VWO 5 ~ 2016/2017

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: VWO 5 ~ 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:08

Isa, ik heb hem op 28 augustus een jaar.
Ik ga met mijn instructrices op zoek. Wat eigenlijk inhoud dat zij kijken voor leuke paarden op marktplaats enzovoort. Zij weten ook wat bij mij past. Als we echt iets leuks vinden, gaan we daar kijken. Maar ze moeten wel mee. Want als mensen iets zeggen wat niet klopt, kunnen zij daar sneller doorheen prikken dan ik.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:43

Ja dat klinkt als een fijne manier Kim, ik denk ook wel dat als je met iets leuks thuis wil komen de mening van iemand met heel veel ervaring echt wel belangrijk is. Tuurlijk kun je als je het zelf doet met een heel leuk paard thuis komen en mensen met ervaring kunnen ook een fout maken.

Wanneer gaan jullie beginnen met zoeken?

Renske4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:08

Jaa ben ook heel blij dat we op een boerderij wonen :P
We hebben voornamelijk vleesvee. Ze worden niet gefokt voor de slacht hoor, maar gewoon voor de fokkerij. We hebben een stuk of 30 koeien inclusief jongvee.

Oh mijn vriendin deed ook aan sprokkelen. Alleen had onze school haar rooster zo aangepast dat ze alle lessen kon volgen ( dus ook de uren van haar extra vak ). Ga je inderdaad wel veel tijd spenderen op school Elise :j

Gelukkig is ons laatste uurtje tot 15.35 of 15.40....? Vergeten :+

Oh balen! Klinkt niet goed voor Oreo... sterkte!

Dankjewel Kimara! Echt?? hahaha lotgenootjes.
Veel plezier op de strandrit als je nog bezig bent :') kleine kans.

Wauw Kim, leuk dat je voor een nieuw paard gaat kijken! Wel heel fijn dat er mensen meegaan die veel ervaring hebben!

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:44

Wat super leuk Renske! Wat voor soort koeien hebben jullie?
Wat moet dat leuk zijn elk jaar die jonge kalfjes.

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:06

Kim, heel jammer dat er niks meer aan gedaan kan worden. Bezorg hem inderdaad nog maar een paar leuke laatste maanden :(:)
Nog bedankt! ;)

Renske, ook nog bedankt! :) Toen je dat bericht schreef was ik trouwens nog wel bezig :+ We zouden eigenlijk om 11 uur vertrekken, maar vanwege het weer liepen we wat vertraging op.

De strandrit was echt super leuk! Ondanks de buien die we voor de rit over ons heen kregen, bleef het verder de hele tijd gelukkig droog. We reden in een lekker tempo, en ik heb voor het eerst een echte rengalop op het strand meegemaakt haha. Ik heb wel vaker strandritten gemaakt en ik dacht dat we toen al snel gingen, maar vergeleken met dit was dat een rustig galopje :+ Dat was dus super gaaf. We zijn ook nog een stukje de zee in geweest. Het paard waar ik op reed, Bono, was ook heel leuk. Een geslaagde rit dus :D

Renske4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:25

We hebben blonde d'aquitaine. Zoals de naam dan ook zegt: blonde koeien :j
Jaa zeker! Altijd leuk om bij geboortes te zijn en de kalfjes te zien rennen door de wei }:0

Hahaha top! Klinkt heel gaaf! Ging je met een grote groep op pad en hoelang heb je eigenlijk gereden?
Ha, Bono wat een leuke naam.

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:14

Volgensmij komen die koeien niet zo veel voor in Nederland, of wel? (Heb gegoogeld naar foto's)
We reden met een groep van 8, 6 meiden van de stal waar ik rijd en 2 begeleidsters. We hebben ongeveer 2 uur gereden, de tijd ging helaas snel voorbij ;)

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:53

Goh, die roosters van jullie he, hebben jullie vaak dat je tot het laatste uur moet/veel tussenuren hebt? En heb je dan trouwens ook echt veel verschillende vakken op een dag? Lijkt me lastig als je dan van elk vak boeken mee moet slepen..

Leuk dat je een nieuw paard mag kopen Kim, maar natuurlijk naar van Oreo.. genieten van de tijd die je nu nog met hem hebt, had een topic ervan gezien en hij ziet er echt zo lief uit.. :)

Tof dat je strandrit geslaagd was Kimara :D

Zijn er mensen die morgen of ergens komende week moeten beginnen?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:48

Isa, wss als ik weer naar school moet. Dus de week van 5 september ofzo.
Renske, dank je. Ja dat is ook wel heel fijn hoor. In mijn eentje heb ik echt geen idee waar ik moet beginnen haha.
Kimara, gaaf zeg! Ook heel fijn dat het leuk was! Lijkt mij ook heel leuk om een keertje te doen. Misschien moeten we een keer meeten met een strandrit?
Laura, bedankt. Ik ga nu inderdaad nog lekker genieten. Ik moet pas over twee weken beginnen, zal ik het er nog even inwrijven?

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:49

Kimmie25501 schreef:
Isa, wss als ik weer naar school moet. Dus de week van 5 september ofzo.
Renske, dank je. Ja dat is ook wel heel fijn hoor. In mijn eentje heb ik echt geen idee waar ik moet beginnen haha.
Kimara, gaaf zeg! Ook heel fijn dat het leuk was! Lijkt mij ook heel leuk om een keertje te doen. Misschien moeten we een keer meeten met een strandrit?
Laura, bedankt. Ik ga nu inderdaad nog lekker genieten. Ik moet pas over twee weken beginnen, zal ik het er nog even inwrijven?

Ja hoor, wrijf het er nog maar eens even in ;(

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:58

Ik kan nog langer doorgaan hoor }>
Nee grapje, ik wens je heel veel sterkte toe :(:)

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:44

Jaha dan doe ik lekker mee, 6 sept begint het voor mij pas :D hoewel ik vanaf morgen iets voor frans en scheikunde ga doen zo tussen werk en alles door.
Rorona jij mag morgen al neem ik aan? Heel veel sterkte haha

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:50

ik dinsdag :(

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:03

Laura_Stella schreef:
Jaha dan doe ik lekker mee, 6 sept begint het voor mij pas :D hoewel ik vanaf morgen iets voor frans en scheikunde ga doen zo tussen werk en alles door.
Rorona jij mag morgen al neem ik aan? Heel veel sterkte haha

Gelukkig pas dinsdag, maar dan alleen mentorlesje en boeken ophalen. Woensdag echt beginnen.

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:05

Renske4 schreef:
Oh mijn vriendin deed ook aan sprokkelen. Alleen had onze school haar rooster zo aangepast dat ze alle lessen kon volgen ( dus ook de uren van haar extra vak ). Ga je inderdaad wel veel tijd spenderen op school Elise :j

Pfff ik hoop eigenlijk van niet :')
Vorig jaar had ik ook een heel fijn rooster met relatief weinig uren op school, dus hopelijk dit jaar weer!
Gelukkig heb ik atheneum en sprokkelen komt er als het goed is niet als uren bij. Ik sprokkel M&O (wat ik makkelijk vind) en dat zijn volgensmij maar 2 uurtjes in de week :)

Sterkte Kim! In elk geval nu maar lekker genieten.

Alvast succes op school allemaal!

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:07

Wij hebben dit jaar voor het eerst de boeken thuis bezorgd gekregen. kunnen de laatste drie weken van de vakantie komen :')

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:17

Hahaha, ik lees vanalles over grote/kleine paarden. Ik heb een mini paardje en een shet. Al heb ik eigenlijk geen voorkeur voor groot/klein. Ik vind alles leuk, alleen van die lange niet atletische paarden, daar heb ik niks mee. En Tinkers, verschrikkelijk :') . Verder kun je mij met de meeste warmbloed rassen wel blij maken.

Mijn rooster is ook echt hel, 7 tussenuren pfff.

Mijn boeken zijn ook bezorgd, en inmiddels ook gekaft,dankje Oma!

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 08:04

Super dat je strandrit gaaf was Kimara!

Wow Renske, dat lijkt me wel echt gaaf, om op een boerderij te wonen :D

Ik moet vandaag helaas al beginnen.. Maar morgen pas les volgens rooster, dan woensdag een startdag (met sporten en workshops etc.) en dan vanaf donderdag weer les volgens rooster.

7 tussenuren is wel heel vervelend Lobke :( Haha maar wel chill dat je oma kaft voor je! :o

Laura, moet je dan nu heel veel bijwerken qua vakken? Is die overgang erg groot?

Heel veel succes die ook iedereen die ook deze week moet beginnen!

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:28

Jeetje 7 tussenuren :oo Ik heb er gelukkig maar 2.. Tussenuren vind ik altijd zo vermoeiend, zeker als je niks mee hebt om te kunnen doen. Dan zit je daar maar een beetje te hangen..

Ik begin morgen met introductie en woensdag volgens het rooster. Succes iedereen die ook deze week moet beginnen! Echt balen dat het nu net aankomende week lekker weer wordt.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:18

Veel succes yael!
Joëlle, ik neem altijd dingen mee die ik kan doen in mijn tussenuren. Dan zorg ik ervoor dat ik thuis zo min mogelijk hoef te doen. Ook veel succes!

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:32

Ik heb me ook voorgenomen minstens 5 van dd 7 uren iets aan school te gaan doen. Ik ben benieuwd wat dar wordt...

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:55

Wow, 7 tussenuren, lijkt me echt kei vervelend.. wel slim om dan idd wel iets aan school te doen. In de 4e ging ik altijd weg als ik iets van lesuitval had maar afgelopen jaar ging ik meestal wel iets voor school doen, scheelde echt veel.

Ja die overgang voor Frans sowieso aangezien ik dat na 3havo niet meer heb gehad, en nu dan ineens op 5vwo dat weer krijg. Maar ik ga niet allerlei woorden uit m'n hoofd leren ofzo, gewoon die grammatica en dat soort dingen een keertje goed doornemen zodat het nog enigzins bekend voorkomt tijdens de les.
Scheikunde was ik gewoon slecht in hoewel ik halverwege vorig jaar ineens vooruit ging (dank aan m'n docent haha), maar het is toch echt wel een stuk pittiger. Dus als ik dat vantevoren een beetje ga oefenen is het tenminste minder van 'oh, dat heb ik nog nooit gehad op havo' enzo. Zal dan ook iets makkelijker zijn om het te kunnen bijhouden.

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:29

Halloooo mensjes hier ben ik dan eindelijk :Y)
Beetje laat maargoed, ik was afgelopen week een week op ponykamp dus kon ik bokt niet bijhouden. Welkom nieuwe mensen, ik heb de 1e pagina gelezen maar toen ik zag dat ik er nog 10 moest ben ik maar gestopt := dus als ik je naam niet weet sorry :*

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:23

7 tussenuren is wel echt heel veel! Heb je geen series ofzo die kan je kijken? Het scheelt wel huiswerk als je dat dan in je tussenuren kan maken, maarja liever thuis dan dat.

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:26

7 tussenuren is inderdaad echt vervelend Lobke!

Dat is inderdaad balen Joëlle, woensdag en donderdag wordt het hier 30 graden..
Als ik van tevoren weet dat ik een tussenuur heb, zorg ik er inderdaad voor dat ik huiswerk bij me heb om te maken/leren. Dat doe ik eigenlijk ook pas sinds vorig jaar. Daar voor had ik nooit vaak tussenuren dus dan deed ik niks aan school, daar zag ik toen het nut niet van in :+

Laura, het zal inderdaad fijn/handig zijn om alvast wat aan die vakken te doen.

Hoi Yanick :wave: Leuk! Hoe was ponykamp?

Vandaag ben ik nog vrij, maar morgen moet ik weer naar school. Dan hebben we een opening, een "eerste kennismaking" met de klas en krijgen we ons rooster. Woensdag is dan de eerste echte schooldag. Wij kregen onze boeken al voor de vakantie, dus die zijn gelukkig ook al gekaft.
Veel succes voor iedereen die deze week weer naar school moet!