Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:11

Voor mij is het een kwartiertje met de scooter. :) Straks een uur met de bus.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:12

Levensbeschouwing klinkt minder fantastisch :P

Inderdaad! Vorig jaar zat ik echt altijd alleen, nu 3 gezellige jongens met wie ik film kijk, ga zwemmen, iets ga drinken... En sinds kort hebben we een grote zetel, helemaal perfect :D

Cowgirl, een scooter lijkt mij zo zalig soms, vooral als de wind tegen zit!

Eunomia

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:15

Het is heerlijk! Ik kom nooit meer moe op school aan en je kunt veel makkelijker spontaan ergens heen. Je bent er immers veel sneller. :)

Het scheelt mij 's ochtends een half uur en dat is toch wel kostbare tijd als je ook je pony's nog buiten moet zetten.

Ik moet 3 april m'n laatste godsdienst-opdracht inleveren en heb het dan eindelijk afgesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:20

Is het ook. Ik kan ook leren wat ik wil, maar die vragen zijn altijd zo veel. Maar goed, vanaf nu ga ik het eens anders aanpakken. :') En oh ja, ik kies filosofie wel als extra vak. :+

Aaah, dat zou ik ook willen! Zo lekker snel naar alles toe. :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:28

Filosofie vind ik dan wel weer interessant :D Alleen vorig semester ben ik echt stom geweest door een supermoeilijk filosofievak als keuzevak te nemen. Ik was best verbaasd dat ik er door was :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:30

Ik vind filosofie ook leuk! Dit is ook eigenlijk filosofie wat we nu doen, maar ik vind het toch best wel lastig. :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:33

Ik vind rechtsfilosofie helemaal niks Haha. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:34

Nu ja, dit is gewoon middelbare filosofie. :') Over empirisme, rationalisme, methodische twijfel, Kant etc.
Weet ook nooit goed hoe ik filosofie moet leren, want het gewoon stampen werkt niet.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:37

Ik heb filosofie nooit zo uigebreid gehad in het middelbaar (alleen een beetje wat aansloot op de lessen Grieks en Latijn), dus ben blij dat ik aan de universiteit wel meer filosofievakken kon kiezen :)
Stampen werkte bij mij ook niet. Ik moest alles echt gewoon begrijpen, dan is het niet moeilijk te onthouden en uit te leggen op het examen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 17:38

Ik heb vandaag niks gedaan, en het gaat er ook niet meer van komen -O-
Heb voormiddag een pagina gelezen, maar uiteindelijk weer dichtgeslagen omdat ik toch te weinig gedaan zou krijgen voor het rijden. Dan na het rijden eigenlijk blijven hangen en kletsen, en nu moet ik me dadelijk al gaan klaarmaken om te gaan werken en nog eten.. Dusja. Slecht bezig, maar morgen heb ik wel een hele dag :\

Filosofie vind ik ook een van de leukere vakken van dit semester, alleen praat die prof heel erg traag tijdens de hoorcolleges waardoor het moeilijk is om mijn aandacht erbij te houden. Maar de cursus is wel op een hele fijne manier geschreven waardoor het erg vlot leest en goed blijft hangen :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:39

Goedemiddag! Iedereen al lekker bezig geweest trouwens, of toch niet? Al die pagina's erbij verraadt jullie een beetje!

Ben vanmiddag naar de open dag van de universiteit geweest en toch heel anders dan HBO. Studie spreekt me op zich wel aan.. Maar niet dat ik denk van ; JA dit is hem. Ik wil denk ik het onderwijs in wbt voeding/gezondheid en dat kan met die wo studie wel. Maar een aantal oud-studenten van de studie die ik nu doe, zijn ook docent geworden. Daarbij moet ik dus én mn P halen dit jaar (voor september) en even 4-5-6 VWO wiskunde A erin stampen voor augustus, en de toelatingstest wiskunde halen. Daarbij heb je aan een wo bachelor weinig als je geen master hebt..

Goed, me eerst maar eens focussen op de komende tentamens en daarna maar verder nadenken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:39

Zo, ik heb een boek uit en nu bezig met de tweede :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:40

Dat is het inderdaad heel erg! Begrijpen doe ik over het algemeen wel, dit bijvoorbeeld ook. Maar het onder woorden brengen is dan weer zo lastig. :P Daarom dat ik het als extra vak kies, dan kan ik het laten vallen mocht het nodig zijn. Maar ik denk wel zeker dat het wat toevoegt. :j

Fijn dat jullie zo'n fijne methode hebben Snollygoster! Dat scheelt ook al een heleboel. Deze methode komt gewoon echt niet to-the-point. :+

Nayomie,
Super goed van je!

CCCC, klinkt lastig zeg! Nu inderdaad maar eerst even focussen op je tentamens. Die halen is toch behoorlijk belangrijk. :j

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:58

Goed bezig Nayomie! :D

Ik hoef gelukkig maar tien minuten te fietsen naar school.

Succes alvast met je keuzes, CCCC.

Ik ben vandaag weer lekker nutteloos aan het zijn, wel fijn gesprongen.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:12

Nayo, goed bezig ben je! Welk boek nu?

Ik fiets 5 minuten naar school. Met de auto 10 minuten.

Moeilijke keuzes zijn het CCCC. Succes met het kiezen. :)

Ik moet dit jaar ook al een studie kiezen wat ik wil gaan doen. Ben bijna zeker dat ik verpleegkundige wil gaan doen. Maar het blijft moeilijk..

Vandaag nog niks aan school gedaan, misschien dat ik vanavond onder voetbal nog wat kan doen maar morgen ga ik sowieso mijn werkstuk afmaken Van Geschiedenis.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:45

Mag ik mij ook melden?

Noem mij maar voor het gemak Ayla, ik ben 16, zit op het VWO en doe EM(Geschiedenis, Engels, Nederlands, Godsdienst, Duits, Maatschappijwetenschappen, Maatschappijleer, Economie, Wiskunde A, en dan heb ik nog vakken zoals LO enz.). Ik zit midden in mijn toetsweek.

Mijn doelen voor de komende week:
- De op de vier toetsen die nog komen minimaal een 7 halen.

Mijn doelen voor periode vier:
- Alle vakken opwerken naar een half punt hoger. (Laagste is 6,6, moet naar 7,1, omdat dat domweg makkelijk kan. Sta gemiddeld een 7.6, maar dat kan natuurlijk hoger.)
- Alle vakken afsluiten met minimaal 7.
- Niet meer een dag van te voren leren.
- Alles netjes bijhouden, dus ook dossiers en niet nog één hele middag alles moeten bijwerken om het de volgende dag in te leveren.
- Gemotiveerd blijven ;)

Ik wil jullie trouwens heel erg bedanken, want door jullie heb ik een enorme motivatieboost gekregen en heb ik in anderhalf uur 7 grote hoofdstukken van 2 verschillende vakken samengevat. Ik had voor vandaag niks in de planning, maar heb het toch gedaan! Dat geeft een fijn gevoel :)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:50

Filosofie lijkt me leuk, maar ook wel lastig. Volgend jaar mag ik ook minoren kiezen, er is er ook eentje met fotografie, denk dat ik die ga doen. :D

Je bent lekker op dreef Nayomie!

Een studie kiezen is ook heel erg lastig CCCC, de meeste studenten switchen na één jaar toch van opleiding omdat het niet was wat ze dachten.

Welkom Ayla! Vertel mij eens hoe je dat voor elkaar krijgt.. 7 hoofdstukken binnen anderhalfuur samenvatten. :)) Ik doe minimaal 30 min over één hoofdstuk.

Inmiddels nog niks aan school gedaan, omdat ik eerst alle foto's van afgelopen fotomeeting af wil hebben. Daar ben ik bijna mee klaar. Daarna moet ik toch echt een opzet voor de brief van maandag gaan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:52

Amber, ontspanning is ook belangrijk!

Selena, is inderdaad heel moeilijk! Ik vond mijn profielkeuze al lastig.

Ayla, welkom!
Hoe klein/groot zijn die hoofdstukken van jou? :oo over één hoofdstuk doe ik (bijv. bij GS) echt wel lang. xD

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:56

Naomi, ja ik ben ook bang dat het toch niet is wat ik 'wil' en ik heb het op mijn huidige opleiding (Food & Business aan de HAN) echt ontzettend naar mijn zin. Kan het goed bijbenen (heb een mavo & mbo diploma). WO zal voor mij echt knokken worden en ik wil absoluut het risico niet lopen dat het toch tegenvalt of dat ik niet over kan naar het tweede jaar.. Dus ik denk dat ik lekker op het HBO blijf, wat ook prima is natuurlijk.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:57

Dankjewel :) Als het moet kan ik ongelooflijk hard werken.
Naoom_ Wat leuk dat je fotografeert, ik heb je website bekeken en wat heb je een mooie website.

Nayomie heeft ook de turbo aan!

Deetjeeuh, voor GS ben ik wel wat langer bezig. Die zijn aardig lang (8-10 pagina's per paragraaf). De hoofdstukken van het ene vak bevatten tussen de 30-80 pagina's en het ander vak ongeveer 20 pagina's per hoofdstuk.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:58

Ayla: 7 grote hoofdstukken in 1,5 uur :oo Doe mij wat van dat werktempo! Ik heb heel de dag gedaan over 1,5 hoofdstuk. :') (123 bladzijden gedaan, moet er nog 45)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:58

Hier gaat het lekker hoor. :j Vanaf maandag veel leren dus die motivatie mag wel even blijven. :))

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:00

Goed bezig Nayomie!

Moeilijke keuze CCCC, sterkte ermee!

Ik reis een half uurtje met de bus naar school :j

Wow Ayla, hoe doe je dat? Ik vat in principe ook best snel samen (zo'n 150/175 pagina's per uur) maar vaak zijn dat maar 3, soms 4 hoofdstukken.

Ik ben inmiddels ook weer bezig. M'n concentratie is wel ver te vinden aangezien ik met mijn hoofd bij een crematie van maandag zit. Maar ik heb nu alweer 3 hoofdstukken Agogiek gelezen, samengevat en proeftoetsen gemaakt in ongeveer 3 kwartier.

Ik wil vandaag nog:
- Hoofdstuk 4 leren (lezen, samenvatten en een proeftoets maken)
- Hoofdstuk 5 leren (geldt hetzelfde voor)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:01

CCCCC schreef:
Naomi, ja ik ben ook bang dat het toch niet is wat ik 'wil' en ik heb het op mijn huidige opleiding (Food & Business aan de HAN) echt ontzettend naar mijn zin. Kan het goed bijbenen (heb een mavo & mbo diploma). WO zal voor mij echt knokken worden en ik wil absoluut het risico niet lopen dat het toch tegenvalt of dat ik niet over kan naar het tweede jaar.. Dus ik denk dat ik lekker op het HBO blijf, wat ook prima is natuurlijk.

En een master hierna? Dan heb je toch een soort stapje omhoog, maar geen WO. Ik ben zelf ook bang dat ik het niet ga redden op de uni, dus blijf na mijn P lekker plakken op het HBO.

Dankje Ayla :D

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:02

Weet je, het komt echt wel goed. De een kan ontzettend snel samenvatten en de ander is in iets anders weer heel goed. Jij zult ook vast iets kunnen op een hoog tempo wat ik niet kan. Daarnaast woon jij , hoogstwaarschijnlijk, op jezelf en moet jij koken, boodschappen doen, enz. en hoef ik dat niet. Ik heb op dit moment veel vrije tijd, te veel, maar vanaf volgende week komt daar drastische verandering (werk en weer 2 sporten) in. Ik denk dat ik door de te veel vrije tijd ook heel makkelijk ben geworden. Dus vanaf volgende week weer lekker bezig zijn.