Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maeve schreef:TS, ik begrijp heel goed dat je na het kijken van series als Over mijn Lijk en dergelijke het gevoel bekruipt dat je je tijd verdoet met werken. Je wilt bijvoorbeeld liever reizen, de wereld zien, genieten van alle mooie dingen in plaats van bijvoorbeeld op kantoor werken.
Besef je wel dat de mensen in Over mijn Lijk soms zo graag zouden willen wat jij hebt. Gewoon normaal werken, meedoen, niet bijzonder zijn, een saai leven. Jij heb het leven wat hen afgenomen wordt.
Ik begrijp het gevoel heel goed, dit is mij ook bekropen tijdens de ziekte en na het overlijden van mijn moeder. Maar jou wordt het leven als kadootje gegeven maar wel onder bepaalde voorwaarden: hard werken en netjes je plichten doen. Neemt niet weg dat je je vrije tijd nog precies zo kunt vormgeven hoe je wilt, en met dat vervelende werken verdien je geld om leuke dingen te kunnen doen, en te genieten van je leven. Helaas is het maar weinigen gegeven om alleen maar te genieten...
Je mag meedoen, maar daar staat iets tegenover.
bruintje123 schreef:Alles is nog hypothetisch.
Bedragen belastingen enz.
En ik denk dat het daar ook bij blijft.
Sizzle schreef:Air, de meeste vacatures gaan uit van het ideaal. Als je aan de helft van de eissen voldoet kun je prima in aanmerking komen.

Shadow0 schreef:hannatjuh schreef:Maar ik denk dat hardwerkende mensen er toch op de een of andere manier mee gestraft worden. Is bijna onvoorkomelijk denk ik
'Gestraft' blijft een interessante woordkeuze.
Ik ben tevreden met een partime baan en wat vrije tijd. Medemogelijk gemaakt door mijn vriend die wel graag fulltime werkt. 
bigone schreef:Hannatjuh, in mijn voorbeeld, overigens door een Nederlander ontwikkeld om het allemaal betaalbaar te houden, zou jij dus ook zonder vriend die een fiks bedrag inbrengt, parttime kunnen werken en andere dingen doen juist door je basissalaris van 1000 euro.
Strasshorse schreef:knip
ook werk ik me uit de naad voor echt alleen het minimumloon waarvan ik als ik alleen zou zijn geeneens op mezelf zou kunnen wonen, eigenlijk best triest
Tink89 schreef:Strasshorse schreef:knip
ook werk ik me uit de naad voor echt alleen het minimumloon waarvan ik als ik alleen zou zijn geeneens op mezelf zou kunnen wonen, eigenlijk best triest
Als je fulltime werkt, verdien je bruto minimaal ruim € 1.500 per maand. Een sociale huurwoning met toeslag is daarvoor prima te betalen. Bovendien krijg je dan ook zorgtoeslag en hoef je een hoop dingen niet te betalen, omdat je te weinig verdient.
Voorbeeld:
Bruto minimumloon = netto € 1225 (zonder vakantiebijslag)
Huurwoning is bijv, € 450. Huurtoeslag is € 84 per maand, zorgtoeslag € 83.
GWL kun je voor € 100 per maand regelen, nog eens € 100 voor je zorgverzekering en € 35 voor je eigen risico.
Extra verzekeringen, zoals inboedel en aansprakelijkheid: € 15 per maand.
Alles bij elkaar € 1225 vs. € 533.
Dan zou je toch genoeg moeten overhouden om van te leven?
lizy29 schreef:Dat is dus een kwestie van prioriteiten stellen en geen basisbehoefte. Het kan prima maar je zal misschien wat zuiniger moeten leven dan je gewend was.
of reageerde je niet op mij?hannatjuh schreef:lizy29 schreef:Dat is dus een kwestie van prioriteiten stellen en geen basisbehoefte. Het kan prima maar je zal misschien wat zuiniger moeten leven dan je gewend was.
Ok... Ik hoef niet zuiniger te leven hoorof reageerde je niet op mij?
Ik denk met 350 dat je dan alleen maar basisbehoefte kan betalen en dat je in de problemen komt als je wasmachine ontploft. En kom op, werk je dan om te leven of leef je om te werken? Zelf denk ik dat dit nu precies het gene is waarom dit topic is opgestart. Op die manier zou ik het niet leuk vinden om te leven, alleen maar werken en als je vrij bent kan je nog niet eens met je vrienden mee een dagje weg...