Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eilleen333 schreef:smurfje schreef:Geen blooper van mij,
maar werkte in een bouwmarkt, en kwam een keer iemand aan de balie vragen.
Hij was op pad gestuurd om een plintenleertje te halen. Wist die arme man veel dat
het helemaal niet bestond
Wij sturen nieuwe collega's altijd op pad voor het plintenladdertje om de plinten even schoon te maken :p
En dan gaan ze ook echt op pad komen ze vaak terug met een echte ladder ofzo. Het woord plint dringt dan niet helemaal door.
its_daantjee schreef:eerlijk? mij zou je ook kunnen wegsturen voor een plintenladder.. ik heb dr 5 minuten over nagedacht maar wat het zou moeten zijn komt niet in me op. ja ik ben dus zo'n domme doos die ook op pad zou gaan
Xyris schreef:Hehe nieuw personeel wegsturen ^^ ja, zo hebben wij er ook eens eentje weg gestuurd voor Ooievaarpootvettenen.... Na de supermarkt, visboer, slager en nog een 2e supermarkt had hij nog niet in de gaten dat hij in de zeik was genomen. Toen we het nieuws braken dat het niet bestond roept een andere collega "Nouja, is de gele sambal toch op! Kan je die even halen?" En die jongen loopt zo naar buiten om gele sambal te gaan halen....
Maargoed, we hebben er nu ook eentje lopen die verontwaardigd reageert op de bommelding van schiphol vandeweek: "Huuh schiphol hier in nederland of in frankrijk?" Diezelfde persoon is er ook van overtuigd dat de hoofdstad van Utrecht Den Haag is en dat aardappelsalade niet in de koelkast hoort.
Nee, we verlenen geen stage aan verstandelijk gehandicapten.
Zoe_97 schreef:eilleen333 schreef:Het verbaast mij soms hoeveel mensen bepaalde dingen niet weten. Vaak wel door generatie verschil. Dan denk je als 27 jarige nog jong te zijn, maar dat valt vies tegen soms...
Zo viel een huisgenoot bijna flauw toen ze zag dat ik een bandenwipper gebruikte bij het plakken van haar fietsband. Dat zoiets kon, dat hield ze niet voor mogelijk.
Een andere collega (18 jaar oud) was helemaal verbaasd dat er iets bestond als een floppy disc (en toen voelde ik me even heeeeeel oud, haha)
De blikken van mijn medepassagiers als ik in mijn auto de handmatige choke gebruik om de auto te starten, heerlijk!
En hoe je dergelijke verpakkingen gebruikt om de hoeveelheid schoonmaakmiddel te doseren lukt ook niet helemaal op het werk:
[ Afbeelding ]
sorry, maar waar heeft die geleefd? ik ben 18 en heb nog jaren met floppy discs gewerkt. toen ik 8/9 was begonnen cd's pas op te koen en ik heb zeker tot mijn 13e spelletjes op floppy discs gespeeld.
lizy29 schreef:En nu voel ik me dus echt oud. Ik ga er ten minste even van uit dat jullie de hard plastic schijfjes bedoelden en dat zijn diskettes. Floppy disks waren de voorgangers daarvan. Een zachtere en veel grotere variant.
Benfan schreef:zo ken ik een jongen die door een bedrijf een keer op pad werd gestuurd om iets te zoeken. Natuurlijk bestond het niet, en dat wist hij direct! Die heeft een halve dag lekker op een terras gezeten, drankje, hapje.. genieten van de zon! En daarna terug met de mededeling dat hij het niet kon vinden
huckellover schreef:Tijdens de zomervakantie had ik mijn allereerste 'echte' baantje; kranten rondbrengen. In totaal zo'n 10 keer gedaan. 9 keer was het goed weer om te lopen en vond ik het helemaal niet erg. De laatste keer was alleen verschrikkelijk weer. Had een fiets met 2 fietstassen vol en er stond een keiharde wind. Fiets had ik (wat achteraf heel dom was) op de standaard gezet en vervolgens ben ik gaan lopen. Vliegen er opeens allemaal kranten door de straat; mijn fiets was omgevallen en de fietstassen waren open gegaan. Heel hard naar m'n fiets gerend en deze weer overeind gezet en vervolgens alle stukken krant proberen te verzamelen maar de fiets was ondertussen weer omgevallen. Uiteindelijk bij een aantal mensen met een rood hoofd aangebeld of ze wilden helpen de kranten (die inmiddels over de hele wijk waren verspreid en uit elkaar waren gevallen) te verzamelen, achteraf bleek het toch geen baantje voor mij te zijn