VWO6 16/17

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

evaxfanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:56

sannehelena schreef:
Ik heb vorige week mijn pw week afgerond, tot nu toe is het allemaal best goed gegaan! :)

Vandaag ben ik naar de open dag in Utrecht geweest. Ik vond de stad geweldig en de studie rechten leek mij er erg leuk. Nu zit ik er zelf aan te denken om bedrijfskunde en daarnaast recht of om na bedrijfskunde een jaartje bedrijfsrecht te gaan studeren ofzo. Maar bedrijfskunde hebben ze niet in Utrecht..

@evaxfanny Aan welke uni zit jij momenteel te denken voor geneeskunde?

Maastricht! Is voor mij lekker dichtbij en vind het ook een hele leuke uni! En jij?

sannehelena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:48

Merelll schreef:
@evaxfanny aah oke, ja ik heb zelf A dus B lijkt me ook echt een ramp haha. Maar fijn dat je hem, als ie dan slecht uitvalt, kan herkansen!

@sannehelena mijn broer studeert nu rechten in Utrecht en vindt het erg leuk! Wel stom dat ze geen bedrijfskunde hebben dan zeg! Ik wil sws ook in Utrecht studeren maar dan een hele andere richting qua studie haha

Rechten lijkt mij ook leuk! Ik twijfel tussen rechten en bedrijfskunde en wil daarom graag een combi volgen, of 1 studie en dan vakken van de andere erbij. Op die manier.

@evaxfanny als ik nu zou moeten beslissen naar welke uni ik zou gaan, zal het denk ik Nijmegen worden, omdat zij bedrijfskunde en rechten hebben. Groningen spreekt mij niet zo aan en Rotterdam is mij te ver weg. Verder hebben ze wel rechten op andere uni's, maar geen bedrijfskunde..

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:17

Hoi! Kan ik me hier nog melden? Ik ben Lisa, 16 jaar oud en zit momenteel ook in V6, ik heb NT en NG met als verplichte taal Grieks en als extra vakken Duits, Latijn en filosofie en natuurlijk al mn verplichte vakken ;) Mn toetsweek heb ik 2 weken geleden al afgerond en die ging gelukkig goed. Studie twijfel ik nog over, vooral tussen Natuurkunde en Filosofie. Nog meer mensen hier die stiekem cum laude willen slagen? :o

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:33

naarppc schreef:
Hoi! Kan ik me hier nog melden? Ik ben Lisa, 16 jaar oud en zit momenteel ook in V6, ik heb NT en NG met als verplichte taal Grieks en als extra vakken Duits, Latijn en filosofie en natuurlijk al mn verplichte vakken ;) Mn toetsweek heb ik 2 weken geleden al afgerond en die ging gelukkig goed. Studie twijfel ik nog over, vooral tussen Natuurkunde en Filosofie. Nog meer mensen hier die stiekem cum laude willen slagen? :o

Heee welkom! Gezellig.
Jeetje dat zijn wel pittige vakken! Mooi dat je toetsweek goed ging.
Haha ik zou best cum laude willen slagen maar dat zit er echt niet in dus is bij mij niet realistisch :')

WithinYuuri

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 06:18

Haha ja dankje :) Nouja, ik weet ook niet of het bij mij gaat lukken en het hoeft ook niet per se maar als het door samenloop van omstandigheden zo uitkomt zou dat wel heel mooi zijn ;)

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:11

naarppc schreef:

Nog een graecolatinist (met Latijn en Grieks)! :D
Ik zou wel heel graag cum laude willen slagen, maar alle omstandigheden werkten/werken daar niet echt in mee.
Ik heb vanaf volgende week donderdag weer pww en zie er nu al tegenop :P

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:28

Wat leuk allemaal die verschillende studies, zelf kijk je maar meestal 1 richting op dus wel grappig om te zien wat er allemaal anders nog is.
Wel benieuwd wie overal uiteindelijk terechtkomt!
succes met je pww!
Cum laude slagen is wel echt een droom :D maar het blijkt wss wel bij een droom of ik moet al mn vakken 0,3 omhoog krijgen :')
Wel knap zeg dat je het misschien wel kan, vind het toch wel heel gaaf als iemand cum laude slaagt.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 21:55

Ondertussen verdrink ik in alles en kan ik niet meer slapen 's nachts :')

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:29

KirstenHorse schreef:
Ondertussen verdrink ik in alles en kan ik niet meer slapen 's nachts :')

Omg same. I'm so ******** scared! Ik zal ala ik mijn cijfers terugheb van pww even een update geven, het ging verschrikkelijk!

Fijn dat de meeste hier er wel goed voor staan!

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:39

Ik heb volgende week maandag en dinsdag meeloop"ochtenden" bij GNK in utrecht! Een hoorcollege de ene dag en de volgende dag een werkcollege. Ben heel benieuwd hoe ik dat ervaar.

Had een nieuw digid aangevraagd (gebruikersnaam vergeten) nu gebruikersnaam en ww genoteerd, wil ik m activeren zegt die ww of gebruikersnaam onjuist :')
Moet ik dat ding straks voor de honderdste x aanvragen... :n

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:46

Balen dat het niet zo goed ging Biscuitje :(

naarppc schreef:

Welkom! :)
Jaa ik wil het wel gaan proberen. Op dit moment sta ik er wel zo voor dat het zou moeten lukken, maar de examens kunnen nog een hoop veranderen natuurlijk.
Hier over twee weken toetsweek...
Wel vreselijk druk deze periode met allemaal opdrachten en spreekbeurten en zo :(
Morgen een spreekbeurt voor Nederlands die ik echt ga verprutsen, want ik ben pas vanmiddag begonnen...
Qua studie twijfel ik nu tussen sterrenkunde in Groningen of voeding & gezondheid in Wageningen, maar dat zijn nogal verschillende dingen. Afgelopen vrijdag ben ik bij een meeloopdag van sterrenkunde geweest en dinsdag ga ik naar een meeloopdag van voeding & gezondheid. Sterrenkunde vond ik wel heel leuk, maar eerst maar even kijken hoe het dinsdag is.

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:14

Welkom naarppc! Cum laude zal mij nooit lukken haha, ik doe m'n best maar ik haal zelden hele hoge cijfers.

Wow sterrenkunde lijkt me zo gaaf Thirza, als ik aanleg had voor de exacte vakken zou ik dat misschien zijn gaan studeren, het lijkt me zo interessant!

Mijn toetsweek ging niet zo best, voor veel vakken rond de 5/6 gehaald. Twee onvoldoendes ga ik herkansen.
Morgen heb ik mijn betoog voor Nederlands en ben nu al zo zenuwachtig... Maar wel vertrouwen erin dat het goed komt want ik heb het wel goed in m'n hoofd zitten. Maar toch word ik zenuwachtig van voor de klas moeten staan en mijn docent is ook niet de fijnste := In ieder geval ben ik er daarna maar van af :o

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:52

Haha bedankt allemaal! Iedereen ook succes met toetsweken, presentaties en andere dingen! Hier is het momenteel gelukkig vrij rustig, kan me dus volledig bezighouden met de laatste loodjes voor het profielwerkstuk :)

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:55

Ik heb me een paar weken geleden al ingeschreven voor geneeskunde in Nijmegen. Geneeskunde is echt de studie voor mij, er is geen andere studie die me zoveel aanspreekt. Ik heb alleen geen plan B mocht het onverhoopt niet lukken,dus ben nogal aan het twijfelen wat ik nou ga doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:15

Wow, ik ben momenteel echt al mijn motivatie verloren. Ik ga dit jaar gewoon mijn diploma proberen te halen, en daarna ga ik lekker een tussenjaar nemen. Even tot mezelf komen. Ik heb al een "baan" als Au Pair aangeboden gekregen in Chelsea in London. Ook weet ik niet meer zo goed of ik nog diergeneeskunde ga studeren. Momenteel heb ik me in ieder geval uitgeschreven. Ik weet gewoon niet of het slim is dat ik zo'n zware studie ga doen, terwijl ik niet zo goed in leren ben. Kwa intelligentie zit het wel goed. :')

Ik kijk momenteel heel erg naar Interior Design, maar dat is allemaal iets voor volgend jaar om over na te denken. :j

evaxfanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:20

Didi146 schreef:
Ik heb me een paar weken geleden al ingeschreven voor geneeskunde in Nijmegen. Geneeskunde is echt de studie voor mij, er is geen andere studie die me zoveel aanspreekt. Ik heb alleen geen plan B mocht het onverhoopt niet lukken,dus ben nogal aan het twijfelen wat ik nou ga doen...

Wat leuk!! Ik snap je helemaal! Ik zou echt niet weten wat ik moet gaan doen als ik niet word aangenomen voor geneeskunde in Maastricht. Heb toevallig vandaag meeloopdag gehad in Nijmegen, was wel leuk! Heb me wel al een hele tijd ingeschreven voor Maastricht maar kon helaas niet op de dag dat meeloopdag was in Maastricht dus ben met een vriendin meegegaan naar Nijmegen, meer voor de ervaring :j

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:22

Ik heb me ook van t weekend ingeschreven! Maar dan geneeskunde in utrecht en had vanochtend een meeloop hoorcollege en morgen een meeloopwerkcollege, dan volgende week donderdag een meeloopdag van biomedische wetenschappen en dan even definitief kijken wat ik echt wil.

Diergeneeskunde komt bij mij ook steeds meer op de achtergrond terwijl ik vroeger altijd riep dat ik dierenarts wilde worden haha

sannehelena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:29

Ik heb vandaag een meeloopdag International Business gehad in Groningen, maar dat gaat het hem niet worden. Volgende week loop ik mee met bedrijfskunde.
Pff ik wil nu eigenlijk wel een keer overtuigd zijn van een studie, zodat ik het weet.. :P

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:44

Ik ben vandaag begonnen aan de SE-week en hij mag nu al wel weer voorbij zijn eigenlijk -O-

sannehelena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:08

@xGwenn Ahh succes! Is dat je eerste of tweede dit schooljaar?

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 08:51

sannehelena schreef:
@xGwenn Ahh succes! Is dat je eerste of tweede dit schooljaar?

Tweede alweer

sannehelena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 15:39

Dat is best snel! Wij hebben ergens in januari de tweede SE-week..

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:29

Succes!

Wij hebben gelijk na de kerstvakantie, één groot feest natuurlijk :n

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:35

Met heel veel stress gister de deadline van 00.00 gehaald voor mijn PWS :+

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:42

Haha onze deadline staat voor aankomende donderdag 16:00 uur := Was je tevreden met je PWS?