Attentie langstudeerders! Wie oh wie is er lotgenoot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jeska2

Re: Attentie langstudeerders! Wie oh wie is er lotgenoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:45

Ik heb vandaag mijn portfolio ingeleverd, dus dat is in ieder geval afgerond als het goed is! Nu weer aan de scriptie, maar bah, heb er zo geen zin meer in |(

@lampjerulez is het inmiddels al gelukt en ingeleverd?
@N0a succes, echt niet netjes verlopen in ieder geval!

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:09

:n

krijg het niet op usb want het is te groot, en de optie die noa zei geeft foutmelding oid, branden lukt in elk geval niet.
Zucht.......
maar even met vriendlief gaan zitten denk ik

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:11

pff te irritant weer. Zal je altijd zien, dit soort stomme 'tegenslagen'!

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:32

Ach ben het ondertussen wel gewend :')
Had het ook gewoon eerder moeten doen.. maar ja die stomme reflectie moest ook nog.
Het komt uiteindelijk wel goed, mijn psychologie verslag is mij ook gelukt :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:39

3e incasso is ondertussen ook gedaan. M'n twee afspraakjes hebben al bijna €600,- gekost!!

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:41

Ja daar over gesproken, weet iemand of je de incasso's gewoon kan annuleren wanneer je bent afgestudeerd? Of betaal je vrolijk het schooljaar door?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:44

Ik betaal tot m'n diploma. Of de incasso's dan stoppen of ik het aan het einde vh jaar terug krijg weet ik niet.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:47

Incasso's kan je gewoon weigeren in princiepe, het punt is dat school daar wellicht niet mee eens is :')
En dan kan je dus een aanmaning krijgen.
Ik ga het voor de zekerheid alvast even opvragen bij de administratie

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:48

Zodra je diploma behaald hebt, stoppen incasso's. Als je alles in 1x betaald hebt krijg je de overige maanden terug.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:21

top!
had het al express in termijnen gezet, wil niet ook nog eens achter mijn geld aan moeten gaan wanneer ik klaar ben.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:08

Ik heb het wel in 1 keer betaald, hopelijk geen gezeik achteraf. Hoewel ik mij afvraag hoe lang ik nog bezig ben 8)7 Ik moet uiterlijk in maart klaar zijn, dan verloopt mijn onderzoeksopzet en moet ik helemaal overnieuw beginnen. Ik hoop dat het niet zover komt! Deze hele ochtend, alvast bezig geweest. :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:35

Nou, laatste dingetjes aangepast en volgens mij ben ik redelijk klaar nu. Blijft lastig die competenties. Nog maar even een verzoekje op fb gezet of er nog lieve (oud)klasgenootjes zijn die er voor me naar willen kijken. Ben benieuwd!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:45

Ik wil vandaag graag beginnen met mijn theoretical framework maar ik heb geeeeen idee waarmee ik moet beginnen? Eerst maar iets op papier, eerst lezen, eerst ....? Iemand een goede link voor een stap voor stap uitleg of een gouden tip? :(

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:49

Kijk naar je kernbegrippen, die komen voort uit je hoofd/deelvragen. Aan de hand van die begrippen een schema opstellen met combinatie 'zoektermen' & synoniemen/engelse vertaling.
Daarna is het een kwestie van google scholar, books.google, de bieb en school boeken. Ik weet niet wat je precies moet uitzoeken maar begin met iets makkelijks zodat je zin blijft hebben om te zoeken. :)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:23

Bedankt voor de tips! ik ben nu begonnen met en mindmap in Trout (net gedownload) en daar kun je ook links invoegen dus kan ik direct de hyperlinks van scholar bijvoorbeeld invoegen. Dan kun je heel makkelijk per onderdeel de goede links vinden. Hopelijk is het dan ook makkelijker om straks wat te gaan schrijven.

Misschien heeft iemand anders er ook nog wat aan :)

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:27

Zijn er nog meer mensen die een doel voor vandaag hebben? Ik wil 2 reflecties van de competenties af hebben vandaag! Het enige probleem is dat ik zoveel andere dingen kan doen die veel leuker zijn! Motivatie is er want ik wil zo snel mogelijk klaar zijn. Nu de concentratie nog. Heeft iemand een beetje over?

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:35

Doel voor vandaag: de drie verslagen van de eerste jaars studenten nakijken. Dat is wel leuk dus zo gauw ik klaar ben met afgeleid zijn door bokt, mijn telefoon, facebook, de kat, etc etc etc. Ga ik er echt aan beginnnen.
En eigenlijk zou ik ook moeten beginnen aan mijn competentieverslag, maar net als Christeltjuh hierboven ben ik concentratieloos. En in mijn geval ook een beetje motivatieloos omdat ik de competenties echt VRESELIJK. Wollig omschreven rotcompetenties!

En ja ook ik ben langstudeerder. In die zin dat ik eerst 2 jaar Fysio heb gedaan, daarna een jaartje gewerkt en nu laatste jaar Social Work (Sociaal Pedagoog)

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:37

Bij mij zijn de competenties ook heel wollig beschreven maar ben wel klaar met studeren. Dus mijn motivatie is het heeeeeeeel snel af willen ronden van mijn opleiding haha.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:46

Kan ik me goed voorstellen!! Is dit het laatste dat je moet om je papiertje te kunnen krijgen?

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:03

Ja inderdaad. Eigenlijk zou ik vorig schooljaar afgestudeerd kunnen zijn. Helaas is er toen het een en ander gebeurt waardoor het niet mogelijk was. Allemaal moeilijkmoeilijk met mijn afstudeeronderzoek. Begeleiding was echt heel slecht vanuit school. Maar dat is nu allemaal opgelost gelukkig. Ik doe er dan wat maandjes langer over, maar het voordeel is dat je daar natuurlijk ook weer heel veel van leert. Ik kan er voortaan het positieve van inzien.

En nog wat positiefs! Ondanks de geringe concentratie is de reflectie waar ik gisteren aan begonnen was klaar. Dus nu nummer 2 nog even en dan heb ik mijn doelen voor vandaag weer behaald! Dan ben ik toch best trots op mezelf (stiekem dan he).

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:43

Mag ik even heel hard huilen hier?

Vandaag dus uitslag van mijn scriptie. Bij 40 punten een voldoende, resultaat aller aller laatste kans 39 punten. Kwaad gebeld, krijg nu 40 punten en 1 week de tijd om mijn scriptie aan te passen aan hun feedback dwz conclusie resultaten herschrijven en structuur nogmaals aanpassen.

Ik word er zo ontzettend moedeloos van. Daarnaast voor de quick scan alle taalfouten eruit (is al 4x nagekeken..) Dus mocht iemand een goede tip hebben of redelijk goedkoop adres waar je alle taalfouten uit je scriptie kan laten halen.. dan hoor ik dat graag.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:47

Natuurlijk mag je hier even heel hard huilen! Helpen ze je vanuit school niet met het herschrijven als je hier om vraagt? Een week dat is wel erg weinig om het te herschrijven! Hadden ze al eerder zoveel commentaar gegeven?

Een adresje weet ik zo niet helaas. Is er niemand in je omgeving die heel erg goed is in de Nederlandse taal? Vaak helpt het dan wel het beste als diegene niks van het onderwerp weet en echt naar de taal kijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:48

Jeetje N0a....... Ik weet precies hoe je je voelt |( Houd moed, ook al kun je je misschien niet meer voorstellen dat het ooit nog gaat lukken :( Succes!!! :(:)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:52

Als ik het nu niet haal.. moet ik helemaal overnieuw beginnen. Maar goed, dan ga ik naar de geschillencommissie.

Bedankt allebei. Veel commentaar is het niet Christel, enkel dat ik mijn conclusie moet aanpassen van de resultaten zodat de overgang iets duidelijker is naar mijn advies (waarom heb ik voor dit advies gekozen.)

Probleem is dat ik dit al zo vaak heb aangepast, elke keer vinden ze weer iets nieuws om te zeuren.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:03

Ik ken het hele probleem. Vandaar ook dat ik vroeg of er niemand van de opleiding met je mee kan kijken. Als het net zo slecht geregeld is als bij mij op de opleiding is het helaas niet zo. Maar misschien gaat het bij jou beter.