, is er nog meer?
Maar die werkcollege snapte ik zelf weinig wat ik daar mee moest doen want dat was enkel een dia tijden het eerste HC...

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:41

WillBokkers schreef:
theadora99 schreef:

Hoe bedoel je open boek toets? Kan je het lesmateriaal op de toetsing bezichtigen?
En ik ben tot nu toe alleen de HC en een werkding tegen gekomen, is er nog meer?
Maar die werkcollege snapte ik zelf weinig wat ik daar mee moest doen want dat was enkel een dia tijden het eerste HC...

Nee er is nog een reader (korte reader geloof ik, niet zo gek lang iig) die je incl aantekeningen mee mag nemen.

EDIT: reader kritisch redeneren, te vinden bij reader :+

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:30

Dankje ga ik even zoeken!
Domme vraag misschien maar hoe weten jullie dit allemaal? :')
Hierover heb ik namelijk verder niks gehoord..

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:51

Zo, 1107 aanmeldingen dit jaar :x . Is nog hard gegaan in de laatste week.. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:53

Jezus... ben benieuwd.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:54

Oef, dat zijn er veel...

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:07

WillBokkers schreef:
Dankje ga ik even zoeken!
Domme vraag misschien maar hoe weten jullie dit allemaal? :')
Hierover heb ik namelijk verder niks gehoord..

Van die open boektoets enzo? Studiewijzer :+

Citaat:
Ter nadere toelichting zullen in een kort hoorcollege direct voorafgaande aan de toets enkele voorbeelden van toepassing van deze stof worden besproken. Omdat het niet om feitenkennis maar om verwerking en interpretatie gaat, heeft de toets een “open boek” karakter, wat wil zeggen dat tijdens de toets een geprinte versie van de reader “Myasthenia gravis: een auto-immuunziekte bij de mens en verschillende diersoorten” inclusief daarop gemaakte eigen aantekeningen, geraadpleegd mag worden.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:13

1107, dat zijn er nog meer dan voorgaande jaren -O-

Nou ja, nu eerst toetsen op school, hartstikke leuk met alle SE's _-:(
Iemand hier die scheikunde snapt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:15

gerlindie schreef:

Ik heb nog een samenvatting van al die bindingen zoals aldehyden en ketonen enzo, mocht je er iets aan hebben.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:24

gerlindie schreef:

Ik geef bijles scheikunde :j

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 18:18

Marieke_963 schreef:
Zo, 1107 aanmeldingen dit jaar :x . Is nog hard gegaan in de laatste week.. |(

Waar heb je dat gevonden als ik vragen mag? :D

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:30

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 18:36

Danku! Nog geen lijst van het DUO bekend dus? Die had ik vorige jaren altijd om te kijken.

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:38

Melisjeee schreef:
Danku! Nog geen lijst van het DUO bekend dus? Die had ik vorige jaren altijd om te kijken.

Nee die was ik ook de hele tijd aan het zoeken, maar ik kan er alleen 1 vinden van ergens in september, geen recentere helaas.. Maar die link die ik stuurde is van UU zelf dus lijkt me ook wel te kloppen, en hij is vandaag bijgewerkt dus wel recent.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 18:40

Ik kreeg al allemaal appjes van mensen of ik de lijst voor ze had, maar dit bevestigd dus dat ik niet slecht ben in zoeken en dat die er gewoon niet is :')

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 18:47

Maar wow he, vorig jaar definitief 552 aanmeldingen en nu zitten we dus op het dubbele, mijn god :wow:

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:52

Ja, ik schrok er ook behoorlijk van.. Pff..

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:57

Echt hè.
Op de open dag zeiden ze dat het meestal 900 aanmeldingen waren. Dat was nog 1:4.
Nu worden de kansen verminderd naar 1:5 -O-

Rutgermyhero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:54

Leuk om weer een topic te zien! Ik ben vorig jaar uitgeloot, ben begonnen aan DGK in Gent en het bevalt super goed! Veel vrienden overgehouden aan lotgenoten van vorig jaar ook via een topic hier, zelfs een paar huisgenootjes :)

Iedereen die vragen heeft over Gent, stel ze gerust!

Ik doe dit jaar opnieuw mee aan de selectie, mocht ik het jaar niet halen in Gent of iets dergelijks, dan heb ik in ieder geval nog keus misschien. Dus ik zie jullie ook terug op de selectiedag!

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:32

Wel een beetje raar dat de niet decentrale lotingspogingen meetellen nu de decentrale start..