Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 01:37

Corona glazen bestaan gewoon :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 01:43

I know, mijn baas was er ook niet blij mee dat we diegene met die opdracht op pad hadden gestuurd _O-
Maar we wisten dat ze niet in de nabije omgeving aanwezig waren, is ook niet heel normaal om te hebben in een simpele bar oid

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 01:49

eilleen333 schreef:
smurfje schreef:
Geen blooper van mij,

maar werkte in een bouwmarkt, en kwam een keer iemand aan de balie vragen.
Hij was op pad gestuurd om een plintenleertje te halen. Wist die arme man veel dat
het helemaal niet bestond :D

Wij sturen nieuwe collega's altijd op pad voor het plintenladdertje om de plinten even schoon te maken :p
En dan gaan ze ook echt op pad komen ze vaak terug met een echte ladder ofzo. Het woord plint dringt dan niet helemaal door.

eerlijk? mij zou je ook kunnen wegsturen voor een plintenladder.. ik heb dr 5 minuten over nagedacht maar wat het zou moeten zijn komt niet in me op. ja ik ben dus zo'n domme doos die ook op pad zou gaan :=

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 02:51

its_daantjee schreef:
eerlijk? mij zou je ook kunnen wegsturen voor een plintenladder.. ik heb dr 5 minuten over nagedacht maar wat het zou moeten zijn komt niet in me op. ja ik ben dus zo'n domme doos die ook op pad zou gaan :=

http://eshop.meijerijzerwaren.nl/index. ... k-_qnYvdD8

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:03

Irishcoffee bonen en bieropschuimer ga ik onthouden, geniaal!!!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:09

Ik liet gister een heel glas cola over iemands telefoon en kebab vallen..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:24

Oeiiii eline, dan baal je echt wel heel erg.... horecawerk?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in al die jaten horeca gelukkig nooit iets over iemand heen heb laten vallen. Wel bij iemand die me onverwachts tijdens uitserveren bij andere gast letterlijk aan mn arm trok; ten eerste schrik ik altijd enorm van onverwachte aanrakingen, ten tweede had ik van die prachtige hele hoge brandbier glazen op mn blad... nou daar ging'ie t hele blad. Blijf aub van mij EN van mn blad af.
Heb zo vaak vriendelijk doch dringend graaiende handen richting mijn blad vakkundig weten te ontwijken.... ik ben goed met dienbladen maar niet als je onverwachts gaat grijpen, dan is mn hele balans weg.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:24

oooohh natuurlijk, een plint is helemaal niet groot _O- jeetje wat dom. ja ik was dus serieus naar een bouwmarkt gegaan voor een plintenladdertje hoor!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:45

Xyris schreef:
Hehe nieuw personeel wegsturen ^^ ja, zo hebben wij er ook eens eentje weg gestuurd voor Ooievaarpootvettenen.... Na de supermarkt, visboer, slager en nog een 2e supermarkt had hij nog niet in de gaten dat hij in de zeik was genomen. Toen we het nieuws braken dat het niet bestond roept een andere collega "Nouja, is de gele sambal toch op! Kan je die even halen?" En die jongen loopt zo naar buiten om gele sambal te gaan halen... 8)7.

Maargoed, we hebben er nu ook eentje lopen die verontwaardigd reageert op de bommelding van schiphol vandeweek: "Huuh schiphol hier in nederland of in frankrijk?" Diezelfde persoon is er ook van overtuigd dat de hoofdstad van Utrecht Den Haag is en dat aardappelsalade niet in de koelkast hoort.

Nee, we verlenen geen stage aan verstandelijk gehandicapten.

Hebben jullie nog een stageplek voor mij? _O-

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:06

Zoe_97 schreef:
eilleen333 schreef:
Het verbaast mij soms hoeveel mensen bepaalde dingen niet weten. Vaak wel door generatie verschil. Dan denk je als 27 jarige nog jong te zijn, maar dat valt vies tegen soms...

Zo viel een huisgenoot bijna flauw toen ze zag dat ik een bandenwipper gebruikte bij het plakken van haar fietsband. Dat zoiets kon, dat hield ze niet voor mogelijk.

Een andere collega (18 jaar oud) was helemaal verbaasd dat er iets bestond als een floppy disc (en toen voelde ik me even heeeeeel oud, haha)

De blikken van mijn medepassagiers als ik in mijn auto de handmatige choke gebruik om de auto te starten, heerlijk!

En hoe je dergelijke verpakkingen gebruikt om de hoeveelheid schoonmaakmiddel te doseren lukt ook niet helemaal op het werk:
[ Afbeelding ]

sorry, maar waar heeft die geleefd? ik ben 18 en heb nog jaren met floppy discs gewerkt. toen ik 8/9 was begonnen cd's pas op te koen en ik heb zeker tot mijn 13e spelletjes op floppy discs gespeeld.

En nu voel ik me dus echt oud. Ik ga er ten minste even van uit dat jullie de hard plastic schijfjes bedoelden en dat zijn diskettes. Floppy disks waren de voorgangers daarvan. Een zachtere en veel grotere variant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:20

Afbeelding

De grote is een floppy, de kleine een diskette.

Floppy's waren nogal slap en redelijk groot. Een diskette was klein, hard en er zat zo'n metalen verschuifbaar ding op bovenaan. Gezien mijn leeftijd (31) heb ik met beide nog gewerkt. Ik heb

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:09

ah dat is idd wat ik gebruikt heb :p

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:45

Ze wegsturen voor bouchievonkjes werkt ook altijd <<)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:49

lizy29 schreef:
En nu voel ik me dus echt oud. Ik ga er ten minste even van uit dat jullie de hard plastic schijfjes bedoelden en dat zijn diskettes. Floppy disks waren de voorgangers daarvan. Een zachtere en veel grotere variant.

Beide. De collega kende de diskette inderdaad ook niet, maar ik heb ook nog met beide gewerkt. Denk dat hij flauw zou zijn gevallen bij het zien van een floppy disc.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:52

Waarschijnlijk wel ja. En dan er bij vertellen dat je er vaak 2 tegelijk nodig had om je programma te draaien

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:59

Suusie22 schreef:
Ze wegsturen voor bouchievonkjes werkt ook altijd <<)

Of hakmessenzaad :D

Touwtje om de soep te binden, geniaal!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:53

Ik ben verpleegkundige. Heb ooit wel eens tegen een mevrouw met maar 1 been gezegd :Daar moet u wel sterk voor in uw schoenen staan. Gelukkig kon ze er enorm om lachen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:26

zo ken ik een jongen die door een bedrijf een keer op pad werd gestuurd om iets te zoeken. Natuurlijk bestond het niet, en dat wist hij direct! Die heeft een halve dag lekker op een terras gezeten, drankje, hapje.. genieten van de zon! En daarna terug met de mededeling dat hij het niet kon vinden

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:05

Benfan schreef:
zo ken ik een jongen die door een bedrijf een keer op pad werd gestuurd om iets te zoeken. Natuurlijk bestond het niet, en dat wist hij direct! Die heeft een halve dag lekker op een terras gezeten, drankje, hapje.. genieten van de zon! En daarna terug met de mededeling dat hij het niet kon vinden

Slim :') _O-

huckellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:22

Tijdens de zomervakantie had ik mijn allereerste 'echte' baantje; kranten rondbrengen. In totaal zo'n 10 keer gedaan. 9 keer was het goed weer om te lopen en vond ik het helemaal niet erg. De laatste keer was alleen verschrikkelijk weer. Had een fiets met 2 fietstassen vol en er stond een keiharde wind. Fiets had ik (wat achteraf heel dom was) op de standaard gezet en vervolgens ben ik gaan lopen. Vliegen er opeens allemaal kranten door de straat; mijn fiets was omgevallen en de fietstassen waren open gegaan. Heel hard naar m'n fiets gerend en deze weer overeind gezet en vervolgens alle stukken krant proberen te verzamelen maar de fiets was ondertussen weer omgevallen. Uiteindelijk bij een aantal mensen met een rood hoofd aangebeld of ze wilden helpen de kranten (die inmiddels over de hele wijk waren verspreid en uit elkaar waren gevallen) te verzamelen, achteraf bleek het toch geen baantje voor mij te zijn :')

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:30

Ik werk bij de supermarkt en ik was vakken aan het vullen. Ik wou iets pakken uit de kar met producten die achter mij stond om in het rek te zetten, had iemand mijn kar aan de kant geduwd om daar haar buggy met kind te parkeren. Je raad het al, ik greep dus kei hard dat kind beet. Gevolg: kind huilen en moeder over de zeik :')

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:29

huckellover schreef:
Tijdens de zomervakantie had ik mijn allereerste 'echte' baantje; kranten rondbrengen. In totaal zo'n 10 keer gedaan. 9 keer was het goed weer om te lopen en vond ik het helemaal niet erg. De laatste keer was alleen verschrikkelijk weer. Had een fiets met 2 fietstassen vol en er stond een keiharde wind. Fiets had ik (wat achteraf heel dom was) op de standaard gezet en vervolgens ben ik gaan lopen. Vliegen er opeens allemaal kranten door de straat; mijn fiets was omgevallen en de fietstassen waren open gegaan. Heel hard naar m'n fiets gerend en deze weer overeind gezet en vervolgens alle stukken krant proberen te verzamelen maar de fiets was ondertussen weer omgevallen. Uiteindelijk bij een aantal mensen met een rood hoofd aangebeld of ze wilden helpen de kranten (die inmiddels over de hele wijk waren verspreid en uit elkaar waren gevallen) te verzamelen, achteraf bleek het toch geen baantje voor mij te zijn :')

:') Ik (15 toen) heb zo een keertje gehad dat ik mijn wijk aan het lopen was en ik moest ontzettend nodig naar de wc. Nou was er een bos direct naast de krantenwijk, ik ben het bos daar in gedoken en op het moment dat ik net mijn broek naar beneden wil doen komt er een man van het postorderbedrijf aan lopen. "Zo meis, jij hebt een probleem". Ik vond dat een nogal rare reactie, want ja, hij stond daar een probleem voor mij te zijn terwijl ik net mijn broek naar beneden wilde trekken. Dus ik reageer een beetje onnozel waarop de beste man zegt "je hoort nog van ons" en draait om en loopt weg.

Dezelfde dag werd ik op gebeld met de mededeling dat ik niet meer terug hoefde te komen, was ik kennelijk gaan piesen vlak bij een plek waar iemand anders eerder kranten had gedumpt |o. Dachten ze dat ik dat was geweest. Maar na onderzoek kwamen ze er toch wel achter dat ik altijd netjes mijn kranten af leverde ^^.

Of, net 1,5 maand een nieuwe wijk en tis kerst, dus ik ging langs met kaartjes in de hoop op wat extra geld. Kom ik bij huis nr zoveel aan, doet een knorrig vrouwtje de deur open, ziet dat ik van de weekkrant ben en ze begint toch een partij tegen me te tieren! Ze vond het maar achterlijk dat ik pas kranten begon te leveren kort voordat ik een extratje kon krijgen met kerst, ik kon oprotten en dood vallen :? stond ik dan. Ja maar... Y;(.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:46

Ik heb 2 jaar kranten gelopen, om 5 uur 's ochtends. En hoewel ik het erg makkelijk had met grootendeels flats, presteerde iemand het, om de folders die hij liep, maar half in de brievenbussen te douwen, waardoor ik extra werk had. En op zich niet zo'n ramp, maar als je om half 6 's ochtends eerst nog folders door een brievenbus moet stouwen en dan nog je eigen krant, word je daar erg chagerijnig van. En na meerdere keren gemeld te hebben dat de folderjongen zijn werk niet deed, was ik er zo flauw van, dat ik op een ochtend alle folders uit de brievenbussen gehaald heb, voor de flat heb gelegd en mijn eigen kranten bezorgd heb (en dat gaf een behoorlijke puinhoop). Nadat ik er zelf streng op toegesproken ben, heb ik noooooit meer last gehad van de folders.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:06

Ik ben nogal lomp, onhandig, niet altijd de snuggerste of hoe je het ook wilt noemen.

Daarom had ik het ook al voor elkaar om op de 2e dag van mijn stage een hersenschudding op te lopen. Oeps! 8)7 :=

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:11

Oja, en nog 1 tijdens het krantenlopen. Het was nog donker buiten en in 1 keer gaat er een lamp aan bij een huis. Dus automatisch trekt je oog daar naartoe. Staat er gewoon iemand naakt in de kamer, die blijkbaar iets moest hebben en weer naar boven liep. Goeiesmorgens! :P