Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

Re: Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:00

Ik zit ook weer achter m'n pc, wel voor een verslag, dat maak ik vandaag af! Tot straks :')

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:07

Meld zich! Ik reageer later meer..

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:44

Dag 2 dat ik heel fanatiek hier post dat ik aan de gang ga en er nog niks gebeurd. Nouja, ik geb nederlands en frans af.. Is al heel mwat. Nu nog erven Wiskunde doen en dan schema voor de rest van de week afmaken.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:05

Ik zit nu wiskunde voor me uit te schuiven |o

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:24

Ik zie hier alleen maar verhalen over studies. Hebben jullie er in het normale leven geen probleem mee. Was laten liggen, afwas laten staan etc. Andere dingen zijn veel interessanter.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:26

Ik zit al sinds 18.00 aan scheikunde, pogingen doen om die toets nog te redden voor morgen omdat dat het lastigste op te halen is als ik daar een onvoldoende voor haal..

geen meter mee opgeschoten. Snap er nog steeds niks van. Frans én maatschappijleer ervoor opgeofferd en ik krijg er niks voor terug -O-

@hierboven, oh ja hoor. Mijn kamer is echt een enorme bende. Echt niet normaal. Ik hou helemaal niet van viezigheid maar mijn kamer is echt verschrikkelijk :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:30

Jawel, hoewel dat sinds een maand eigenlijk behoorlijk goed gaat. Het record van afwas staat op 2.5 maand (afwas, niet was). Nee, dat was niet echt vies, wel veel werk om alle ingedroogde resten weg te krijgen. De enige keer dat ik ranzige afwas had (maden) was tijdens een hele warme zomer met afwas die nog geen anderhalve dag oud was. Maar ik ben dan wel van het type dat de afwas vrijwel schoon bij de afwas zet (niet helemaal per ongeluk).

Op het moment was ik 5 wassen in de week meestal: 2 beddengoed- (blauw en wit gecombineerd, dus kan niet samen), 2 kleding- en 1 handdoekenwas. Vandaag een extra was gewassen want ik had een fleecekleed nodig, de wind staat een beetje raar op deze week, dus dan heb ik tocht langs mijn schouders met slapen en gooi ik daar een fleecekleed overheen. Maar ze waren nogal stoffig geworden, dus heb ik van vannacht met stof nu al de hele dag een geïrriteerd oog. Dus maar even fleecekleden extra gewassen.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:35

En als jullie weten dat er bezoek komt, is dat dan voor jullie ook de aanleiding om toch eindelijk maar eens iets aan dat huishouden te gaan doen?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:36

Homiafortuna schreef:
Ik zie hier alleen maar verhalen over studies. Hebben jullie er in het normale leven geen probleem mee. Was laten liggen, afwas laten staan etc. Andere dingen zijn veel interessanter.

Jahoor, echt wel! Tot groot plezier van mijn moeder.
Ik kan dus ook een half servies verzamelen op mijn kamer. Terwijl ik heel vaak naar de keuken loop hoor, maar neem het gewoon niet mee. Vanochtend vier glazen meegenomen. Maar er staan nu nog 5 glazen, 2 bordjes en een bakje. Links zie ik een bult paardenkleren, rechts een bult gewone kleren en verder nog veel spullen en stof. Heb vandaag wel eindelijk nieuwe lenzen gehaald. Maar het is hier zo snel weer een troep en stoffig. Opruimen vind ik niet zo erg, schoonmaken heb ik echt een hekel aan.
Morgen heb ik een afspraak op m'n afstudeerplek en maandag moet ik voor 9.00 uur mijn plan van aanpak inleveren. Moet toch maar eens wat gaan doen. M'n liefje is een week weg, dus heb dit weekend veel tijd over om eens wat extra's te gaan doen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:37

Homiafortuna schreef:
En als jullie weten dat er bezoek komt, is dat dan voor jullie ook de aanleiding om toch eindelijk maar eens iets aan dat huishouden te gaan doen?

Guilty. :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:42

Absoluut Homiafortuna.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:43

Hier in huis is het redelijk netjes, kan beter, maar mogen niet klagen, stel dat niet echt uit...
Verder heb ik mijn verslag af en naar mijn studiegenoten gemaild, en een begin gemaakt met een andere opdracht... Morgen maar weer verder, mag nu van mezelf een boek lezen :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:45

Voor het huishouden heb ik momenteel geen tijd meer... Vriend doet alles in het huishouden, en momenteel ook met de hond wandelen.

Maar inderdaad, als er bezoek komt (familie of mensen die nog nooit zijn langs geweest) probeer ik het toch ook wat netter te maken. Orde valt momenteel vrij goed mee. Ik merk dat ik niet meer tegen dezelfde chaos als vroeger kan, dus nu maak ik elke avond/ochtend de eettafel (waar ik werk voor school) zo goed als leeg.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:18

In principe ben ik niet meer bang voor onverwachts bezoek. Mijn huis is eigenlijk sinds een maand eigenlijk altijd aan kant. Alleen op mijn keukentafel (ik heb een studeerbureau in mijn andere kamer) heb ik altijd boeken liggen. Op het moment een stapeltje van 17 eigen paardenboeken, daarnaast nog een stapeltje van nog 2 paardenboeken, waarvan 1 geleend en dus als eerste gelezen wordt, een stapeltje tijdschriften en nog een los boek. Op dit specifieke moment ligt er ook nog wat groente en fruit op, plus nog iets van crackers en het dekseltje van de soep en een agenda. Maar goed, die laatste dingen liggen er niet langer dan een dag.

Mijn printer (direct naast mijn computerbureautje) en mijn verwarming zijn wel een aandachtspunt. Die willen nog wel eens op hoog tempo vollopen.

Mijn kleurplaat is af (stond onverwachts op mijn to-do lijstje en wilde ik niet laten liggen omdat die vaak dan op de eeuwige stapel komt), maar daar is vandaag wel ruim 2 uur in gaan zitten. Nu is mijn verslag nog niet af, dus daar ga ik zo mee aan de slag, nog even. Want ik wil hem af hebben, zelfs al ben ik moe. En dan nog afwassen, de andere twee taken (duolingo en een stukje lezen in hoefproblemen, het geleende boek) schuif ik door naar morgen. Morgen heb ik film kijken (Grave of the Firefly denk ik) en toilet schoonmaken als extra dingen op het programma staan, dus daar zijn deze twee taken nog wel bij te voegen.

Toch ben ik zeker al tevreden met vandaag, want ik ben sowieso aan het verslag begonnen. En dus de kleurplaat gekleurd. Om je een beeld bij de kleurplaat te geven, hier was hij nog niet af en kwam er nog 50-55 minuten kleuren bij (geklokt via pomodoro, timer op 15 minuten en 2x extra tijd nodig gehad). De eerste uit een serie duurt altijd het langst, dus tot waar ik op de foto ben, ben ik zeker vijf kwartier mee bezig geweest, en waarschijnlijk wel anderhalf uur.

Afbeelding

Edit: verslag is af! Weer één om af te vinken (nog maar 9 voor dit vak te gaan, en nog 2 voor andere vakken :+ )

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:12

In het dagelijkse leven heb ik er wel last van maar heb er minder last van.
Ik probeer de kleine dingetjes niet uit te stellen want dan maak ik er hoogstwaarschijnlijk een routine van die
er dan in sluipt.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:47

Bralindy schreef:
Als ik heel eerlijk ben.. vind ik dat je je echt moet schamen. In veel landen is het onderwijs slecht geregeld en jij bent gewoon te lui om er iets van te maken. Geef jezelf eens een ongelooflijke poedersuiker harde schop onder je kont

Hoewel uitstellen geen aandoening is gaat het vaak wel gepaard met een soort van faalangst oid. Morgen zal ik er uitgebreid op in gaan maar het uitstellen is niet altijd alleen maar een kwestie van niet willen.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:51

Simoonzel schreef:
Dat vind ik een hele goede tip LindyH!
Ik vond dit pdf'je ook op internet. Ik herken mezelf héél erg in nummer 3, "de dromer". Misschien herkennen jullie jezelf ook? :)

http://www.i2l.nl/pdf/1Tekst%20Zes%20ty ... rgrond.pdf

Het enige ding waar ik me niet bij kan aansluiten is "hoe werd je een dromer?", want zo zijn mijn ouders totaal niet.

@Bralindy: Dat anderen het slechter hebben is voor mij echt totaal geen motiverende factor, hoe banketstaaf dat ook mag klinken. Ik wil hier overheen komen in het kader van zelfontwikkeling, niet door een soort altruïstische druk van buitenaf.

nu ga ik echt slapen hahaha

Bedankt voor het delen!
Ik herken mezelf enorm in de adrenalinezoeker.
Heb erg gelachen om het stukje, zó herkenbaar sommige dingen :P.

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 02:40

Ik meld me ook hier! :D (Héél verstandig.. Als uitstellen bij een topic gaan over uitstellen, zodat je nog meer kan uitstellen door te kleppen over uitstellen.. Juist 8)7 :Y) :+ )

Laten we zeggen.. Zie mijn post tijd :D Net klaar met leren voor een belangrijke Biologie toets van morgen, ben om 23.19u begonnen, 70 pagina's, morgen eerste lesuur die toets al. Whupps := 6u opstaan.. Yay ^)

Mijn ADHD helpt ook zo heerlijk mee bij dit soort uitstel gedrag.. Gelukkig heb ik wel minder slaap nodig dan de gemiddelde mens :Y) Heb ik nodig.... :+

Ik las ergens hierboven oets over je kamer en viezigheid! Eh, guuurll.. RELATABLE! Ik kan me echt helemaal gek maken over vieze kruimels op een aanrecht, maar ik heb tot nu toe nog geen grotere zwijnenstal gevonden dan mijn eigen kamer :') Goh, wat raar nou, dat ik altijd in de woonkamer alles doe :=

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 03:52

Hier nog iemand, stel echt alles uit. Zo lig ik nu op bed, doodmoe en wil al twee uur slapen maar stel zelfs dat uit omdat ik hond nog even uit moet laten die ook wel erg lekker op bed ligt. Ook moet ik zelf al een uur naar de wc maar dan denk ik, als ik nu opsta moet ik ook de trap af en hond uitlaten, dus blijf ik maar liggen tot het zo laat is dat ik denk nu blijf ik wel liggen tot ik wakker word, wekker gaat toch half 7 weer :')

En ik ben zelfs eens zo lui geweest toen ik in Groningen woonde dat ik te lui was om 20 minuten naar de pets place te lopen en daarom met een vriendin alleen al 50 min bezig was met de heenreis met het openbaar vervoer :') maar we hebben in totaal wel maar 17 stappen gedaan en daar ging het om :j

Met school is het een ander verhaal, dat stel ik ook uit maar meer omdat ik bang ben voor presentaties en dingen, daar wil ik liever niet aan denken gewoon.en als ik er op het laatste moment aan begin onthoud ik dingen ook beter door de druk ofzo, heel apart is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:27

Jup, een topic naar mijn hart := Loop gi-gan-tisch achter met mijn studiepunten waardoor ik dit blok ineens alles moet herkansen en doen. Gigantisch veel werkdruk en wat ben ik op dit moment aan het doen? Juist. Ik lig in bed series te kijken :=

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 16:25

Ik ben redelijk netjes geworden de afgelopen jaren! Kan ook niet anders want mijn vriend wijst me er continu op (hij heeft een stofallergie dus moet het bij hem altijd MEGA schoon zijn). Ik hou het elke dag een beetje bij en dan ontstaat er niet zo'n zwijnenstal.

Djaikha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:32

Emmaa_ schreef:
Jup, een topic naar mijn hart := Loop gi-gan-tisch achter met mijn studiepunten waardoor ik dit blok ineens alles moet herkansen en doen. Gigantisch veel werkdruk en wat ben ik op dit moment aan het doen? Juist. Ik lig in bed series te kijken :=

Klinkt bekend..

Ik heb de radio aan en ik zit achter mijn laptop. Anders dan Bokt doe ik niet veel op internet via mijn laptop (waarom, geen idee..), dus ik heb mezelf net een uur geblokt van Bokt en het helpt wel: ik ben zowaar het hele uur aan mijn literatuuronderzoek bezig geweest!! *\o/*

Nu maar even wat thee drinken :)

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:24

Vandaag zei mijn mentor: 'ik heb pas acht stageverslagen binnen' (betreffende verslagen moesten twee weken geleden al ingeleverd zijn) 'dus willen jullie allemaal een beetje opschieten?'
Ik voelde nét de druk ontstaan om dat ding dit weekend af te maken, maar als nog bijna niemand het gedaan heeft... Doei motivatie :+

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:26

Erin schreef:
Vandaag zei mijn mentor: 'ik heb pas acht stageverslagen binnen' (betreffende verslagen moesten twee weken geleden al ingeleverd zijn) 'dus willen jullie allemaal een beetje opschieten?'
Ik voelde nét de druk ontstaan om dat ding dit weekend af te maken, maar als nog bijna niemand het gedaan heeft... Doei motivatie :+

Heerlijk is dat hè :')

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:31

Oooh ik kan ook alles uitstellen.... Ipv logboek uitwerken ben ik nu film aan het kijken.....