Geneeskunde!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraennala

Re: Geneeskunde!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 17:33

Ja zeker! Heb jij altijd gewerkt naast je studie?

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:47

Nee, alleen in de vakanties. Er is altijd veel tijd gegaan naar het paard :o Merk gelukkig wel dat veel opleiders het actief zijn in de (top)sport ook wel geinig vinden :)

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:57

Hee! Ja ik heb er inmiddels een gevonden! Hij wordt vrijdag klinisch gekeurd en als dat goed is, dan is hij van mij! :D

Heb mijn laatste vak van mijn Bachelor gefaald op 0,1 punt. Ik weet sowieso niet of er dit jaar nog een herkansing in zit (examencommissie).. Dus anders heb ik een extra jaar waarin ik veel tijd heb voor mijn nieuwe paardje xD

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:09

Ik heb ook in een studenten team gewerkt naast mijn studie. Was prima te doen, super veel geleerd en het verdiende ook nog een mooi zakcentje bij! Ik werkte op de neurologie. Wij mochten heel veel zelf, dat verschilt nog al per afdeling. Verder heb ik naast mijn studie een aantal jaren onderzoek gedaan bij de reva, ook erg leerzaam!

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:45

@Jo
spannend. Hopelijk worden er geen onverwachte beperkingen bij het paard gevonden tijdens de keuring.
Een rustif jaartje is in proncipe ook wel lekker.

@heleen
Bij het traumateam is geen vergoeding helaas. Maar het is wel enorm leerzaam en interessant. Leuk ook dat je veel zelf mocht doen

Hebben jullie misschien nog handige tips voor de solicitatie?

morgenochtend voortgangstoets. Ben benieuwd hoe dat gaat.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 07:51

Leuk, voortgangstoets }:0

Bij sollicitaties is het vooral heel belangrijk dat je kan motiveren waarom je deze specifiek baan graag wil. Als je dat enthousiast kan overbrengen ben je al een heel eind :) Denk verder even na over de standaard vragen zoals waarom jij en goede en slechte eigenschappen. Probeer geen slechte eigenschappen te verbloemen; het bewustzijn hierover is vaak veel positiever!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:06

De voortgangstoets heb ik gelukkig al gehaald! Vond het wel grappig dat de scores ineens flink omhoog schieten als je eenmaal bezig bent met de coschappen.
Uit boeken onthoud ik nooit zoveel... Maar zonder dat je het eigenlijk door hebt, toch nog best wat geleerd zo :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:07

Mooi oefenen met solliciteren! Als het niet lukt ben je net zo ver als nu en als het wel lukt heb je een superleuke manier om vast wat ervaring in de kliniek op te doen!

Tijdens mijn tijd in het UMCG regelmatig studenten getroffen die bij een onderzoek (bijv trauma-opvang) betrokken waren en die waren altijd enthousiast :j Ook veel studenten die prikdienst en ECG-dienst deden. Zij vonden het leuk en het scheelde mij heel veel werk :+

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:11

Wij hebben hier in Nijmegen geen studententeams volgens mij, iig niet voor zover ik weet. Jammer, lijkt me erg leuk!

Net voortgangstoets ook weer gehad. Hebben jullie nog tips? Ik had de vorige echt maar net gehaald... Moet je gewoon veel invullen en gokken?

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:35

Er zijn wel strategieën voor met kansberekening geloof ik.

Wat ik deed was een vraag altijd invullen als je één van de antwoorden kunt wegstrepen, een tweekeuzevraag alleen invullen als je er heel zeker van bent, en een vraag met 5 antwoordopties altijd invullen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:02

Ik ben niet opgevoed met die voortgangstoesten, maar de optie weet niet vind ik altijd zo laf voelen :+ Snap de redenering dat je met een echte patient ook niet kan gokken wel, maar de details van de vragen zijn meestal dingen die je of in de praktijk niet nodig hebt of gewoon rustig op kunt zoeken indien nodig :+

Voortgangstoets interne geneeskunde vond ik altijd wel grappig, maar eigenlijk geen idee of je daar voor foute antwoorden ook aftrek kreeg.

Ik heb mijn laatste schriftelijk examen gehaald. Europees IC-examen gehaald!
Misschien dat ik in het najaar nog wel mee doe aan het mondeling (maar dat moet in het Engels...), niet verplicht voor mijn registratie in Nederland, maar als ik dat ook haal ben ik volledig Europees gecertificeerd. Dat is natuurlijk ook wel leuk :j

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:52

Gefeliciteerd Gomir :)

Voortgangstoetsen maakte ik altijd het beste na een avond stappen :') Bij mij werkte het om zoveel mogelijk in te vullen op het eerste gevoel; twee keuze antwoorden sloeg ik altijd over tenzij ik heel zeker was. In mijn ogen is het een toets die meer laat zien over strategie dan over daadwerkelijke kennis.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:08

Gefeliciteerd Gomir!

Ik heb laatst ook de voortgangstoets gedaan. Maar in Utrecht is het volgens mij anders geregeld dan bij andere universiteiten. Wij moeten de toets van jaar 4 en jaar 5 halen en daar krijg je 3x per jaar een kans voor. Volgens mij moeten jullie elke keer een hoger resultaat halen toch?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:03

Ik vind die vragen in medisch contact altijd wel te doen. Hoewel er soms vragen tussen zitten waar je geen idee van hebt :+ Of waarvan ik zeker weet dat mijn antwoord klopt en niet het antwoord achterin ;)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 07:33

Gefeliciteerd Gomir!! Als je Europees gecertificeerd bent, betekent dat dan dat je in heel Europa aan het werk mag?

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:57

Vanochtend gebeld dat ze een nieuwe baan heeft en haar paard dus niet meer hoeft te verkopen.. Daar ging hij dan. Wordt weer verder zoeken :(

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:18

Jemig Jo, het lijkt alsof jij altijd ongeluk hebt :(:)
Er loopt vast nog een super paardje voor je rond!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:51

Balen Jo! :(:) Maar er loopt er vast een rond die net zo leuk is :j

In sommige landen is het europese certificaat een vereiste, maar het geeft iig aan dat je over een bepaald basisniveau beschikt en dat kan in je voordeel werken bij een sollicitatie. Al overweeg ik nu nog helemaal niet om te emigreren, maar het kan zo zijn dat ik in de toekomst geen andere keus zal hebben gezien de arbeidsmarkt in Nederland...

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 00:03

Ik heb vandaag een leuk paard gekocht! Ik was hier zaterdag ook al heen geweest en vandaag was de klik er nog meer! 4 jarige PRE andalusier! Zal binnekort even een topic maken, want dit is hier nogal off topic haha! (sry)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 11:11

Een Europees certificaat kan altijd nog van pas komen :j

Gefeliciteerd Jo, leuk!! *\o/*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 12:17

Leuk Jo!
Gefeliciteerd!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:42

Gefeliciteerd! :)

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:00

Gefeliciteerd Jo! Ik zag je topic al voorbij komen :)

Even een egoïstisch berichtje. Ik heb net mijn motivatiebrief geschreven en mijn cv geüpdatet, alleen heb ik geen idee of het goed is zo. Zou iemand hem vandaag voor me willen checken? Ik moet hem namelijk ook vandaag inleveren (jaja ik weet het, heel erg last minute dit :o ik zat echt enorm te twijfelen....)
Ik zit nu in de trein maar verwacht rond 4 uur thuis te zijn en dan kan ik hem ook gelijk doorsturen. Als het internet in de trein meewerkt misschien zelfs eerder.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:19

Zijn er mensen die dit jaar decentrale selectie voor Maastricht hebben gedaan? Ik ben de toekomstige commissaris onderwijs van medische studie vereniging Pulse. :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 16:16

LaCiega, hoe is het afgelopen met jouw sollicitatie?

Ik ben aangenomen bij het studententeam oncologie :D *\o/*
In juli wordt ik ingewerkt en augustus begin ik officieel, helemaal zin in :):)

Had er in de tussentijd ook nog een sollicitatie uitgedaan naar het studententeam van de ICCU. Leuke werkzaamheden met onder andere venapuncties en ECG's maken. Nadat ik was aangenomen bij de oncologie kreeg ik bericht dat ik bij de ICCU op gesprek mocht komen. Tja, toen had ik al ja gezegd bij de oncologie :+