Werken bij de politie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:20

Nee ik echt alleen oost-Nederland. Ze verwachten anders namelijk dat je zou willen verhuizen naar je werkgebied. Dus Utrecht/Flevoland in dat geval.

Vorig jaar tijdens mijn sollicitatie is deze ipv oost-Nederland doorgekomen voor Limburg. Ik heb dus ook daar m'n bewust blauw dag gehad (Venlo). waarneer je klaar bent met je opleiding, zou je, in dat geval, dus ook in Maastricht geplaatst kunnen worden, en dat was voor mij ook geen optie.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:22

Gek ... Bij ons werken heel veel collega's die echt niet in 'eigen regio' werken. Sommige rijden dik uur tot 5 kwartier :j

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:23

mijn sollicitatie is al verstuurd, had alles al klaar staan van de vorige keer :) Gaan er nog meer voor de eenheid Rotterdam solliciteren?

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:24

Het verhuizen voor de opleiding vind ik het probleem niet, maar inderdaad de afstand in de toekomst doet mij twijfelen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:36

Amber, inderdaad niet regio zoals jij deze bedoeld. Niet dat als je in Nijmegen woont, je in Arnhem/Nijmegen op een bureau zit, dan meer richting Tiel oid.

Meer de 'politie regio'. Dat je niet solliciteren voor Rotterdam, terwijl je in Utrecht woont. Of in mijn geval, in Nijmegen woont en in Utrecht solliciteerd.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 18:50

Yesssssssssss ik ga reageren op west Brabant-zeeland echt mega spannend!! Ben wel bang dat ik in zeeland geplaatst ga worden maar dat is een probleem voor later, ik wil het zo graag!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:05

Flowq schreef:
Amber, inderdaad niet regio zoals jij deze bedoeld. Niet dat als je in Nijmegen woont, je in Arnhem/Nijmegen op een bureau zit, dan meer richting Tiel oid.

Meer de 'politie regio'. Dat je niet solliciteren voor Rotterdam, terwijl je in Utrecht woont. Of in mijn geval, in Nijmegen woont en in Utrecht solliciteerd.

Dat bedoel ik ook. :j
Genoeg mensen van Utrecht, IJsselland en zelfs Twente bij ons op bureau werken ;).

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:04

Ja dat weet ik ook, alleen als je nu solliciteerd wordt je er op afgewezen. Maar dat is mijn ervaring :o

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 21:37

Nouja west Brabant is oa Tilburg bijvoorbeeld eb dat is een half uurtje rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:38

Ik solliciteer niet, ben te jong en mijn conditie is niet bepaald geweldig :')

Maar wel erg leuk voor de sollicitanten hier! Succes iedereen!
Al kan ik me voorstellen dat enkelen zich voor het reizen terugtrekken.. maar wat heb je te verliezen :P

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:58

ik ga ook niet solliciteren, ik ben ook nog te jong en ik zit met een heel aantal blessures :(

Mijn portie komt later pas, ik wil eerst een andere studie tussendoor doen zodat ik sowieso een andere baan heb. Daarna ga ik mij pas verder oriënteren in hoe de banenkans dan is (word ongeveer over 6 à 7 jaar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 23:14

kitlover schreef:
ik ga ook niet solliciteren, ik ben ook nog te jong en ik zit met een heel aantal blessures :(

Mijn portie komt later pas, ik wil eerst een andere studie tussendoor doen zodat ik sowieso een andere baan heb. Daarna ga ik mij pas verder oriënteren in hoe de banenkans dan is (word ongeveer over 6 à 7 jaar)

Zo ga ik het ook proberen, haha!

De vergrijzing van de politie gaat er over enkele jaren door de vele pensoeien uit. Zo'n 50 jaar geleden was er ook een grote run met politiebanen. Degene die toen solliciteerden gaan er over enkele jaren uit.
Dus ik verwacht dat de baankans bij de politie dan hoger is :D
Dus voor ons waarschijnlijk meer kans :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 23:36

Ik kreeg de mail ook binnen. Ga niet (meer) solliciteren, want heb ondertussen een huis gekocht. Baal er stiekem toch wel een kleeeeein beetje van!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:07

Hoezo kan je dan niet solliciteten LIZMd?
Ik wacht nog een jaartje, wil toch m'n niveau 4 behalen eerst.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:11

Bonnyyyyyy schreef:
Hoezo kan je dan niet solliciteten LIZMd?
Ik wacht nog een jaartje, wil toch m'n niveau 4 behalen eerst.

Als je een huis hebt gekocht en je word aan de andere kant van het land aangenomen heb je toch een probleempje ;)

Het is inderdaad slim om eerst een ander diploma te halen, dan heb je meer kennis en zou je sneller aangenomen worden :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:13

Marlou_ schreef:
Nouja west Brabant is oa Tilburg bijvoorbeeld eb dat is een half uurtje rijden

Ik werk in Tilburg en hoor van veel studenten dat ze in Zeeland geplaatst worden na de opleiding. Klasgenootje van mij toendertijd woont in Breda en werkt nu in Vlissingen. Ken ook een collega welke verplicht moest verhuizen. Denk er dus goed over na als je vanuit Eindhoven moet komen om teleurstellingen te voorkomen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 09:36

Ja ik heb net toch even gebeld met werving en selectie. Ze zeggen dat ik kan solliciteren en dat ze met een uur reistijd rekening houden. Ik twijfelde inderdaad hoe blij ik ook ben dus vandaar even gebeld.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:37

Rekening houden wil alleen niet zeggen dat ze het ook doen. Je zal niet de eerste zijn die verplicht moet verhuizen :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:42

Intern vind de politie dat anderhalf uur reistijd (zonder file's etc!) acceptabel is. Hou hier dus rekening mee.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 18:18

lieveli schreef:
Ik heb een vraag voor de agenten hier...

Ik heb een tijdje terug aangifte moeten doen van een aanrijding. De agent die de aangifte deed zat onwijs met me te flirten. En het was geen knappe jonge vent.

Het flirten uitte zich in mij onderbreken in mijn verhaal en zeggen dat bepaalde dingen mij goed zouden staan, vragen of ik een relatie heb, etc.

Ik heb daar uiteindelijk niks mee gedaan maar ben wel met een viezig gevoel naar huis gegaan. Wat kan ik het beste doen wanneer het weer zou gebeuren?

Zijn dienstnummer vragen en een officiële klacht indienen. Belachelijk.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 18:52

Bonnyyyyyy schreef:
Hoezo kan je dan niet solliciteten LIZMd

Inderdaad vanwege de mogelijke reistijd. Maar m'n hypotheek betalen wordt ook lastig met het startsalaris bij de politie...

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 02:20

Ahh ha nu snap o
Ik hem!
Heb dit jaar wel een niv 3 opleidinh, maar wil toch liever niv 4. Dus volgend jaar laatste leerjaar!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 18:41

Bonny ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

Zijn er meer mensen die gesolliciteerd hebben?

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 08:42

Nu nog 3 weken wachten op bericht, in de tussen tijd maar heel hard duimen :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 08:46

Duurt het 3 weken! Ik ga namelijk na 19 april een week op vakantie en ben een beetje bang dat ze in die week al contact opnemen maar dan ben ik niet bereikbaar haha