Afstuderen in 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:09

Ik moet even mijn frustratie kwijt!

Vandaag moet ik de puntjes op de i zetten en printen. De laatste weken heb ik regelmatig problemen gehad met het openbaar vervoer. Veel vertraging. En net nu vandaag is die klote trein defect! Wat haat ik dit. Voelt echt alsof t universum me tegen houd van een goed verslag. Aaaarg, ben der zo klaar mee.

Morgen moet ik hem definitief inleveren, maar wat ben ik blij als ik van t hele gezeik af ben!! Bahbah

Miiej

Re: Afstuderen in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:18

Heeft iemand misschien nog tips qua stageplekken, vacatures, websites etc? Het wil helaas nog niet helemaal vlotten. Ik studeer bedrijfskunde mer en afstuderen in de richting van marketing en communicatie mag niet.

Ik heb dinsdag een open gesprek maar een uitzendbureau maar ben bang dat de opdracht bij hun naar marketing en communicatie neigt. Verder ben ik in contact met een bedrijf maar die kunnen hun besluitende antwoord pas op 10 januari geven.
Ik ben met name geïnteresseerd in project management, strategische partnerships, verandermanagement.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:36

Hmm lastig Miiej. Heeft jouw studie niet nog connecties met bedrijven die vacatures beschikbaar hebben? Of afstuderen via een lectoraat? Er zijn ook bureaus die specifiek vacatures hebben voor stages en afstudeeropdrachten, misschien hebben zij iets voor je?

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:42

We hebben een vacaturebank met stages maar helaas veel meeloop of verkeerde richting.
Heb een aantal docenten gemaild dus hoop dat daar nog wat uitkomt. Ondertussen maar weer verder zoeken op het internet.

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:50

zo ik mag ook eindelijk beginnen met mijn onderzoek!
Willen jullie misschien mijn enquête invullen?

Hallo mede Bokkers en instructeurs!

Op dit moment zijn wij (Nicolle89 en ItsMeGaby) bezig met ons afstudeeronderzoek voor de FNRS. Wij zijn aan het onderzoeken of er vanuit instructeurs vraag is naar een platform in de vorm van een lidmaatschap om bij aan te sluiten. Natuurlijk willen wij ook weten wat jullie hier in verwerkt willen zien om een zo compleet mogelijk lidmaatschap aan te kunnen bieden.

Dus ben jij een instructeur (gediplomeerd of ongediplomeerd) wil je dan onze enquête invullen?:)
Hier help je ons ontzettend mee!

Het zijn slechts 10 vragen waar je ongeveer 5 minuten mee bezig bent en je blijft volledig anoniem.

https://nl.surveymonkey.com/r/zzpinstructeur

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:51

Hier gaat ook niet alles helemaal zoals het hoort -O- Probeer al 3 weken een afspraak te maken bij mijn stagebedrijf om dingen als stagevergoeding, werkdagen/tijden etc te bespreken. Maar ze krijgen geen afspraak gepland en heb nu al bijna 2 weken geen contact meer met ze gehad. Enorm poedersuiker, want ik moet januari al beginnen!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:37

He balen dat het bij sommige niet lekker loopt:(

Hier heb ik super goed nieuws!!!!!! ik heb vandaag mijn eindpresentatie gehad en jahoor, een 8! ik ben dus geslaagd voor mijn opleiding!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* 7 feb is mijn diploma uitreiking

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:35

Das vervelend Ghostattack. Kan je niet gewoon langs gaan?

Gefeliciteerd Brittjuh97 *\o/*

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:54

Gefeliciteerd! :D dat worden hele fijne feestdagen voor jou!

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 22:19

ItsMeGaby: Ingevuld!
Brittjuh: GEFELICITEERD! En de eerste uit het topic *\o/* Hoop dat iedereen hetzelfde kan zeggen in 2017.

Vervelend dat het bij een deel niet lekker loopt. Vind het ook vervelend dat je heel erg afhankelijk bent van anderen. Voor zowel het verkrijgen van een opdracht, maar ook met interviews, observaties etc.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:31

Ik meld mij ook weer even!

Momenteel bezig met een masteropleiding in de klinische psychologie (richting kinderen en jeugd). Alweer bijna halverwege! Ik zit nu op 2/3 van mijn stage en dan nog een half jaar de tijd voor twee cursussen en mijn scriptie.
Het loopt allemaal prima momenteel, maar ik heb het zo druk dat ik het idee heb dat ik cursussen en scriptie aan het afraffelen ben, gewoon te moe en zo weinig tijd om er veel energie en gedachten in te steken.
Na deze week even een weekje vakantie, ben er geloof ik heel erg aan toe. Hopelijk in het nieuwe jaar weer vol goede moed verder.

Gefeliciteerd Brittjuh! Mooie prestatie :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:39

Leuk een afstudeertopic! Ik hoop ook in 2017 af te studeren. Ik doe de Bachelor opleiding Pedagogiek in deeltijd aan de Fontys in Tilburg. Een pittige studie in combinatie met een gezin, werk/stage en een paard. Ik ben helemaal bij met mijn opdrachten en verwacht in mei af te studeren. Het doel is daarna lekker te gaan werken in een studie gerelateerde baan en anders overweeg ik verder te studeren. Als ik in 2017 mijn diploma haal, zit er 20 jaar tussen mijn MBO en HBO diploma :)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 01:01

CarolienR schreef:
ItsMeGaby: Ingevuld!
Brittjuh: GEFELICITEERD! En de eerste uit het topic *\o/* Hoop dat iedereen hetzelfde kan zeggen in 2017.

Vervelend dat het bij een deel niet lekker loopt. Vind het ook vervelend dat je heel erg afhankelijk bent van anderen. Voor zowel het verkrijgen van een opdracht, maar ook met interviews, observaties etc.

Haha jaa ben indd erg vroeg, en hoop ook dat iedereen het zelfde kan zeggen! :) en daar gaan we wel voor natuurlijk :o

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:25

Ondanks dat ik eigenlijk nog heel hard met mijn thesis bezig moet zijn, ben ik toch al naar stageplaatsen aan het kijken. Waarom kan ik me nou nooit is op een ding focussen xD

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:29

Meile schreef:
Ondanks dat ik eigenlijk nog heel hard met mijn thesis bezig moet zijn, ben ik toch al naar stageplaatsen aan het kijken. Waarom kan ik me nou nooit is op een ding focussen xD

Heel herkenbaar! Ik hoor nu ook bezig te zijn, maar bokt is ook interessant ;-). En ik doe vaak meerdere zaken op 1 dag. Zo heb ik net een belronde gedaan, ga ik nu verder met het verslag en ga ik vanmiddag weer bellen. Ik ben wel van de afwisseling, maar soms draaf ik daarin door inderdaad.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 12:30

Hahaha, dat is inderdaad ook de reden dat ik nu op bokt zit. Maar heb net een assessment afgerond met een 8.5 (we hebben twee vakken naast onze scriptie) dus er zijn al 10 (andere assessment een 7.8) van de 30 EC's binnen *\o/* Dus dus het mag wel van mezelf. Even een paar uurtjes niks en dan weer fanatiek verder

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 15:46

Welke online enquete site zouden jullie gebruiken?
Ik ga na de vakantie naar veel respondenten enquetes sturen.
Maar wil wel dat het makkelijk te analyseren is en makkelijk in te vullen enquete.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:16

Ik heb een enquête via Survio opgesteld, maar bij het gratis account kun je niet meer dan 100 ingediende enquêtes zien helaas

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:10

Goed om te weten!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:10

Gefeliciteerd Brittjuh97!! :)

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:16

Gefeliciteerd Britt!!

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 17:44

Gelukkig nieuwjaar allemaal :#

Wij hebben gisteren onze scriptie opgestuurd voor feedback! Nog niet naar de docent, dat komt na de 'vakantie'. Nog 18 dagen tot de echte deadline :))

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:49

Gelukkig nieuwjaar! *\o/*

Spannend CarolienR!

Heel herkenbaar, dat met meerdere dingen tegelijk bezig zijn. :Y) Ach, het werkt altijd wel voor mij en heb het alsnog altijd op tijd en goed af, dus ik vind het prima. :)

Interessant Unseen!

Gefeliciteerd Brittjuh! *\o/* *\o/*

Wij hebben woensdag ons concept ingeleverd bij onze begeleider. Was al weken geleden afgesproken. Ze zou het donderdag nakijken en vrijdag op vakantie gaan. Prima, dachten we. Ware het niet dat we nog niks terug hebben en ze niet reageert op mails... -O- -O- 9 januari definitief inleveren, dus het mag ook wel een keer nu... :=

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:02

De beste wensen voor 2017!!!!

Dankjewel allemaal!

Fijn dat het bij de rest fijn dat het ingeleverd is!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:55

Gelukkig nieuwjaar mensen!

Spannend CarolienR en Saskiaa_. Hopelijk krijgen jullie spoedig een reactie met feedback