Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elenaMM77 schreef:het feit dat de dochter hier laconiek op antwoord dat ze nog tijd genoeg heeft om die cijfers op te halen..
zo'n antwoord, even ervanuitgaande dat het ook zo gegeven is, wijst niet op grote problemen, maar op uitstelgedrag..
Calanddra schreef:Ik lees hier berichten over het niet weghalen van haar ontspanning,
Joolien schreef:Als je dochter niet inziet dat ze harder haar best moet doen voor die cijfers, waarom zouden jullie dan je best moeten doen om voor haar een paard te kopen?
Citaat:Zou mooi worden als je in de grotemensenwereld zo makkelijk aan je spullen komt. Een dagje werken voor de baas maar je levert een flutresultaat af en verliest klanten. Ach, dan geef ik je toch maar loon, dat was je ook gewend van de maanden ervoor
Shadow0 schreef:Calanddra schreef:Ik lees hier berichten over het niet weghalen van haar ontspanning,
Ik denk inderdaad dat het eerder een probleem is dat ze iets kwijt is waar ze goed in is, dan dat ze niet kan ontspannen. Maar, rijden op een pony die op elk moment weg kan zijn is ook niet mijn idee van echt ontspanning, want ik zou dan al snel het idee hebben dat ik me steeds moet wapenen tegen die mogelijkheid.Joolien schreef:Als je dochter niet inziet dat ze harder haar best moet doen voor die cijfers, waarom zouden jullie dan je best moeten doen om voor haar een paard te kopen?
Wat een wonderlijke manier van redeneren. Ik kan daar echt niets mee.Citaat:Zou mooi worden als je in de grotemensenwereld zo makkelijk aan je spullen komt. Een dagje werken voor de baas maar je levert een flutresultaat af en verliest klanten. Ach, dan geef ik je toch maar loon, dat was je ook gewend van de maanden ervoor
Nou wil ik niet vervelend doen, maar dat is precies hoe een groot deel van de grotemensenwereld werkt. (Word manager of consultant, en er zijn toch heel wat mogelijkheden om inderdaad flutresultaten af te leveren en toch elke maand heel veel geld te ontvangen.)
Er is helemaal niet zoveel verband tussen inzet en beloning als we onszelf wijsmaken.
(Maar... alle onderzoek wijst er wel steeds weer op dat juist goede uitgangssituaties veel helpen. Kinderen met veel mogelijkheden presteren beter en niet slechter dan kinderen met weinig mogelijkheden. Geef kinderen meer mogelijkheden om te floreren, om zichzelf te ontwikkelen, om te genieten, en je kinderen worden er beter van, niet verwend.)
Joolien schreef:Joolien schreef:Als je dochter niet inziet dat ze harder haar best moet doen voor die cijfers, waarom zouden jullie dan je best moeten doen om voor haar een paard te kopen?
Wat een wonderlijke manier van redeneren. Ik kan daar echt niets mee.Citaat:Zou mooi worden als je in de grotemensenwereld zo makkelijk aan je spullen komt. Een dagje werken voor de baas maar je levert een flutresultaat af en verliest klanten. Ach, dan geef ik je toch maar loon, dat was je ook gewend van de maanden ervoor
Nou wil ik niet vervelend doen, maar dat is precies hoe een groot deel van de grotemensenwereld werkt. (Word manager of consultant, en er zijn toch heel wat mogelijkheden om inderdaad flutresultaten af te leveren en toch elke maand heel veel geld te ontvangen.)
Er is helemaal niet zoveel verband tussen inzet en beloning als we onszelf wijsmaken.
(Maar... alle onderzoek wijst er wel steeds weer op dat juist goede uitgangssituaties veel helpen. Kinderen met veel mogelijkheden presteren beter en niet slechter dan kinderen met weinig mogelijkheden. Geef kinderen meer mogelijkheden om te floreren, om zichzelf te ontwikkelen, om te genieten, en je kinderen worden er beter van, niet verwend.)
florentine1 schreef:piezze schreef:Zijn de slechte schoolresultaten niet te wijten aan het verdriet van de verkoop van de vorige pony? Pubers doen zich vaak stoerder voor dan ze zijn. Blijf goed in gesprek met je dochter TS, probeer er achter te komen wat er echt speelt en haar te helpen.
nee pony is werkelijk op gouden plek terecht gekomen en zien we nog vaak,
Dochter is een beetje laat maar waaien type, met een instelling van komt wel goed maak je niet druk, ga wel nog dit jaar alles ophalen.
het is echt de instelling :
ze ziet niet in dat ze er te gemakkelijk over denkt, per toeval heeft me zoon haar geholpen met wiskunde, hij vraagt naar de stelling van pythagoras of zoe iets, zegt ze doodleuk ach die heb ik nog nooit gehad op school, waarop me zoon zegt ( zit 5 havo) dat kan niet he bje allang gehad.
Heb bij leraar erover gehad en die moest lachen want ze heeft he tgewoon niet meegekregen in de les.
Volgens leraar is ze niet druk in de klas maar ook wel op de achtergrond altijd aanwezig, ze is nooit echt betrokken bij de les ( dat blijkt dus ook wel)
Dragan2008 schreef:future_vet schreef:Wordt het niet eens tijd dat ze de gevolgen van haar laconieke gedrag ziet? Soms moet je gewoon keihard op je smoel gaan om in te zien dat er iets moet veranderen.
Jaartje opnieuw doen?
en zeg nou zelf, iedereen is groot geworden met op zn smoel gaan en opstaan toch?
Maartje1990 schreef:Ik neem aan dat er wel wat meer was dan een ingenomen mobieltje tijdens huiswerk maken dat tot weglopen heeft geleid.
En ik weet dat Goof docent is, zoals ik zei Goof weet waar ze het over heeft. Weet meer over de gemiddelde puber dan de meeste mensen (en bokkers).
Aan het eind van de dag moet ts vooral doen wat zij wilt natuurlijk, maar desondanks blijf ik erbij dat ik het eens ben met wat Goof tot dusver heeft gezegt
Calanddra schreef:Ik lees hier berichten over het niet weghalen van haar ontspanning, maar hier is toch helemaal geen sprake van? Ze rijdt enkele keren in de week op een goede pony, echter is er op dit moment geen wedstrijddoel (wat lijkt mij alleen maar de druk vergroot en de ontspanning verminderd).
Lante schreef:Iemand met ADD komt vaal 'laks' en 'lui' over, maar ze blokkeren op druk. Bovendien hebben ze het nodig om een overprikkeld hoofd leeg te maken en is het zelfbeeld vaak laag, omdat ze bijna altijd onder niveau werken en leren, wat uitzichtloos en demotiverend, zo niet frustrerend is. Gun haar dat eigen paard zoals afgesproken was en ik schat in dat het dan op school goed komt.
spatter schreef:Ze wil niet luisteren?
Wat dacht je er van om eens naar haar te luisteren TS?
Echt luisteren, niet aanhoren en haar gelijk tegen spreken maar horen wat ze te vertellen heeft.
Als ze aangeeft dat ze weinig gedaan heeft, waarom heeft ze dat dan zo gedaan ?
Meende ze dat ze daarmee toch wel voldoendes zou halen of heeft ze een hekel aan school en waarom dan?
Ik mis nog steeds de dialoog.
Joolien schreef:Zou mooi worden als je in de grotemensenwereld zo makkelijk aan je spullen komt. Een dagje werken voor de baas maar je levert een flutresultaat af en verliest klanten. Ach, dan geef ik je toch maar loon, dat was je ook gewend van de maanden ervoor